Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hondakuski
profiilit
hondakuski
hondakuski
Vapaa kuvaus
Konnichiwa 🙏
Aloituksia
13
Kommenttia
289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mukavaa+juhlapäivää+tosiaan+ja+onnea+valmistuneelle.+✨👍
Mä+valmistuin+ammattiin+12+vuotta+sitten,+ja+silloin+täällä+pidettiin+jonkinlaiset+juhlat,+mutta+samoihin+aikoihin+ollut+äitini+tasalukusyntymäpäivä+ja+erään+vieraan+nimipäivä+veivät+enemmän+ihmisten+huomiota,+mutta+pihalla+esillä+ollut+kilpa-autoni+toki+herätti+jonkin+verran+kysymyksiä+munkin+suuntaan+jatko-opintojen+yms.+toteutumattomien+suunnitelmien+lisäksi.+Lähinnä+muistuu+mieleen,+että+kuutisen+vuotta+nuorempi+kaverini+(silloin+lapsi/teini)+oli+koko+ajan+liimautunut+seuraani+ja+käytännössä+vietin+suurimman+osan+päivästä+hänen+kanssaan+🙄+Noin+16+vuotta+sitten+olleet+rippijuhlani+olivat+formaatiltaan+aika+samankaltaiset,+mutta+silloin+tunsin+että+ne+olivat+enemmänkin+mun+juhlani.+Tosin+lahjarahat+varastettiin+kertaalleen,+mutta+sain+ne+sittemmin+takaisin.+
Sen+jälkeen+onkin+sitten+ollut+lähinnä+hautajaisia,+ja+jos+oikein+ajattelee,+niin+mahtaako+edes+puolet+noiden+juhlien+vieraista+olla+enää+edes+hengissä+😮
04.06.2022 08:31
Hys,+oikeat+intiaanit+voi+loukkaantua.+Tai+siis+Pohjois-Amerikan+alkuperäisväestö.
Kommenttisi+oli+suorastaan+kulttuurellista+omimista+👎
[/sarkasmi+päättyy]
04.06.2022 08:11
Dissen+puolesta+en+osaa+vastata,+mutta+itsellä+on+todennäköisesti+työasioiden+(jälleen)+aiheuttaman+pienen+väsymyksen+vuoksi+mennyt+vuorokausirytmi+aika+jännäksi.+Esim.+torstaina+menin+seiskan+jälkeen+nukkumaan+ja+heräsin+eilen+joskus+neljän+jälkeen+aamulla+🙄+Eilinen+tuntui+kieltämättä+aika+pitkältä+päivältä,+mutta+koitin+pysyä+alkuillasta+aktiivisena+kun+pelasin+eteläeurooppalaisten+kaverieni+kanssa+ja+join+kahvia,+että+saisin+unirytmin+korjattua.+Eilen+menin+kai+joskus+puoli+kymmeneltä+nukkumaan+ja+heräsin+tänään+kuudelta,+joten+omassa+mittakaavassani+nyt+ollaan+suht+normaalissa+rytmissä.
Jännää+sikäli,+että+aiemmin+mä+olin+enemmän+iltavirkku+ja+nukuin+aamuisin+pidempään.+Mutta+luulen,+että+tämä+on+paljon+lähempänä+luontaista+rytmiäni,+ja+silloin+kun+en+vielä+asunut+yksin,+niin+yksinkertaisesti+oli+pakko+ottaa+muutama+tunti+päivästä+omaa+aikaa,+vaikka+sitten+oman+vuorokausirytmin+vastaisesti.+Ja+toki+juominenkin+siihen+vaikutti+silloin.+
Eipä+intiaaneillakaan+mitään+kelloja+ollut,+vaan+nukkumaan+mentiin+kun+aurinko+laski+ja/tai+väsytti,+ja+aamulla+herättiin+valon+kajoon+😅
04.06.2022 08:02
Tollanen+robottileikkuri+on+varmasti+ihan+kätevä+pienehkön+ja+tasaisen+Älvsby-pakettitalon+nurmikkoalueen+leikkaamiseen,+mutta+itse+näen+varsinaisena+turhakkeena+😂
Pappa+osti+amerikkalaisvalmisteisen+Yard+Man+pihatraktorin/ruohokoneen+uutena+vuonna+1988+ja+2013+se+sanoi+sopimuksensa+irti.+Ja+olisi+voinut+varmaan+tulla+kuntoonkin,+jos+oma+mielenkiintoni+ei+olisi+ollut+niin+paljoa+kartingissa,+Mersuissa+sekä+toki+työjutuissakin.+Myytiin+pois+jollekin+projektiksi.+Sitten+menikin+monta+vuotta,+kun+piti+työnnettävällä+Stigalla+ajaa+nurmikot+ja+olihan+siinä+oma+hommansa.+No+se+kone+jäi+kerran+äidiltäni+ulos,+alkoi+satamaan+oikein+kunnolla,+eikä+ole+sen+jälkeen+käynnistynyt+vaikka+olen+antanut+kuivua,+vaihtanut+bensat,+tulpan+yms.+ja+koittanut+jopa+sitäkin+startata+porakoneella.+Olihan+se+pidemmän+päälle+aika+raskasta,+ja+varsinkin+kun+joskus+kesähelteillä+saattoi+olla+kaivo+tyhjä,+niin+jokseenkin+ärsyttävää+raahautua+jonnekin+kuntosalin+suihkuun+kengänpohjat+täynnä+märkää+tuoretta+ruohoa+😂+Eli+ihan+hyvä+ostos+tuo+uusi+kevyehkö+ajoleikkuri,+ja+on+mulla+myös+sähköinen+siimaleikkuri+nurkkia+varten.+Mutta+toki+raivaussahassa+on+sen+verran+enemmän+voimaa+ja+erilaisia+terävaihtoehtoja,+että+ihan+mieluusti+senkin+koittaisi+tässä+saada+jälleen+käyttökuntoon.
04.06.2022 07:55
"Näyttää+siltä,+että+harhaiset+ovat+kyllästyttäneet+tuttavansa+niin+perusteellisesti,+että+he+EIVÄT+VOI+kertoa+harhaisia+-+ja+kovin+läpinäkuviä+-+ajatuksiaan,+joten+heille+netti+on+AINOA+kanava.+Tänne+voi+kirjoittaa,+vaikka+siviilissä+heitetään+pellolle."
----
Voin+yhtyä+tähän.+Mutta+ensin+pitäisi+tietenkin+määritellä+harhainen+ihminen,+ja+eritellä+mitkä+asiat+ovat+oikeasti+harhoja,+ja+mitkä+vain+valtamedian+syöttämän+totuuden+kyseenalaistamista+ja+eri+mieltä+olemista+joidenkin+Ylen+Jälkiviisaiden+kanssa+🙄+Lääkäreillä+on+mielestäni+paremmat+edellytykset+arvioida+kunkin+todellisuudentajua+kussakin+tilanteessa,+kuin+erilaisilla+keittiöpsykologeilla.
Voin+nimittäin+sanoa,+että+vaikkapa+sen+surullisenkuuluisan+RDR-julkaisuviikonlopun+tapahtumat+nyt+oli+tutuilleni+ihan+"business+as+usual"+ja+silloin+kyse+todellakin+oli+harhoista.+Liikaa+ryyppäämistä,+lääkkeitä+ja+pelaamista,+ja+liian+vähän+unta+torstaista+lähtien,+niin+maanantai-aamuna+"oli"+rosvojoukko+kivääriensä+kanssa+varaston+katolla+😂+Tai+jotkut+muut+kerrat+muutamaa+vuotta+tuota+aiemmin,+kun+mietin+oliko+jotkut+radiomainokset+tai+puheet+suunnattu+mulle,+kritisoitiinko+siinä+kulutuskäyttäytymistäni+ja+mikä+merkitys+silloisen+autoni+penkinlämmittimellä+oli+asiaan.+Eli+harhoja+nekin,+joihin+jouduin+syömään+neuroleptejä+jonkin+aikaa+pitkin+vuotta+2016.+
Mutta+kritisoipa+sittemmin+koronarokotuksia+(ei+kenenkään+yksilön+päätöstä),+jätä+itse+ottamatta,+pohdipa+Vihreiden+puoluekokouksen+antia,+mainitsepa+jotain+Natoon+liittyvää,+pelaa+venäläisten+kanssa+jos+pääsevät+serverille+jne.+niin+hullun+tai+putinistin,+pahimmillaan+molempien+leima+on+valmis.+🙄+Eikä+siinä+ole+mielestäni+oleellista+eroa,+kirjoittaako+asioista+nettiin+vai+jutteleeko+niistä+kasvotusten+ihmisten+kanssa,+paitsi+se+että+netissä/somessa+ihmisten+viimeisetkin+käytöstapojen+rippeet+loistaa+poissaolollaan+ja+vastaukset+on+sen+mukaisia.+🤨
Pitkin+alkuvuotta+mä+siitä+kiukuttelin+palstalla+ja+kävin+päässäni+jotain+henkistä+luokkasotaa+nykyajan+keskiluokkaa+vastaan,+mutta+ottihan+se+päähän+ja+meni+ihon+alle,+jos+oli+lappu+luukulla+4kk+ajan+uupumuksen+vuoksi+ja+senkin+ajan+hyödynsin+kohtuu+hyvin+ensi+talven+polttopuita+tehdessä,+eli+en+suinkaan+maannut+koko+aikaa+sängyn+pohjilla.+Mutta+piti+kyllä+meinaan+selitellä+moneen+suuntaan,+etten+ole+psykoosissa,+konkurssissa,+muuttamassa,+ympäristöviranomaisten+hampaissa,+elele+perinnöllä+jne.+😂
Mulla+nyt+on+joskus+oma+"Villeneuve"-tyylinen+tapani+laukoa+asioita,+ja+joskus+se+on+ihan+tarkoituksenhakuistakin,+mutta+kuitenkin+sävyltään+erilaista+kuin+mitä+jonkinlaista+moraalista+ylemmyydentuntoa+(esim.+koulutustason+tai+työkyvyn+perusteella)+tunteva+keskiluokka+laukoo+norsunluutorneistaan+🙄
Eiköhän+kaiken+oleellisen+harhaisuudesta/realiteettientajusta+kerro+se,+etten+ole+tavannut+lääkäriä+kohta+puoleen+vuoteen+(tässä+kuussa+tapaan+kylläkin),+mutta+jokin+aika+sitten+se+uusi+sokkona+ja+varsin+hyvissä+ajoin+mulle+valtavan+läjän+Lyricoita+ja+bentsoja+kuitenkaan+vielä+tapaamatta+mua.+Eli+perustuen+hoitokontaktini+raportoimaan+vointiini+ja+aiemman+lääkärini+kirjoittamaan+loppulausuntoon.+Ja+kyllä,+potilastiedoissa+näkyy+esim.+kevättalvella+kuvailemiani+ajatuksiani+Donbassin+alueen+konfliktista,+naapurimaamme+presidentistä+yms.+eikä+niitä+terveydenhuollon+ammattilaisten+silmissä+ilmeisestikään+pidetty+harhaisina+tai+vaarallisina.+Mielenkiintoista+tosin,+miten+pienellä+aksentilla+suomea+puhuva+lääkäri+aihepiirin+ottaa+puheeksi+-+jos+ottaa.+Mä+en+aio,+mutta+en+automaattisesti+näe+sitä+huononakaan+asiana+että+potilastiedoissa+on+aihepiiri+mainittu,+eikä+varsinaisesti+mihinkään+**ssittelevään+sävyyn+osaltani+😁+Ei+ne+Lyricat+ja+Rivat+tyhmän+käsiin+jouda,+kuten+olen+sanonutkin+monesti+😂
04.06.2022 07:33
Mäkin+ajoin+nurmikon+eilen,+toista+kertaa+nyt+tänä+vuonna.+Jännää+sinänsä,+että+kun+parisen+vuotta+sitten+ostamassani+Bilteman+koneessa+on+tehdasasenteinen+akku+ikäänkuin+"kiinteä"+tai+siinä+on+jo+tehtaalla+johdot+juotettu+akunnapoihin+ja+vedetty+kutistesukka+päälle,+enkä+nyt+ole+viitsinyt+mitään+johtojakaan+lähteä+katkomaan+talveksi,+niin+siellä+se+on+ollut+paikallaan+ja+altistunut+kylmälle.+Viime+keväänä+kone+lähti+jopa+vahingossa+käyntiin+kun+varmistin+avainta+edestakaisin+kääntämällä+että+virrat+on+päällä+ennen+narustarttia+😃+
Tänä+vuonna+tarvittiin+narustartti,+mutta+kun+se+sittemmin+hyytyi/sammui+johonkin+pöheikköön+niin+lähti+kyllä+avaimesta+käyntiin.+Ilmeisesti+kuitenkin+vastaanottaa+latausta+sen+verran,+että+yhden+tai+pari+restarttia+jaksaa+tehdä.+Onhan+mulla+pari+sopivaa+vara-akkua,+mutta+ne+on+olleet+lähinnä+työkäytössä++jos+pitää+testata+joitain+komponentteja+hyppyjohdoilla,+laskea+ikkunoita+alas+irto-ovista+jne.+
Pyöräthän+tossa+koneessa+ei+ole+koolla+pilattu,+eikä+myöskään+hevosvoimilla+pahemmin+voi+kehuskella,+mutta+kulutus+on+aivan+naurettavan+pieni+😅+Onkohan+siinä+joku+1,5+tai+2+litran+tankki,+ja+mullakin+kun+on+ajettavaa+pinta-alaa+jonkin+verran,+mutta+en+ole+koskaan+saanut+bensaa+loppumaan+sillä+että+täydehköllä+tankilla+ajaa+koko+pihan.+Ja+jonnekin+traktorityyppisempiin+tai+"parempien"+brändien+koneisiin+verrattuna+tuosta+paistaa+tietynlainen+kiinalaisuus+vähän+joka+asiassa,+mutta+kyllä+niiden+ominaisuuksien+kanssa+voi+kyllä+elää+kun+tietää+oman+koneensa+rajat.+🙄+Itse+asiassa+tulee+entinen+skootteri+mieleen+monesta+yksityiskohdasta,+ja+jopa+joidenkin+johtojen+eristeiden+tai+muoviosien+hajusta+joka+jää+sormiin+hetkeksi+😅
Mut+hei,+uutena+alle+tonnin+kone,+niin+ei+tässä+kukaan+mitään+premiumia+odotakaan+😃+Luokassaan+varsin+halpa+ja+parin+kesän+perusteella+hyvä,+mutta+samaa+ei+voi+sanoa+alle+satasen+hintaisesta+2t-raivaussahasta.+Tai+kyllä+sekin+kuntoon+tulee,+mutta+aika+äkkiä+siinä+tuli+ongelmaa+kaasariin+ja+uudet+kalvot+taisi+jäädä+Relluun,+naruvehkeet+räjähti+käsiin+niin+että+se+pitää+startata+porakoneella+suoraan+kampiakselin+päästä,+tärinän+takia+monet+aika+tärkeätkin+ruuvit+löystyneet+ja+aiheuttaneet+osaltaan+ongelmia+jne.+🙄
04.06.2022 06:48
Mä+en+ole+koskaan+ollut+veneistä+kiinnostunut,+en+ymmärrä+niistä+paljoakaan,+mutta+tiedostan+myöskin+sen+että+esim.+jonkun+Niinistön+veneen+kulutus+on+täysin+hyttysenpska+valtameressä.+Joo,+varmasti+kuormittaa+ilmastoa+ja+käy+veronmaksajien+kukkarolle,+mutta+eipä+ne+tankit+ja+muut+sotakoneetkaan+ihan+pienillä+CO2-päästöillä+operoi+Ukrainassa,+puhumattakaan+erilaisten+räjähdysten+aiheuttamista+päästöistä.+Päästöistä+puheenollen,+annan+siis+synninpäästön+Saulille+tässä+asiassa+😄+Muistaakseni+Niinistö+myös+laski+omaa+palkkaansa+melkeinpä+ensitöikseen+2012.
Jos+ja+kun+yksityisautoilua+halutaan+kiivaasti+rajoittaa+tai+vähintäänkin+kurjistaa,+niin+ainakin+omalla+kohdallani+se+on+kyllä+toiminut,+mutta+harmittaa+niiden+puolesta+keiden+on+pakko+ajaa+päivittäin+tyyliin+50km+työmatkaa+😬+Mulle+nyt+on+jäänyt+päälle+korona-ajasta+se,+että+käyn+kerran+viikossa+isossa+kaupassa+ostoksilla,+ja+pienemmät+jutut+sekä+postipakettien+lähetys+hoituu+lähikaupassa.+Ennen+korona-aikaa+ja+silloin+kun+en+vielä+asunut+yksin,+kävin+käytännössä+päivittäin+jossain,+joskus+useammankin+kerran.+Parhaimmillaan+tuli+21tkm+vuodessa,+Skoda+Felicialla!+Enimmäkseen+kuitenkin+noin+15tkm+vuodessa.+Nykyisen+autoni+ostin+viime+syyskuussa+ja+olen+ajanut+sillä+noin+3000km,+johon+toki+vaikutti+se+talvella+pitämäni+saikku+ja+omikron-hyökyaalto.+Mähän+hiljattain+laskin,+että+vuoden+2019+kilometreillä,+nykyhinnoilla+ja+silloisen+Hiasen+kulutuksella+++veroilla+polttoainekulut+olisi+liki+4000€+vuodessa,+siinä+missä+nykyisellä+ajomäärällä+bensa-autollani+ne+on+ehkä+tonnin+tms.+En+nyt+jaksa+kaivaa+sitä+laskukaavaa,+enkä+laskea+uudestaan+🙄+En+mä+tässä+maailmaa+pelasta,+enkä+ole+ammatistani+huolimatta+kuitenkaan+ihan+etulinjassa+kärsimässä+kalliimmista+polttoaineista,+mutta+on+se+omalla+kohdallani+ajelua+osaltaan+vähentänyt.+Mutta+edelleen,+mitään+muuta+merkitystä+(esim.+ilmasto)+sillä+ei+Suomen+mittakaavassa+ole,+vaan+olen+oikeastaan+itse+säästänyt+selvää+rahaa+ja+autoni+tekniikkaa,+siinä+se.+Ja+huviajelut+iltaisin+on+kivempaa+virtuaalisella+rallycross-radalla+erimaalaisia+pelikavereitani+vastaan,+kuin+haahuilla+kyyneleet+silmissä+Jaguarilla.+Ihan+oikeasti.+🤣+Ei+ole+pahemmin+Lavuaari+S-typeä+ikävä.+😃
02.06.2022 09:05
Heh,+tuota+poliitikko-matskua+sanoi+jo+ammattikoulun+opettaja+vuonna+2008+😂+En+nyt+muista+puhuinko+koulussa+silloin+jostain+ajankohtaisista+vaaleista,+vai+liittyikö+se+johonkin+TS:n+mielipidekirjoitukseeni+jonka+osa+opettajista+oli+noteerannut+ja+piti+fiksuna.+
Ja+en+mä+tietenkään+mielipidettäni+sen+mukaan+muodosta,+keitä+tuttavia+vähemmistöryhmiä+haluaa+miellyttää,+vaan+jos+se+on+arka+aihepiiri,+kun+se+voi+olla+suomalaisten+keskenkin,+niin+en+ole+kovinkaan+"Villeneuve-tyyliin"+laukonut+mielipiteitäni.+Eikä+ne+tässä+asiassa+edes+ole+kauhean+jyrkät.+Aika+pitkälti+samankaltaiset+kuin+viimeksi+äänestämälläni+puolueella.+Jos+kansan+enemmistö+kannattaa+Natoa,+niin+turha+siinä+pienen+vastustajaporukan+on+harata+vastaan+kotimaassa+ja+aiheuttaa+turhaa+kitkaa+aiheeseen+liittyen,+joka+loppujen+lopuksi+palvelee+vain+Kremliä.+Joskus+laiha+sopu+on+parempi+kuin+lihava+riita,+ja+kansakunnan+etu,+kun+ei+prosessi+pidentynyt+tämän+enempää+esim.+kansanäänestyksen+aikana.+Ja+voin+vain+kuvitella+sitä+hybridi/mielipidevaikuttamisen+määrää,+ihmisten+keskinäistä+nokittelua+somessa+ja+muuta+hulabaloota+jos+asiasta+olisi+järjestetty+kansanäänestys.+🙄
Mua+jäi+myöskin+jotenkin+ihmetyttämään+se+tunnelma+muutama+viikko+sitten+poliitikkojen,+median+yms.+keskuudessa,+sekä+somessa+missä+ihmiset+julistivat+korkkaavansa+konjakki-+tai+skumppapullon+Nato-päätöksen+kunniaksi.+Silloin+toki+olivat+vielä+naiivin+itsevarmoja+prosessin+etenemisestä+tyyliin+päivissä.+Eikä+Natoon+liittyminen+ole+mielestäni+muutenkaan+mikään+juhlan+tai+karnevaalin+aihe,+vaan+varsin+ikävien+tapahtumien+seurauksena+tehty+turvallisuuspoliittinen+päätös.+🤨+
Hyvä+asia+on+kuitenkin+se,+että+Suomi+ennätti+neuvottelemaan+turvatakuita+ennen+Turkin+kiristyksiä,+ja+kuitenkin+esim.+USA:lla+ja+Britannialla+on+aika+paljon+omaa+arvovaltaa+pelissä+Suomen+ja+Ruotsin+tukemiseksi+tänä+harmaana+aikana.+Muutenkaan+en+oikein+usko,+että+Venäjä+kohdistaisi+sotilaallisia+toimia+Suomea+kohtaan+tänä+aikana,+kyllä+ne+tietää+Suomen+puolustusvoimien+ja+liittolaistemme+kyvyt,+ja+omansa+nyt+Ukrainassa.+Mutta+kuten+jossain+mediassa+siitä+olikin+joku+artikkeli,+että+Venäjän+näkökulmasta+Suomeen+toimii+todennäköisesti+paremmin+ns.+pehmeät+keinot,+eli+omalla+rauhallisuudellaan+Venäjä+pyrkii+ehkä+saamaan+osan+suomalaisista+kyseenalaistamaan+koko+Nato-päätöksen+hyödyt/haitat.+🙄
02.06.2022 07:45
Tää+on+sikäli+vaikea+aihepiiri+ottaa+kantaa,+kun+vaakakupissa+on+oman+maan+turvallisuus,+toisaalta+demokraattisen+oikeusvaltion+ihmisoikeuskysymykset,+ja+omalla+kohdalla+vieläpä+se+että+tuttavapiirissä+on+useita+kurditaustaisia+ja+sen+verran+muualtakin+ettei+ole+mitään+hajua+heidän+keskinäisistä+mielipiteistään+aiheeseen+liittyen+🙄+Siksi+olen+pitänyt+tästäkin+asiasta+suuni+ja+näppäimistöni+aika+supussa.+
Mutta+sen+verran+täytyy+sanoa,+että+en+kyllä+yhtään+yllättynyt+että+näin+tulisi+käymään,+mutta+en+myöskään+etukäteen+olisi+osannut+juuri+Turkkia+nimetä+kapulaksi+rattaisiin.+Enemmänkin+olisin+epäillyt+Unkaria,+mutta+se+suhmuroi+näköjään+öljyputkikysymyksensä+kanssa+EU:ssa.+
Sen+verran+perisuomalaisen+naiivia+ja+jopa+juhlansekaista+humua+kuitenkin+oli+se+jäsenyyshakemuksen+jättämisen+aika,+jolloin+ainakin+itsellä+tuli+jotenkin+mieleen+Snellmannin+makkaramainos+jossa+ohikulkijalta+putoaa+lompakko+ja+rehti+suomalainen+juoksee+perään+ojentamaan+sen.+En+mä+varsinaisesti+mitään+esteitä+tälle+harmaalle+alueelle+toivonut,+mutta+tällaisena+inhorealistina+voin+todeta+olleeni+ainakin+osittain+oikeassa+siinä,+ettei+se+nato-polku+välttämättä+pelkkää+punaista+mattoa+tulisi+olemaan.
Paljonhan+tässä+nyt+testataan+koko+Naton+uskottavuutta,+ja+ylipäätään+pistää+miettimään+minkälaiseen+kerhoon+Suomi+on+liittymässä.+Jos+esim.+asevientikieltojen+purkaminen+olisi+yksi+myönnytys+ja+samaan+aikaan+Turkki+valmistelee+jotain+uutta+hyökkäystä+Syyriassa,+niin+en+mä+ainakaan+osaa+vääntää+sitä+millään+tavalla+oikeutetummaksi+kuin+Venäjän+invaasiota+Ukrainaan.+Tuomittavia+toimia+mielestäni+kumpikin,+jossa+valitettavasti+syytön+siviiliväestö+kärsii+eniten.+
USA:n+asevientiteollisuudesta+ja+siihen+kytkeytyvästä+käsittämättömästä+rahamäärästä+voi+joku+viisaampi+kertoa+enemmän,+mutta+sen+tiedän+että+isolla+rahalla+niilläkin+aseilla+surmataan+ihmisiä+ympäri+maailman.
01.06.2022 16:01
15 / 15