Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Minkä kirjoitin, sen kirjoitin Pyhässä Hengessä !

Eihän Raamatun salaisuuksia omin voimin KUKAAN kykenisi selittämään, sillä siinä tarvitaan hengellistä viisautta; ei niinkään omaa päättelytaituruutta.
    Nykyajssa on merkit siihen, että mainitsemieni profeettojen maininnat lopun ajasta ovat jo meneillään. Tuo pedon ja antikristuksen kauden vihon viimeinen päivä tietysti pysyy salassa siihen kyseiseen päivään saakka. Sen on tarkoitus olla yllätys kaikelle maailmalle.

NYT EN YMMÄRRÄ !
    Sillä sapatti ON - on ja tulee vielä voimaankin! Siihen ainakin VIITTAA Sak 14:16-19. Mutta sinä vastaat kysyen:

>

Vaadit minua Jeesuksen auktoriteetilla kumoamaan sapatin, ennenkuin voisin kirjoittaa otsikon "Sapatti ON Ilmestyskirjassa" alla! Minähän Jeesuksen auktoriteetilla kehotin rukoilemaan, ettei israelilaisten tarvitsisi sapattina paeta petoa, vaan että ahdistuksen päiviä lyhennettäisiin niin, että se kaikki päättyisi ennen sapattia - Matt 24:20,22.

Puhumme siis pedon, antikristuksen viimeisestä viikosta, jolloin hän hyökkää "Ihanaan maahan", ns. "Pyhän liiton" valtuuksin, Dan 11:41-45.
    Israelissahan ei vielä tuolloinkaan uskota Messiaaseen, Jeesukseen, vaan sapattipäivästä kiinnipitäminen on lähes ainoa muistutus Israelin Jumalasta.
    Niinpä tästä jumalattomasta kansasta pelastuu vain kolmannes - se paljon puhuttu "jäännös" - lopun päivinä; Sak 13:8. Juuri tätä sanankohtaa Paavali teroittaa Roomalle, vakuuttaessaan, että "niin KAIKKI Israel on pelastuva", (Room 11:32).
    Mitä sapattiin tulee - kohta tämän jälkeen - 1000-vuotisessa valtakunnassa jälleen vietetään ihan aidosti jopa lehtimajanjuhlaa, toki sitten sapattiakin:

Sak. 14:16
    Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Sak. 14:18
    Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

Sak. 14:19   
    Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

MINUN KÄSITYKSENI VIHON VIIMEISISTÄ PÄIVISTÄ

Mitä tässä ja nyt vielä kirjoitan, sen sanon vain omana käsityksenäni.

Mitä tulee kiistaan sapatista, niin ei Jeesuksen tarvitse Raamatun avulla sapattia kumota tai vahvistaa. Eikä Hänen tarvinnut ristinkuolemansa kautta kumota "isien perinnäissääntöjä". Isien säännöt raukeavat tyhjiin ihan itsestään, kuten myös peto, tuo antikristus.
    Dan 11:45
    "Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta".

Toisaalla sanotaan, että Jeesus tuhoaa hänet "suunsa henkäyksellä". Kaiketi sillä hetkellä, kun Hän fyysisesti laskeutuu Öljymäelle, varsin lähelle pedon senhetkistä olinpaikkaa. Näin titaanien taistelu päättyy ehdottomaan ylivoimaan - tuo Kristuksen ja antikristuksen yhteenotto.

Väärän profeetan ja pedon aikaansaama "Pyhä liitto" on maailmanlaajuinen. Sielunvihollinen saa Israelin luottamaan tuon liiton takaamaan rauhaan ehkä siksikin, että liiton painostuksesta maailmassa on astunut voimaan juutalainen lauantaisapatti sekä ajanlasku ei enää tapahdu "jKr". Ehkäpä sijaan on astunut alkuvuodeksi 1844?

Rauhan ehtona aseistus Lähi-Idässä on lähes olematon ja etenkään sapattina eivät israelilaiset osaa odottaa joukkotuhoa. Rukoilkaamme siis, ettei tuo pako tapahtuisi talvena tai sapattina, Matt 24:20,22 !

Hes 37. kertoo laaksosta, jota pitkin kansa pakenee petoa, kohti kaukaisempia vuoria. Tuota laaksoa astellessaa heidän silmänsä avautuvat Jeesukselle ja siinä laaksossa Jeesus tuhoaa kaikki nuo hyökkäävät kansainväliset sotajoukot. Hoosea 2:14-20 :

Hoos.2:14 Sentähden, katso, minä taivuttelen hänet, kuljetan hänet erämaahan ja viihdyttelen häntä.
    15 Minä annan hänelle sieltä alkaen hänen viinimäkensä ynnä Aakorin laakson toivon oveksi, ja hän on oleva siellä kuuliainen niinkuin nuoruutensa päivinä, niinkuin sinä päivänä, jona hän Egyptin maasta läksi.

16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
    17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
    18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.

19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
    20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
  2. Joskus vastaukset ovat yksinkertaisia, vaikka kysymys olisi muotoiltu monimuotoiseksi ansaksi.
    "Minä Olen" - sen Hän ilmoitti alkujaan nimekseen ja se on Hänen täydellinen nimensä - vastaa toisinaan tavalla ja taholta, jota emme toivoisi.

Sellainen Hän vain on - ei auta syytellä Häntä.
    Kysymys Jumalan kolminaisuudesta tai jopa kolmipersoonaisuudesta EI lukeudu hengellisiin asioihin. Sillä Raamatun Jumala ilmoittaa olevansa yksi - se ainoa tosi Jumala.

Jumala on YKSI. Ja riidan nostattaminen asian tiimoilta on aina niin Jumalan kuin kristittyjen yhteydenkin hajoittamis-yritystä.

"Yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala" - Raamatun Jumalasta kun on kyse. Se ei ole uskonasia, vaan faktaa. Äärettömän monipuolisen Jumalan toimintaa selitettäessä joudutaan pakostakin puhumaan Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, sillä Raamattukin puhuu. Siitä syntyy ongelma vain niille, jotka TAHTOVAT siitä ongelman tehdä.

YKSI ON ISÄ

Jeesus varoittaa sanomasta Isäksi ketään muuta kuin Jumalaa. Raaamtun esittämästä sukupuusta käy esiin, että Isä todelal on isämme.
    Pyhän Hengen voidaan sanoa olevan isämme sen persuteella, että meidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
    Jeesus on isämme - se yksi ja ainoa - mm. sen perusteella, että Sana sanoo Hänen olevan: "Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja", "Väkevä Jumala".

Aina tullaan saman totuuden äärelle - mikäli vain halutaan - että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on yksi ja sama Isä. Jos joku puhuu kolminaisuudesta tai jumaluuden kolmesta persoonasta, niin hän kuitenkin ymmärtää olevan kyse tästä Yhdestä - "Minä Olen".

Kristityn vaellus kärsii vain, jos tekemällä tehdään tästä selkeästä asiasta ongelma ja riitakapula. Jumala koettelee silläkin lailla.
  3. Vaikka vain pelleilymielessä - pirruuttasi, niinkuin ne sanovat - korotat todennäköisen isäsi, sielunvihollisen, Isäksi isolla iillä, niin
    se on kuitenkin vastoin parempaa tietoasi, koskapa vetoat Jeesuksen sanomisiin, Raamatussa.

Valitettavasti minulla ei riitä halua tyynnytellä Isäni vihastumista - niin on kiivaus Isäni huoneen puolesta kuluttanut minua näinä aikoina.

Neuvoisin silti, että älä hyvä mies sano Isäksesi ketään muuta paitsi Yhtä!

Matt. 23:9
    Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
  4. Onpas merkillistä - adventismin edustaja saa raivota niin paljon, kuin itsestään ja kavereistaan irti saa

- muiden täytyisi vain silitellä päitä: sinulla on niin niin niin hyvä oppi, että kyllä se oppi varmasti sinut pelastaa, älä yhtään edes epäile, älä ajattelekaan muuta. Eihän Jumalalla Sinua vastaan voi mitään olla, sillä olethan Sinä kuuliainen Ellenin selityskirjalle. ("Suuri taistelu").

Miksi?

Miksi Jumala ei hyväksyisi EGW:n kyseenalaistamista, kun kuitenkin ellenistit kyseenalaistavat melkein kaiken Uudessa Testamentissa?? Vain tästä on kysymys; tästä riidat juontuvat.

EI siltikään ole ksye henkilöriidoista, vaan pimeyden henkivallat koettavat ohjata ajatukset pois elävästä elämästä - pakertamaan kuolleiden oppien parissa. Ei Raamatunkaan oppi - parhaat irtojakeet edes - mitään hyödytä, ellei se sana uskossa sulaudu jokaisen elämän suolaksi.

Joh. 19:7
    Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

Teillä on laki, vai onko?
    Me tosikristityt olemme Jumalan sukua, Jlan lapsia - aj meille on annettu kaikki valta tehdä kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Näin teemme itsestämme Jlan vertaisia!

Kun kaupan (armokaupan, muuten; kaikki ihan rahatta ja hinnatta ja vaivatta)) päälle vielä
    lisätään Kristuksen oma todistus meistä:

Joh. 10:34
    Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

... niin ei ihme, jos vanhat höyrypannut halkee ja opinhöyryt haihtuu sinne mistä tulikin - sillä niin vain täytyy käydä, jotta uusi sijaan tulisi.

Ilm. 12:12
    Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Jesaja 43:17-21 - Jeesus luo uutta !!!

17 Joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:
    18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
    19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
    20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
    21 Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.
  5. Totusu ei ole sinne päinkään, mitä uskottelet vastoin parempaa tietoasi.

Sinun ja muiden sinun kaltaistesi - ehkä niitä ei muita olekaan tällä foorumilla, tuskinpa - harjoittama henkinen julmuus foorumilla on omiaan aiheuttamaan psyyken tasapainohäiriöitä.

Mutta esim Uskova_1:n kirjoitukset huokuvat rakkautta ja huolenpitoa - välittämistä lähimmäisestä. Nimittäin ei asioista keskusteleminen ketään loukkaa - EIKÄ VOISIKAAN - mutta henkilöherja loukkaa Luojan luomaa IHMISTÄ.

Jeesus ei tullut tänne oppeja puolustelemaan, vaan ihmistä puolustamaan.

JOS olisit yrittänyt ja JOS olisit löytänytkin jonkin pienen virheen Uskova_1:n opetuksesta - siltikään sinulla ei olisi ollut oikeutta rienata häntä julkiselal foorumilla henkilökohtaisesti.

Jaak. 4:11
    Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, puhuu lakia vastaan ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. [3. Moos. 19:16; Ps. 15:3; Matt. 7:1+]

Jos olisit ihan vaan ulkopuolelta letkauttaja, niin et olisi v aivautunut. Mutta nytpä sinä juuri osoittaudutkin sylttytehtaaksi - ehkä ainoaksi.

Kristus puhuu tiukat neuvon sanat niille, jotka tietensä vääristävät totuutta. Ja se on rakkautta, se että Hän vaivautuu nuhtelemaan. Yhtä hyvin Hän voisi katsoa jonkun ihmisen niin ulkopuoliseksi, ettei välittäisi ottaa kantaakaan.

Olet hyvä tapaus, jos vertaa sellaisiin ihmisiin, jotka eivät lainkaan ota osaa hengellisten asiain käsittelyyn. Aivan toivottomat sanat Jeesus niille lausuu.

Joh. 8:44
    Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8] .

Joh 3:15-18 :

15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
    16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
    17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
    18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
  6. YKSINKERTAISUUDESSANI POHDINTANI EI TUOTA TULOSTA

Jopas tuli pähkinä purtavaksi. Niitä Jlan nimiä ...

Jotkut pohtivat, pitkäkö numeraalinen jono tulee vai loppuuko se jonnekin, kun jako ei mene tasan ja sitten kohti äärettömyyttä alkaa kone laskea jakojäännöstä.
    Jotkut kirjoittavat tuosta, niin filosofiasta, paksuja kirjojakin.

Toki se jääkin joskus vaivaamaan, kun vaikkapa 10 jaetaan kolmeen osaan, eikä TÄYDELLISTÄ tasajakoa saa paperilla syntymään, vaikka valovuosien matka niitä numeroita olisi pilkun perässä.

TOSIN ongelma on vain järkeilevässä päässä, sillä käytännön elämässä ei siinä ongelmaa ole.

En jouda jäämään miettimään ... olen aivan nurerettu ... jään sanattomaksi - olet päihittänyt minut, suorastaan mykistät.

Sillä jos ryhtyisin todella pohtimaan.
    Jos kaikki maailman kirjat laitettaisiin uusiksi ja täytettäisiinkin Jumalan nimillä,
    niin riittäisivätköhän ne sittenkään KORVAMAAN
    SITÄ NIMEÄ, JOLLA JUMALA I T S E ESITTÄYTYI?

"Minä Olen"

Sen olen laskenut, että Jumalan nimi "Isä", isolla iillä siis kirjoitettuna - sen nimen on helposti korvannut. Ainoastaan koko Uusi Testamentti - Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti nimittäin - tulisi täyteen niistä korvaavista nimistä; minun vaatimattomien laskelmieni mukaan.

Mutta sen viisastelun, että Jeesus olisi itsestään käyttänyt jotain "barabbas" -nimeä, sen voin suoralta kädeltä teilata, evankelistojen silminnäkijätodistuksiin nojaten.

Jo Jeesus-nimen yleisyys velvoitti Häntä totuttamaan muut käyttämään Hänestä Jeesus-nimeä, lempinimenä tai miten vain; sillä hän tahtoi samaistua aivan tavalliseksi ihmislapseksi.

Sielunvihollisen - meidän veljiemme syyttäjän - nimistä en ole kiinnostunut, sillä niihin ei sisälly elämän valoa. Sinä näyt olevan niitä aika lailla mietiskellyt. Löysit useimpia lempinimiä sille kuin Kristukselle.

Matt 6:7-15 :

7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
    8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32].

9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]
    10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2+; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14].

11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
    12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13].

13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9].

14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
    15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13].
  7. VAAN YKSI ON JOUKOSTA POISSA; DAANIA SIEL EI NÄY

Se 12 kertaa 12000 on todellakin hyvä vertaus.
    Jumala on hyvin tarkka siitä, kelle Israelissa Hän on uskollinen ja kelle ei. Tasapuolisesti kaikille, mutta se israelilainen suku, joka ei Israelin maata ja kansaa puolustanut elikkä siunannut - se hävitettiin!

Niinpä - Ilm 7:6 - Daanin tilalla on Manassen suku. Tämä Manasse on toinen Joosefin egyptiläisistä pojista. (Ja se toinen on Efraim). Sinetti laitetaan Herran päivänä - sinä suurena ja kauhistuttavana, niinkuin Sana sanoo - jollain lailla ulkonaiseksi merkiksi, jottei tuomion enkeli vahingoittaisi näitä 144000 israelilaista. Tuhotessaan Jerusalemiin päämajansa tehneen pedon joukkoja.

Niinkuin Egyptistä lähdössä siveltiin verta ovipieliin, jottei juutalaisia vahingoitettaisi, niin johdonmukaisesti nytkin lienee ULKONAISESTA merkistä kyse. Sitäpaitsi Raamattu ei missään kohdin anna ymmärtää, että enkeli näkisi ihmisen sisimpään, sieluntilaan. Sisäinen merkki jäisi huomaamatta.

Mutta niinkuin pedon merkki otetaan otsaan tai käteen, niin on aivan luonnollista, että tuohon samaan aikaan Herra laittaa ulkonaisen merkkinsä OTSAAN - Ilm 7:3.

Suvut joista 144000 koostuu, ovat siis:
    Juuda, Ruuben, Gaad,
    Asser, Naftali, Manasse,
    Simeon, Leevi, Isaskar,
    Sebulon, Joosef, Benjamin.

Koulussa opetettiin Israelin sukukunnat:
    Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Daan, Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Josoef ja Benjamin.

DAAN puuhasteli omiaan, houkutteli epäjumalien perään, kun olisi tarvittu rajoille nuoria miehiä. Siksi Israelin Jumala valitsi tilalle Manassen, ikuisiksi ajoiksi. (Aamos 8:14).

SIELUNVIHOLLINEN NÄKEE PALJON VAIVAA JO NYT, UJUTTAAKSEEN SITTEN KUN AIKA ON, OMIAAN SINNE 144000 JOUKKOON. ERITYISESTI DANIELIN KIRJAN AVULLA, DAN 12:34.

Ilmestyskirja kertoo, että kohta tämän esikoisjoukon jälkeen valtaistuimen eteen ilmaantuvat kaikki muutkin pelastetut, Ilm 7:9 - joten ei meillä ole mitään syytä kadehtia noita ensimmäisiä.

Tutki asiayhteydet ja asiakokonaisuus - lue vähintäänkin Ilm 7. luku kokonaisuudessaan.
    Sitten voit hutkia minua, jos vielä tarpeen on.

JOS kiellät nuo israelilaissuvut, niin yksi toinenkin jää joukosta pois! Tämän vuoksi:

Room. 8:32
    Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

Room. 11:21
    Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
  8. >

Todella kannattaa huomioida ylläoleva.

Sillä lauantaista ehkä tehdään pakollinen sapattipäivä lain voimalla. Ja kristillinen ajanlaskumme - jKr - muutettaneen vuodesta 1844 alkavaksi; jEGW. Mistähän kirkkokunnasta se ylikorkeaa ulkokultaista moraalia vaativa väärä profeetta sitten mahdetaankaan kutsua?

Raamattu kiellettäneen - siitähän puhuu Ilmestyskirjakin - ja sijaan tullee Ellenin punainen kirja: "Suuri taistelu".
    Mutta täytyyhän pukeutua ikäänkuin valkeuden enkeliksi, jottei paljastuisi liian varhain.

MIKSI MARIAT KÄVIVÄT HAUDALLA?
    - Mark 15:38-47 :

38 Silloin temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. [2. Moos. 26:31-33, 36:35; 2. Aik. 3:14; Hepr. 6:19,20, 10:19,20]
    39 Kun vastapäätä seisova sadanpäällikkö näki Jeesuksen tällä tavoin kuolevan, hän sanoi: "Tämä mies oli todella Jumalan Poika!" [Mark. 1:11, 3:11, 9:7, 14:61]

40 Paikalla oli myös naisia jonkin matkan päässä tätä katselemassa. Heidän joukossaan olivat Magdalan Maria, toinen Maria, joka oli nuoremman Jaakobin ja Joosefin äiti, sekä Salome. [15:40,41: Luuk. 8:2,3]
    41 Jo Galileassa he olivat kulkeneet Jeesuksen mukana ja palvelleet häntä. Siellä oli monia muitakin naisia, jotka olivat tulleet Jerusalemiin Jeesuksen mukana.
    Jeesuksen hautaaminen

42 Päivä alkoi olla illassa; oli sapatin aatto, valmistuspäivä. [15:42-47: Matt. 27:57-61; Luuk. 23:50-55; Joh. 19:38-42]
    43 Silloin saapui paikalle arimatialainen Joosef, arvossa pidetty neuvoston jäsen, joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa. Hän rohkaisi mielensä, meni Pilatuksen puheille ja pyysi Jeesuksen ruumista. [5. Moos. 21:22,23]

44 Pilatus hämmästyi kuullessaan Jeesuksen jo kuolleen. Hän kutsutti sadanpäällikön luokseen ja kysyi, oliko Jeesus todella jo kuollut.
    45 Sadanpäällikön vahvistettua asian hän suostui luovuttamaan ruumiin Joosefille.
    46 Joosef osti pellavavaatteen, otti Jeesuksen ristiltä, kääri hänet vaatteeseen ja pani hänet valmiiseen kalliohautaan. Hautakammion ovelle hän vieritti kiven. [Jes. 53:9; Ap. t. 13:29]

47 Magdalan Maria ja Joosefin äiti Maria katsoivat, mihin Jeesus haudattiin.

Miksi? Siksi menivät mukaan, että tietäisivät, minne sapatin jälkeen kantaisivat yrttejä. Eihän sapattiaaton iltana saanut enää mitään kantaa.

MIKSI MARIAT EIVÄT ENÄÄ PUHU SAPATISTA?
    - Mark 16:1-11 :

Jeesuksen ylösnousemus

1 Kun sapatti oli ohi, Magdalan Maria, Jaakobin äiti Maria ja Salome ostivat tuoksuöljyä mennäkseen voitelemaan Jeesuksen. [16:1-8: Matt. 28:1-15; Luuk. 23:56-24:12; Joh. 20:1-10]
    2 Sapatin jälkeisenä päivänä ani varhain, kohta auringon noustua he lähtivät haudalle.
    3 Matkalla he puhuivat keskenään: "Kuka auttaisi meitä ja vierittäisi kiven hautakammion ovelta?"

4 Mutta tultuaan paikalle he huomasivat, että kivi oli vieritetty pois; se oli hyvin suuri kivi.
    5 Sisälle hautaan mentyään he näkivät oikealla puolella istumassa nuorukaisen, jolla oli yllään valkoiset vaatteet. He säikähtivät.

6 Mutta nuorukainen sanoi: "Älkää pelästykö. Te etsitte Jeesus Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut kuolleista, ei hän ole täällä. Tuossa on paikka, johon hänet pantiin.
    7 Menkää nyt sanomaan hänen opetuslapsilleen, myös Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan. Siellä te näette hänet, niin kuin hän itse teille sanoi.'" [Mark. 14:28]

8 Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät. [
    Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] [16:9-20: Matt. 28:16-20; Luuk. 23:36-53; Joh. 20:19-31; Ap. t. 1:6-14 : Luuk. 8:2]

10 Maria lähti sieltä ja vei sanan Jeesuksen seuralaisille, jotka itkivät murheissaan.
    11 He eivät kuitenkaan uskoneet, kun kuulivat, että Jeesus eli ja että Maria oli nähnyt hänet.

Miksi Maria ei sitten ENÄÄ huomioi sapattilakia? Kuitenkin hänen tarinansa on muistettava kaikkialla, missä evankeliumia julistetaan?

Tälläkin foorumilla se on kerrottava, (Matt 26:13, Mark 14:9), mutta ILMAN, että tuo muka pelastuksen kannalta niin ehdottoman elintärkeä sapatti olisi vielä häntä liikuttanut!

Eiköhän Maria saanut Pyhän Hengen sinetiksi, - uskon sinetin, joka sisältää Jeesuksen todistuksen ja profetian hengen - eikä jotain höpö höpö sapattisinettiä! Ef 1:13, 2.Tim 2:19.

Oli uusi aika sittenkin koittanut. Se odotettu. Jeesus ei ensinkään ollut siitä suvusta, joka vartioi lainnoudattamista. Sitäpaitsi; temppelin esiripun repeäminen poisti kaiken vanhan, Mark 15:38. NYT koitti aika olla KUULIAINEN KRISTUKSELLE.
  9. SALLITKO KRISTUKSEN ELÄÄ IKUISESTI?

jES 53:10-12 :

10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

2. Kor. 2:15
    Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
    2. Kor. 2:16
    näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

Herätätkö myös Israelissa henkiin elävän toivon?
    Jesaja tahtoo sitä äskeistä edeltävässä luvussa.

Ilosanoma saapuu vuorten yli

Jes 52:7-10 :

7 Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas! [Nah. 1:15; Room. 10:15 | Ps. 96:10]
    8 Kuulkaa! Vartijat kohottavat riemuhuudon, ja kaikki yhtyvät iloon, sillä omin silmin he näkevät, kuinka Herra palaa Siioniin. [Jes. 62:6]

9 Puhjetkaa riemuun, te Jerusalemin rauniot, kaikki yhdessä iloitkaa! Herra on antanut kansalleen lohdutuksen, hän on lunastanut vapaaksi Jerusalemin! [Jes. 40:1; Sak. 1:17]
    10 Herra on osoittanut pyhän käsivartensa voiman kaikkien kansojen silmien edessä, niin että maan kaikki ääret näkevät pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on tuonut. [Ps. 98:3; Jes. 52:15; Luuk. 3:6].
  10. Minun kohdallani se on tämä:

Job 19:25
    Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

Muutoin olen sitä mieltä, että Sinunkin tulee kuunnella Norvantoa ja Jobin kirjaa radio Dein taajudella, arkisin klo 21 ja 6.

Tässä ote Jobin sekä minun kohtaloista.

Läheisetkin torjuvat - Job 19:13-29 :

13 Omat veljeni ovat jättäneet minut yksin, ystäväni ovat minusta vieraantuneet. [19:13-20: Ps. 31:12, 38:12, 69:9, 88:9,19]
    14 Läheiseni ja tuttavani pysyvät poissa, muukalaiset, jotka otin kattoni alle, ovat unohtaneet minut.
    15 Orjattareni vieroksuvat minua, olen heille outo.
    16 Kutsun palvelijaani, mutta häntä ei kuulu, ei vaikka minä pyytämällä pyydän.
    17 Minun henkeni haisee -- vaimoni inhoaa sitä, omat veljeni sanovat: "Hän löyhkää."
    18 Pahaiset kakaratkin minua halveksivat. Kun nousen seisomaan, he ovat heti ilkkumassa.
    19 Oma ystäväpiirini inhoaa minua, nekin, joita minä rakastin, torjuvat minut. [Ps. 41:10, 55:13-15; Joh. 13:18]
    20 Minä olen pelkkää luuta ja nahkaa, hampaani paljastuvat ikenien alta. [Ps. 102:6]
    21 Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.
    22 Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?
    23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
    24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
    25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
    26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
    27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
    28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."
    29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.
  11. MINÄ OLEN - ISÄ

Rukouskielessä ja kaikessa muussakin olen kokenut parhaaksi käyttää molemminpuolista hyväksyntää ja läheisyyttä kuvastavaa sanaa "Isä".

Luonnollisesti käskysanana toimii vakuuttavimmin sana Jeesus, kuvastaen Jeesuksen palvelevaa voimaa.
    Kuten: "Jeesuksen, Nfasaretilaisen nimessä - nouse ja kävele!"

JUMALA ON

Kaikkivaltiaan täydellinen nimi on: "Minä Olen" (=Jhvh ja sehän tarkoittaa: Jumala). Mutta kun Jumalan nimi on niin pyhä (!?), ettei sitä saa lausuakaan, niin israelilaiset käyttävät sanaa: "el").

Jumala on ... kaikki kaikessa ja kaikki kaikiss, kuten Uusi Testamentti JEESUKSESTA sanoo.
    Lisänimet selventävät, mutta myös rajoittavat.

Efesolaiskirje:

1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
    4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
    4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

2.Ms.3:14
    Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

Efesolaiskirje:
    1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
    4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
    4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa.

Jeesus teki selväksi, että Hän on se Moosekselle ilmestynyt Jumala - "Minä Olen".

Johanneksen evankeliumi:
    8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.