Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. päinvastoin! Seura on edelleen nuorta ja nuorekasta. Hiukset ovat hopeanharmaat, mutta niinhän on jo monella neli- ja viiskymppiselläkin. Itse olen 65 v.
    Kunto on hyvä, ehkä parempi kuin mitä minulla oli 30-vuotiaana sohvaperunana :D.
    Olen juuri niin vanha tai nuori kuin miltä tuntuu.
    Onneksi ei vielä vanheta. ;)
  2. Juuri siitä on kysymys: ymmärtämättömyyden traumasta, niinkuin sanot noista po. teoksista:

"Eivätkö nämä vain kierrätä ymmärtämättömyyden traumaa?"

On kysymys ymmärtämättömyydestä meidän vanhempien puolelta, jos emme älyä katkaista kierrätystä ja käydä joskus vaikeita asioita läpi lastemme kanssa, niinkauan kun vielä olemme "täysissä sielun ja ruumiin voimissa".
    Lapset eivät ehkä uskalla tehdä aloitetta, otetaan huomioon ikä, ollaan hienotunteisia vaikka sisimmässä kiehuu ja on kysymyksiä joihin halutaan vastauksia.

Näin oli ainakin minun kohdallani.
    Olin monta kertaa päättänyt lähtiessäni Suomeen lomalle, että nyt otan isän kanssa puheeksi muutamia asioita ja haluan kuulla hänen oman selityksensä.
    Niin sitä vaan tuli väistyttyä syrjään kerta kerran jälkeen vanhan tavan mukaan ja asiat jäivät odottamaan "seuraavaa kertaa" tai parempaa tilaisuutta.

Kun näin isän viimeisen kerran, ajattelin että siinä hän makaa kuin vaarattomaksi tehty petoeläin.
    En todella haluaisi että pojallani olisi tuollaisia ajatuksia kun minun loppuaikani lähestyy.

Uskon että luottamuksellinen keskustelu lasten kanssa, ennenkuin se on myöhäistä, estää tai tekee tarpeettomaksi monta julkista selväntekoa.