Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

68

1. Huh huh! No kai sitten nykyisin tahallinen päähän tähdätty taklaus on sallittua! Niin ainakin tuomareiden mielestä oli.... Minä olen ollut siinä uskossa, että tahallinen vastustajan vahingoittaminen yritetään kitkeä pois - olen näemmä väärässä! Tosin jälkikäteen langetettu pelikielto, vaikkakin riittämätön (mielestäni) osoittaa, ettei se ihan täysin sallittua taida ollakaan....

Sen ymmärrän että pelissä tapahtuu, kun KIEKOSTA taistellaan ja kiekollista pelaajaa otetaan - mutta kiekottoman pelaajan estämistapauksissa olen nähnyt jäähyjä vihellettävän huomattavan heppoisistakin tilanteista - säännön mukaanhan kiekotonta ei saisi estää ollenkaan. Tilanteessahan Jormakka syötti kiekon pois ja katsoi sen perän - mielestäni aivan inhimillinen toimenpide. Ja sitten tuli töötti päähän.

Kun tällaiset sikamaisuudet menevät läpi naurettavan pienillä sanktioilla, niin ruumiita tulee, se hinta ilmeisesti halutaan maksaa yleisön viihdyttämisestä. Kuinka monelta pelaajalta onkaan jo mennyt liikuntakyky, osin vahinkotörmäilyissä yms. Ei kannattaisi pyrkiä lisäämään uhrien määrää käytännössä sallimalla tahallinen vahingoittaminen.,, Se, että uhri sattui olemaan suomalainen on sivuseikka... Pelissä Suomi oli huonompi ja ottelun lopputulos oli se mitä joukkue ansaitsi - mutta oikeudenmukainen jäähy tuosta sikailusta, niin 3-1 alivoimamaali todennäköisesti olisi siinä tilanteessa jäänyt tulematta ja peli olisi jossain mielessä saanut uuden suunnan - mutta se on jo puhdasta jossittelua, aina jää joitakin jäähyjä viheltämättä ja vastaavasti vihellellään heppoisesti - näiden takaa ei tuloksia kannata selitellä.

Mutta sikailu pois kaukalosta. PISTE.