Mitähän Piho tästä sanoo?

213er

19

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kottikärry

Sairaita ajatuksia. Maailmassa on liian monta inflaatiovaltiota. Se tekisi maailmanvaluutasta varsinaisen inflaatiovaluutan, jota varten pitäisi olla kottikärryt jokaisella.

Kullan arvo taas heittelee holtittomasti. Kultakanta on kuolleena syntynyt ajatus.

Kummallista että tohtorismies voi olla noin tyhmä.

• 234rt

Mutta eihän Suomen Suur-Yliprofeetan suosikki maamme seuraavaksi presidentiksi voi olla tyhmä?

• luepas uudelleen

Emme tiedä haastattelun/keskustelun taustaa, jolloin tulkintamme tekstistä voi hämärtyä. Näinhän taitaa käydä lukijoille useammankin HS:n jutun kanssa. Kannattaa lukea juttu uudelleen ajatuksen kanssa.

Tiedämme jutusta Väyrysen mielestä seuraavaa:

"Hänen mielestään oikea ratkaisu olisi se, että Suomella olisi oma markka, joka toimisi yhteisessä valuuttajärjestelmässä muiden pohjoismaiden kanssa. Näin kaikilla Pohjoismailla olisi omat valuuttansa niin kuin muilla Suomea lukuun ottamatta on nytkin."

Väyrynen ei siis sano että hän haluaisi maailmaan yhteisvaluutan, johon Suomikin liittyisi. Sanomalla: "...Finanssijärjestelmä tarvitsee sellaisen..." hän saattaa tarkoittaa sitä että finanssijärjestelmä toimiakseen sellaisena kuin globaaleilla markkinoilla toimivat finanssi-ihmiset haluavat sen toimivan "tarvitsee" (esim. teknisesti, aatteellisesti tms.) ns. maailmanvaluutan.

Siis itseasiassa tällaisesta tulkinnasta voi vetää johtopäätöksen että Väyrynen visioi maailman finanssialan päämärän yhteisvaluutasta Suomen kansan kuultavaksi.

Tohtori taisikin nuorten "kokoontumisessa" todeta näin vapaamuotoisesti ilmaistuna: "kaikki eivät aina pysy hänen ajatusten kyydissä mukana." Kertoo enemmänkin itseluottamuksesta kuin tyhmyydestä.

• Dante`s
        luepas uudelleen kirjoitti:

Emme tiedä haastattelun/keskustelun taustaa, jolloin tulkintamme tekstistä voi hämärtyä. Näinhän taitaa käydä lukijoille useammankin HS:n jutun kanssa. Kannattaa lukea juttu uudelleen ajatuksen kanssa.

Tiedämme jutusta Väyrysen mielestä seuraavaa:

"Hänen mielestään oikea ratkaisu olisi se, että Suomella olisi oma markka, joka toimisi yhteisessä valuuttajärjestelmässä muiden pohjoismaiden kanssa. Näin kaikilla Pohjoismailla olisi omat valuuttansa niin kuin muilla Suomea lukuun ottamatta on nytkin."

Väyrynen ei siis sano että hän haluaisi maailmaan yhteisvaluutan, johon Suomikin liittyisi. Sanomalla: "...Finanssijärjestelmä tarvitsee sellaisen..." hän saattaa tarkoittaa sitä että finanssijärjestelmä toimiakseen sellaisena kuin globaaleilla markkinoilla toimivat finanssi-ihmiset haluavat sen toimivan "tarvitsee" (esim. teknisesti, aatteellisesti tms.) ns. maailmanvaluutan.

Siis itseasiassa tällaisesta tulkinnasta voi vetää johtopäätöksen että Väyrynen visioi maailman finanssialan päämärän yhteisvaluutasta Suomen kansan kuultavaksi.

Tohtori taisikin nuorten "kokoontumisessa" todeta näin vapaamuotoisesti ilmaistuna: "kaikki eivät aina pysy hänen ajatusten kyydissä mukana." Kertoo enemmänkin itseluottamuksesta kuin tyhmyydestä.

Juu, kyllä Väyrypaavo olisi jämäkkä mies presidentiksi ja esiintymisensä perusteella suorastaan ylivoimainen muihin ehdokkaisiin verrattuna.

• totta se on
    • Onko.,

Maailmanvaluutalle muka jotain vaihtoehtoja? Ei ole.

• Kyseessä ei ole Paavon oma ajatus, vaan jo vuodelta1953 oleva Rooman Klubin päätös maailmanvaluutan käyttöönotosta siinä vaiheessa, kun maailma ajautuu tarpeeksi syvään valuuttakriisiin.

Rooman Klubin perusteluna sille oli se, että sillä voitaisiin ennalta ehkäistä valuuttojen arvon romahduksesta mahdollisesti aiheutuvat sodat, joissa nykytietämyksen mukaan olisi vain häviäjiä, mikäli ydinaseet otettaisiin käyttöön.

Vaikka en ole salaliittoteorioiden kannattaja, niin eräitä piirejä kyllä houkuttelee aikaansaada tuollainen riittävän syvä maailmanlaajuinen talouskriisi ja on jo näköpiirissä monia merkkejä siitä, että maailma on menossa sitä kohti!

Ja tietenkin silloin tulee kohta 'talousnerojen (lue: Mammonanpalvojien) uusvanhana ideana' esille myös sirukortti ihmisten yleiseen käyttöön, jolloin ihmiskunta onkin jo siirtynyt ylöstempauksen jälkeiseen aikaan, jolloin meikäpoika on jo juhlimassa paljon paremmassa paikassa... HalleluYah!

• Olen sitä mieltä, että Paavo Väyrynen on edelleen paras ehdokas presidentiksi.

En ole kaikista asioista samaa mieltä Väyrysen kanssa, mutta kenenpä kanssa sitä ihminen olisi kaikesta samaa mieltä.

Paavo Väyrynen kannattaa omaa valuuttaa, markkaa, kuten minäkin.

Dollari on heikentymässä, joten maailma saanee jossain vaiheessa yhteisen valuutan. Voi olla, että kaikki maat eivät ole siinä mukana, mutta useimmat ovat.

Minun ja Väyrysen ajattelun ero on siinä, että Väyrynen toteaa tällaisen maailmanvaluutan tarpeen, kun minä taas tuon selvästi esiin sellaisen yhteisvaluutan vaarallisuuden ja haluaisin Suomen olevan sellaisesta täysin erossa.

Tosin haastattelusta ei täysin selviä mitä Väyrynen oikein ajattelee, koska hän puhuu myös markan puolesta.

• hörhö oot joka

tapauksessa, kun kerrot salaliittoteorioita. Miksi kieltää oma itsensä?

• JoukoPiho kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että Paavo Väyrynen on edelleen paras ehdokas presidentiksi.

En ole kaikista asioista samaa mieltä Väyrysen kanssa, mutta kenenpä kanssa sitä ihminen olisi kaikesta samaa mieltä.

Dollari on heikentymässä, joten maailma saanee jossain vaiheessa yhteisen valuutan. Voi olla, että kaikki maat eivät ole siinä mukana, mutta useimmat ovat.

Minun ja Väyrysen ajattelun ero on siinä, että Väyrynen toteaa tällaisen maailmanvaluutan tarpeen, kun minä taas tuon selvästi esiin sellaisen yhteisvaluutan vaarallisuuden ja haluaisin Suomen olevan sellaisesta täysin erossa.

Tosin haastattelusta ei täysin selviä mitä Väyrynen oikein ajattelee, koska hän puhuu myös markan puolesta.

Minun mielestä Sari Essayah on kaikista nykyisistä pressa-ehdokkaista selvästi paras monestakin eri syystä, mutta on valitettavaa se, että häntä pidetään liian marginaalisen ryhmän puolestapuhujana.

• hörhö oot joka kirjoitti:

tapauksessa, kun kerrot salaliittoteorioita. Miksi kieltää oma itsensä?

Sä et nyt oikein kässännyt mun pointtiani... :o)

Mä en viitannut yleisesti 'salaliitoilla' tarkoitettaviin kohteisiin, kuten vapaamuurarit jne, vaan mä nään kaiken globaalin pahuuden aikaansaajaksi erään langenneen enkeliruhtinaan, peräti kerubin nimeltä Lucifer.

Hänellä on oma suunnitelmansa, josta voimme lukea Raamatusta, joten otappa Raamattu käsiisi ja lue se ääneen kannesta kanteen, niin että paukkuu ja että sen sanoma uppoaa sydämesi sisimpään!

Ps. Sitäpaitsi Yeshua kehottaa meitä kieltämään oma itsemme... ;o)

• q45ety
        JoukoPiho kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että Paavo Väyrynen on edelleen paras ehdokas presidentiksi.

Kristittyjen ehdokkaassa, Sari Essayahissa taitaa olla pari pahaa vikaa Joukon kannalta. On nainen joka ei pysykään synnytyskoneena kotona nyrkin ja raamatun välissä (erittäin paha vika kristityn miehen kannalta) ja on jäsen puolueessa, josta Jouko on saanut kenkää.

• q45ety kirjoitti:

Kristittyjen ehdokkaassa, Sari Essayahissa taitaa olla pari pahaa vikaa Joukon kannalta. On nainen joka ei pysykään synnytyskoneena kotona nyrkin ja raamatun välissä (erittäin paha vika kristityn miehen kannalta) ja on jäsen puolueessa, josta Jouko on saanut kenkää.

Nimimerkki q45ety antaa minusta täysin väärän todistuksen vihjaamalla, että minun mielestäni naisen pitäisi olla synnytyskoneena kotona nyrkin ja raamatun välissä.

Minä EN ole tuota mieltä. Q45ety saisi miettiä, miten kahdeksas käsky kuuluu.

Sari Essayah on ihmisenä ja poliitikkona OK. KD:n politiikka ei ole kaikilta osin sellaista, jota kannattaisin, varsinkaan nyt kun KD meni hallituksessa syömään ennen vaaleja antamiaan lupauksia.

Tämän poliittisen erimielisyyden takia en voi kannattaa Sari Essayahia presidentiksi. En myöskään sen takia, että ehdokkaissa on monia häntä kokeneempia henkilöitä, kuten ennen kaikkea Paavo Väyrynen.

Lopuksi sellainen huomio, että Sari Essayah ei ole, kuten q45ety väärin kirjoittaa, kristittyjen ehdokas, koska kristittyjä on kaikissa puolueissa, vaan kristillisdemokraattien ehdokas.

• 23ref
        JoukoPiho kirjoitti:

Nimimerkki q45ety antaa minusta täysin väärän todistuksen vihjaamalla, että minun mielestäni naisen pitäisi olla synnytyskoneena kotona nyrkin ja raamatun välissä.

Minä EN ole tuota mieltä. Q45ety saisi miettiä, miten kahdeksas käsky kuuluu.

Sari Essayah on ihmisenä ja poliitikkona OK. KD:n politiikka ei ole kaikilta osin sellaista, jota kannattaisin, varsinkaan nyt kun KD meni hallituksessa syömään ennen vaaleja antamiaan lupauksia.

Tämän poliittisen erimielisyyden takia en voi kannattaa Sari Essayahia presidentiksi. En myöskään sen takia, että ehdokkaissa on monia häntä kokeneempia henkilöitä, kuten ennen kaikkea Paavo Väyrynen.

Lopuksi sellainen huomio, että Sari Essayah ei ole, kuten q45ety väärin kirjoittaa, kristittyjen ehdokas, koska kristittyjä on kaikissa puolueissa, vaan kristillisdemokraattien ehdokas.

Sua on Jokkeri melko helppo vedättää täällä netissä. Tiätkös miksi? Tykkäät itsestäs vähän turhan paljon ollakses puhumatta itsestäsi.

• ktical facta

Ek sä *erkeleen alotta osaa edes vähän referoida ; mikä on sun uutinen ?
      No, joo; kaikkia hörhöjä

• asdfasdfasdfe

"Finanssijärjestelmä tarvitsee sellaisen"

Oon kyllä samaa mieltä tästä. Jonkinlainen yhteisvaluutta olisi hyvä olla nykyisten valuuttojen ja mahd tulevan Suomen markan rinnalle.

Mitään yhteistä "euroa" ei kyllä pitäisi olla enkä tällaista usko kenenkään tervejärkisen etenkään nyt kannattavan.

Jos Euro jo itsessään on epäonnistunut näin pahasti, niin miksi pitäisi ottaa käyttöön vieläkin isompi valuutta? Sulaa hulluuttahan sellainen olisi!

Ainoastaan vakavaraisten maiden yhteisvaluutta voisin suosia, niinkuin tämä Suomen saksan itävallan sveitsin ym. ehdotettu rahaliitto. Tällainen on ainoa rahaliitto, jonkalaista minä kannatan.

• Fyffeä...

Mihin me tarvitsemme rahaa jos kerran se ylöstempauskin on taas kerran tulossa?
        Vai tarvitaanko taivaassakin valuuttaa?

• asdfasdfasdfasdfe
        Fyffeä... kirjoitti:

Mihin me tarvitsemme rahaa jos kerran se ylöstempauskin on taas kerran tulossa?
        Vai tarvitaanko taivaassakin valuuttaa?

Taidat olla vain jakomielitautinen tai pahasti sairas.

Että näin.-

• Näin arvaan

Jouko piho on profeetta.

Kaikki tähän astiset ennusteet ja pol.manoveerit ovat menneet täsmälleen; päinvastoin. Tässä hänellä on 100% recordi, jota ei voi ohittaa...

Eli arvaat oikein jos valitset päinvastoin, kuin Piho, Jouko Piho...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe