Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. Huomaan sinun suhtautuvan perin ylimielisesti Raamatun ajattomaan totuuteen, koska nimität niitä saduiksi. Ylimielisyytesi johtuu siitä, ettet todellakaan tiedä millaisen Kristinuskon kanssa sä nyt olet tekemisissä, kun keskustelet kanssani! En julista mitään kuolleita perinteitä, en traditioita, enkä abstrakteja uskontoja, vaan ELÄVÄÄ PELASTUSSANOMAA, jossa on tänäänkin voima armahtaa ja synnyttää syntinen ihminen uudesti ylhäältä katoamattomaksi hengelliseksi luomukseksi multiversumin ainoan ja suvereenin hallitsijan rakkaaksi lapseksi, siis taivasten Isän lapseksi! HalleluYah Hänen Nimelleen Pojassaan Yeshuassa! HalleluYah Yeshualle!

Luepa esimerkiksi seuraavat luvut Sakarjan kirjasta 12-14 niin saat hieman esimakua ajasta, johon ne viittaavat, siis näistä vuosista, joita parhaillaan elämme!

Sun on turha kehottaa mua lukemaan uskontojen uhrien sivustoa, sillä Suomessa ovat jo vuosia olleet vanhan pakanauskonnon pakkosyötön uhreina kaikki koulua käyvät lapset. Opetusvelvollisuus on meillä pakollista ja heille on pakkosyötetty evoluutiosatuja ainoan todellisen Luojan ja Lunastajan sijaan ja vihjailtu Raamatun olevan vain satukirja!

Kerronpa sulle erään tositapauksen Raamatun ilmoittaman Luojan ja Lunastajan todellisuudesta myös nykyajassa:

Viime perjantai-illan kokouksessamme täällä Turussa muuan noin 70-vuotias Kalervo kertoi ensin ihmeellisen uskoontulohistoriansa ja jonkin aikaa sen jälkeen menneensä vaimonsa kehotuksesta Martin kirkkoon, jossa oli puhujana muuan karismaattisesti Yeshuaan uskova merikapteeni, jolla oli ainakin kaksi Pyhän Hengen armolahjaa palaviksi viritettyinä käytössään.

Kapteeni luki ensin lyhyesti Raamatusta jonkun kohdan ja sitten hän sanoi: "Täällä on tänä iltana muuan mies, jolla on ollut jo kauan aikaa pahoja selkäkipuja, jotka ovat estäneet häntä kunnolla nukkumasta." Kalervo oli kovin epäileväinen siitä, että mies puhuisi juuri hänen vaivastaan, sillä kirkkosali oli lähes täynnä kansaa ja mukana useita miehiä. Sitten Merikapteeni jatkoi: "Tuolla miehellä on lisäksi oikeassa sääressään harvinainen ihottuma. Älä pelkää sitä, mitä tulet nyt kokemaan, sillä Herran Pyhä Hengen voima tulee sinuun ja parantaa sinut!"

Kalervo kertoi, että silloin hän uskoi puhuttavan juuri hänestä, sillä hänellä oli myös kyseinen ihottuma! Heti noiden sanojen jälkeen tuntui Kalervosta siltä, kuin valtava sähköpurkaus olisi tullut hänen kehoonsa ylhäältä, pään kautta. Se levisi koko kehoon aivan varpaisiin saakka ja silloin häneltä katosi selkäkipu ja ihottuma kokonaan pois vuosikausiksi! Kalervo kuvaili tuota Pyhän Hengen voiman kokemustaan jossain määrin samantapaiseksi sähköiskuksi, kuin ollessaan maaseudulla, jolloin hän vahingossa kosketti sähköpaimenta eli sähköistettyä eläinten suoja-aitaa. Silti Pyhän Hengen voiman kokeminen oli monin verroin voimakkaampi ja miellyttävä kokemus!

Sinun todellinen ongelmasi on henkinen sairaus, joka aiheutuu siitä, että sinua hallitsee haureuden henki*), joka on ottanut muodon kieroutuneena sukupuoliviettinä. Ainoa kykenevä parantajasi on Yeshua HaMashiach! Hukkaat vain aikaasi ja veronmaksajien rahoja ja tulet vain pettymään luullessani saavasi psykoterapiasta apua vaivaasi.

*) Tiedän mistä kirjoitan, sillä olen ajanut kyseisen hengen Yeshua-Nimessä ja veren voimassa ulos eräästä vanhasta miehestä, jota tuo paha henkiolento oli orjuuttanut vuosien ajan. Kun käskin pahan hengen ulos, niin mies mätkähti heti mahalleen rukousalttarille ja vapautui per*keleen hengestä!
  2. Erehdyt syyttäessäsi noitavainoista Raamattua ja kristittyjä. Se on yhtä väärin kuin jos syyttäisit lihanuijien valmistajia siitä, että jotkut "typerykset" lyövät niillä ihmisiä!

Minä en ole sua mitenkään tuominnut, vaan päinvastoin olen ainoastaan pyrkinyt opastamaan sua elämän tielle, ettet lopulta joutuisi tuomittavaksi ja Hel*vettiin. Siinä on eroa kuin yöllä ja päivällä, jospa vain sulla olisi ymmärrystä erottaa nuo asiat toisistaan. Yeshua sulle siihen armonsa suokoon!

Raamatun ajankohtaisen ohjeen mukaan "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie!" Yeshua osoitti esimerkillään meille ainoan elämän tien ja viisas se, joka sen ottaa vastaan.

Ei ole tarpeen lähteä erittelemään syntejäsi pieniin tai suuriin, sillä kadottava synti kenelle tahansa ihmiselle on se, jos hän ei usko Yeshuaan Korkeimman Poikana ja syntiensä sovittajana. Tästä Yeshua sanoi näin: (Joh. 3:17-21)

"17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
    18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainosyntyisen Pojan nimeen.
    19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
    20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
    21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
    .....

Mitä tulee psykoterapiaan, niin siitä et apua vaivaasi saa! Maksaa kyllä saat itsesi kipeäksi! Sinä olet syntinen, kuten kaikki muutkin ihmiset ja tarvitset sen vuoksi syntien anteeksiantamusta voidaksesi välttää Hel*vetin ja päästä taivaan kirkkauteen, jonne sinua sinun rakastava Kaikkivaltias Luojasi, henkien Isä odottaa!

Todistin kerran Korkeimman Pojasta, Yeshuasta ainoana Pelastajana eräälle jo vuosikausia psykologina toimineelle yli 50-vuotiaalle miehelle ja sain selville, että hän oli erittäin stressaantunut potilaidensa vuoksi ja uupunut valtavien henkisten kuormiensa alla harkiten jo tehdä itselleen vaikka mitä! Hän sanoi kyllä uskovansa Korkeimpaan, muttei tajunnut, mitä tekemistä tämän Pojalla olisi hänen pelastuksensa kanssa!

Hän ei siis ymmärtänyt tai paremmin sanoen uskonut jakeeseen Joh. 3:16
    "Sillä niin on Korkein maailmaa rakastanut, että hän antoi ainosyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Minusta et seuralaista Hel*vettiin saa, sillä olen jo vuosikymmenet sitten suurena syntisenä vastaanottanut Yeshuan Vapahtajakseni ja jo silloin sain siirtyä pimeyden kuningaskunnasta Korkeimman rakkaan Pojan kuningaskuntaan! Jos sua kiinnostaa taivasten kuningaskunta, niin Yeshua ja hänen opetuksensa ovat ainoaa tie sinne. Sinä valitset tien ja kannat vastuun valinnastasi! Jos valitset väärin, niin et voi syyttää siitä ketään muuta kuin itseäsi!

Valitse siis OIKEIN, sillä Yeshua on nyt Kaikkivaltias hallitsija, joka on kukistanut kuoleman ja saanut Isältään kaiken vallan taivaassa ja maan päällä!
  3. Kirjoitit uskovasi karmanlakiin???

Silloinhan et ole ateisti, vaan hindu, sillä karmanlaki on osa hindulaista pakanauskontoa, joka on johtanut Intiassa kukoistavaan kastijärjestelmään, jonka mukaan eri sukuihin syntyvät lapset ovat jo lähtökohtaisesti täysin eriarvoisessa asemassa. Esimerkiksi kastittomia ihmisiä pidetään siellä eläimiä ala-arvoisempina! Hindulaisuuteen kuuluu lisäksi se, että naislesket poltetaan elävältä yhdessä kuolleen miehensä ruumiin kanssa! Siis vanhat naiset ovat arvottomia leskinä!

Miten paljon oikeudenmukaisempaa onkaan Adonai Yeshuan opetus: "Rakasta Elohimia yli kaiken ja lähimmäistäsi ninkuin itseäsi!" Ja myös tämä: "Kaiken, mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille!"

Jos arvostat enemmän hindulaisuutta kuin Raamatun äärettömän paljon jalompaa opetusta (josta lainasin äsken vain murto-osan), niin päädyt hyväksymään eriarvoisuuden mitä karkeimmissa muodoissaan.

Uuden Liiton Pyhät Kirjoitukset osoittavat hindulaisuuden valheeksi, sillä niissä todetaan lyhyesti näin: "Kaikkien ihmisten on KERRAN kuoleminen ja sen jälkeen tulee tuomio!"

Emme siis synny tänne kuin kerran ja siksi on äärettömän tärkeää, mihin uskomme ja mihin toivomme asetamme!

Jos etsit koko sydämestäsi yhteyttä Luojaasi, niin löydät Adonai Yeshuassa AINOAN armahtavan Luojan ja Vapahtajan. Muussa tapauksessa joudut kuoltuasi viettämään ikuisuuden sellaisessa paikassa, minne minä en passittaisi edes pahinta vihamiestäni!
  4. Luin molemmat aloitusviestisi ja monta muutakin viestiäsi saadakseni selkeämmän kuvan ongelmistasi.

Olet mielestäni oikeassa siinä, että varhaislapsuudessasi kokemasi traumat ja aikuisympäristö ovat muovanneet sisäistä minääsi väärään, jopa luonnottomaan suuntaan. Sitä et lapsena osannut varoa tai et ehkä olisi edes kyennyt varomaan.

Sulla on kuitenkin vielä toivoa eheytyä ja parantua sisäisesti jopa aivan terveeksi, sillä sinun Luojasi rakastaa sinua ja tuntee sinut paremmin kuin sinä itse! Hänellä on kyky ja voima parantaa sinut joko silmänräpäyksessä tai vähitellen!

Minä löysin jo varhaislapsuudessani parhaan mahdollisen mies-ihanteen lukemalla hyvää sanomaa Jeesuksesta, jota nykyisin nimitän Hänen alkuperäisnimellään Yeshua'ksi. Hänen yliluonnollisen ja pyhän rakkautensa kokeminen elämäni kriisitilanteissa - konkreettisen avun muodossa - on opettanut mulle, että vain Häneen voin aina luottaa!

Hänestä, Kaikkivaltiaasta, on psalmista ihan omasta kokemuksestaan kirjoittanut psalmissa 91 näin kauniisti:
    1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
    2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
    3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
    4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
    5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
    6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
    7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
    8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
    9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
    10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
    11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
    12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
    13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
    14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
    15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
    16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Jos asut Turussa tai käyt toisinaan täällä, niin poikkea hengellisiin tilaisuuksiimme perjantai-iltaisin klo 17:30 alkaen. Tilaisuuksiemme lopussa on kaikilla vapaus puhua ongelmistaan.

Löydät seuraavasta linkistä viikottain päivittyvät kokoustiedot ja kokouspaikan osoitteen:
    http://pro-yeshua-team.blogspot.com/
  5. Kiitän asiallisesta palautteestasi, Jarmo!

Se on totta, että me Yeshuaan toivomme panneet saamme levätä Hänen ristinuhrinsa vuoksi joka päivä Hänessä. Mä erotan kuitenkin erikseen fyysisen ja psyykkisen levon tarpeen siitä levosta, joka meillä on jo täydellisesti meidän puolestamme suoritetussa lunastustyössä. Siksi näen edelleen olevan ihmisille hyödyksi erottaa ainakin yksi päivä viikossa pelkkää lepoa varten ja Herran kanssa seurustelua varten. Suosittelen lämpimästi tuoksi päiväksi Y-H-W-H:n omilleen lahjaksi antamaa Sapattia.

Israelista ja israelilaisuudesta puheenollen, on tänä Pyhän Hengen armotalouskautena olemassa oikeastaan kolme pääryhmää ihmisiä:

1) Maallinen Israel = uudestisyntymättömät juutalaiset ja israelilaiset.
    2) Hengellinen Israel = kaikki uudestisyntyneet ihmiset riippumatta heidän etnisestä taustastaan.
    3) Pakanat ja luopiot = uudestisyntymättömät ja uskostaan luopuneet muista kansoista kuin Israelista ja luopiot myös Israelista.

Ryhmä 1) tulee kokemaan ns. "Yakovin ahdistuksen" ennen heidän armoihin ottamistaan ja tuo ahdistus ei ole kaukana, sillä siihen ollaan parhaillaan vähitellen siirtymässä. Viha juutalaisia ja israelilaisia kohtaan lisääntyy jatkuvasti maan kansoissa ja myös heidän omassa maassaan Israelissa. Paholainen langenneine enkeleineen on hyvin ovela ja lisää vihaa asteittain, etteivät maanpiirin jumalattomat ihmiset tajuaisi, kenen talutusnuorassa he huippupoliitikkoja myöten ovat asettuessaan vastustamaan lähes kaikkea, mitä juutalaiset ja israelilaiset tekevät tai jättävät tekemättä.

Ryhmä 2) tulee ajallaan saamaan mainitsemasi sapatinlevon, mutta se tapahtuu vasta ylöstempauksen jälkeen. ("Niin on Korkeimman kansalle sapatinlepo varmasti tuleva!" Hebr. 4:9) Olemme tosin jo täällä maan päällä saaneet levon omista teoistamme ja syvän levon sekä rauhan uskon kautta Yeshuan veriuhriin Golgatalla, sillä olemme tulleet uskon kautta tietämään profeetan tavoin: "Myös kaikki meidän (oikeat ja hyvät) tekomme olet sinä Y-H-W-H tehnyt!" - Siis jo menneessä aikamuodossa!

Ryhmä 3) joutuu kokemaan kaiken sen kauheuden, mikä on lähiaikoina edessä niillä, jotka eivät ole ottaneet eivätkä tule ottamaan vastaan sitä suurta ja ylen kallisarvoista pelastusta, jota itse taivaan Isä heille tarjoaa Pojassaan Yeshuassa. Lopuksi heidät heitetään H-e-l-v-e-t-t-i-i-n, jossa heidän matonsa ei kuole, eikä tuli sammu. Säälin todella heitä!
  6. Et ole ottanut huomioon seuraavaa:

Suomalaiset Raamatunkäännökset ovat virheellisiä, sillä niissä esitetään ekassa luomiskertomuksessa päivät aina yhden päivän myöhässä. Kun suomalainen käännös sanoo esim.: "...ja tuli ehtoo ja aamu, viides päivä", niin esim. englantilaiset käännökset sanovat "...ilta ja aamu olivat viides päivä...". Tällöin oikeassa käännöksessä luetellaan kaikki kuusi (6) luomispäivää Luojamme tekemine töineen ja askareineen. Sen mukaan ihminen luotiin siis kuudentena (6.) päivänä. Luku 6 on epätäydellisyyden luku ja myös ihmisen luku, joka on osa myös Pedon lukua 666.

Tuo aikamäärän (siis verbimuodon) virheellisyys käännöksissämme käy ilmi jo siitä, että Y-H-W-H perustelee Sapatinvieton sillä, että Y-H-W-H lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, minkä Hän oli tehnyt ja pyhitti sen. Verbi "lepäsi" on imperfektissä eli jo tapahtuneessa aikamuodossa.

Sapatinvietto ei ole Uudessa Liitossa pelastuksen ehto, vaan tässä Liitossa keskitytään Suuren Ilosanoman levittämiseen juuri siitä, että Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri on Lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo! (Room. 10:4)

Se, joka ei usko tuohon opetukseen, keskittyy ja pyrkii Lain säädösten, kuten Sapatinvieton orjalliseen noudattamiseen ja siten (mielestäni) useimmissa tapauksissa tietoisesti tai tiedostamattaan itsensä pelastamiseen omavanhurskailla lihan teoillaan.

Sapatinviettoa ei suinkaan kielletä Uuden Liiton Kirjoituksissa, vaan meille itse kullekin jätetään vapaus valita, minkä päivän haluamme viikottain erottaa lepoon ja seurusteluun Y-H-W-H:n kanssa ja meitä kehotetaan olemaan siitä päätöksestämme varmoja!

Itse olen viettänyt Sapattia jo liki 39 vuoden ajan siksi, että tiedän sen olevan viikonpäivistä juuri sen, minkä Y-H-W-H itse on pyhittänyt lepopäiväksi ja sen viettoon liittyy suuri siunaus Vanhassa ja Uudessa Liitossa. En siis pelastu Sapattia viettämällä, mutta olen saanut VALTAVIA siunauksia viettäessäni Sapattia ja sama pätee myös muiden kohdalla, jotka asian ovat oikealla tavalla ymmärtäneet!

HalleluYah!

Miksi emme siis vastaanottaisi siunauksia, joita Y-H-W-H meille tarjoaa uskonkuuliaisuuden myötä?
  7. Juuri tuolla tavoin moni muukin laillasi eksyy, kun ei tunne Raamatun logiikkaa!

Y-H-W-H Elohim on pitkämielinen ja laupias, joka toisinaaan uhkaa kansaa, kaupunkia tai jotain ihmisten yhdyskuntaa täystuholla. Jos täystuholla uhatut tekevät parannuksen (kuten esim. Niiniven asukkaat Joonan aikana), niin Y-H-W-H katuu aikomaansa pahaa ja antaa armon käydä oikeudesta.

Näin on käynyt myös Tyyron kohdalla. Voimme lukea Tyyrosta esim. seuraavan noin 100 vuotta aikaisemman ennustuksen:
    Jesaja:
    23:15 Ja siihen aikaan Tyyro unhotetaan seitsemäksikymmeneksi vuodeksi, jotka ovat kuin saman kuninkaan aikaa. Seitsemänkymmenen vuoden kuluttua käy Tyyron, niinkuin porton laulussa sanotaan:
    23:16 "Ota kantele, kierrä kaupunkia, sinä unhotettu portto; soita kauniisti, laula vireästi, että sinut muistettaisiin!"
    23:17 Ja seitsemänkymmenen vuoden kuluttua Herra katsoo Tyyron puoleen, ja se pääsee jälleen portonpalkoilleen ja tekee huorin kaikkien maan valtakuntain kanssa, mitä maan päällä on.
    23:18 Mutta sen voitto ja palkka on oleva Herralle pyhitetty; ei sitä koota eikä talleteta, vaan sen voitto on tuleva niille, jotka Herran edessä asuvat, runsaaksi ravinnoksi ja jaloksi vaatetukseksi.

Koska sinä et ole ollut Hesekielin profetian jälkeisenä aikana näkemässä, kuinka moni Tyyrolainen, kuultuaan Herran uhkauksen, kuritti itseään paastolla, kääntyi synneistään ja rukoili armoa Herralta, niin kehotan sua luottamaan siihen, että Herra itse tietää sen asian ihan riittävän hyvin :)
    ...
    Oletko huomannut, että jopa Sodoma ja Gomorra saavat palautua lopun aikana paikalleen kansojen joukkoon, ei oman vanhurskautensa vuoksi, vaan siksi, että Israel ja Juuda tekivät jopa enemmän syntiä kuin nuo tulella ja tulikivellä tuhottujen kaupungin asukkaat ja saivat siten heidät näyttämään Herran silmissä vanhurskailta Israelilaisten rinnalla, joille taasen Herra oli näiden esi-isien vanhurskauden vuoksi luvannut armon!

Siksi Y-H-W-H päätti kääntää noiden 'perverssisiä sukupuolisuhteita' harjoittaneiden kaksoiskaupunkien asukkaiden kohtalon, vaikka oli ensin tuominnut ne asujaimistoineen kärsimään iankaikkisen tulen rangaistusta!

Oletko sen vuoksi vihainen Korkeimmalle, ettei Hän tuhoakaan kaikkia sellaisia ihmisiä, joita Hän ensin uhkaa täystuholla profeettojensa kautta?

Kaikkivaltias vaan nyt sattuu olemaan armollinen ja ihmisrakas, joten mitäs Hälle mahdat(?) Toivon Hänen osoittavan sinunkin kohdallasi armoaan ja rakkauttaan niin, että lopulta antaudut Hänen rakastavan Isänsylinsä suojaan.

Ken vain kohtaa Hänet, rakastuu Häneen ikiajoiksi! Hän on niin ihana! HalleluYah!
  8. Tässä on mun suosikki-(Raamatun-)paikka aidolle muutokselle:

2:11 Sillä Y-H-W-H:n armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
    2:12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
    2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Y-H-W-H:n ja Vapahtajamme HaMashiach Yeshuan kirkkauden ilmestymistä,
    2:14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Ihanaa mannaa, vai kuinka?
  9. Mepä osuimmekin erääseen perin tärkeään asiaan seuraavassa kommentoinnissamme:

Minä: >>Lisäksi viittaus rasvaan on eräässä mielessä viritetty ansa pilkkaajille, kaltaisillesi>>

Sinä: Ai jaa. Tällaisesta "salaliitosta" en vielä ollut kuullutkaan mitään. Että totuuden jumala ihan tarkoituksella harhauttaisi Raamatun lukijoita esittämällä ristiriitaisia ja paikkansapitämättömiä tietoja, vai mitä ihmettä sinä yrität tuossa selitellä?

Minä: En jätä sua vastausta vaille, vaan kerronpa seuraavassa mitä UT:ssa sulle tuohon vastataan:

"2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Yeshua Messiaan tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
    2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, IKÄÄNKUIN HERRAN PÄIVÄ JO OLISI KÄSISSÄ.
    2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ EI TULE, ENNEN KUIN luopumus ensin tapahtuu ja LAITTOMUUDEN IHMINEN ILMESTYY, kadotuksen lapsi,
    2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
    2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
    2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
    2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
    2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Yeshua on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
    2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
    2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
    2:11 Ja sen tähden Y-H-W-H LÄHETTÄÄ HEILLE*) VÄKEVÄN EKSYTYKSEN, niin että he uskovat valheen,
    2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen." ( 2. Tess. 2 )

*) Siis sinun kaltaisillesi, joka olet ottanut elämäntyöksesi Y-H-W-H:n meille armossaan antaman Raamatun Pyhien Kirjoitusten vääristelyn. Voit (ehkä ?) vielä kääntyä kadotukseen johtavalta tieltäsi, jos käännyt välittömästi ja pyydät Korkeimmalta anteeksi taitamattomia sanojasi!