Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kajal
profiilit
kajal
kajal
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
21
Kommenttia
68
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olikohan se taktinen veto poliisilta, että julkaisivat tuon kuvan ja pyysivät yleisön apua merkin ja mallin tunnistamisessa? Luulisi poliisin pystyvän selvittämään itsekin, mikä auto tuo on. Mitä järkeä on muuten laittaa mitään turvakameroita jos niistä saa noin huonosti selvää?
17.05.2006 00:09
Poliisi-tv:n sivuilla luki, että "autolla on ollut liikkeellä useita henkilöitä". Olisi kyllä kiintoisaa tietää, miksi juuri tuon auton epäillään liittyvän Raisan katoamiseen ja mistä tiedetään autossa olleen useita henkilöitä.
Missään ei sanota, että kukaan olisi nähnyt Raisan menevän autoon. Tai sitten on...
16.05.2006 10:37
Pohdin tuossa aiemmassa viestiketjussa, että entäpä jos Raisan oli pakko ottaa kyyti. Jos häntä paleli niin kovasti ja oliko hänellä korkokengätkin jalassa..? Ehkäpä hän ajatteli, että parempi ottaa riski kuin paleltua.
16.05.2006 09:39
Sillä vaan kysyin kun muistelen lukeneeni jostain ettei bussit kulkeneet. No, eiköhän poliisi ole ottanut huomioon bussien reitit. Taas omasta nuoruudesta tuli mieleen, että joskus ihmiset sammuu bussiin tai jää pois väärällä pysäkillä kun ovat kännissä.
15.05.2006 22:49
En tunne Tamperetta juuri yhtään. Tietääkö kukaan, kuinka kaukana ne kotibileet oli siitä missä Raisa viimeksi nähtiin? Se on yksi vaihtoehto että Raisa on lähtenyt kävelemään bileisiin jos ne eivät ole olleet kovin kaukana. Humalassahan sitä voi saada päähänpiston kävellä vaikka olisi vähissä vaatteissa ja korkokengissä. Ehkä Raisa on sitten väsynyt ja ottanut tavallaan olosuhteiden pakosta kyydin. Itse olen nimittäin kännissä lähtenyt jalkaisin korkkareissa kotiin ja kun jalkoihin alkoi sattua, olisin huolinut kyllä kyydin tarkempia katselematta.
Aika outoa, ettei Raisalla ollut takkia. Sanoiko joku muuten, ettei enää mennyt busseja? Miten Raisa olisi päässyt kotiin?
15.05.2006 18:42
Paljon mahdollista, ettei Raisaa siis löydetä, jos ruumis on upotettu järveen.
Toivon, että joku asiasta tietävä antaa poliisille vinkin. Tai mistä sen toisaalta tietää, vaikka Raisa olisi surmattu ja kätketty yhden miehen voimin eikä kukaan muu asiasta tiedä. Eikös se ollut kylmä yö, tuskin moni syrjäisemillä paikoilla liikkui. Toisaalta ja toisaalta... jenkkiautolla on vaikea liikkua, ettei kukaan kiinnitä huomiota.
Vaikken itse olekaan autoharrastaja, erikoisemmat autot jäävät kyllä mieleeni.
15.05.2006 12:36
Miten poliisi tutkii vesistöt? Voiko ruumis jäädä huomaamatta jos siihen on vaikka laitettu jotain painoja?
Ja aika jännä, jos se limokuski ei ilmoittaudu.
14.05.2006 23:50
Kyselinkin tuossa aiemmin, miksi Raisa lähti baarista niin aikaisin. Jospa hän oli matkalla kotibileisiin. Muistan itse, kun olin 16, niin kotibileisiin pääsy oli tärkeää. Jospa Raisalle oli niin tärkeää päästä bileisiin, että hän pyysi tuntemattomilta kyytiä ja otti samalla kohtalokkaan riskin. Olisin itse voinut toimia samoin 16-vuotiaana...
Toivottavasti poliisi perkkaa tarkasti läpi Raisan kaverit, jotta löytyisi joku vinkki siitä, että kuka hänet otti kyytiin. Jenkkiauton omistajanhan saattoi olla puolituttukin. Eikä auton omistaja välttämättä ole syyllinen. Useinhan pojat kruisailevat porukassa ja joku on voinut jättäytyä pois kyydistä Raisan kanssa.
13.05.2006 17:05
Luulisi näiden kaverien osaavan sanoa edes suunnan, mihin Raisa lähti, ja humalatilan.
Jos ruumiista on vielä jotain jäljellä, voidaan sanoa, onko raiskattu. Esim. vedestä löytyneestä ruumiista (olikohan Pia-surmat Pohjanmaalla, joista luin?) on joskus voitu löytää miehestä peräisin olevaa entsyymiä.
Mielenkiintoista nähdä, ilmoittautuuko sen jenkkiauton omistaja.
12.05.2006 16:56
Siis Raisa oli ollut kavereineen ravintolassa ja erosi heistä yhdentoista aikaan? Miksi niin aikaisin, yleensä baariin mennään niihin aikoihin? Mihin Raisa sanoi kavereilleen menevänsä? Aika vähän muuten on ollut mediassa juttua näistä kavereista ja Raisan ystäväpiiristä muutenkin. Oliko poikaystävää? Oliko Raisa arka vai olisiko mennyt vieraan autoon? Oliko sää kylmä? Olisiko Raisaa palellut ja ottanut siksi vastaan tarjotun kyydin tuntemattomilta.
Naisissa on eroja; itse kävelen jos en ehdi bussiin, mutta moni kaverini liftaisi, joku taas ottaisi taksin.
Voiko muuten ihmisen ruumis pysyä vesistössä vai kulkeutuvatko ne aina rantaan?
12.05.2006 16:04
vaan myisin vanhat vaatteeni tosiaan mielummin perinteisellä kirpputorilla
05.05.2006 10:27
eikös se ole leideille? löytyy isokadulta.
15.10.2005 11:02
Yritän olla pelästymättä. Ajattelin nuorena ihmisenä tuoda tänne tuoretta näkökulmaa.
Tämä minun tasa-arvoideologiani on ihan ihmisiä ja elämää tarkkailemalla kehittynyt. Suku on ollut pahin... Usein haluan puolustaa miehiäkin, eihän kaikki hakkaa naisia tms.
16.06.2005 13:57
Pitääpäs olla tarkkana mitä tänne kirjoittelee, minustakin on tehty jo vaikka mitä päätelmiä kun eilen illalla pikku hiprakassa osallistuin keskusteluun.
Anteeksi jos en edes näin selvin päin aina ymmärrä miten sanani asettelisin, ettei se ole kuin tulitikku ruutitynnyriin.
Kuitenkin, minä en vihaa miehiä enkä naisia, mutta joskus sekä miehiltä että naisilta kuulee uskomattomattomia mielipiteitä, joita sitten joskus kommentoin näillä palstoilla.
Se hyvä puoli tässä palstassa on, että tänne on joka kerta tullut uutta viestiä kun vilkaisen :)
16.06.2005 13:15
Hoitajilla, siivoojilla, kokeilla ja kosmetologeilla on aika pieni palkka. Amiksesta hekin valmistuvat ja ovat hyödyllisiä ammatteja.
16.06.2005 11:19
tarkoittaa minulle sitä, että haluaisin sukupuolten olevan tasa-arvoisia. Sana "feministi" kyllä sanana viittaa naiseen, mutta minä en halua jyrärä ketään.
16.06.2005 10:55
Sitä suurinpiirtein tarkoitin....
16.06.2005 10:51
Olen siis itse hakenut opiskelemaan rakennustekniikkaa ammattikorkeakouluun, koska rakennusala kiinnostaa.
Itse ajattelen, että on olemassa kahdentyyppisiä korkeakouluja: yliopistoja ja ammattikorkeakouluja. Työnantaja valitsee, kumman koulun käyneen haluaa. Itse hain amk:n, koska se vaikuttaa käytännöllisemmältä. Tiedän toki, että DI voi tienata enenmmän, mutta haluan ammatin alalta, joka kiinnostaa.
Ja noista teknikoista sen verran, että ennen amk:ta oli teknillinen koulu josta valmistui teknikoita ja teknillinen opisto, josta valmistui (opisto)insinöörejä.
15.06.2005 21:45
Missä amkissa opiskelet? Älä vaan sano et Oulussa, oon hakenu sinne ;)
13.06.2005 15:28
Ei harmita, että ammattikoulun käyneet pääsevät sisään pienemmillä pistemäärillä. Sitten kun aletaan opiskella, nähdään kuka on motivoinut ja pärjää. Eikä opintomenestys saati työllistyminen riipu mikä on pohjakoulutus.
Pakko vastata "hahattelijalle".
13.06.2005 13:27
3 / 4