Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. 2. Piet. 1:6
    ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,

Jaak. 1:3
    tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.

- - - -
    2.piet.1:3-11

3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
    4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,

5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
    6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,

7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
    8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
    10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
  2. En loukkaantunut parannussaarnastasi, sillä ihmisen liha tarvitsee alati nuhtelua; jos Paavalia on uskominen - ja ihmisen omaa kokemusasiantuntijuutta.

Ismit ovat lihallisuutta, hengellisyys lihan kuolettamista.

Ps 139:23-24

23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
    24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

MEIDÄN ISÄMME TAIVAASSA - NÄKEE, KUULEE, VASTAA

Matt 6:6-14

6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
    [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]

7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
    [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään.
    [Jes. 65:24; Matt. 6:32]

9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
    [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]

10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2+; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]

11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
    [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]

12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
    [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]

13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*
    [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."]
    [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]

14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
    [Mark. 11:25]

15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13].

armahdettu syntinen
  3. MIKSI HERJAAT, VAIKKA VAIN ITSE JÄIT SANATTOMAKSI?

Sillä minähän palasin asiaan ja vastasin - kunhan ensin odotin saavani teiltä adventtiteologeilta syvällisemmän Sanan selityksen.
    Mutta te osaatte käyttää Raamattua vain pilkantekoon! KUN Herra sen tietysti suo, sillä Hän koettelee ihmistä valinnanvapaudella.

TÄSSÄ SINUN VIESTISI, JOLLA PILKKAAT RAAMATUN SELITTÄJÄÄ TÄYSIN ILMAN PERUSTEITA.
    MISSÄ ON ANTTI KANTOLA

> > > Kirjoittanut: Ihmettelen? 18.9.2007 klo 21.24
    SINÄ olet "tässä tapauksessa", se "filistealainen"(tarkoittaa sinun kohdallasi "vääryyden puhuja").
    Sitä paitsi, mikä sinä ihminen olet sanomaan, että "huomenna MINÄ teen sitä, tai menen sinne tai tänne!" Vain Herran kädessä on sinunkin huomisesi! Joten , jos olet USKOSSA, niin sinä sanot, Huomenna "JOS HERRA SUO, palaan takaisin ja keskustelen tästä asiasta!"
    Sinä(Antti Kantola) kirjoitit seuraavasti:
    "Palaan asiaan huomisiltana, 18.9."
    Miksi oi ihminen pilkkaat JUMALAA? < < <

OLEN JO VASTANNUT LUPAUKSESTANI NÄIN:

> > > Neljä vastausta sain avunpyyntööni. Mutta en luota noihin vastauksiin. Arvon teologit erehtyivät pahan kerran vastauksissaan!
    Sillä tuosta jakeestahan nousee esiin 2 syvällistä kysymystä, toisiinsa liittyen.
    1.
    Onko Saul todella kuningas, vai onko Daavid?
    2.
    Niinpä herää myös kysymys: Saulilleko Daavid puhuu vai ensisijaisesti itselleenkö?

Kaikki ei siis ole, miltä näyttää. Kun perehdytään Raamatun salattuun viisauteen.
    Goljat on täysin sivuroolissa, samoin kaikki filistealaiset.
    JOPA SAUL ON SIVUOSASSA VAIN - hänhän on kuningas vain keisarin näkökulmasta katsottuna.
    Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna tosi kuningas on Daavid - Saulin palvelija!

1.Sam 17:32 salaisuus on siinä, että Daavid rohkaisee itseään tosiasiallisena kuninkaana taistelemaan Goljatia vastaan ja voittamaan tämä.

Apuna ymmärrykseen pääsemisessä ovat erityisesti seuraavat jakeet:
    1.Sam.16:1 :

"Herra sanoi Samuelille: 'Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
    Täytä öljysarvesi ja lähde liikkeelle! Minä lähetän sinut betlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen poikiensa joukosta olen valinnut mieleni mukaisen kuninkaan'."
    [1. Sam. 15:26, 17:12; Ap. t. 13:22].

1.Sam.16:13 :

"Samuel otti öljysarvensa ja voiteli Daavidin siinä veljesten keskellä, ja Herran henki tuli Daavidiin ja pysyi hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel palasi Ramaan."
    [Ps. 89:20,21 | 1. Sam. 11:6].

Salaisuuksia maailman keisarin ja Jumalan ihmisten välisestä henkien taistelusta löytyy varmasti lisää, kun tutkii kokonaan 1.Sam.15-31. luvut. < < <

-------------------------
    Kun luin (ylimpänä olevan) herjaavan vastauksesi tuohon (yllä) olevaan raamatunselitykseeni, näen enemmän ja syvemmälle. Elikkä, hengellisesti ottaen on niin, että Jumala on saattanut jo sinut tai jonkun muun teologin hylätä pois hengellisestä virtastaan ja valita siihen toisen. Ja omalla ajallaan sitten toteuttaa tuon "uuden luomisen".

Nuorukainen Daavidhan oli jo voideltu kuninkaaksi.
    Aikanaan Herra johdatti tuon eläintenhoitajan Saulille musiikkiterapeutiksi, sitten aseenkantajaksi (kutsunnat), Goljatin voittajaksi, epävirallisesti kuninkaaksi roskaväen kruunaamana - ja vihdoin ihan virallisesti kuninkaaksi.

Mutta Saul hylättiin ja jätettiin kuninkaitten luettelostakin pois. Saul edustaa maailman keisaria, mutta Daavid Jumalan lapsia.

1.Sam.15-31. jakeisiin on kätketty pohjattoman paljon hengellisiä viisauksia. Hengellinen etsijä löytää, palkkapaimen ei.
  4. MITÄ TÄMÄ ON?

1. Sam 17:32
    Daavid sanoi Saulille: "Kuninkaan ei pidä menettää rohkeuttaan! Minä, sinun palvelijasi, menen taistelemaan tuon filistealaisen kanssa."
    --------------------

Neljä vastausta sain avunpyyntööni. Mutta en luota noihin vastauksiin. Arvon teologit erehtyivät pahan kerran vastauksissaan!
    Sillä tuosta jakeestahan nousee esiin 2 syvällistä kysymystä, toisiinsa liittyen.

1.
    Onko Saul todella kuningas, vai onko Daavid?
    2.
    Niinpä herää myös kysymys: Saulilleko Daavid puhuu vai ensisijaisesti itselleenkö?

Kaikki ei siis ole, miltä näyttää. Kun perehdytään Raamatun salattuun viisauteen.
    Goljat on täysin sivuroolissa, samoin kaikki filistealaiset.
    JOPA SAUL ON SIVUOSASSA VAIN - hänhän on kuningas vain keisarin näkökulmasta katsottuna.
    Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna tosi kuningas on Daavid - Saulin palvelija!

1.Sam 17:32 salaisuus on siinä, että Daavid rohkaisee itseään tosiasiallisena kuninkaana taistelemaan Goljatia vastaan ja voittamaan tämä.

Apuna ymmärrykseen pääsemisessä ovat erityisesti seuraavat jakeet:

1.Sam.16:1

Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
    Täytä öljysarvesi ja lähde liikkeelle! Minä lähetän sinut betlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen poikiensa joukosta olen valinnut mieleni mukaisen kuninkaan."
    [1. Sam. 15:26, 17:12; Ap. t. 13:22]

1.Sam.16:13

Samuel otti öljysarvensa ja voiteli Daavidin siinä veljesten keskellä, ja Herran henki tuli Daavidiin ja pysyi hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel palasi Ramaan.
    [Ps. 89:20,21 | 1. Sam. 11:6].

Salaisuuksia maailman keisarin ja Jumalan ihmisten välisestä henkien taistelusta löytyy varmasti lisää, kun tutkii kokonaan 1.Sam.15-31. luvut.
  5. Mikäs tässä on Luther-vastaista? Osoita se tai tuki herjaava suusi!

Otsikkoni oli: voiko se - kristityn vaelluksen kuvauksen - sanoa näinkin? Perusteluna esitin:
    "Kantakaa toistenne kuormia, niin te täytätte Kristuksen lain". Tätäkään vastaan ei ole Luther!

Teksti: Auta lähellä olevia köyhiä ja evankelioi kaukana olevia pakanoita.
    Lisäksi osoita erityistä rakkautta sisarille ja veljille.

voin laulaa virittämääni pilkkalaulua babylonialle, siihen asti kunnes meidän veljiemme syyttäjä on osoittanut, että olen Lutherin vastustaja!

=========================

PILKKALAULU BAABELISTA

Kristityn vaelluksesta kirjoitin
    ihan vaan lyhyen tiivistelmän, tällaisen

# Auta lähellä olevia köyhiä ja tue kymmenyksilläsi lähetystyötä kaukaisten pakanain keskuudessa.
    Näiden LISÄKSI huolehdi rakkaasti veljistä ja sisarista.
    Äläkä katso mitään omaksi ansioksesi lähestyessäsi Jumalaa - vaan lue Kristuksen ansiot sinun hyväksesi.
    "Kantakaa toistenne kuormia, niin te täytätte Kristuksen lain", sanoo Raamattu. #

Ketäs loukkasin, ketä pilkkasin
    lähimmäistäkö, vaiko etäistä
    kun valtaisa raivon ketju purkautui
    se melkein kiertyy kaulani ympärille
    nyt on kyllä piru merrassa

Oonhan köyhää naapuria jelppinyt
    kuin Job muinoin vaikka juorut sen kiisti
    olen veljiä siskoja rakastanut
    meitä seitsemän on, täydellisyyden luku
    ei kai tuosta Babylonian raivo nouse

"Kantakaa toistenne kuormia!" - siitäkö se
    ärjyntä leijonan kuin märkäpaiseita ois
    vaan ei Job riehunut vaikka niitä täynnä oli
    mut onko niin, ett Babylonia piston sai
    kun sormel'kaan ei toisen taakkaa kantais

Vaikk hyökyaallon tavoin käy vastaan
    Babylonian raivo tuo laantumaton vitsaus
    silti leipäni vetten yli yhä lähetän
    se ei minulta ole pois eikä Baabelilta
    On käsketty evankeliumi merten taa viedä.

Saarn 11:1
    Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.
  6. >>> Onko tämä totta?`
    martinhilma 17.9.2007 klo 11.34
       Onko tämä totta, ettei adventistit sovi täällä muiden kanssa sovinnolliseen keskusteluun kristinuskon asioista?
    Lähetän tämän toistamiseen, koska se ei ensimmäisellä kerralla (eilen 16.9) mennyt perille, vaikka ilmoittikin peräti, että olen lähettänyt saman viestin jo aiemmin.
  7. Joku erityisen viisas aloitti tällaisen Kantola-ketjun. Onkin hyvä idea koota kunkin päivän AVK-herjat yksiin kansiin, jotta palsta pysyy siistinä ja asiallisena.

Puranko kiukkuani lähimmäisiin? Kyllä - ihan niinkuin muutkin, en ole yhtään pyhempi muita.

EGW:n puolesta tuossa esitetään niin raju vetoomus, oikein Pyhän Hengen arvovallalla. Selvästikin Anttia vaatimalla vaaditaan mukaan vakuuttelemaan Ellenin hyvyyttä ja täydellisyyttä.
    Kävisipä myös UnaFortuna tässä ketjussa, sillä hän julkesi sanoa, että hän ei aivan kaikkeen Ellenissä yhdy - eikä varsinkaan siinä profeetta-asiassa.

Jollekulle Ellen-kuuliaiselle oli jäänyt "Ellenlevy" päälle - ilmeisesti vastikään ollut rukousvartiossa.
    Sillä tämä kirjoitti jopa minulle: "kultaseni".
    Minulle tulee tuollaisesta ihan pedofiliafobian kaltainen olotila; siksi kun ei tiedä, onko hempeän sanan takana mies vai nainen.
    Teksti nimittäin oli muutoin aivan miehekästä, miehuullista ärhentelyä.

ONKO ELLEN PERÄTI SAPATTILIITON VÄLIMIES?

Luulen, että on. Sillä ellen opettaa adventismin perustamiskirjassaan "Suuri Taistelu", että adventtiliikkeeseen liittyneen ei välttämättä tarvitse pienintä piirtoa myöden sapattia täyttää - sen vuoksi, että sapattiliitto on nimenomaan adventtiliikkeen kautta, eikä henkilökohtaisen uskon kautta.

Luulen, että Ellen todellakin on pätevä liiton päämies mitä vuonna 1844 asetettuun sapattiliittoon tulee. Sillä eihän tätä profeettaa saa kyseenalaistaa missään kohdin.
    Luulen että adventisti on autuas uskomisessaan ja eritoten sapattiuskomisensa kautta.

Ulkopuolisten suhteen olen eri mieltä. Sillä "ulkopuoliset tuomitsee Jumala".
    "Mitä se sinuun koskee", saattaa Jumala tiuskaista, jos alkaa udella, mitä muita liittoja onkaan olemassa ja keiden kanssa, Jumalalla siis.
    Olihan Hänellä Aabrahaminkin kanssa aivan yksityinen liitto, vaikka se sitten saikin maailmanlaajuiset mittasuhteet.

Luulen, että kaikki on ihan OK, kunhan pysytte adventtiliikkeessä, te jotka siinä olette.
    Mutta muille suotakoon vapaus olla muuta.
  8. Danielin kirjassa on tärkeää meille se, mikä liittyy tulevaan. Historian tutkijoille tietysti Danielin alkuluvutkin ovat merkityksellisiä.
    Mutta lopun aikoja koskevaan osuuteen Danielissa löytyy Ilmestyskirjasta vahvistus.
    Tärkeitähän ovat, nykyajassa, tapahtumat vuodesta 1948 eteenpäin.

JEESUS ILMESTYY DANIELILLE JA JOHANNEKSELLEKIN

- kertoen erityisesti seitsemästä viimeisestä vuodesta - tärkeää!------

Dan 7:8 / Ilm 13:5

Dan 7:8
    Minä katselin niitä sarvia ja näin, että niiden väliin kasvoi vielä pieni sarvi, ja entisistä sarvista kolme irtosi sen tieltä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät, ihmisen silmien kaltaiset, ja suu, joka puhui suuria sanoja. [Ilm. 13:5]

Ilm 13:5
    Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
    [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2].

Mitä se on?
    Peto, jota myös antikristukseksi sanotaan, herjaa kaikkea jumalisuutta kolme ja puoli vuotta – lopun ajassa.
    ---- ----- ----- --------- --- ---- --

Dan 7:9 / Ilm 1:14

Dan 7:9
    Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
    [Hes. 1:26; Ilm. 1:14]

Ilm 1:14
    Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit.
    [Dan. 7:9 | Dan. 10:6]

Mitä se on?
    Isä Jumala valmistautuu Jumalan vihan aikaan pedon valtakaudessa.

----- ----- ----- --- --- --- ----------- --
    Dan 7:10 / Ilm 5:11, 20:12

Dan 7:10
    Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin.
    [Ps. 97:3 | Ps. 68:18; Ilm. 5:11 | Ilm. 20:12]

Ilm 5:11
    Valtaistuimen, olentojen ja vanhinten ympärillä näin suuren joukon enkeleitä ja kuulin heidän äänensä. Heitä oli lukemattomia, kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
    [1. Kun. 22:19; Ps. 68:18; Dan. 7:10; Hepr. 12:22]

Ilm 20:12
    Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
    [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Mitä se on?
    Kirjat nyt avataan ja niin elävät kuin kuolleet tuomitaan = 1. ja 2. ylösnousemus.

----- ----- ----- --- --- ----------------- ----------
    Dan 7:21 / Ilm 13:7

Dan 7:21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan, [Ilm. 13:7]

Ilm 13:17
    Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.].

Mitä se on?
    Jumala antaa pedolle vallan teloittaa KAIKKI kristityt, lopun ajassa siis.

---- ----- ------ ---- ----------- ----
    Dan 7:24 / Ilm 17:2

Dan 7: 24
    Ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka tulevat hallitsemaan sitä valtakuntaa. Heidän jälkeensä nousee vielä yksi. Hän on erilainen kuin edelliset ja kukistaa kolme kuningasta. [Ilm. 17:12].

Ilm 17: 2
    sille, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."
    [Jes. 23:17; Jer. 51:7; Ilm. 14:8].

Mitä se on?
    Pari viimeistä valtakuntakautta. Kymmenen suurta maata yhdistyy yhdeksi uudeksi, lopun ajassa.

----- ----- ----- ---------- ----------- ----
    Dan 7:25 / Ilm 12:14

Dan 7: 25
    Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
    [Dan. 11:36; 1. Makk. 1:46,47 | Dan. 12:7; Ilm. 12:14]

Ilm 12: 14
    Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta. Peto pyrkii saamaan voimaan maailmassa islamilaisen järjestyksen.

Mitä se on?
    Peto (antikristus) pilkkaa Jumalaa ja israelilaisia. Kristitythän on jo ylöstemmattu sekä pedon käsiin jääneet ei-valmiit kristityt teloitettu marttyyreinä ensimmäisen 3,5 vuoden aikana.
    Nyt peto vainoaa Korkeimman pyhiä (Israelia?)vuoden + kaksi + puoli vuotta, (=3,5 v.).
    Näistä osa kuitenkin onnistuvat pysyttelemään piilossa. Erämaahan lennätettyinä. Peto pyrkii muuttamaan (israelilaiset?) juhla-ajatkin.

---- ----- ----- -------- ------------ --

Dan 8:13 / Ilm 11:2

Dan 8: 13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
    [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]

Ilm 11: 2
    Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
    [Dan. 7:25, 12:7; Luuk. 21:24].

Mitä se on?
    Peto poistaa israelilaiset päivittäiset uskonnollisuudet (ortodoksijuutalaisten) sekä häpäisee pyhäkön Jerusalemissa.
    Kolme ja puoli vuotta pedon toimesta temppeliä häväistään; paikalle jääneillä ortodoksijuutalaisillakaan ei ole valtaa lainkaan temppelin ulompiin alueisiin.

----- ----- ----- --------- ------------ ---
    Dan 10:6 / Ilm 1:14-15

Dan 10: 6
    Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15]

Ilm 1:
    14 Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit.
    [Dan. 7:9 | Dan. 10:6]
    15 Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. [Dan. 10:6]

Mitä se on?
    Jeesus ilmaantuu Jerusalemiin, Öljymäelle. Mutta niin kuin muinoin, niin nytkin, saatana pyrkii rajusti vastustamaan.
    Herra Sebaotin taivaalliset sotajoukot kuitenkin, enkeliruhtinas Miikaelin johdolla, työntävät vastustuksen pois – ilmenee seuraavassa.