pysäytti minut kahdestakin syystä.

Muistan kun tein matkan poikani kanssa Italiaan
keväällä -86 kun hän kirjoitti ylioppilaaksi.
Kävimme mm Veronassa, kävelimme sisään Via Cappello 21 että saisimme nähdä vilahduksen aidosta Julian parvekkeesta ja kuvitella tuon rakkaustarinan traagiset vaiheet.

Toinen syy on se että menin naimisiin poikani isän kanssa 17.11.- 42. hääpäivä (tänään)jos vielä olisimme yhdessä.
Miksikähän naiset muistavat hääpäivänsä vielä pitkän aikaa erojenkin jälkeen, kun mies unohtaa ehkä jo 3. hääpäivänsä?
säävaroitusta! Huomiseksi on luvattu täällä Sveea-mamman maalla itärannikolla lumimyrskyä, todellista kaaosta ja niinpä päätin varautua "hyvän sään aikana" täydelliseen eristykseen ulkomaailmasta!
Lähdin suurostoksille. Kuvittelin, kuinka lumimyrsky vinkuu talon nurkissa, mutta minulla ei ole mitään hätää! Ostin mm herkullisia juustoja, keksejä, jokusen viinipullon, grillattua kananpoikaa, hedelmiä...mmm!

Vein tauluja kehystettäväksi sen turkkilaisen luo, joka teki kaksi kärpästä raskaaksi, tietää että minä asun valkoisessa postilaatikossa ja että puhun hänen mielestään ruotsia ilman vuotoja! Liikkeen omistajan kysyessä milloin haluan taulujen olevan valmiita, vastasin että sitten kun myrsky on ohi.
"Mika mursku", kysyi hän. "Se mikä tulee huomenna", vastasin arvoituksellisesti.
Keskustelimme kehystämisen hinnoista. Olin jättänyt 13 (kolmetoista) maalausta ja tiesin että hänen kanssaan on tingittävä, tingittävä niin paljon kuin mahdollista.
Sisälle tuli uusi asiakas, jolla olisi ollut kiire, mutta turkkilainen oli nyt saanut "tärkeän" asiakkaan ja pyysi toista asiakasta tulemaan tunnin päästä uudestaan, - tai puolen tunnin päästä - tai ehkä jo 15 minuutin päästä. "Sinä ymmärtä, minun pitä puhua tämän naise kansa, laskea hintoja, voi viedä aikaa. Katso miten monta taulu."

Pääsimme vihdoin viimein yhteisymmärrykseen kun sanoin että minulla on vielä monta taulua työn alla ja jos nyt sovimme hinnoista, tuon loputkin hänelle kehystettäväksi.
Lumipyryn aikana voin maalata. Tai miksei istua tietsikan ääressä ja antaa lumiraportteja!
mikä polle! Lähti omin turpinsa treenikiekalle!

Normaalit kilpakierrokset eivät ole pitkiä, mutta sitäkin nopeampia. Treenit ovat sitten eri juttu ja 10 km kiekka normaalia.
Ehkä polle harjoitteli "autostarttia"!

Ravihevosen "valmentaminen" on vähän samanlaista kuin jonkun yleisurheilulajin harjoitteleminen.
Nopeus, voima, kestävyys ja rytmiikka ovat ne asiat joita hiotaan.
Jos hevonen stressaantui liikenteestä niin kesti varmaankin enemmän kuin 8 minuuttia ennenkuin pulssi oli normaali. (Jos hevosen lepopulssi ei ole tasoittunut normaaliksi 8 minuutissa, on rasitus ollut liian kova.) Toivottavasti ei sattunut mitään onnettomuutta.