laila.pesonen

laila.pesonen profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 22v sitten
31 aloitusta · 523 kommenttia
"... Kiusaaminen on usein tiedostamatonta..."

Näin usein kyllä on, ei aina.

Lapsena kyllä koin kiusaamisen sillä hetkellä todeksi. Esim. koin ahdistavaksi kun äitini nolasi minut vieraiden läsnäollessa meillä kotona. Mutta meillä oli myös hauskaa yhdessä, leikimme sanaleikkiä ja nauroimme. Välillämme oli rakkautta vaikka sen osoittaminen oli vaikeata. Jälkeenpäin katson, että rakkaus voitti.

Koulussa minua mainittavasti kiusattu.
-
"... Eli jos näkee kiusajaa itsesään, niin on helpompi tiedostaa toisten kiusaaminen..."

Se on pykologinen suoja kiusaamista vastaan, ei ota asiaa niin henkilökohtaisesti, mikä on se ansa, johon ihminen menee.
-
"Kerro jo ihmeessä minullekin millä keinoilla (konkreettiset toimenpiteet) olet ratkaissut kiusatuksi joutumisen ongelmat!"

Ei ole olemassa kongreettista toimenpidettä kiusaamista vastaan. Tällä hetkellä näen, että kiusaaja on heikoilla ja minä vahvoilla, koska olen hyvissä energioissa mikä on suoja. Kiusaaja ei saa vastakaikua haasteelleen.

Mielestäni älyllistät asiaa tai haluat käytännön toimenpiteet joilla asia ratkeaa. Ongelma on psykologinen. Olet kielteisissä energioissa, helppo saalis kiusaajalle.