Avoin kysymys Hirvakselle:

Uskotko

iankaikkiseen helvetin piinaan? Uskotko kolminaisuusoppiin, johon myöskin adventistit ovat langenneet?

3

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta sen voin ihan

valehtelematta sanoa, ettei Hirvas kuullu iankaikkisen kidutuksen uskollisimpiin ylistäjiin, eli ei usko siihen iankaikkisuuteen helvetissä. Anteeksi vain Hirvas jos sanoin väärin sinun puolestasi! Vielä senkin olen täällä kuullut, ettei hirvas usko myöskään kolminaisuusoppiin sanan varsinaisessa mielessä.

• hirvas

olen ollut mökillä puuhastelemassa ja keräilemässä mustikoita. Eikä mitään anteeksipyytelemistä, ainahan näistä voi keskustella.

Mutta kun täällä kyseltiin käsityksiäni, niin en usko iankaikkiseen kidutukseen. Kuka syntinen olisi tehnyt niin pahoja tekoja Jumalaa vastaan, että häntä pitää kiduttaa iankaikkisesti.
        Ei Raamattu sellaista opeta, vaan jumalattomat tuhotaan. Näinhän on Jumala tehnyt jo kahdesti, vedenpaisumus ja Sodoma ja Gomorra.
        Ja Jumala on rakkaus, ei sadisti. Miksi Hän itse toimisi päinvastoin, kuin mitä Jeesus opetti, eli rakastakaa Jumalaa ja toisianne?

Mitä taas tulee kiisteltyyn kolminaisuusoppiin, niin se on järkeilty 300-luvulla. Kaikki mitä ei löydy Raamatusta, ei ole totuutta, vaan jälkeenpäin keksittyä teoriaa.

Kolminaisuusoppi ei ole pelastuskysymys, ja siksi se on tarpeeton ihmiskäsitys.

Näin minä olen nuo Raamatusta ymmärtänyt.

• Joskus vastaukset ovat yksinkertaisia, vaikka kysymys olisi muotoiltu monimuotoiseksi ansaksi.
      "Minä Olen" - sen Hän ilmoitti alkujaan nimekseen ja se on Hänen täydellinen nimensä - vastaa toisinaan tavalla ja taholta, jota emme toivoisi.

Sellainen Hän vain on - ei auta syytellä Häntä.
      Kysymys Jumalan kolminaisuudesta tai jopa kolmipersoonaisuudesta EI lukeudu hengellisiin asioihin. Sillä Raamatun Jumala ilmoittaa olevansa yksi - se ainoa tosi Jumala.

Jumala on YKSI. Ja riidan nostattaminen asian tiimoilta on aina niin Jumalan kuin kristittyjen yhteydenkin hajoittamis-yritystä.

"Yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala" - Raamatun Jumalasta kun on kyse. Se ei ole uskonasia, vaan faktaa. Äärettömän monipuolisen Jumalan toimintaa selitettäessä joudutaan pakostakin puhumaan Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, sillä Raamattukin puhuu. Siitä syntyy ongelma vain niille, jotka TAHTOVAT siitä ongelman tehdä.

YKSI ON ISÄ

Jeesus varoittaa sanomasta Isäksi ketään muuta kuin Jumalaa. Raaamtun esittämästä sukupuusta käy esiin, että Isä todelal on isämme.
      Pyhän Hengen voidaan sanoa olevan isämme sen persuteella, että meidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      Jeesus on isämme - se yksi ja ainoa - mm. sen perusteella, että Sana sanoo Hänen olevan: "Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja", "Väkevä Jumala".

Aina tullaan saman totuuden äärelle - mikäli vain halutaan - että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on yksi ja sama Isä. Jos joku puhuu kolminaisuudesta tai jumaluuden kolmesta persoonasta, niin hän kuitenkin ymmärtää olevan kyse tästä Yhdestä - "Minä Olen".

Kristityn vaellus kärsii vain, jos tekemällä tehdään tästä selkeästä asiasta ongelma ja riitakapula. Jumala koettelee silläkin lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1133
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      93
      607
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe