Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Sinä, eepu* kirjoitit kovin ajattelemattomasti:
    ## Vapahtaja siis sanoo kaikille uskoville (Apt.2:38) kasteesta:
    "näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Siis jokaisen Kristukseen uskovan on annettava kastaa itsensä;
    -- "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"! ##

Ei suinkaan Apsotolien Teoissa lue missään käännöksessä tuollaista!
    Mutta Joh.Evank:ssa Jeesus vaatii saada J.Kastajalta parannuksen kasteen
    koko ihmiskunnan puolesta - Hän näet aikoo täyttää kaiken vanhurskauden :

Matt. 3:13
    Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
    14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada
    sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
    15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt;
    sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus".
    Silloin hän salli sen hänelle.

Meidät kastetaan Kristuksen KUOLEMAAN, joten ei kaste elämää merkitse.
    Elämä tulee siitä, kun vaellamme Jeesuksen kanssa, Hänen joka otti kasteen sen merkiksi, että vanhurskauttaa meidät. Uskon kautta sinäkin eepu* voit omistaa tuon lahjavanhurskauden, mutta silloin sinä et voi korottaa omaa kastettasi.

Joh. 1:29
    Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
    "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Pyhien vanhurskaat teothan ovat Jeesuksen tekoja itse asiassa, ei heidän omia

Ilm. 19:8
    hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.

Oikaisevan viestin kirjoitti.
    Antti
  2. ## Taisi olla vain juutalaisten keksimä tarina omasta sikamessiaastaan. ##

Mutta juutalaisethan keksivät sellaisen tarinan, ettei Jeesus olisikaan noussut!

Matt. 28:12
    Silloin nämä kokoontuivat neuvottelemaan yhdessä vanhimpien kanssa
    ja päättivät antaa sotilaille suuren summan rahaa.
    13 He sanoivat sotilaille: "Sanokaa,
    että hänen opetuslapsensa tulivat yöllä, kun te nukuitte, ja varastivat hänet.
    14 Ja jos tämä tulee maaherran korviin, me kyllä lepytämme hänet ja järjestämme niin, ettei teille koidu ikävyyksiä."

Se on vain armoa ja pitkämielisyyttä sinau kohtaan, ettei Jeesus vielä oo tullut.

2. Piet. 3:14
    Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
    15
    ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
    16
    niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

MATTEUS 24. !!!

45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
    46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
    47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
    49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
    50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
    51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

antti
  3. MIKSI LAKI TUNTUU MINUSTA RASKAALTA JA MIKSI TOISISTA KEVYELTÄ?

Hankimme 2400 euroa maksavan vuoteen, enkä halua sitä kantaa, en edes pysty, vaikka Jeesus käskisi. , (Toisaalta Pietari kykeni veden päällä kävelemään, kun Jeesus KÄSKI, Matt.14.).

MUTTA KUN päättää totella Jeesuksen KÄSKYÄ ja alkaa kantaa vuodettaan eli tottelee uuden liiton Herran lakia - Herran sanaa, Sanaa - niin on varmaa, että kevyeltä tuntuu ja iloiten kanniskellaan tuota omakohtaista taakkaa, sillä se taakkaon todiste Jeesuksesta . . .

Matt. 9:6
    Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Matt. 9. KOKO LUKU http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt.+9:1&rnd=1335715929903

Kun ymmärretään, että totteleminen palkitaan, niin jaksetaan totella ja iloiten kannetaan vaikkapa vähän turhaakin taakkaa, kuten esimerkkitapauksessa.

7 Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa.
    8 Tämän nähdessään kansa pelästyi ja ylisti Jumalaa,
    joka oli antanut ihmisille sellaisen vallan.

Hetken aikaa kaikki osaavat iloita Herran läsnäolosta.
    Mutta autuas hän, joka tottelee. Raamattu sanoo, että Jeesus kantoi (käsky)sanalla kaiken voiman. Eräskin johtomies ymmärsi sen . . .

Matt. 8:8
    Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen,
    että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee.

Toivotan Herran Sanan läsnäoloa jokaiseen kotiin!

antti
  4. http://www.evank.org/sivu9_ar.php

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+103:1&rnd=1335687042636

Psalmi 89.
    32 (89:33) niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
    33 (89:34) Mutta armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.
    34 (89:35) Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
  5. Pekka, melkeinpä kadehdin sua - osuvasti ilmaisit uuden liiton periaatteet.

## ei sinua koske Mooseksen laki. Mutta
    onhan Kristuksen valtakunnassakin laki, joka ohjaa meitä hänen tahtonsa
    mukaiseen elämään.
    Rakkauden kaksoiskäsky ja kultaisen säännön tilanteen mukaiset sovellukset
    ovat sen pohjana,
    ja Jeesuksen mainitsemat käskyt ovat sen konkreettista ilmausta. ##

Tulee mieleen Sanasta . . .

1.Kor.9:19
    Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni
    kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
    20
    ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia;
    lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen,
    voittaakseni lain alaiset;
    21
    ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman
    Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka
    ovat ilman lakia;
    22
    heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot;
    kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
    23
    Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden,
    että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Huomatkaamme, että Paavali on riippumaton laista, sillä hän riippuu Kristuksessa - ja se ei estä häntä vetoamasta muutamaa jaetta aiemmin Mooseksen lakiin esim. evankeliumityön kustantamisen ollessa kyseessä . . .

9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta".
    Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
    10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on
    kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen
    toivossa.
    11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos
    me niitämme teiltä aineellista?

Jeesus sanookin viisaista teologeista ja maallikoista näin:

Matt. 13:52
    Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut
    taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen,
    joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

antti
  6. alex.aksi haastaa minua:

## Mitä tarkoitat "näkyväinen maailman kaikkeus" - käyhän Antti katsomassa miltä se näyttää .. kyllä siellä jo nytkin alkuainaat sulavat ##

Niinkö olet kokenut? Mutta kun ydinreaktorin sydän sulaa, eivät alkuaineet vieläkään sula, vaan atomin kappaleet, sirpaleet lentelevät sinne tänne.
    Vetypommissa kylläkin atomien fuusioituminen aiheuttaa aineen muuttumisen valoksi+kuumuudeksi, mutta se tietää vain elämän loppumista lähistöllä, ei kaiken loppua.

Tiede kyllä on todennut, että vielä koittaa sekin päivä, kun alkuaineet kuumuuden vuoksi sulavat ja kaikki loppuu. Raamattu tiesi sen paljon aikaisemmin.

2. Piet. 3:10
    Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki,
    mitä siihen on tehty, palavat.

2. Piet. 3:12
    teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista,
    jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

Myös henkiset pääomat katoavat . . .

1. Kor. 13:8
    Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa,
    ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Katoavaisuutemme eli kuolevaisuutemme pukeutukoon katoamattomuuteen:

1. Kor. 15:54
    Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

Mutta ei lähdön lähetessä kukaan helpolla pääse, eivät uskovat, eivätkä epäuskoiset . . .

Mark. 9:49
    Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava,
    ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

antti
  7. Joku erityisen kokematon kirjoitti:

## Jumala itse hoiti mm. minun kuolemani jo 2000 vuotta sitten.
    Siitä johtuu, että minun ei tarvitse enää koskaan kuolla,
    ainakaan hengeltäni ja sielulultani. ##

ON kuitenkin niin, ettemme kelpaa Jeesukselle, jos emme tule hengellisesti köyhiksi ja jopa kuole itsellemme. MEIDÄN on itse hoidettava itsekkyytemme
    ja omavanhurskautemme kuoleminen, jotta Jeesusken elämä mahtuisi meihin.

Ristin tie, kuolemisen tie - on elinehto.

Matt. 10:38
    Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.
    [Matt. 16:24,25; Mark. 8:34,35]

Luuk. 14:27
    Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni. [Matt. 16:24; Mark. 8:34; Luuk. 9:23]

Joh. 19:17
    Kantaen itse ristiään hän kulki kaupungin ulkopuolelle paikkaan, jota kutsutaan Pääkallonpaikaksi, heprean kielellä Golgata. [Hepr. 13:12]

Luuk. 20:18
    Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta
    jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

Mark. 9:49
    Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja
    jokainen uhri on suolalla suolattava.

USKOVA EI TODELLAKAAN PÄÄSE HELPOLLA TÄSSÄ ASIASSA: ON KUOLTAVA
    - mutta osat vaihtuvat, iankaikkisuus suosii heitä

PS. 73.
    3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
    4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
    5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Luuk. 16:25
    Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista,
    että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa;
    mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Antti
  8. ## miksi aina muutat TEKOJENSA MUKAAN rangaistuksen tyhjiin raukeamiseksi. ##

Taidanpa kuitenkin olla juuri niitä, jotka EIVÄT puh utyhjiin raukeamisesta, vaan
    ymmärtävät, että ihminen saa tekojensa mukaan! Sitä saa mitä kylvää. Esim. Adolf Hitlerin arvelen joutuvan helvetissä kokevan väkivaltaistakuolemaa vastaavat kauhut ja kivut noin 6 miljoonaa kertaa.

Väite että kuolleet eivät tuntisi ja tietäisi ja kokisi mitään, on tuulesta temmattu.
    Sillä Danielkin puhuu iankaikkisesta kauhusta, joka varmasti on enemmän kuin silmänräpäys.

Meidän ei kannata sokeasti tuudittautua siihen, että kuolema olisi ikuista unta!

Hepr. 9:27
    Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen,
    mutta senjälkeen tulee tuomio,

ON kahdenlaista ikiaikaisuutta, kahdenlaista kohtaloa iäisyyden puolella.
    Valitse olla Jeesuksen kanssa, älä päätä olla ilman Häntä, irti Hänestä.

Jes. 34:10
    Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu;
    se on oleva raunioina polvesta polveen,
    ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.

Jer. 7:7
    niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa,
    jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen.

Dan. 12:2
    Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
    toiset iankaikkiseen elämään,
    toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Minulle sopisi aivan hyvin, että kaikki pääsisivät Taivaaaseen, mutta kun ei.

Ps. 139:24
    Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä,
    niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

Matt. 25:46
    Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
    mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Kannattaa kadottaa itsekäs elämäntyyli ja sallia sensijaan Jeesuksen toimia
    kauttasi! :
    Joh. 12:25
    Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka
    vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä
    sen iankaikkiseen elämään.

Tahdotko että sinua rangaistaan iät ja ajat, vai tahdotko, että lääkitään ainiaan?

antti
  9. MUTTA HELVETINPELKOHAN ON JUMALANPELKOA

## Voe voe, kyllä se helevetin pelko on pannut
    Antin uskon kovalle koetukselle. ## (päättelee salattu kirjoittaja)

Niinpä niin. HELVETINPELKO tekee saman asian kuin Jumalan-pelko. Sitä viisastuu ajattelemaan kohtaloaan tuolla puolen ajan rajan. Minulla oli ensin
    kuolemanpelko eli helvtinpelko. Se kypsyi Jumalan-peloksi niin, että päätin
    uskoa Kristukseen ainoana toivonani. Nykyään se toivo on vahva ja vakaa.
    Uskon lujasti, ette ise toivo saata häpeään. Se on Jumalan minuun istutama toivo.

Jumala ojentaa pelastavan kätensä useinmiten vasta sitten, kun kaikki omat toiveet ja mahdollisuudet on menetetty. Sitä on kuoltava itselleen ensin.

Gal. 2:20
    Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän,
    jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan,
    joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.

Jumalan systeemissä on tosiaan niin, että ensin pitää kuolla, jotta voisi herätä (uudestisyntyä) eloon.

Joh. 12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
    jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole,
    niin se jää yksin;
    mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

Meidät on kasteen kautta haudattu yhdessä Kristuksen kanssa - olemme siis kuolleet, yhdessä Hänen kanssaan. Ja Raamattu lisää, että sen vuoksi saamme myös elää Hänen kauttaan. Myös toisn sanoin asia Sanassa ilmaistaan . . .

2. Kor. 5:14
    sillä Kristuksen rakkaus pakottaa meitä. Me näet päättelemme näin:
    Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.

Vain kuollut voi herätä eloon. Itselleen kuoleminen ja Krsitukselle antautuminen on portti elämään.

antti