Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. ADVENTISMI ON SITTENKIN ELLENISMIÄ!

Kiitos uskova! Olet avoin adventistijohtajien puolesta - saisivat kiittää sinua ja sinun Jumalaasi! Eivät tuollaiset asiat saa olla uutispimennossa meiltä suomalaisilta.
    On hyvä tietää, että jenkkibisnes suuntautuu nykyisin Aasiaan myös uskonnollisuuden nimissä.

AASIA, OLETKO VALMIS - ELLEN TULEE!

Eikä epäilystäkään siitä, etteikö new agen hengessä yhteistyö sikäläisten uskontojen kanssa sujuisi - kunhan vain sapatista päästään yhteisymmärrykseen.
    Ja varmasti päästään, sillä vain kristityt pitävät kiinni sunnuntaista. Onhan tuo hyvä tapa peritty jo ehkä jopa ensimmäiseltä vuosisadalta, ainakin toiselta.

Jos ellenismissä ei ole kyse ihmiskäskyistä - käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle . . . Jos ei todellakaan ole kyse isien perinnäissäännöistä, niin sitten on kyse yksinkertaisesti äidin perinnäissäännöistä. Säätiön säännöistä ja säätiön edustamisesta. Mutta miksi meidän suomalaisten täytyisi sellaisessa olla mukana?

MINUN MIELESTÄNI ELLENISMI ON LIITTOUTUMISTA KUOLEMAN KANSSA - ITSEPETOKSEN KAUTTA

Jes 5:29
    Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.

Jes. 28:18
    Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.

Jes. 30:11
    Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

Jes. 63:17
    Miksi sallit meidän eksyä pois sinun teiltäsi, Herra, ja annoit meidän sydämemme paatua, niin ettemme sinua pelkää? Palaja takaisin palvelijaisi tähden, perintöosasi sukukuntain tähden.

Jes. 1:13
    Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta.

SAPATTI JA UUSIKUU JA KAIKKI VANHAN TESTAMENTIN JUHLA-AJAT OVAT VANHAA LIITTOA - EI UUTTA LIITTOA

Kol. 2:16
    Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

- - -

Jes. 66:23
    Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.

2. Aik. 2:4
    Katso, minä rakennan temppelin Herran, Jumalani, nimelle, pyhittääkseni sen hänelle, että siinä poltettaisiin hyvänhajuista suitsutusta hänen edessänsä, pidettäisiin aina esillä näkyleipiä ja uhrattaisiin polttouhreja aamuin ja illoin, sapatteina, uudenkuun päivinä ja Herran, meidän Jumalamme, juhlina; tämä on Israelin ikuinen velvollisuus.

Hes. 46:1
    "Näin sanoo Herra, Herra: Sisemmän esipihan portti, se, joka antaa itään päin, olkoon suljettuna kuusi työpäivää. Mutta sapatinpäivänä se avattakoon; myös avattakoon se uudenkuun päivän
  2. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
    Mutta ellenistiset leipäpapit EGW-kirjoineen täytyisi vaihtaa Raamattu-kutsumuksen saaneisiin.
    Suomalainen adventismi olisi puhdistettava väärästä hapatuksesta tykkänään. Onko se mahdollista?

KOHTA KOKO AASIA ELLENIN?

Ap. t. 19:27
    Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko maanpiiri palvelee."

Koko Aasia pian korottaa ihmistä jumalattareksi.
    Ellen-keskuksia nousee...
    Ylpeyskö panee paulan ja "elinkeino" (ellenkeino - ellensapatti), niin että huudetaan täyttä foorumia: "Suuri (Taistelu) on adventistien Ellen!" Samaan syssyyn aletaan kirkua: "Suuri ja ihana on laki!". Vaikka eletään armonajassa jo.

Ap. t. 19:28
    Kun he sen kuulivat, tulivat he vihaa täyteen ja huusivat sanoen: "Suuri on efesolaisten Artemis!"

Ap. t. 19:34
    Mutta kun he huomasivat, että hän oli juutalainen, rupesivat he kaikki yhteen ääneen huutamaan ja kirkuivat noin kaksi hetkeä: "Suuri on efesolaisten Artemis!"

Koskapa adventsimi käyttää Raamatun selityskirjanaan tuota EGW:n mielikuvituskirjaa "Suuri Taistelu" ja on korottanut sen tabuksi, jota ei saa edes arvostella - kuten Raamattua saa arvostella ja selittää - niin pakostakin joutuu kovin sanoin arvostelemaan adventismia, kun arvioi Ellenin tuotoksia, ettenkö sanoisi: jätöksiä jäännökselle.

TARKOITUKSENI tässä on vain herättää ymmärtämään, että adventismin on tehtävä täysi pesäero ellenismiin, jos mielii olla kuuluvainen kristinuskoon.

SITÄPAITSI; ei kukaan voi tietää, milloin se ylöstempaus on. Se vain on ennen pedon viimeisiä hetkiä joka tapauksessa.

Luuk. 23:23
    Mutta he eivät antaneet periksi vaan huusivat yhä kovemmin ja vaativat, että Jeesus oli ristiinnaulittava. Huutonsa voimalla he saivat tahtonsa läpi.

KUKA KOVEMMIN HUUTAA - SEKÖ ON OIKEASSA?

Pelkällä huutonsa (so. päällehuutamisen!) voimalal ovat ellenistit ja ellensapatistit tälläkin foorumilla saaneet tahtonsa läpi; toisin ajattelevat on leimattu hyökkääviksi lainsuojattomiksi vihollisiksi.

Nöyryys ja hiljaisuus on Jeesuksen vallan salaisuus. Kunpa me uskovat ymmärtäisimme, mitä tuo tällä foorumilla käytännössä tarkoittaa. Mutta ei ainakaan sitä, että vain käännämme toisenkin posken. Sillä Jeesus sanoo myös: en minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
    Tämän viestin tarkoitus onkin olla eräänlainen "kaksiteräinen miekka".

Hepr. 4:12
    Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.

Ilm. 2:5
    Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Ps. 139:23-24
    23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
    24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
  3. Ei minkäänlaista ristiriitaa ole minun kirjoitukseni ja luterilaisen kirkon sivuilal esitetysn opetuksen välillä. Vika on vain siinä, että sinä tahdot, välillä taas nimettömäksi tekeytyen, kiusata Jumalan lasta.

Joudun tuollaisten kiusanhenkien vuoksi kokemaan ihan samaa vainoa kuin Jeesus ja Job.

LUNASTETUN KÄRSINYS

Tee sovinto Jumalan kanssa, Job 22:21-30

21 Tee sovinto Jumalan kanssa, Job, elä hänen tahtonsa mukaan, niin saat jälleen onnen.
    22 Kun hän sinua opettaa, kuule häntä, talleta sydämeesi hänen sanansa.
    23 Jos palaat Kaikkivaltiaan luo, hän nostaa sinut jälleen. Jos karkotat vääryyden talostasi, [Job 11:14]

24 jos puhdas kulta on sinulle pelkkää tomua ja Ofirin kulta vain puron kiviä
    25 -- onhan Kaikkivaltias sinun aarteesi, kaikkea kultaa ja hopeaa arvokkaampi --
    26 silloin Kaikkivaltias antaa osaksesi ilon, saat kohottaa kasvosi Jumalaa kohden. [Ps. 37:4; Jes. 58:14]

27 Sinä rukoilet häntä, ja hän kuulee sinua, ja sinä saat uhrata hänelle sen minkä olet luvannut. [Job 12:4; Ps. 91:15 | Ps. 22:26]
    28 Mihin tahansa ryhdytkin, se onnistuu, valo loistaa sinun teilläsi.
    29 Sen, joka kerskuu, hän painaa maahan, mutta nöyrän hän nostaa. [Sananl. 3:34; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:5]
    30 Syyllisenkin Jumala voi pelastaa. Jos sinulla on puhtaat kädet, saat varmasti avun.

Kun nuo tekopyhät sielunhoitajat eivät kykene sovintoa Jobin kanssa tekemään - Jumala itse tekee sovinnon Jobin kanssa, jota turhaan syytettiin:

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:7-10 :

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job." [1. Moos. 20:7; Job 22:30]
    9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.

10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

HYVÄN PAIMENEN OSA ON: KÄRSIMYS

Ps. 23 kertoo Hyvästä Paimenesta, jonka lampailta ei mitään puutu. Mutta Paimenen osa on toisenlainen. Jobia pidetään yhtenä Jeesuksen esikuvista, sillä hän todella koko Jumalan hylkäämistä jonkin aikaa, kaiketi 6-9 kk, syyttömästi. Sillä Jumala antoi saatanan häntä kiusata, aivan kuten Jeesustakin.

Jumala, miksi olet minut hylännyt? - Ps. 22.

1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. (22:2) Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
    2 (22:3) Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.
    3 (22:4) Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.

4 (22:5) Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,
    5 (22:6) sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
    6 (22:7) Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. [Jes. 53:3]

7 (22:8) Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: [Ps. 109:25; Mark. 15:29]
    8 (22:9) "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!" [Ps. 37:5, 55:23; Sananl. 16:3; 1. Piet. 5:7 | Viis. 2:18-20; Matt. 27:43]
    9 (22:10) Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. [22:10,11: Jes. 49:1; Jer. 1:5; Gal. 1:15]

10 (22:11) Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
    11 (22:12) Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.
    12 (22:13) Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,

13 (22:14) kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.
    14 (22:15) Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
    15 (22:16) Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

16 (22:17) Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut,
    17 (22:18) ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun,
    18 (22:19) jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa. [Matt. 27:35; Mark. 15:24; Joh. 19:24]

19 (22:20) Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi!
    20 (22:21) Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta,
    21 (22:22) pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!

22 (22:23) Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. [Hepr. 2:12]
    23 (22:24) Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!
    24 (22:25) Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin.

25 (22:26) Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni. [Ps. 50:14, 56:13, 65:2, 116:14]
    26 (22:27) Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!
    27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, [Ps. 2:8+]

28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.
    29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
    30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
    31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.
  4. EPÄUSKON PUOLUSTELUA

Kymmenittäin raamatunlauseita - irrallisia - sieltä täältä, ilman asiayhteyttä edes toisiinsa. Saati että olisi kerrottu minkälaisesta asiayhteydestä ne on poistettu. Epäusko noin nostaa päätään.
    On siinä kiusanhengetkin mukana, sillä enhän minä ole koskaan käyttänyt tuota "ikuisen piinan" sanaa. Vain Raamatun sanoja käytän, kun vaikkapa iankaikkisesta rangaistuksesta opetan.

Ei voisi olla oikeudenmukaista Jumalaa ilman rankaisevaa Jumalaa. Laki tuli väliin, jotta ihminen oppisi tajuamaan se tosiasian, että myös pahalla on seuraamus, eikä vain hyvällä. Ystäviä täällä maailmassa saa joka foorumilta, kun opettaa, ettei Jumala välitä, vaikka kuinka paljon Hänen lapsiaan kiusattaisiin. Mutta siitä saa sielulleen vahingon.

Me emme tosin voi tuomita, mutta velvollisuutemme on opettaa, että hyvä Jla, joka antaa niin lusteen kuin vehnänkin kasvaa rakkautensa paisteessa - LOPUSSA kuitenkin seisoo tuomio.

TOISET JUHLII 1000 VUOTTA - TOISET HÄPEÄÄ SILLÄ VÄLIN

Raamattu puhuu tuhat vuotta kestävästä rangaistuksesta siinä paikassa, jonne saatana on sidottu enkeleineen ja väärine profeettoineen.

Entäs sitten? Tuleeko sitten ikuiselle sielulle vain haihtuminen olemattomaksi vai jatkuuko rangaistus siellä tulijärvessä, jonne saatana sitten lopullisesti heitetään?

Ilm 20:7-10 - "Aina ja ikuisesti"

Saatanan lopullinen tappio
    7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
    8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14].

9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
    10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20].

Koskeeko "aina ja ikuisesti" vain saatanaa elikkä pääsekö epäuskoisuutensa tähden tuomittu ihminen vähemmällä?
  5. ONKO SE TYHJÄÄ PELOTTELUA?

Onko sekin, se tuhat vuotta sidottuna pimeyden kuiluihin vain pelottelua? Eikö tuhat vuotta olekin vain yksi päivä? Mutta ehtiikö päivässä sen, mitä Jumalan lapset tuhatvuotisen rauhan aikana ehtivät - samaan aikaan kun saatanan enkelit ja väärä profeetta ja ehkä jumalattomina kuolleet viruvat siellä pimeydessä?

Nääs 1000-vuotisessa käydään Jerusalemissa lehtimajanjuhlassa kerran vuodessa ja sapattinakin lähetystöt eri maista sinne saapuvat. (Sak, Hes, ym).

JUMALA EI AINOASTAAN RAKASTA ARMAITAAN VAAN MYÖS RANKAISEE ARMAHDETTUJENSA KIUSAAJIA

Raamattu puhuu tuhat vuotta kestävästä rangaistuksesta siinä paikassa, jonne saatana on sidottu enkeleineen ja väärine profeettoineen.

Entäs sitten? Tuleeko sitten ikuiselle sielulle vain haihtuminen olemattomaksi vai jatkuuko rangaistus siellä tulijärvessä, jonne saatana sitten lopullisesti heitetään?

8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14].

9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
    10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20].

Koskeeko "aina ja ikuisesti" vain saatanaa elikkä pääsekö epäuskoisuutensa tähden tuomittu ihminen vähemmällä?
  6. PÄÄSEEKÖ PAHA HELPOLLA JA ONKO SE OIKEIN?

Miksi tahdotaan kieltää rangaistuksen todellisuus? Eikö juuri rangaistuksen pelosta! Ei haluta nähdä tulevaa pahan palkkaa - suljetaan korvat siltä. Niinkuin jänis laittaa päänsä pensaaseen - luullen olevansa turvassa. Mutta meidän ei pidä pelastaa ainoastaan päätämme ja oivallisia ajatuksiamme - vaan koko ihminen: henki+sielu+ruumis!!

ONKO "AINA JA IANKAIKKISESTI" VAI YKSI PÄIVÄ?

Koskeeko "aina ja ikuisesti" vain saatanaa elikkä pääsekö epäuskoisuutensa tähden tuomittu ihminen vähemmällä? PÄÄTTÄKÄÄMME ITSE TYKÖNÄMME.
  7. MEITÄ tämän päivän uskovia koskien Raamattu sanoo näin:

Gal. 6:18
    Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.

Fil. 4:23
    Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.

1. Tess. 5:23
    Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

Filem. 1:25
    Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.

Käsky on annettu, että yllä oleva totuus täytyy julistaa kaikille kansoille. Sitä on evankeliumi.

Sekä kastaa kaikkien kansojen keskuudessa.

17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
    18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27+]
    19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
    20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sekä toivottaa tätä KOKO ihmiselle:

1. Kor. 10:16
    Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
    2. Kor. 13:14
    Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
  8. Job 38:22-23

22 Oletko käynyt paikassa, jossa minä säilytän lunta, oletko nähnyt rakeiden varastot?
    23 Olen täyttänyt ne ahdingon aikoja varten, sodan päiviä, taistelun päivää varten. [2. Moos. 9:18; Joos. 10:11].

Suuri ahdinko - Matt 24:15-21

15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]
    16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
    17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,

18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
    19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]
    20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]
    21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]
  9. Uskon!