Adventtikirkon opit hyvin sisäistänyt kaveri oli sitä mieltä, että ei ole ylösnousemusta... tai jotakin hyvin selvästi ja ehdottomasti siihen suuntaan hän totesi. Ovatko adventistit saddukeuksia, eli että Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jumala on muka kuolleitten jumala?
Yksi adventtilainen oli saddukeus
6
180
Vastaukset
- ole, jos hän
noin väitti, hän ei ole adventisti. Me uskomme ylösnousemukseen.
Mutta hei. Eihän se, että tuntuu adventtikirkon opin tarkoita että uskoisi niihin tai että edes olisi adventisti, joten kuka lienee sitten ollut, en tiedä.
Joka tapauksessa, uskomme ehdoitta ylösnousemukseen.
Tässä opinkohta 25
25. Kuolema ja ylösnousemus
Synnin palkka on kuolema. Mutta Jumala, joka yksin on kuolematon, suo ikuisen elämän lunastetuilleen. Siihen asti kuolema merkitsee kaikille ihmisille tiedottomuuden tilaa. Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, ylösnousseet samoin kuin hänen tullessaan elossa olevat vanhurskaat kirkastetaan ja temmataan Herraansa vastaan. Toinen eli jumalattomien ylösnousemus tapahtuu tuhat vuotta myöhemmin. (Room. 6:23; 1.Tim. 6:15,16; Saarn. 9:5,6; Ps. 146:3,4; Joh. 11:11-14; Kol. 3:4; 1.Kor. 15:51-54; 1.Tess. 4:13-17; Joh. 5:25,28,29; Ilm. 20:1-10.)- ja kuolema
eivät ole sama asia. Kadonnut on kadonnut, hän on hävinnyt eikä hänestä jää mitään. Hän ei voi nousta ylös, vaan jos hän herää, hänet luodaan uudesti. Tähän tukehtuu adventistien sielun kuolevaisuusoppi. Se ei korjaudu, vaikka kuinka lainaisia Raamattua jossa ihminen on kuolematon sielu.
- yksi asia säilyy
ja kuolema kirjoitti:
eivät ole sama asia. Kadonnut on kadonnut, hän on hävinnyt eikä hänestä jää mitään. Hän ei voi nousta ylös, vaan jos hän herää, hänet luodaan uudesti. Tähän tukehtuu adventistien sielun kuolevaisuusoppi. Se ei korjaudu, vaikka kuinka lainaisia Raamattua jossa ihminen on kuolematon sielu.
ja se on ihmisen persoonallisuus, jonka Jumala tallettaa. Miten, sitä meille ei kerrota. Mutta se on kuitenkin niin, että sama ihminen herätetään kuolleista kuin joka hautaan laitettiin. Sielu ei ole kuolematon. Etkö ole lukenut Paavalilta, että me saamme kokonaan uuden ruumiin. Ei vanhaa ruumista herätetäkään, vaan Jumala luo kokonana uuden ruumiin. Sielu=henki ruumis. Silti ihminen on se sama, joka kuolikin. Kyllä me uskomme siis ylösnousemukseen. Emme vain usko sielun luontaiseen kuolemattomuuteen, koska Raamattu ei sellaista opeta.
Olen minäkin tehnyt sellaisen havainnon, että MYÖS adventsitien joukkoon on päässyt luikertelemaan jonkin verran saddukeuksia. Vastuutehtäviin jopa. Nämähän ovat kaikkein surkuteltavimpia ihmisiä. He enemmän kuin mikään muu, saavat aikaan myös RIITAA. Opinkiistoja ja sen sellaista. Tietenkin rakkaudettomuus aivan paistaa sellaisista.
Apt 23:6-7
6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.- Sielut #
Ovat minun, niinkuin isän sielu,niin on pojankin sielu. Ne ovat minun. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava sanoo Herra.
SIELU Sielut # kirjoitti:
Ovat minun, niinkuin isän sielu,niin on pojankin sielu. Ne ovat minun. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava sanoo Herra.
SIELUMEITÄ tämän päivän uskovia koskien Raamattu sanoo näin:
Gal. 6:18
Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.
Fil. 4:23
Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Filem. 1:25
Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.
Käsky on annettu, että yllä oleva totuus täytyy julistaa kaikille kansoille. Sitä on evankeliumi.
Sekä kastaa kaikkien kansojen keskuudessa.
17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Sekä toivottaa tätä KOKO ihmiselle:
1. Kor. 10:16
Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50719- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?73618- 65533