antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
"JOKA aamu on armo uus"
Hyvää huomenta kaikille! Kaikkien tuntema hengellinen laulu "Joka aamu on armo uus", lienee syntynyt valitusvirsien6703Hirmuliskot ja Raamattu
Adventistien ja muiden kristittyjen Raamattu on tiedettä edellä. Tiede pitää kiinalaisten piirroksia tulta syöksevistä h37702Anna Pyhän Hengen kaapata kynäsi !
EIKÖS TÄMÄ OLEKIN YLHÄÄLTÄ LAHJOITETTUA VIISAUTTA? "" Laki voi tulla esteeksi Ainakin jos lain sisällön määrittelee se59696Vainaja- ja tietäjähengistä
VARO VAINAJA- JA TIETÄJÄHENGILTÄ KYSYVÄISIÄ Kun ihminen haluaa tietää jotain erilaista kuin toiset, hän auliisti käänty33687Lakiko olisi Jumalan tahto? Ei ikinä!
MOOSEKSEN LAIN TILALLE TULI JUMALAN TAHTO ! Hebr 10:8 Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja synti34683Adventismi on kuin posliinipotta, alex
Adventismi jota vastaan et, alex, sormeasi nostaisi, vaan ihannoit sitä aatteellista kulttia - se on kuin valkoinen posl46683Sullako kokemusta "paskansyönnistä"?
## kinkun Kirjoittanut: uskovan 9.12.2008 klo 09.42 pöydässä. Ei kukaan järkevä ihminen koske saastaiseen sikaan. S36672Avoin kirje Atte Helmiselle
Avoin kysymys Atte Helmiselle Johdat Adventtikirkkoa ja siitä ansaitset Raamatun mukaan kaksinkertaisen kunnian. Niinp14670ERÄ - SHAKKI - MATTI !!!
KEVYTMIELISYYS – SHAKKI – MATTI Pelin henki, pelin nimi: > SHAKKIIN JOHTAVA TILANNE 1. Moos. 3:22 Ja Herra Jumala22668LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS
TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA? JOS on tullut uskolle kuuliaiseksi ja yhä vielä katsoo lakiin -66661Ehdottomasti noudatettava 10 käskyä !!!
Ei saa tehdä 10 käskyn vastaisia tekoja. Tarkoitan tässä kivitaulujen 2 käskyä (3. ja 4.) ja kieltolakia elikkä käskyjä59659Työjärjestyspuheenvuoro
Sodimme ilmaan hosuen, jos emme kykene Herran Jeesuksen nimessä ensin sitomaan niitä pimeitä henkivaltoja, jotka ovat se18650Eka petturit: - alex-kasi ja auni1
alex-kasi ehdotti ja auni1 säiesti - paljon huomiota saaneessa ketjussa. Päätettiin alkaa kirjoittaa ilman ylilyöntejä j41622Mitä tarkoittaa Ratkaisulaakso?
Hyvän sanankohdan joku sisar laittoi - Jooel 3:14 Jooel 3:14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!12621Tein aviorikoksen
ELIN HAUREUDESSA Roomalaiskirje: 7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle mieh27615Missä Uskova_1 ?
meillä on ikävä uskova_1:stä ja etenkin hänen Hengellä terävöittyneitä tekstejään. Ainahan armoitettua julistajaa haluaa20609Pikku näyte "adventtitotuudesta"
Raamattu-palstalla ei ehkä tiedetä, että eräällä kristinuskon palstalla väitetään alati mm., että 1. Raamatun evankeli10608Adventismi vaiko Flink oikeassa?
Adventtikirkon opin 27. kappaleesta: "Millenniumin eli tuhatvuotiskauden aikana, josta Ilmestyskirjan 20. luku puhuu,5596Synnin palkka on elämä
Kun muutamat (alex, sirkka-iita ja nadasja-emilia) jatkuvasti tarjoilevat vapauttavan kuoleman lahjaa synnintuskissa ky63589Helinä Jokinen ja jakaantunut mieli
Jumalan täytyi uhrautua pelastamaan ihmiskunta siitä syystä, että hän on myös oikeudenmukaisen koston Jumala - yhteyden9586