Voitteko auttaa?

MITÄ TÄMÄ ON?

1. Sam 17:32
Daavid sanoi Saulille: "Kuninkaan ei pidä menettää rohkeuttaan! Minä, sinun palvelijasi, menen taistelemaan tuon filistealaisen kanssa."

- - -
Onko tässä jakeessa mitään selitettävää?
Vai onko tässä jotain salattua mannaa - jotain syvällisempääkin; sellaista mikä täytyisi selittää?

Eipä tuolla kummoistakaan merkitystä liene - mutta joki sisälläni sanoo, että JOKAINEN jae Raamatussa on tärkeä. Asia vaivaa minua, kun ei ole selittäjää, selitystä.

Teologit ja muut Raamatusta kiinnostuneet: onko teillä jotain annettavaa tuon jakeen kautta?

Palaan asiaan huomisiltana, 18.9.

6

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattumaa...

Vastaus riippuu siitä, minkälaista käännöstä sattuu lukemaan :)

Raamattu 33/38
      17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään MIELI masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

Biblia 1776
      32. Ja David sanoi Saulille: älköön kenenkään SYDÄN hämmästykö hänen tähtensä: palveliais käy sotimaan Philistealaista vastaan.

Biblia 1642
      17:32 Ja Dawid sanoi Saulille: älkön kenengän sydän hämmästykö hänen tähtens/ sinun palwelias käy sotiman sitä Philisteriä wastan.

• menettää rohkeuttaan

tuollaisten syyttäjien edessä, vaan että Jeesus taistelee kaikkea pahaa vastaan lastensa edestä! SINÄ olet "tässätapauksessa", se "filistealainen"(tarkoittaa sinun kohdallasi "vääryyden puhuja").

Sitäpaitsi, mikä sinä ihminen olet sanomaan, että "huomenna MINÄ teen sitä, tai menen sinne tai tänne!" Vain Herran kädessä on sinunkin huomisesi! Joten , jos olet USKOSSA, niin sinä sanot, Huomenna "JOS HERRA SUO, palaan takaisin ja keskustelen tästä asiasta!"

Sinä kirjoitit näin:

>>>Palaan asiaan huomisiltana, 18.9.

• Että#

Tämä Katalasti Jumalan sanaan kietoutuva lienee tämä valtava Goljat, Jonka Pieni Jeesuksen armoon turvautuva pieni Adventisti tyttönen Linkoaa Jumalan sanan kivellä pois pelistä Herran seebaotin nimessä. Näin voitto tulee Herran seebaotin avulla. Mahtava goljat kukistuu. omaan Jumalan pilkkaansa onhan hän pilkannut julmasti itseään. Taivaan Jumalaa. Näin pilkkaaja kukistuu.
      Näkiä Jumalan puolelta.

• mielestäni

pitäisi lukea koko luku ei tuosta yhdestä lauseesta mitään selvää saa, ehkäpä pitäisi lukea kaikki mitkä koskee Saulin ja Davidin keskustelua.

• Eikä sekään riitä, vaan erityisesti edellinen luku.

Kaikenkaikkiaan luvusta 39. tuo 1. Sam. loppuun asti - alle 10 lukua se. Mutta muuttaa elämäsi.

Joko tänään tiedät tuon jakeen syvyyden - ennen kaikkea sen, että onko Saul kuningas vaiko Daavid?!!

1.Sam.17:32
        Daavid sanoi Saulille: "Kuninkaan ei pidä menettää rohkeuttaan! Minä, sinun palvelijasi, menen taistelemaan tuon filistealaisen kanssa."

• MITÄ TÄMÄ ON?

1. Sam 17:32
      --------------------

Neljä vastausta sain avunpyyntööni. Mutta en luota noihin vastauksiin. Arvon teologit erehtyivät pahan kerran vastauksissaan!
      Sillä tuosta jakeestahan nousee esiin 2 syvällistä kysymystä, toisiinsa liittyen.

1.
      Onko Saul todella kuningas, vai onko Daavid?
      2.
      Niinpä herää myös kysymys: Saulilleko Daavid puhuu vai ensisijaisesti itselleenkö?

Kaikki ei siis ole, miltä näyttää. Kun perehdytään Raamatun salattuun viisauteen.
      Goljat on täysin sivuroolissa, samoin kaikki filistealaiset.
      JOPA SAUL ON SIVUOSASSA VAIN - hänhän on kuningas vain keisarin näkökulmasta katsottuna.
      Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna tosi kuningas on Daavid - Saulin palvelija!

1.Sam 17:32 salaisuus on siinä, että Daavid rohkaisee itseään tosiasiallisena kuninkaana taistelemaan Goljatia vastaan ja voittamaan tämä.

Apuna ymmärrykseen pääsemisessä ovat erityisesti seuraavat jakeet:

1.Sam.16:1

Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
      Täytä öljysarvesi ja lähde liikkeelle! Minä lähetän sinut betlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen poikiensa joukosta olen valinnut mieleni mukaisen kuninkaan."
      [1. Sam. 15:26, 17:12; Ap. t. 13:22]

1.Sam.16:13

Samuel otti öljysarvensa ja voiteli Daavidin siinä veljesten keskellä, ja Herran henki tuli Daavidiin ja pysyi hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel palasi Ramaan.
      [Ps. 89:20,21 | 1. Sam. 11:6].

Salaisuuksia maailman keisarin ja Jumalan ihmisten välisestä henkien taistelusta löytyy varmasti lisää, kun tutkii kokonaan 1.Sam.15-31. luvut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1865
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1712
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      137
      1276
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1155
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      757
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      418
      668
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe