Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
152
Kommenttia
2613
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mutta ikä alkaa tehdä tehtävänsä, kaikki epätavallinen tehtävä tuntuu niin vaikealta.
Vielä 70-luvun loppupuolella olin talomme rakentamisessa mukana joka vaiheessa.
Kun mieheni sanoi ettemme osaa tai pysty jotakin tekemään niin sanoin ettei sitä tiedä ennenkuin on kokeillut. Ja paljon pystyttiin itse tekemään.
Tapetoin kaikki huoneet itse, laitoin kokolattiamatot (ehdottomat 70-luvulla!), kaakeloin keittiössä ja vessoissa, olin laittamassa kattotiiliä paikoilleen...
30 vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään miettiä "aviomiespalvelun" etuja, ennenkuin olisin yrittänyt itse!
Joulupukki tuo aina lisää työkaluja ;)
Hohtimet olivat pitkän aikaa hukassa, mutta löytyivät kun poika oli tehnyt asunnollaan suursiivousta.
18.08.2006 15:03
ihan ilman varamiehen tai pojan apua! :)
Koneellinen ruuvimeisseli = skruvdragare (mitähän mahtaa olla suomeksi, sellaisia ei oltu vielä keksitty 60-luvulla...) oli hyvänä apuna.
18.08.2006 14:00
on minullakin ollut omasta pojastani, joka on tehnyt paljon remonttitöitä tässä talossa.
Ja joka kerta kun hän luonani käy, niin on jotakin ruuvaamista ja rassaamista, tietokoneen päivittämistä ym.
Mutta en halua, että hän alkaa yhdistää vierailut luonani raakaan työntekoon, vaan että saamme jutella ja olla yhdessä muissa merkeissä kuin että olisimme aina korjailemassa jotakin nurkkaa.
Miesystäväni taas tekee remonttia ihmisten parissa, eikä ymmärrä näitten taloremonttien päälle mitään ja muutenkaan en haluaisi hukata kallisarvoista yhteistä aikaamme näihin arkisiin asioihin.
Sen takia olisi tuollainen "vuokramies" hyvä olla olemassa!
18.08.2006 12:26
edes kuullut sanaa pullamössö, mutta pullat kyllä tekevät kauppansa.
Jos viitsin enää leipoa pullia niin ne ovat pelkästään häntä varten pakasteessa, josta saa ottaa mukaansa mielitekonsa mukaan täällä käydessään.
18.08.2006 11:28
Kun olin pieni niin pullamössö oli paheeni.
Siitä pääsin, kun opin itse leipomaan :)
18.08.2006 09:41
En kuole ikinä jos vaan suinkin hengissä pysyn!
18.08.2006 09:39
aion pitää yhdessä veljenpoikani kanssa.
Hän syntyi 50-vuotispäivänäni ja hänen ollessaan 5 vuotta sovimme yhteisistä suurista juhlista 2040.
Ehtona oli silloin sopimuspäivänä, että hän saisi ottaa leikkikaverinsa Sunen mukaan!
18.08.2006 09:09
Monet kerrat on tullut nukuttua hautausmaitten P-paikalla asuntoautossa, kun on ollut urkukonsertti jossakin kirkossa kaukana kotoa.
Hyvän yön toivotuksen sijasta olemme toivotelleet: "Lepää rauhassa"! Ei ole uni häiriintynyt edes pimeinä syysmyrskyisinä öinä.
Toista olisi ehkä ollut, jos olisi konserttien jälkeen hakeutunut jonnekin keskikaupungille, niin varmaankin olisi ollut yksi ja toinen "kummitus" ulkopuolella.
18.08.2006 08:51
olen viimeksi syönyt perunoita. "Pakollinen" juhannusaaton ruoka: uudet perunat, silli ja kermaviili.
Kesän aikana on perunan korvannut kaikenlaiset wok-vihannekset, squash, raakariisi, cuscus, joskus pasta ym.
Jokainen taaplaa tyylillään. Muistan että isäni "ei ollut syönyt mitään" jos ei ollut joka aterialle perunoita tarjolla!
18.08.2006 08:42
Suomessa, verrattuna näihin ruotsalaisiin eläkkeisiin.
17.08.2006 20:09
on keskustelun aiheena naapurissa, mutta täytyy todeta että hyvin naisia halventavassa sävyssä keskustelu siellä käy.
17.08.2006 19:14
voisi auttaa?
http://www.svyl.net/arkisto/toimintakertomus_2000.html#top
17.08.2006 15:04
Afrikkaan, missä ihmiset näkevät nälkää!
Täällä kotona syömme enemmän kuin mitä kulutamme energiaa.
Kaikki ruoka lihottaa, jos sitä syö ylenmäärin.
Jopa kasvisruoka.
17.08.2006 12:38
Täältä lisää tietoa vuokravaimoista:
http://personal.inet.fi/yritys/aviomiespalvelu/vaimot.html
17.08.2006 12:30
Jos saataisiin enmmän miehiä hoitoalalle, niin palkatkin nousisivat.
Hoitoalan työ on fyysisesti raskasta ja miesten mukanaolo olisi varmasti tervetullutta. Muutenkin sellaisilla työpaikoilla, missä on sekä miehiä että naisia, on työilmapiiri aivan toisenlainen kuin yhden sukupuolen edustamilla työpaikoilla.
17.08.2006 11:32
laittaisin tuonne kylän osuuskaupan ilmoitustaululle ilmoituksen:
"Tilapäiselle aviomiehelle ulkotöitä mm räystäslautojen uusimisessa, rappauksen parantelemisessa ulkoseiniin, ikkunakarmien maalausta, eläkeläiskuvöösin rakentamista (=lasitettu terassi :)) ym. sellaista.
Eroamme ystävinä. "
17.08.2006 09:47
Täällä meillä on todettu että parhaat vanhusten hoitajat ovat siirtolaiset, jotka tulevat sellaisista maista, missä vanhuksia kunnioitetaan ja joista huolehditaan koko perheen voimin.
Heitä on töissä vanhustentaloilla ja hoitokodeissa ja vanhukset rakastavat ulkomaalaishoitajiansa, kun heitä kohdellaan ihmisinä eikä hoitopaketteina.
Jos yksikin tuollainen hoitaja häviää, niin se on monelle vanhukselle sellainen isku, että he masentuvat ja menettävät paljon elämänhalustaan.
17.08.2006 09:19
Aikaisemmin minulla oli tapana tehdä pino voileipiä ja syödä niitä teen kanssa TV:tä katsellessa illalla.
Sellaisen tavan olen jättänyt pois.
Syön 3 ateriaa päivässä, viimeinen on klo 17 hujakoilla.
Sitten en syö mitään muuta kuin ehkä jonkun hedelmän, jos ilta venyy pitkäksi.
Pienillä muutoksilla saa painon pysymään kurissa.
17.08.2006 09:07
Ajatella, mitkä mahdollisuudet monella työttömällä miehellä olisi tälläkin meidän kylällä, missä miehet kuolevat pois kuin ruton kaatamina. Kylä on täynnä leskiä ja meitä eronneita ex-vaimoja!
Kaikki tarvitsemme käytännön apua sellaisissa asioissa, missä tarvitaan miehistä taitoa ja voimaa.
16.08.2006 22:54
mutta teen listan räystäslautojen uusimisesta ja maalaamisesta, uuden rappauksen laitosta rinnekerrokseen, tontin uudistamisesta ym ym muusta mukavasta, mihin tarvitsen raakaa muskelivoimaa.
16.08.2006 22:48
38 / 131