Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Room 1:19-21 Tietämättömyys ei ole puolustus

19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. [Ap. t. 14:17, 17:27]

20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]

21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17].

Apt 17.29-31 - Nyt sen tiedämme

29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

1. Kor. 1:20-22 - ei älyllisyys vaan luottamus

20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta.
  2. Kuinka kauan minun täytyy kärsiä teitä; kuinka kauan olla kanssanne?
    EI ole silleen kahta liittoa, että vanha ja uusi liitto - ON VAIN UUSI LIITTO JEESUKSEN VERESSÄ! Ei milloinkaan voida otsikoida: vanha ja uusi liitto.
    Sillä valinnnvaraa EI ole!

VANHIN LIITTO (ei vanha liitto) JA UUSI LIITTO OVAT SAMAA POHJAA

Mutta se mikä välissä oli, se lakiliitto israelilaisten kanssa, se raukesi, kun temppelin esirippu repesi pari tuhatta vuotta sitten. Johannes Kastaja, se profeetta Elia, joka oli tuleva, hän myös voi todistaa, että - Jeesuksessa KAIKKI täytetään.

Aabrahamin kanssa tehtiin koko ihmiskuntaa koskeva liitto 430 vuotta ennen Moosesta. Se vahvistettiin Jeesuksen verellä pari tuhatta vuotta sitten. Josta lunastuksesta Isä antoi lupauksen Aadamille, ennen kuin hääti pois paratiisista. (Eufrat- ja Tigris-virtojen välissä, nykyisen Irakin keskellä).

Room 4:13-18 -Aabraham on uskonvanhurskauden isä

13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
    14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
    15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.

16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
    17 -niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" -sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
    18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
  3. Ellen, ellen, ellen sanoisi: sabbath, sabbath, black sabbath.

Sinä vannotat Ellenin nimeen - vainajahengenkö? - jumalan tuomioita minun päälleni, mutta et ole ollenkaan tyhmä.
    Sillä JOS sinä näyttäisit kohdat, ne uuden liiton sapatin asetukset - paljastuisi, että ne ovatkin vain EGW:n suuresta punaisesta kirjasta.

Mutta nytpä et paljastu eksyttäjäksi, kun et lyö faktaa pöytään! Hyvä niin, sillä ei Ellen, ei Nietze, eikä Darvinkaan tarkoittanut hassuja mietelmiään yleiseen jakoon - vaan pöytälaatikosta ne on ongittu bisnestarkoituksessa.

Vastuussa on jokainen, joka kätensä sellaisessa likaa ja tuota kakkaa levittää vielä ympärilleenkin. Älä siis missään yhteydessä, milloinkaan - älä mainitse tekstiä tai sivuja, joissa todistetaan tuon uuden liiton sapatin puolesta. Luulenpa, että Ellen häpeää tänä päivänä sitä, että laisinkaan kirjoitti tai puhui ääneen niitä aatoksiaan.

MUTTA TÄMMÖISTÄ LÖYTYY RAAMATUSTA

Room. 16:17
    Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

1. Tim. 6:3
    Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

2. Tim. 4:3
    Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

- ellenismi on haueutta ja ihmiskauppaa sekin -

1. Tim. 1:10
    haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-

KUN TÄYTTÄÄ ITSENSÄ KRISTUKSELLA, EI MUUTA MAHDU

Ef. 3:19
    ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
  4. Ilm. 3:1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut   

Luuk 15:31-32

31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.   
    32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"   

Joh. 3:36
    Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Matt 23:24-30

24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!   
    25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!   
    26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!   
    28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,   
    30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!   

Matt. 5:36 Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi.    
    Eläkäämme tämä elämä todeksi, sillä opit ovat vain oppeja.
  5. Ihan kiva kuulla, että te Jehovan Todistajat uskotte tuhannen vuoden rauhaan. Sillä toki niin israelilaiset kuin kristityt saavat oikeudenmukaisen hyvityksen vainoista.
    Ensimmäistä kertaa kylläkin nyt kuulen, että on sellaisiakin Raamatun lukijoita, jotka eivät usko tuhon oikeudenmukaisuuden lupaukseen! Se on sääli.

Hes. 31:16
    Minä panen kansat vapisemaan, kun se ryskyen kaatuu, kun minä syöksen sen alas tuonelaan yhdessä hautaan vaipuvien kanssa. Niin saavat tuonelassa hyvityksen kaikki Eedenin puut, Libanonin parhaat ja kauneimmat, kaikki, jotka saivat kyllälti vettä. [Jes. 14:9].

KAKSINKERTAINEN HYVITYS - Sak 9:11-13

11 -- Kuule, Jerusalem! Verellä vahvistetun liiton tähden minä vapautan vankeuteen viedyt asukkaasi syvästä ja pimeästä kuopasta. [2. Moos. 24:8]
    12 Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: KAKSINKERTAISEN hyvityksen minä annan sinulle, Siion. [Jes. 61:7]
    13 Juudan minä jännitän jousekseni, asetan Efraimin nuoleksi sen jänteelle. Sinun poikasi, Siion, minä nostan kreikkalaisia vastaan ja teen sinusta käteeni sankarin miekan.

KOLMANNES PALAA ISRAELIIN JA KOPLMANNES PELASTUU

HES 5:12

12 Kolmannes väestäsi kuolee kaduillasi ruttoon ja nääntyy nälkään, kolmannes kaatuu miekkaan muuriesi edessä, ja kolmanneksen minä hajotan maailman tuuliin, ja minä panen miekan ajamaan sitä takaa. [Jes. 51:19].

Jes. 37:32
    sillä jäännös lähtee kasvamaan Jerusalemista ja pelastuneiden joukko Siionin vuorelta. Tämän saa aikaan Herran Sebaotin pyhä kiivaus. [Jes. 9:6].

Room. 11:26
    Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
  6. Alati alex-kasi ei ole kyennyt puolustautumaan - olen köykäiseksi havainnut hänet, vain sen vuoksi.

ADAM KUOLI HENGELLISESTI, KUOLI SITTEMMIN TUONEN UNEEN JA ON KERRAN MENEVÄ JOKO IKUISEEN KUOLEMAANTAHI IKUISEEN ELÄMÄÄN.

KYLLÄ ne, Aadam ja Eeva kuolivat, en ainakaan ole heitä tavannut. Onko alex-kasi? Eroon Jumalasta joutuivat heti, eikä sen pahempaa rangaistusta voi ollakaan. Pahempaa piinaa ei voisi kuvitellakaan, kuin että iäti elää erossa Jumalasta.

Nyt on heti todettava, että kuitenkin tuolle ensimmäiselle ihmisparille lausuttiin lupaus, koko ihmiskuntaa koskeva - Aadamin ja Eevan kaltaisiahan olemme kaikki tyynni.
    Jeesus, se luvattu, on käynyt julistamassa tuonelassa, myös noille ja Herra sen tietää, kelpasiko puhe.

1.Piet 3:18-20

18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Meille ei tuota mahdollisuutta suoda ja niinpä on tässä ja nyt suoritettava pieni välitarkistus.

TUTKIKAAMME ITSEÄMME - MENKÄÄMME ITSEEMME

"MENE, MENE; TEKEL UFARSIN (=PERES)"
    - "Punnittu, punnittu, köykäiseksi havaittu"

Dan 5:5-6

5 Sillä hetkellä ilmestyivät ihmiskäden sormet ja kirjoittivat kuninkaan palatsin kalkitulle seinälle, vastapäätä lampunjalkaa, ja kuningas näki käden, joka kirjoitti.
    6 Silloin kuninkaan kasvot kalpenivat, ja hänen ajatuksensa peljästyttivät hänet; hänen lanteittensa nivelet herposivat, ja hänen polvensa tutisivat.
    -
    8 Silloin tulivat kaikki kuninkaan viisaat, mutta he eivät voineet lukea kirjoitusta eivätkä ilmoittaa kuninkaalle sen selitystä.
    -
    25 Ja tämä on kirjoitus, joka on tuonne kirjoitettu: 'Mene, mene, tekel, ufarsin'.
    26 Ja tämä on sen selitys: mene merkitsee: Jumala on laskenut sinun valtakuntasi luvun ja on tehnyt siitä lopun.

27 Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
    28 Peres: sinun valtakuntasi on pirstottu ja annettu meedialaisille ja persialaisille."

ELÄVÄN SANAN VOITTOKULKUA EI MIKÄÄN PYSÄYTÄ!
    - ei edes selitysopin "professorit"

Ap. t. 6:7
    Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

Ap. t. 12:24
    Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi.
  7. Alati alex-kasi tyrkyttää minulle höpö höpö löpinöitään, joita muut varmasti ovat jo kyllästyneet seuraamaan.
    Mutta KERTAAKAAN ei alex-kasi ole kumonnut, edes YRITTÄNYT kumota minun kauttani tulleita viisauksia.
    Vain pyrkinyt ne OMILLA seli seleillään kiertämään tahi tyhjäksi puhumaan.

siksi on paikallaan julki tuoda tilanteeseen osuva Sana:

KYLLÄ ne, Aadam ja Eeva kuolivat, en ainakaan ole heitä tavannut. Onko alex-kasi? Eroon Jumalasta joutuivat heti, eikä sen pahempaa rangaistusta voi ollakaan. Pahempaa piinaa ei voisi kuvitellakaan, kuin että iäti elää erossa Jumalasta.

Nyt on heti todettava, että kuitenkin tuolle ensimmäiselle ihmisparille lausuttiin lupaus, koko ihmiskuntaa koskeva - Aadamin ja Eevan kaltaisiahan olemme kaikki tyynni.
    Jeesus, se luvattu, on käynyt julistamassa tuonelassa, myös noille ja Herra sen tietää, kelpasiko puhe.

1.Piet 3:18-20

18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
    19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
    20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Meille ei tuota mahdollisuutta suoda ja niinpä on tässä ja nyt suoritettava pieni välitarkistus.

Dan 5:5-6

5 Sillä hetkellä ilmestyivät ihmiskäden sormet ja kirjoittivat kuninkaan palatsin kalkitulle seinälle, vastapäätä lampunjalkaa, ja kuningas näki käden, joka kirjoitti.
    6 Silloin kuninkaan kasvot kalpenivat, ja hänen ajatuksensa peljästyttivät hänet; hänen lanteittensa nivelet herposivat, ja hänen polvensa tutisivat.
    -
    8 Silloin tulivat kaikki kuninkaan viisaat, mutta he eivät voineet lukea kirjoitusta eivätkä ilmoittaa kuninkaalle sen selitystä.
    -
    25 Ja tämä on kirjoitus, joka on tuonne kirjoitettu: 'Mene, mene, tekel, ufarsin'.
    26 Ja tämä on sen selitys: mene merkitsee: Jumala on laskenut sinun valtakuntasi luvun ja on tehnyt siitä lopun.
    27 Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
    28 Peres: sinun valtakuntasi on pirstottu ja annettu meedialaisille ja persialaisille."