Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2628
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Veljeni ensimmäinen moottoripyörä oli Jawa.
Jawa oli tjekkiläinen merkki. Tehtaan perusti Frantisek Janecek, joka alkoi tehdä saksalaista moottoripyörää Wanderer lisenssillä. Nimi vaihtui JaWaksi Janecekin ja Wandererin alkukirjaimien mukaan.
Kun Venäjä miehitti Prahan niin Tjekkoslovakiasta lähti paljon nuoria ihmisiä maanpakoon.
Minunkin naapurikseni tuli nuori pari, mies oli ollut töissä juuri Jawalla ja pääsi täällä Ruotsissa Husqvarnan moottoripyörätehtaalle töihin.
15.08.2006 08:33
Enhän minä ole kirjoittanut vaativani mitään sen enempää naisilta kuin miehiltäkään, mitä ulkonäköön tulee.
14.08.2006 20:25
Olikohan 1993 kun päästiin netille?
Tuntui ihmeelliseltä, että pystyi lähettämään sähköpostia tavallisen postin asemasta.
Poikani chattaili öisin amerikkalaisten nuorten kanssa ja hänellä oli valtavat puhelinlaskut, kun käytössä oli vaan tavallinen modeemiyhteys.
14.08.2006 10:28
meistä ikääntyvistä naisista on juuri tuo mitä kirjoitin.
Ensimmäisessä viestissä kirjoitin, että olen aina ollut tavallisen näköinen, ei mikään häikäisevän kaunis kaunotar (siskoni mielestä olen ollut jopa kauhean näköinen), eikä minun ole tarvinnut koskaan surra mennyttä kauneutta, jota ei ole ollutkaan.
Mutta osat siskon kanssa ovat vaihtuneet, sillä eroituksella, etten sano hänelle päin naamaa että hän on muuttunut räjähtäneen näköiseksi!
14.08.2006 08:35
on oma potretti, mutta kuvasta ei voi tulla mallia parempi. Me harmaatukkaiset vanhat tantit olemme mitä olemme, sukat makkaralla, puoleksi hampaattomia väkäleukoja ;)
13.08.2006 23:04
mutta monacolaisten historiassa kerrotaan että Grace ja Stephanie (Grace ajoi) olivat liikkellä Roverilla. Grace sai stroken ja menetti auton hallinnan, jolloin auto syöksyi kallion rinnettä alas. Hän oli 52-vuotias kuollessaan.
13.08.2006 18:49
Se oli nimeltäänkin Helmiäisshampoo.
Se oli parasta shampoota mitä koskaan olen käyttänyt.
Paksua, kreemimäistä, sopi hyvin vahvoille hiuksilleni. Hiukset kiilsivät pesun jälkeen.
En pidä ollenkaan ohuista, juoksevista shampoolajeista. Nykyään ostan aina shampoon kampaajaltani, vaikka onkin kallista, mutta olkoon.
13.08.2006 09:54
On se hyvä että on aina ollut tavallisen näköinen. Ei tarvitse surra mennyttä kauneuttaan!
Eikä ulkonäköni ole koskaan ollut este saada seuraa, vaikka esim. siskoni mielestä olin nuorena "kauhean näköinen" :D
Ei kai ihmisen yksinäisyys tai seuran saanti ole ulkonäöstä kiinni!
Ihmettelen enemmän sitä että yksinäisyyttä pidetään melkeinpä tautiin verrattavana.
Kysellään: Mitähän vikaa tuossakin on kun on yksinään, vaikka ei ole niin kauhean pahan näköinenkään?
Jotkut ihmiset haluavat olla yksin, eivätkä kärsi siitä tippaakaan.
Luulen, että moni meidän ikäluokan naisista on esim. leskeksi jäätyään huomanneet mikä vapaus heillä on nyt harrastaa ja tehdä kaikkea sellaista mihin ei ennen ollut aikaa ja mahdollisuutta. Aina on ollut muita velvotteita ja on saanut unohtaa oman itsensä hyvinvoinnin ja vapauden.
13.08.2006 09:48
Kyllä tuo Nanny Still-kuppi on ollut monta kertaa menossa kaatopaikalle muuttojen yhteydessä, mutta kun näin eräässä TV-ohjelmassa maininnan miten kysyttyjä Nanny Stillin suunnittelemat esineet ovat niin tuli mieleeni, että eiköhän se "ruskea möykky" hyllyllä ollut Stillin muotoilema. Ja niinhän se oli, jopa signeerattu!
On se niin sääli että rahvaan naisen pitää juoda vetensä Halpahallin laseista kun design-lasiakin on saatavilla ;))!
13.08.2006 09:34
1983 tuli taloon ensimmäinen kone, ADB.
Sitten Commodore64, Amiga ja sen jälkeen näitä tämän päivän koneita.
Ensimmäisessä koneessa oli ohjelmat kasetilla.
Sitten tuli disketit (onko suomeksi "korppu") ja tänään CD-ROMlevyt.
Amiga oli kallein kone mitä koskaan tulen ostamaan, tämän päivän rahan arvossa mitattuna. Siihen minulla oli sellainen muuntaja, jonka avulla voin digitalisoida kuvat, analoogiset signaalit muuttuivat digitaalisiksi. Se oli ennen digikameroiden aikaa.
Siinä oli myös hieno kirjoitusohjelma ProWrite, oli myös kirjanpito-ohjelma, jonka ansiosta säästyin jättämästä kirjanpitoani tilitoimistolle ja maksamasta kalliita korvauksia heille.
13.08.2006 08:27
Eräässä ruotsalaisessa TV-tanssikilpailussa oli mukana hyvin pulleroinen laulajatar. Kun osallistujalistan näki etukäteen niin alettiin mediassa hehkuttaa: mitä Annalla on siinä kilpailussa tekemistä?
Häpeään jäivät hehkuttajat! Mikä ihana tanssijatar hän onkaan! Hän oli finaalissa erään toisen parin kanssa ja tänä kesänä hän on kiertänyt ympäri maata tanssinäytöksiä pitämässä tanssiopettajansa kanssa.
Tanssitaito ei ole kiloista kiinni.
13.08.2006 08:04
Hän oli todella monipuolinen taiteilija. Materiaalina hän on käyttänyt lasia, puuta, keramiikkaa, alumiinia ja terästä.
En tiedä kuinka paljon hän käytti meripihkaa pikkuesineitten muotoilussa.
Hänhän on suunnitellut myös koruja Auran kultasepille, ehkä hän käytti meripihkaa koruissa ja kokeili meripihkaa muuhunkin tarkoitukseen.
Tämä pieni kulhoni/kuppini on n 5,5 cm läpimitaltaan, 4 cm korkea, pohjassa kaiverrus "Riihimäen Lasi Oy - Nanny Still".
Aion ottaa kupin mukaan ensi kerralla kun käyn Suomessa ja käyn Riihimäen Lasin museossa sitä näyttämässä ja ottamassa enemmän selvää kupin alkuperästä, onko niitä esim. tehty monta vai vaan joku pieni sarja.
12.08.2006 19:49
http://www.botterweg.com/afb_pagina_fins_glas/finland.html
12.08.2006 19:28
http://www.tomorrowsantique.com/glass.php
http://www.vaarinvarasto.com/designlasi.php
Suomalainen design-lasi alkaa olla kysyttyä.
Saattaisinpa ostaa, jos olisin lähempänä!
Olen säästänyt tarkkaan kaiken suomalaisen lasin mitä omistan ja sanonut pojalleni että ei heitä suoraan kaatopaikalle, kun joutuu joskus jäämistöäni lajittelemaan.
Arvokkaimpana pidän Nanny Stillin suunnittelemaa, signeerattua pientä meripihkakuppia 50-luvulta. Sain sen joululahjaksi 1958.
Voisit varmaan myydä lasia netin välityksellä.
12.08.2006 17:26
Jos käy niin että ystävyyssuhteeseen tulee erotiikka mukaan niin silloinhan suhde muuttuu rakkaussuhteeksi ja neutraali ystävyys jää jonnekin taka-alalle.
Kun tuo eroottinen huuma on ohi niin lienee vaikeata palata takaisin samalle ystävyystasolle joka oli lähtökohtana, jolloin keskusteltiin mielenkiintoisista aiheista, vaihdettiin mielipiteitä, kanssakäyminen oli luontevaa jne.
Minusta tuntuu etten itse voisi vaihtaa roolia tuolla tavalla. Luulen, että kun rakkaussuhde olisi ohi, niin silloin olisi koko tuttavuus mennyt "piloille", enkä usko että voisin kovin luontevasti esiintyä taas "pelkkinä ystävinä".
Ystävät ystävinä. Aina.
12.08.2006 13:14
Olen samaa mieltä että kesä on ollut ihana.
Oman kesäni ihanuuteen vaikuttaa tietenkin kaikki ympärillä olevat kesän ilot: maaseudun rauha, järvi vieressä (josta saan veden myös tontin kasteluun), kesävieraat.
Lämmin sää jatkuu täällä itärannikolla, ei vielä merkkiäkään syksyn tulosta!
12.08.2006 13:01
Nuorilla kanoilla saattaa olla munimiskauden alussa häiriöitä. Kanat tuottavat normaalisti yhden keltuaisen päivässä. Keltuainen kypsyy munasarjassa ja kypsyttyään siirtyy munajohtimeen.
Nuorilla kanoilla saattaa tuo keltuaisen irtoamisen säännöllisyys olla niin ja näin. Joskus irtoaa kaksi, joskus jopa kolme tai neljäkin keltuaista. Vika korjaantuu itsestään iän mukana.
Pakkaamoissa huomataan nuo ylisuuret munat ja erotellaan pois.
Kaupungissa asuessa saimme ostaa pienestä lähiökaupasta tuollaisia ylisuuria kananmunia, jotka kaupan omistaja kävi ostamassa suuresta kanalasta. Sattui joku kerta olemaan joukossa muna, jossa oli kolme keltuaista.
Meillä oli kotona aina kanoja.
Yksi kana muni joka toinen päivä, mutta teki sitten noita vähintään kaksi keltuaista sisältäviä munia. Sen kuuli myös kun muna oli irtoamassa! Sekin oli lapsena onnea kun ehti hakemaan juuri munitun munan, vielä lämpimän ja ehkä jokunen pyrstöuntuva oli pinnassa kiinni.
11.08.2006 09:34
Ruoka, joka haisee märäntyneelle, ei mene alas!
Tuo ruotsalaisten norrlantilainen herkku tekee kuvottavan olon.
Täydelliseen "herkutteluun" tarvitaan erikoista ohutleipää, jonka päälle ladotaan suikulaisen manteliperunan siivuja, sipulirenkaita ja märäntyneitä silakoita. Sitten kaikki rullalle ja mums!
Tuota hapansilakkaa syötiin Karjalassakin joillakin seuduilla.
Meillä oli evakossa eräs perhe sota-aikana ja heillä oli tullessaan mukana pari puutynnyriä, jotka he laittoivat aittaan.
Evakkoemäntä kävi hakemassa sieltä noita silakoita ja koko tupa haisi märäntyneelle kun oli heidän ruokailuaikansa.
Sitten kysyi mummoni, mitä he oikein säilyttävät tuolla aitassa kun lähitienootkin haisee aivan kauhealle. Ei auttanut evakkoemännän selittelyt heidän suuresta herkustaan. Mummo oli jyrkkä ja sanoi että "tähän pirttiin ei ennee märäntynyttä ruokoo tuuva pöytään".
11.08.2006 08:58
Katsoin paikallisuutisia TV:ssä ja olin tikahtua nauruun kun näytettiin yhtä "luonnonoikkua" eräästä kanalasta.
Siellä on nimittäin kana, jolla ilmeisesti on jokin hormoonihäiriö.
Sille on alkanut kasvaa heltta ja se osaa kiekuakin, (saatiin kiekumisnäyte :D) vaikka enimmäkseen se vielä kotkottaa, motkottaa. Kanalan kukko meni pitkin verkkoaitauksen viertä kun tämä Agda lähestyi!
Kanalan omistaja kertoi että Agda on näyttänyt kuka on kuka kanatarhassa.
09.08.2006 20:43
Nykänen esimerkiksi oli vaan lapsi kun hän alkoi menestyä mäkihyppääjänä. Häneltä kiristettiin parempia ja parempia suorituksia, uusia ihmetekoja, mutta kukaan ei ajatellut eikä välittänyt murrosikäisen henkisestä kasvusta.
Murrosikä on "tavallisellekin" nuorelle kovaa aikaa, murkut ovat itsepäisiä ja haluavat itse määrätä kuinka elämäänsä haluavat elää.
Niin teki Mattikin. Pahaksi onneksi hänellä oli rahaa ja tähtistatus. Omaa tahtoa selvennettiin nyrkein ja elämää katseltiin viinahuurteen sumentamin silmin. Alamäki alkoi...
Myllylä oli toisenlainen tapaus. Hän oli uransa huipulla kun käry kävi. Ura katkesi kuin veitsellä leikaten.
Jos se olisi tapahtunut luonnollista tietä, niin hänellä olisi ollut aikaa valmistautua henkisesti tuleviin vuosiin, jolloin hurraa-huudot eivät enää kaikuneet korvissa eikä hän ollut palkintoja saamassa.
Hänen elämäänsä tuli valtava muutos yhtäkkiä, eikä hän voinut ahdistustaan purkaa tai lieventää muuten kuin alkoholin avulla.
Nykänen ja Myllylä ovat tunnettuja suomalaisia ja sen takia heidän vaikeuksiinsa kiinnitetään enemmän huomiota kuin johonkin muuhun tavalliseen töppöilijään.
09.08.2006 18:08
41 / 132