Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. Tässä tätä aineistoa, sille joka aidosti tahtoo ymmärtää Raamatun sanomaa!

Sinun on hyvä tietää ennen Raamatun lukemista seuraavat seikat koskien Raamatun sisältöä:

1) Raamatun Pyhät Kirjoitukset olivat siihen aikaan täysin virheettömiä, kun ne lähtivät Korkeimman suusta ja kirjoitettiin ensi kertaa muistiin.

2) Noiden Kirjoitusten sanoma kyettiin ymmärtämään parhaiten sen kulttuurin viitekehyksessä ja sinä aikana, jolloin ne annettiin.

3) Kun Kirjoituksia jouduttiin kopioimaan jopa kymmeniä eri kertoja aina vanhempien Kirjoitusten, kuten pergamenttirullien rapistuttua ilmaston vaikutuksesta ja 'ajan hampaan' vaikutuksesta ja lopulta tuhouduttua, niin kääntäjät tekivät tahattomia virheitä, joiden määrä lisääntyi vuosituhanten aikana.

4) Vanhimmat Raamatun (lähinnä Vanhan Testamentin eli Vanhan Liiton eli Tanakh'in) Kirjoitukset kirjoitettiin alunpitäen hyvin varhain, esim. Job'in kirja noin 3900 vuotta sitten. Sen jälkeen on kulunut niin paljon aikaa ja myös kaikkien kielten rakenne ja sanojen merkitys on osittain muuttunut ajan kuluessa siinä määrin, että nykyajan ihminen ei kykene oman ymmärryksensä avulla tajuamaan, mitä noissa Kirjoituksissa alunperin on tarkoitettu.
    - Vanhimmat heprealaiset Kirjoitukset kirjoitettiin pelkillä konsonanteilla ilman ääntiöitä ja se johti myöhemmin helposti virhetulkintoihin, koska sama pelkistetty vain konsonanteista muodostettu sana voidaan tulkita erilaisillä ääntiöillä täydentäen monella eri tavalla ja sen merkitys saattoi olla hyvin tai jopa täysin erilainen.

5) Raamatun Kirjoitukset ovat myös profeetallisessa merkityksessä mahdottomia ymmärtää ilman, että Pyhä Henki avaa niitä, koska ne ovat kirjoitetut Pyhän Hengen innoittamina.

6) Raamatun Kirjoituksissa on valtavasti monikerroksisuutta eli sama jae sisältää useita eri sisäkkäisiä merkityksiä, mikä merkitsee sitä, että ensimmäisen kerroksen voi eräältä osin ymmärtää ilman Pyhän Hengen lahjaakin loogisella tavalla ajatellen, vaikkakin lopuilta osin se tuntuu ristiriitaiselta, mitä se ei todellisuudessa ole.

7) Uskon Kaikkivaltiaan tarkoituksellisesti valinneen vain vajavaiset ihmiset Pyhän Sanansa kirjoittajiksi ja kääntäjiksi seuraavasta syystä:
    - Jos Hän olisi antanut kaikki Kirjoitukset ja niiden käännöksetkin vain valittujen enkeliensä kautta ja kirjoittanut ne itse vaikkapa kallioon hakaten ja antanut tarkat matemaattiset kaavat koskien universumin/multiversumin rakennetta jne, niin silloin niiden lukijoilta ei vaadittaisi uskoa pelastumiseen, vaan tieteellisesti todistettavien tosiasioiden tunnustamista, mihin tyhmät ja tiedettä osaamattomat ihmiset eivät kykenisi. Silloin pelastuminen olisi vain rikkaiden ja sivistyneiden etuoikeus!
    - Koska Kaikkivaltias päätti pelastaa ihmiset yksilöinä vain uskon kautta eli tasavertaisella mittapuulla riippumatta ihmisyksilön ymmärryksen tasosta, niin Hän jopa tarkoituksellisesti salli tulla Raamatunkäännöksiin ajan kulun myötä useita käännösvirheitä ja jopa asiavirheitä, jotka huomaa sitä paremmin, mitä useammin Raamatun lukee läpi. Myös erikieliset Raamatunkäännökset ovat paljossa ristiriidassa keskenään. Olen lukenut Raamatun läpi kolmella eri kielellä ja useina eri versioina. Suomalaisen 1933/38 käännöksen olen lukenut 26 kertaa läpi ja 27. on nyt lopuillaan, sekä samanaikaisesti 28. kerta alleviivausperiaatteella on jo alullaan. Muilla kielillä olen lukenut Raamatun läpi 7 kertaa.

Nuo 7 kohtaa muistaen et päädy älylliseen ristiriitaan Raamattua lukiessasi, kun ymmärrät eroittaa toisistaan Korkeimman täydellisen erehtymättömyyden ja Raamatunkääntäjien inhimillisen vajavaisuuden.

Tsemppiä!
  2. Sulle 'Kirjoituksista':

Oikein tärkeitä jakeita, mutta valitettavasti lainattu vuonna 1992 laaditusta ja sisältönsä puolesta vesitetystä ja väärennetystä Raamatunkäännöksestä.!

Sanan 'Jumala' sijaan YHWH Elohim ja kreikkalaisen tittelin 'Kristus' sijaan HaMashiach. Silloin pitäydytään taivaasta ilmoitetuissa nimissä ja titteleissä.

Siunausta :)
  3. Kuules gentleman88:

Näemme tässä kohden eri lailla.

Mitä tulee ykseyteen, on siitä olemassa tällainenkin maininta koskien Adonai Yeshuaa ja meitä Korkeimman Pyhiä: (Hebr. 2:10-13)

10. Sillä hänen (YHWH Elohimin eli Taivaan Isän), jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

11. Sillä sekä hän (Yeshua), joka pyhittää, että ne (Korkeimman Pyhät), jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä (YHWH Elohimista eli Taivaan Isästä). Sentähden hän (Yeshua) ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

12. kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";

13. ja taas: "Minä (Yeshua) panen uskallukseni häneen (YHWH Elohimiin)"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka YHWH Elohim on minulle antanut!"

Me kaikki Korkeimman Pyhät olemme alkuisin YHWH Elohimista, emme vain Aadamin ja Eevan kautta, vaan YHWH Elohim oli valinnut meidät pelastukseen Pojassaan Adonai Yeshuassa ja tämän kautta jo ennen maailman perustamista.

Apostolien opetusten mukaan me olimme jo alussa panneet toivomme Yeshua HaMashiach'an. Tuo 'alku' viittaa aikakausiin ennen maailman perustamista.

Tällä tavalla me olemme myös syntyisin YHWH Elohimista, mutta vain Adonai Yeshuan vastaanotettuamme, koska vain Hänellä on valta, voima, oikeus ja kyky tehdä meistä uskon kautta Hänen Nimeensä (siis Yeshua HaMashiach Nimeen) YHWH Elohimin lapsia, joita me nyt olemmekin :)

Mielestäni on vaarallista rakennella, omaksua ja levittää Uuden Liiton Kirjoituksista poikkeavia jumaluusopillisia oppirakennelmia, koska silloin mennään ulos Uuden Liiton Kirjoituksista ja päädytään kirkkoisien perinnäissääntöihin, joihin kuuluvat myös Joulupäivät. Niiden tausta tiedetään:

>>>Kirkko äänesti ja yhdisti hallinnollisella käskyllä alkujaan syyrialaisperäisen aurinkojumalan Sol Invictuksen päivän juhlat Jeesuksen syntymäjuhlaan 350-luvulla.[2] Varhaisin tunnettu maininta asiasta on vuodelle 354 laaditussa roomalaisessa kalenterista.>Talvipäivänseisauksena 25. joulukuuta oli Sol Invictuksen eli Voittamattoman auringon päivä.
  4. Sulle gentleman88:

Nyt huomasin tämän kommenttisi ja vastaan siihen.

Mielestäni Juutalaiset ovat ihan oikeassa siinä, etteivät usko kristillisten kirkkoruhtinaiden kehittämään jumaluuskäsitteeseen "Pyhä Kolmiyhteinen Jumala", eikä minun mielestäni aidon Kristitynkään pidä hyväksyä kirkkoruhtinaiden eli tavallisten ihmisten luomaa hypoteettista jumal'käsitettä. Tätä vaatii jo Adonai Yeshuan seuraava maininta: (Joh. 6:45)
    "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Elohimin opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
    - Siis vain Taivaan Isän (joka asui Pojassaan, tämän vaeltaessa maan päällä) Poikansa kautta antama opetus myös jumal'käsitteestä kuuluu meille, jotka olemme jo aiemmin Taivaan Isältä kuulleet ja oppineet. Missä vaiheessa se tapahtui? Se on kysymys, johon en nyt keskity.

Adonai Yeshua itse toisti Mooseksen kirjan määritelmän Israelin Pyhästä sanoen: (Mark. 12:29) Yeshua vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: YHWH, meidän Elohimimme, YHWH on yksi;"
    - Valitettavasti suomalaiset raamatunkäännökset ovat niin epätarkkoja, että niistä helposti saa tuon väärän käsityksen, kun YHWH:n sijaan käytetään sanaa Herra, joka sitten sotketaan Adonai Yeshuaan (Herra Jesukseen). Myös jakeen sana 'ainoa' on väärin verrattuna jakeeseen 5. Ms. 6:4.
    - Sama jae 5. Ms. 6:4 kuuluu oikein kirjoitettuna:
    "Kuule, Israel! YHWH, meidän Elohimimme, YHWH on yksi."
    Sama hebreaksi:
    שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, יְהוָה אֶחָד.

Tuosta sanasta 'yksi' ei pidä vääntää sanaa 'kolmiyhteinen', koska silloin mennään ohi Kirjoitusten ja päädytään 'kirkkoisien perinnäissääntöjen hyllyvälle suolle'.

5. Tullessaan ihmiseksi maan päälle, Adonai Yeshua lähti Isästä*) ja Isänsä luota**). Suoritettuaan lunastustyön, kuoltuaan ja noustuaan kuolleista Hän meni Isän luo***)

*) Joh. 16:28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."

**) Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Elohimin tykönä, ja Sana oli se EL.
    - Sana 'se' viittaa juuri Elohimin Pojan persoonaan hepreaksi EL, josta kerrotaan jatkossa jakeissa Joh. 1:2-5, 9-18 ja myöhemminkin. Perustelen tämän käsitykseni sillä, ettei Poika voi olla itsensä Isä ja niillä lukuisilla Uuden Liiton jakeilla, joissa puhutaan Isästä ja Pojasta erikseen, jopa samoissa jakeissa ja joista lainaan jäljempänä muutaman esimerkiksi.

***) Hebr. 1:1-3. 1. Sitten kuin Elohim muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
    2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
    3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
    - Hebr. 8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi (siis Yeshua HaMashiach), joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

- Noista Hebrealaiskirjeen jakeista huomaamme kyseessä olevan kaksi eri persoonaa: Isä ja Poika. Se, joka väittää Isän olevan oma Poikansa tai Pojan olevan itsensä Isä, hän on unitaristi ja harhaoppinen!

Myös seuraavat jakeet osoittavat Elohimin Pojan olevan eri persoona kuin Hänen taivaallinen Isänsä:

a) Joh. 20:17 Yeshua sanoi hänelle (Maria Magdaleenalle): "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Elohimini tykö ja teidän Elohiminne tykö."

b) Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä (Yeshua) teen pylvääksi Elohimini temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Elohimini nimen ja Elohimini kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Elohimini tyköä, ja oman uuden nimeni.

Kysyit: "Miten voi kaksi henkilöä yhdistyä yhdeksi?" Mielestäni Taivaan Isän ja tämän Pojan kohdalla siten, että Poika menee sisälle Isään.

Myös me Adonai Yeshuan omat voimme pysyä Hänessä, jos vain itse niin päätämme: Joh. 15:5-6 (Pysyminen riippuu todellakin meistä itsestämme ja olemme siitä vastuussa!)
    5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
    6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niin kuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

Pysyessämme Adonai Yeshuassa, olemme samalla myös tämän Isässä:
    1. Joh. 4:12,15,16
    12. Elohimia ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Elohim pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
    15. Joka tunnustaa, että Yeshua on Elohimin Poika, hänessä Elohim pysyy, ja hän Elohimissa.
    16. Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Elohimilla on meihin. Elohim on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Elohimissa, ja Elohim pysyy hänessä.

6. Shalom gentleman88:

Uimaveden on syytä olla mullekin >25-asteista, sillä muuten voi alkaa suonta vetää.

Tuo useiden kristillisten kirkkojen edustajien käyttämä nimitys "Pyhä Kolmiyhteinen Jumala" on edelleen kompastuskivenä juutalaisille eli heidän uskoontulonsa esteenä ja he ovat kaiken lisäksi oikeassa, sillä myös Adonai Yeshua sanoi: "S'ma Israel, YHWH Eloheinu, YHWH echad!" Valitettavasti kirkolliset piispat ja papit ovat lyöneet päänsä yhteen ja synnyttäneet käsitteen, joka on ristiriidassa Adonai Yeshuan opetusten kanssa. Tuolla virheellisellä 'jumaluuskäsitteellä' alennetaan Isä Elohim eli "Ylhäisin Kirkkaus" arvoltaan samalle tasolle, kuin Poika Elohim eli "Ylhäinen Kirkkaus" ja Pyhä Henki.

Tuntui varmaan ikävältä silloin, kun huomasit koko sivustosi poistetuksi Aamulehden keskustelupalstalta. Mä en tallettanut niitä US:n kirjoituksia, sillä mulla on niin paljon muita kirjoituksia talletettuna eri foorumeilta, että niitä on jo liikaakin :)

Oletko mukana FB:ssa ? Mä menin sinne, vaikka eräässä vaiheessa erosin sieltä, sillä kovin monet kaverini ovat siellä ja se on helppo tapa pitää yhteyttä kaukana oleviin.

Hieman tämän aiheen ohi mennen, luin eilen IS:sta ja kuulin tänään myös uutisista, miten Ruotsi ottaa tänä vuonna lähes ennätyksellisen paljon pakolaisia maahanmuuttajiksi, yli 40 500 ja useimmat heistä Syyriasta! Voit vain arvuutella, mihin se johtaa, sillä monet noista syyrialaisista ovat kiihkomuslimeita, laillisen hallituksensa kapinoitsijoita ja rutinoituneita terroristeja! Jo nyt Ruotsin bkt:sta menee yli 20% mamujen elättämiseen. Sitäpaitsi heidän on Ruotsin laivoilla helppo tulla tänne Suomeenkin rettelöimään, kun rajat ovat käytännössä poissa.

Laitanpa FC:sta tähän alle linkin erääseen videoon, jossa esitetään, missä kurimuksessa Göteborgin asukkaat ovat olleet Hisingessä, Pohjois-Göteborgissa jo vuonna 2009 mamu-huligaanien vuoksi. Videon tekstitys on suomeksi. Asuin vuosina 1995-90 juuri tuossa kaupunginossassa ja se oli siihen aikaan hyvin suosittua aluetta kauniine puistoineen, eikä katuhäirinnästä ollut tietoakaan!

http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk