Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

125

Kommenttia

947

1. Ja eläimet mahdollisesti elämän arvoisen elämän!

Sai tosiaan puhtaat paperit, mutta mediaa ei sikalaan uskallettu päästää, eli johtopäätös: Hyväveli järjestelmä toimii!

Mutta onneksi nyt on lentänyt vähän sitä itseään "sikaministerinkin" kasvoille - no ensi viikon Seurassa, Avussa ja Annassa Anttila poseeraa söpön possun kanssa ja kaikki unohtuu.
  2. Jos haluat sanomasi ymmärrettävän, pitäydy lauserakenteissa jotka pysyvät ymmärrettävinä, eivätkä anna aihetta useille eri tulkinnoille!

Puhut taas luonnonsuojelunäkökulmasta eläinsuojelupalstalla - ei siinä mitään, mutta kun mä olen koittanut tuoda keskusteluun eläinsuojelunpointin, niin menee väkisinkin vähän sukset ristiin.

Jos eläin- tai ihmisyksilön suojelu on emotionaalinen ratkaisu, niin mikä sitten on rationaalista?
    Eikö maapallon elinolosuhteiden vaaliminen ole aivan yhtälailla emotionaalinen eli, "tunteikas" päätös?
    Vai joku korkeampi voimako määrittelee tämän avaruudessa kelluvan "pölyhiukkasen" arvokkaaksi?

Sun tekstiäsi mukaillen - eikö kyse ole vain Homo Sapienssin päähänpinttymästä ja arvovalinnoista?

Viimeinen kappaleesi on hyvin ristiriitainen, kun olet aiemmin puhunut rationaalisen ja emotionaalisen päätöksenteon eroista, ja siitä, että ihminen lopulta "määrittelee" kaiken arvon.

On siis ristiriitaista, että julistat ihmisen korkeampaan asemaan kuin esim. pöllön - eikö tällöin ole kyse juuri tunteisiin pohjautuvasta arvottamisesta - ihmisenähän tietysti korotat itsesi "elukoiden" yläpuolelle - rationaalisen rationaalisesti, vain järkiperäisiin tosiasioihin perustuvien faktojen perusteella ajatellenhan et voisi tulla tuohon johtopäätökseen - vai etkö usko Darwiniin?

PS. Olen toki ymmärtänyt pointtisi siitä, että elämä maapallolla on lajien säilymisen kannalta välttämätöntä ja yksilö on tässä mittakaavassa mitattuna vain merkityksetön +-0.

Mutten hyväksy nihilististä suhtautumista eläinten mahdolliseen itseisarvoon, jota vastaan hyökkäsit jo topicin alussa provosoivasti luettelemalla "ruokalistasi"!

Teen taas johtopäätöksiä toteamalla uskovani, että pohjimmiltasi halusit aloituspuheenvuorollasi vain puolustella lihansyöntiäsi.
  3. http://www.youtube.com/watch?v=a-yoMEZXnbQ

Melko "naked" kohtaus.