MISSÄ ON ANTTI KANTOLA?

Ihmettelen?

>>>Se tarkoittaa sitä, että adventistien ei pidä menettää rohkeuttaan tuollaisten syyttäjien edessä, vaan että Jeesus taistelee kaikkea pahaa vastaan lastensa edestä!

SINÄ olet "tässätapauksessa", se "filistealainen"(tarkoittaa sinun kohdallasi "vääryyden puhuja").

Sitäpaitsi, mikä sinä ihminen olet sanomaan, että "huomenna MINÄ teen sitä, tai menen sinne tai tänne!" Vain Herran kädessä on sinunkin huomisesi! Joten , jos olet USKOSSA, niin sinä sanot, Huomenna "JOS HERRA SUO, palaan takaisin ja keskustelen tästä asiasta!"

Sinä(Antti Kantola) kirjoitit seuraavasti:

>>>Palaan asiaan huomisiltana, 18.9.

17

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touhussa

      Katsokaa, sama meno jatkuu

      Luther-fani UnaFortunalle
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 18.9.2007 klo 18.40

         
         Mikäs tässä on Luther-vastaista? Osoita se tai tuki herjaava suusi!

    • MIKSI HERJAAT, VAIKKA VAIN ITSE JÄIT SANATTOMAKSI?

      Sillä minähän palasin asiaan ja vastasin - kunhan ensin odotin saavani teiltä adventtiteologeilta syvällisemmän Sanan selityksen.
      Mutta te osaatte käyttää Raamattua vain pilkantekoon! KUN Herra sen tietysti suo, sillä Hän koettelee ihmistä valinnanvapaudella.

      TÄSSÄ SINUN VIESTISI, JOLLA PILKKAAT RAAMATUN SELITTÄJÄÄ TÄYSIN ILMAN PERUSTEITA.
      MISSÄ ON ANTTI KANTOLA

      > > > Kirjoittanut: Ihmettelen? 18.9.2007 klo 21.24
      SINÄ olet "tässä tapauksessa", se "filistealainen"(tarkoittaa sinun kohdallasi "vääryyden puhuja").
      Sitä paitsi, mikä sinä ihminen olet sanomaan, että "huomenna MINÄ teen sitä, tai menen sinne tai tänne!" Vain Herran kädessä on sinunkin huomisesi! Joten , jos olet USKOSSA, niin sinä sanot, Huomenna "JOS HERRA SUO, palaan takaisin ja keskustelen tästä asiasta!"
      Sinä(Antti Kantola) kirjoitit seuraavasti:
      "Palaan asiaan huomisiltana, 18.9."
      Miksi oi ihminen pilkkaat JUMALAA? < < <

      OLEN JO VASTANNUT LUPAUKSESTANI NÄIN:

      > > > Neljä vastausta sain avunpyyntööni. Mutta en luota noihin vastauksiin. Arvon teologit erehtyivät pahan kerran vastauksissaan!
      Sillä tuosta jakeestahan nousee esiin 2 syvällistä kysymystä, toisiinsa liittyen.
      1.
      Onko Saul todella kuningas, vai onko Daavid?
      2.
      Niinpä herää myös kysymys: Saulilleko Daavid puhuu vai ensisijaisesti itselleenkö?

      Kaikki ei siis ole, miltä näyttää. Kun perehdytään Raamatun salattuun viisauteen.
      Goljat on täysin sivuroolissa, samoin kaikki filistealaiset.
      JOPA SAUL ON SIVUOSASSA VAIN - hänhän on kuningas vain keisarin näkökulmasta katsottuna.
      Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna tosi kuningas on Daavid - Saulin palvelija!

      1.Sam 17:32 salaisuus on siinä, että Daavid rohkaisee itseään tosiasiallisena kuninkaana taistelemaan Goljatia vastaan ja voittamaan tämä.

      Apuna ymmärrykseen pääsemisessä ovat erityisesti seuraavat jakeet:
      1.Sam.16:1 :

      "Herra sanoi Samuelille: 'Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
      Täytä öljysarvesi ja lähde liikkeelle! Minä lähetän sinut betlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen poikiensa joukosta olen valinnut mieleni mukaisen kuninkaan'."
      [1. Sam. 15:26, 17:12; Ap. t. 13:22].

      1.Sam.16:13 :

      "Samuel otti öljysarvensa ja voiteli Daavidin siinä veljesten keskellä, ja Herran henki tuli Daavidiin ja pysyi hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel palasi Ramaan."
      [Ps. 89:20,21 | 1. Sam. 11:6].

      Salaisuuksia maailman keisarin ja Jumalan ihmisten välisestä henkien taistelusta löytyy varmasti lisää, kun tutkii kokonaan 1.Sam.15-31. luvut. < < <

      -------------------------
      Kun luin (ylimpänä olevan) herjaavan vastauksesi tuohon (yllä) olevaan raamatunselitykseeni, näen enemmän ja syvemmälle. Elikkä, hengellisesti ottaen on niin, että Jumala on saattanut jo sinut tai jonkun muun teologin hylätä pois hengellisestä virtastaan ja valita siihen toisen. Ja omalla ajallaan sitten toteuttaa tuon "uuden luomisen".

      Nuorukainen Daavidhan oli jo voideltu kuninkaaksi.
      Aikanaan Herra johdatti tuon eläintenhoitajan Saulille musiikkiterapeutiksi, sitten aseenkantajaksi (kutsunnat), Goljatin voittajaksi, epävirallisesti kuninkaaksi roskaväen kruunaamana - ja vihdoin ihan virallisesti kuninkaaksi.

      Mutta Saul hylättiin ja jätettiin kuninkaitten luettelostakin pois. Saul edustaa maailman keisaria, mutta Daavid Jumalan lapsia.

      1.Sam.15-31. jakeisiin on kätketty pohjattoman paljon hengellisiä viisauksia. Hengellinen etsijä löytää, palkkapaimen ei.

      • tietää!

        22:16   Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"


      • tietää! kirjoitti:

        22:16   Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]


      • tietää! kirjoitti:

        22:16   Mutta kuningas sanoi hänelle: "Kuinka monta kertaa minun on vannotettava sinua, ettet puhu minulle muuta kuin totuutta Herran nimessä?"

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]


      • Minulla on moniakin
        AnttiVKantola kirjoitti:

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]

        asioita tunnollani. Ainoastaan Jeesuksessa voin pelastua, mutta silti kompuroin kokoajan. Loukkaan lähimäisiäni ja sanon monta rakkaudetonta sanaa(=siis tapan lähimäisiäni)sillä jos sinä loukkaat henkisesti lähimäistäsi, niin OLET MURHAAJA!

        Sinun sanasiko ovat aina niin sovittelevia, että et tee mitään syntiä? Kysynkin sinulta nyt, että onko sinun omatuntosi kenties TURTUNUT, kun olet niin puhtaalla tunnolla, vaikka kokoajan puhut pahaa lähimäisistäsi?


      • onko siellä ketään
        Minulla on moniakin kirjoitti:

        asioita tunnollani. Ainoastaan Jeesuksessa voin pelastua, mutta silti kompuroin kokoajan. Loukkaan lähimäisiäni ja sanon monta rakkaudetonta sanaa(=siis tapan lähimäisiäni)sillä jos sinä loukkaat henkisesti lähimäistäsi, niin OLET MURHAAJA!

        Sinun sanasiko ovat aina niin sovittelevia, että et tee mitään syntiä? Kysynkin sinulta nyt, että onko sinun omatuntosi kenties TURTUNUT, kun olet niin puhtaalla tunnolla, vaikka kokoajan puhut pahaa lähimäisistäsi?

        Oletko sinä mahdollisesti ihmisen omatunto, vai miksi asia sinua kiinnostaa? Toinen, ja todennäköisempi vastaus lienee, että oletkin adventisti. Veikkaan adventistia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinenkin blogi aiheesta Notre Dame:

        https://kolttonen.fi/blog/2019-04-15b.html

        Niin, te tyytyväisyyttä myhäilevät jihadistit laitoitte sitten kohta tuulettumaan eikun tulettumaan rauhallisessa Sri Lankassakin. Uskontonne nimissä poltatte kirkkoja pois, että olisi vain moskeijat / minareetit, joissa harjoitellaan sodankäyntiä ja värvätään radikaalia ainesta. Oikea islam ei ole sellaista, originaali. Se vaatii rauhanliittoa Aabrahamin jälkeläisten kesken eli muslimien, juutalaisten ja kristittyjen rauahnomaista rinnakaineloa.


    • Anonyymi

      Heräsi talvihorroksesta?

    • Anonyymi

      Mikäs siinä Notre Damessa niin ihmeellistä on. Satujen pohjalle rakennettu keskiaikainen pytinki.

      • Anonyymi

        Ja mitä tulee sen uusiminen maksamaan?
        Kuinka paljon sillä voisi auttaa köyhiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tulee sen uusiminen maksamaan?
        Kuinka paljon sillä voisi auttaa köyhiä?

        Sinulla on kaveri Raamatussa, Anonyymi. :) Joh. 12:4 Juudas Iskariot, joka oli Jeesuksen opetuslapsi ja josta sitten tuli hänen kavaltajansa, sanoi silloin:
        5 "Miksei tuota voidetta myyty kolmestasadasta denaarista? Rahat olisi voitu antaa köyhille."


      • "Mikäs siinä Notre Damessa niin ihmeellistä on. Satujen pohjalle rakennettu keskiaikainen pytinki. " Kyse ei nyt olekaan kirkosta tai uskonnosta, vaan puhtaasti kulttuuriperinnöstä, Euroopan tärkein suojelukohde. Mitä tulee satuiluun, niin toki on vasta kyse toiveajattelusta, sillä emme vielä voi nähdä, onko kuoleman jälkeen sitä, mitä Raamattu lupaa. Elämä on kuitenkin toivottaman turhaa, jos Jumalaa ei olekaan, Iankaikkista Isää. Uskon, että ylösnousemuksen toivo ei saata häpeään aikanaan. Hyvän ja pahan välinen sota joka tapauksessa - sen kokee jo vauvakin itsessään. Ja Israelin olemassaolo on mitä vankin konkreettinen todiste Jumalasta.


      • Anonyymi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Mikäs siinä Notre Damessa niin ihmeellistä on. Satujen pohjalle rakennettu keskiaikainen pytinki. " Kyse ei nyt olekaan kirkosta tai uskonnosta, vaan puhtaasti kulttuuriperinnöstä, Euroopan tärkein suojelukohde. Mitä tulee satuiluun, niin toki on vasta kyse toiveajattelusta, sillä emme vielä voi nähdä, onko kuoleman jälkeen sitä, mitä Raamattu lupaa. Elämä on kuitenkin toivottaman turhaa, jos Jumalaa ei olekaan, Iankaikkista Isää. Uskon, että ylösnousemuksen toivo ei saata häpeään aikanaan. Hyvän ja pahan välinen sota joka tapauksessa - sen kokee jo vauvakin itsessään. Ja Israelin olemassaolo on mitä vankin konkreettinen todiste Jumalasta.

        Taitaa sinullakin olla omat kaverit raamatussa? Fariseukset ja kirjanoppineet. "Mee ja jaa onaisuutesi köyhille niin sinulla on aarre taivaassa". Sanoiko Juudas Iskariot niin?
        Kamalaa huomata mikä sinustakin on tullut.


      • " Satujen pohjalle rakennettu keskiaikainen pytinki." Notre Dameko satujen symboli? Entä arkeologia Israelissa? Onko esim. Aabrahamin suvun löydetyt haudat siellä konkreettista satua? Merkinnät Daavidista niinikään? Miksi sekä muslimit että juutalaiset kuin myös kristityt pitävät ns. Temppelivuorta kaikkein pyhimpänä??


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe