Hyvän sanankohdan joku sisar laittoi - Jooel 3:14
Jooel 3:14 Meluavia joukkoja,
meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!
Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
Olen samankaltaisen ratkaisevan tuomiopäivän
julistusken havainnut kaikkien profeettojen
loppusanoissa tai viimeisissä luvuissa.
Ja jotain niistä voin päätellä.
Mutta mitäs viisaammat osaavat niistä ennustaa?
Jooel 3 kokonaisuudessaan, vanha käännös:
(Uudessa käännöksessä on osa erotettu 4. luvuksi).
1 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.
4 Mitä on teillä sanomista minulle, teilläkin, Tyyro ja Siidon ja kaikki filistealaisten alueet? Tahdotteko te kostaa minulle, mitä minä olen tehnyt, vai itse tehdä minulle jotakin? Nopeasti, kiiruusti minä annan koston kohdata teidän päätänne siitä, mitä olette tehneet,
5 te, jotka olette ottaneet minun hopeani ja kultani, vieneet minun ihanat kalleuteni temppeleihinne
6 sekä myyneet Juudan ja Jerusalemin lapsia jaavanilaisille, poistaaksenne heidät kauas omalta maaltansa.
7 Katso, minä herätän heidät liikkeelle siitä paikasta, johon te olette heidät myyneet, ja annan koston teostanne kohdata teidän päätänne:
8 minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle kansalle. Sillä Herra on puhunut.
9 Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.
10 Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari".
11 Käykää avuksi, tulkaa, kaikki kansakunnat joka taholta. He kokoontuvat sinne. Anna, Herra, sankariesi astua sinne alas.
12 Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.
13
Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt.
Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse;
sillä heidän pahuutensa on suuri.
14
Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!
Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
15
Aurinko ja kuu käyvät mustiksi,
ja tähdet kadottavat valonsa.
16
Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät;
mutta Herra on kansansa suoja,
Israelin lasten turva.
17
Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne,
joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani.
Ja Jerusalem on oleva pyhä,
ja vieraat eivät enää kulje sen läpi.
18
Sinä päivänä vuoret tiukkuvat rypälemehua, ja kukkulat vuotavat maitoa;
kaikissa Juudan puronotkoissa virtaa vettä,
ja Herran huoneesta juoksee lähde,
ja se kastelee Akasialaakson.
19
Egypti tulee autioksi, ja Edom tulee autioksi erämaaksi väkivallan tähden, jota ne ovat tehneet Juudan lapsille,
kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassansa.
20
Mutta Juuda on oleva asuttu iankaikkisesti
ja Jerusalem polvesta polveen.
21
Ja minä julistan heidät puhtaiksi verivelasta,
josta en ole heitä puhtaiksi julistanut.
Ja Herra on asuva Siionissa.
Kysyvä ei tieltä eksy
Mitä tarkoittaa Ratkaisulaakso?
12
621
Vastaukset
- Tuomion ilosanomaa se?
JOEL
3:2 (4:2) Minä kokoan kaikki kansat Josafatinlaaksoon* ja käyn siellä oikeutta niitä vastaan oman maani ja kansani Israelin tähden. Ne hajottivat Israelin muiden kansojen sekaan ja jakoivat minun maani. [Nimi Josafat merkitsee 'Herra tuomitsee'.]
Kelle on ja kelle ei?
Kas siinä pulma
Ollako vai eikö olla
antisemitismi
Vai kohtaako tuossa tuomio antiadventisteja?- huomenna Harmageddon
Joh.Ilm. 16.
14 Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
[Ps. 2:2,3; Hes. 39:21; Sak. 14:1-3; 2. Tess. 2:9]
15 "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]
16 Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]
17 Seitsemäs enkeli tyhjensi maljansa ilmaan. Silloin kuului temppelin valtaistuimelta mahtava ääni, joka sanoi: "Hetki on tullut." [Ilm. 10:7, 11:15]
18 Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, ja tuli ankara maanjäristys, niin ankara järistys, ettei sellaista ole ollut koko sinä aikana, jonka ihminen on ollut maan päällä. [Ilm. 6:12, 8:5, 11:13,19]
uskova - Juhlitaan Sapattia
Ja se päivä on Herran edessä 1000 vuotta !!!
Jesaja 66.
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Varoituksesta huolimatta ...Googin sota lopussa!
Joh.Ilm. 20:3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
Saatanan lopullinen tappio
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
[Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
[Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
[Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
Oikke_adventisti - deciss
ratkaisua
Sapattivapaalle?
Itsekkäänä löhömisenä sapatti ymmärretään.
Siksi arvostan enemmän sunnuntaita, jolloin sentään
kaupankäynti ja mikrosirun käyttö on hillitynpää.
Lauantai (=sapatti)on varsinainen kauppapäivä - Babylon - mutta synnuntaipyhäaamun rauha on vielä.
http://elakemix.fi/
Katsopa tuossa täti eegeeween (evp)irstasta ilmettä!
Vapaalle, vapaalle, tule aknssani ja nauti!
Älä mistään murehdi, vaan viihdytä itseäsi,
pidä oikein sapattivapaata!
Sunnuntai-sana ei ole noin alas vajonnut, paitsi
kilpailevan yrityksen, adventismin, leimatessa
sitä, kisailupilailumielessä, petomaiseen lokaan.
Toden totta - sapatinpäivä on kaikekin itsekkäin ja
maallistunein ja irstain päivä!
Sunnuntaina moni sentään käy kirkossakin.
Voi meitä poloisia - ei meitä ainakaan sapatti pyhitä, jos ei sunnuntaikaan. Jospa Herramme
pyhittäisi meidät!
Hepr. 2:11
Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne,
jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
Hepr 9:13-14
13
Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Söit tai olit syömättä kauriinpaistia tai häränkieltä -
yksin Herrassa on sinun pyhityksesi!- Sapatti vaan Golgata
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
1. Kor. 4:4
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
- Tunteeks kukkaan muu Raamat...
"Jooel 3:14 Meluavia joukkoja,
meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!
Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa"
Mitä Jumala tolla tahtoo sannoo, vai onkos se vain
Raamatun täytteenä ... Eiks vaan et ratkaisut on
tärkeitä?- Herran omana
Sakariaan 14. ja viimeinen luku minun uskoakseni
kuvaa tuota Herran päivää, ratkaisun päivää.
Kansojen tuomiotahan se kuvaa ja uskovien voittoa.
Netti raamattu, ole hyvä -
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1216073295170 - On harras rukous
SE voipi poistaa sekä lumen että -- sapatin!
Matteus 24.
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
Rukoilkaa, ettei Israelin tarttis talvella tai
sapattina paeta temppelin häpäisevää antikristusta! - Yksin Herramme
Mutta kuten joku jo julki toi, sitä voittoa
edeltää harras rukous.
Sakaraj 14.
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
--
12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan. Totta joka vastaus. Ja kuitenkin loppujen lopuksi
SEKÄ alun alkaen rakakus ratkaisee.
Nimittäin alun alkaen se, että Herramme ensin
rakasti meitä, kun vielä olimme vihan lapsia.
Ja lopussakin ratkaisee rakkaus.
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, koska
Jumala on ensin rakastanut meitä.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
- rauharauhaeimitäänhätää
Uskovalla on sapatinlepo joka päivä, sillä Herra on sapatin Herra.
Olisiko edellä kyse Harmagedonin sodasta, jonka jälkeen 1000 vuoden rauhanvaltakunta perustetaan maan päälle?
Eli Herra itse puuttuu sotaan pelastamalla Israelin kansan ja kostamalla pakanakansoille, jotka sotivat sitä vastaan (Israel).
Ja sitten perustetaan Rauhan valtakunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683