Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. Tämä on valitettavasti vasta jäävuoren huippua!

Toivottavasti muiltakin lääkealan asiantuntijoilta löytyy samaa suoraselkäisyyttä kertoa totuus näistä bisneksistä Aku Kopakkalan lisäksi!

Esim. useimmissa monivitamiinipillereissä käytetään aspartaamia - varsinaista aivomyrkkyä - makeutusaineena (mm. eräissä Orion-Pharman tuotteissa), vaikka USAssa tehtyjen tieteellisetn tutkimusten mukaan aspartaami on eläinkokeissa aiheuttanut rotille reikiä aivokudokseen ja peräti aivosyöpää!

Kuulemani mukaan tuon lisäaineen käyttö oli testien jälkeen USAssa kielletty, mutta kun yhdestä sen kehittäjistä tuli USAn lääkkeistä määräävän laitoksen pomo, niin kielto poistettiin hänen toimeksiannostaan (ilman tieteellistä syytä) ja sen seurauksena aspartaamia on alettu käyttää yleisesti esim. useissa colajuomissa, virvokkeissa ja makeutusaineissa, kuten Hermesetas!

Sen seurauksena terveydestään huolehtivia johdetaan valheellisilla 'terveystuotteilla' käyttämään todella terveydelle vaarallisia valmisteita!

PS. Olin aikoinaan töissä Espoossa, Orion Yhtymässä 1980-luvun alussa ja jo silloin eräs kansainvälisestikin arvostettu kunnioittamani proffa kertoi 'sisäpiiritietona' sen, että arviolta 90 % kaikista mielenterveyden hoitolääkkeistä antaa vain saman hyödyn kuin placebolääkkeet eli lumelääkkeet! Koska en ollut varma, että voisiko asia olla todella noin hurja, niin vaikenin asiasta ja unohdin sen lopulta, sillä siirryin sieltä kohta Ruotsiin töihin toisen alan firmaan.

Kyseessä on jo vuosikymmneiä kestänyt megaluokan kusetus ja potilaiden järjestelmällinen huijaus, minkä me terveet veronmaksajat maksamme kelakorvausta vastaavalla osuudella!
  2. Sulle 16+2:

Miksi kirjoitat pelkkiä valheita minusta, lähimmäisestäsi? Lainasin Tanakhista vain muutamia kohtia asiayhteyksineen, joista kävi ilmi se, miten YHWH on historian kuluessa rangaissut valittua kansaansa juutalaisia useita kertoja heidän syntiensä vuoksi. Lisäksi sen kohdan Moosekselta, jossa on profetia Juutalaisia kohtaavasta onnettomuudesta aikojen lopulla*). Rangaistuskeinoina on usein ollut viholliskansan hyökkäys Israelia vastaan ja maastakarkoitukset, joista ylivoimaisesti mittavin tapahtui vajaa sukupolvi siitä, kun Juutalaiset murhauttivat roomalaisten kätten kautta oman Messiaansa.

*) 5.Mooseksen kirja:
    31:29. Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sen tähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa YHWH:n silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

Tuosta syystä joku palstan suomenjuutalaisista poltti päreensä ja laati häväistyskuvan minusta nettiin, joka on siellä edelleenkin. Siinä ylävartalokuvaani on manipuloitu natsisaksalaisen sotilaan takki.
  3. Shabbat shalom Juha Antero:

Ymmärrän pohdintojesi vilpittömyyden, kun kirjoitit uskovasi, että Yeshua ja YHWH ovat yksi ja sama persoona.

Siinä piilee kuitenkin se suuri vaara, että Pojasta tehdään lopulta itsensä Isä, kuten amerikkalaisissa unitaarikirkoissa on menetelty ja silloin ollaan pahasti harhassa.

Minä näen syyn siihen, miksi Yeshua sanoi olevansa yhtä Isän kanssa siinä, että taivaallinen Isämme todellakin asui Pojassaan eli tämän lihan ruumiissa aivan ainutlaatuisesti Pyhän Henkensä kautta aina siitä alkaen, kun Yeshua kastettiin Jordan-virrassa, josta noustuaan Häneen laskeutui Isän Pyhä Henki koko täyteydessään ikään kuin kyyhkysen muodossa. Tällöin samassa ihmisruumiissa asui kaksi ikuisuudesta asti olemassa ollutta henkiolentoa, nimittäin taivaallinen Isämme ja Hänen Poikansa! Vasta Golgatan ristillä, juuri ennen kuin maailman kaikkien aikojen synnit laskettiin Yeshuan päälle, poistui taivaallisen Isämme Pyhä Henki samasta ruumiista, johon Hänen Poikansa Henki jäi. Kun Pojan (ihmis-) sielu kuoli, tapahtui lunastus ja sielu meni Pojan ikuisessa Hengessä alas Tuonelaan, jossa Poika julisti ikuista voittoaan Golgatalla kaikille Tuonelassa olleille Korkeimman valituille entisaikojen pyhille! HalleluYah!

Kyseessä oli todella ihmeellinen ja käsittämättömän valtava rakkaus- ja lunastusuhri meidän sieluistamme! "YHWH Elohim oli HaMashiach'ssa ja sovitti maailman itsensä kanssa!" 2. Kor. 5:19.

- On erittäin tärkeää panna merkille, että tuossa jakeessa ei sanota, että YHWH ELohim oli HaMashiach, vaan että YHWH ELohim oli HaMashiach'ssa. Siis kyseessä oli kaksi ikuisuuspersoonaa: Isä ja Poika. Isä oli Pojassa!

Siunausta!
  4. (Jatkoa, koskien Sapattia)

Sapatista sen verran, että se on yksi Mooseksen Lain 10 käskystä ja Paavalin opetusten mukaan 10 käskyn laki on kirjoitettuna myös pakanoiden sydämiin.
    Room. 2:14-16
    14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
    15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
    16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Siksi suosittelen sinuakin ojentautumaan Raamatun ohjeen mukaan suhteessa Sapatin viettoon ja hylkäämään tuon Rooman keisari Konstantinus Suuren säädöksen (sunnuntaiedikti 364) "suuren auringon jumalan" päivän (Sunday) vietosta lepopäivänä Juutalaisten Sapatin sijaan ja hyväksymään YHWH ELohimin säätämän Sapatin lepopäiväksesi. Olet kaiketi lukenut mitä Adonai Yeshua on opettanut 10 käskyn Lain merkityksestä? Luemme ne jakeet:

Matt. 5:17-20
    17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
    18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
    19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
    20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Koska 'taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet', niin Mooseksen Laki on noiden 10:n käskyn osalta edelleen voimassa. Niihin kuuluu tuo Sapattikäsky yhtenä suurista käskyistä, koska se liittyy ihmisen suhteeseen Luojaansa!

Nimi Shabbat ei ole käännettynä Lepopäivä, vaan Sapatti, koska se on nimenomaan Juutalaisen kalenterin mukaisen viikon seitsemäs (päivä)!

Jos rikot tuon Sapattikäskyn korvaamalla sen jollakin muulla päivällä, niin purat silloin yhden noista käskyistä ja mikäli kilvoittelet ja pysyt uskossasi loppuun asti vahvana, niin pääset pelastettuna YHWH Elohimin Kuningaskuntaan sisälle, mutta silloin siellä sinua tullaan (Yeshuan opetuksen mukaisesti jae 19) kutsumaan (ikuisesti ?) pienimmäksi! Sitäkö haluat ja sekö sinulle riittää?

Minä en vietä ns. Juutalaista Sapattia pelastuakseni, vaan ollakseni kuuliainen Yeshuan opetuksille (Matt. 5:17-20) ja ettei minua kutsuttaisi ikuisesti pienimmäksi YHWH Elohimin Kuningaskunnassa.

Ps. Voit meilata mulle osoitteeseen [email protected]

Siunausta!
  5. Shabbat shalom, Juha Antero:

A) Taivaallisen Isämme Nimi on YHWH Elohim. Löydämme sen useista Tanakhin jakeista, esim. tästä:

Jes. 44:6
    "Näin sanoo YHWH, Mäläkh Ishral (Herra, Israelin kuningas), ja sen lunastaja, YHWH Tzbauth (Herra Sebaot) : Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Elohim'ia (Jumalaa)."

Saman vahvistaa Adonai Yeshua jakeessa Joh. 17:3
    "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Yeshua HaMashiach'n."

x x x

- Kun luemme luomiskertomusta (1. Ms. 1), niin siinä käytetään Luojasta sanaa ELohim.
    - Kun luomiskertomus jatkuu luvussa 2, niin siinä käytetään Hänestä Nimeä YHWH Elohim alkaen jakeesta 2:4 ja siinä viitataan siihen, että YHWH ELohim oli luonut taivaat ja maan kaikkine joukkoineen!

UT:sta voimme lukea, että taivaallinen Isämme on luonut kaiken sen, mikä on luotua, Pojassaan, Poikansa kautta ja Poikaan. Kol. 1:14-20

14. Hänessä (Yeshuassa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
    15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
    16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
    17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
    18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
    19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
    20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Hebrealainen sana EL on tavallinen 'Jumalan yleisnimi' yksikössä. Se esiintyy Tanakhissa usein taivaallisen Isämme Nimen yhteydessä yksinään ja toisinaan Hänen Poikansa Nimen yhteydessä (ImmanuEL=meidän kanssamme on EL) ja lisäksi enkelien nimissä (GavriEL), toisinaan profeettojen nimissä (HesekiEL). Sen monikkomuotona on ELohim, jossa se esiintyy usein Nimen YHWH lisänä: YHWH ELohim, kuten edeltä kävi ilmi.

Kun Yeshua oli ristillä, niin Hän huusi avukseen Isä Elohimia käyttäen tästä nimeä EL, josta genetiivimuoto (Jumalani) on ELi (tai arameaksi ELohi)

(Jatkuu Sapatista...)