Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. jösfösföfsjöfsöjsf , taisit vetäistä tuon 70 % lonkalta vähän Stubbin tapaan! :)
  2. Huomenia vaan valkoisesta Hämeestä! Näille seuduille ei ainakaan eilen vielä tullut
    niin paljon lunta kuin ennustettiin. Olin lenkillä ja käväisin ensin katsomassa
    viereisellä rivitalorakennuksella tuleeko lunta tupaan, kun ei ole ikkunoita. Ukot
    siellä laittelivat levyjä seiniin. Kertoivat että koneet meinaa jähmettyä pakkasessa,
    mutta ukot eivät. On ilo katsella ahkeria ja taitavia rakentajia.

Itse iloitsin omista töistäni kun onnistuin vihdoin viimein nostamaan silmukat
    sukkien terittämistä varten. Kesällä se ei onnistunut ja ajattelin että olin turhaan
    ostanut langat, kun en ollenkaan ollut tullut ajatelleeksi etten enää näe riittävästi.
    Mutta nyt on nähtävästi silmiin annetut käsittelyt auttaneet, että itsestänikin
    tuntui että voisin yrittää uudelleen sitä silmukointia. Ja sehän onnistui!

Tämä silmävaiva, mikä minulla on, on sellainen silmänpohjan rappeuman kostea
    muoto. Sen kehittymisen voi pysäyttää tai ainakin jarruttaa niin että ehkä suorat
    viivat eivät enää näytä kiharilta eikä kasvojen muodot vääristyneiltä niinkuin
    hassunkurisiin peileihin katsoessa. Silmiin laitetaan hoitoaineruiske. Se ei tunnu
    ollenkaan, vaikka kuullostaa hirveältä saada neula suoraan silmään. Silmä puudutetaan
    ja itse toimenpide kestää 1-2 sek. Kyllä sen kestää. Varsinkin jos tietää/toivoo sen
    auttavan.

Nyt päivän puuhiin. Ensin mankeloin ja silitän eilen pestyn pyykin.
    Takkaan valkea. Ulkona on nyt kuitenkin riittävästi lunta että voisi ehkä raahata
    olohuoneesta ryijymaton hankeen pienelle tontilleni ja hakkaan sitä kuin vierasta
    sikaa!
    Hyvät päivän jatkot itsekullekin pirttiin poikenneelle! :)
  3. No, nimimerkittömien vastausten takana on raukkamaisia miehiä.

Huvittaa varsinkin tuo toinen vastaus! :) Ei sanaakaan, miltä naisesta
    tuntuu kun tuntematon mies ryntää tissiin kiinni kadulla. Tai kun joku
    alkaa melkein "paneskella" tanssilattialla. Tai yrittää pakolla lähteä mukaan
    estelyistä huolimatta.
    Perhekalleuteen koskeminen taas on pahoinpitelyä ja vaatii rangaistuksen!
    Puukko sai olla vapaasti näkyvillä vielä 60-luvulla, kun kertomani juttu tapahtui.
    Puukkolaki on tullut myöhemmin.

Mielestäsi, hyvä "kauhealuettava" ovat siis kaikki naiset, jotka ovat tehneet
    poliisi-ilmoituksen ahdisteluista, kärsivät pohjattomasta miesvihasta?
    Tämä tyttö ei kärsi miesvihasta , mutta on tottunut tekemään rajat selväksi
    ahdistelijoille.
  4. Suuri oli hämmästykseni minullakin kun sain verokortin, josta kävi ilmi että Suomen eläkkeestä verotetaan 60 %! Eläkettä on kertynyt n 150€/kk.
    Ruotsin eläke on muutettu veroviranomaisten oman kurssin mukaan euroiksi, jossa
    on n 2000€ liikaa keskimääräisen pankkikurssin kanssa.
    Ruotsiin maksettu vero ei riitä, vaan saan maksaa lisää Suomen valtiolle n 4,5%. En ole varma sisältyykö sairasvakuutusmaksu siihen vai onko maksettava erikseen siitäkin.

Minäkin katsoin Pentti Linkolan haastattelua. Hyviä ajatuksia hänellä oli, mutta joissakin asioissa en oikein ollut samaa mieltä kanssaan.
    Selvää kuitenkin on että kulutusyhteiskunta ja vaatimukset että kasvua on aina vaan lisättävä, vievät meidät perikatoon. Luonnon tuhoaminen, sekä ilmassa, maalla että vesistöissä on järkyttävä. Pitäisi tosissaan alkaa parantaa luontoa, jos aiomme jättää jotakin tuleville sukupolville.
    Ja mitä järkeä on kaikella tarjolla olevalla tavaralla, pelkästään ruokakaupoissa?
    Paikallisessa S-marketissa on 2 x 10m hyllykkö täynnä makkaroita ja leikkeleitä. Sama juttu muitten tuotteiden kanssa. On juustoseinä, maitotuoteseinä jne. Pienempi valikoima voisi vähentää kauppojen hävikkiä. Ihmiset tutkivat pakkausten päiväyksiä ja paljon ruokaa heitetään menemään. Poisheitettyjen ruokien hinta on saatava jostakin takaisin, varmaankin tuotteiden hintoja nostamalla.

Nyt on lumimyräkkä aloittanut "alkusoittonsa". Tuuli on kiihtynyt ja ikkunan ohi tuprahtaa lunta kuin pölyä. On hyvä olla lämpimässä ja suojassa tällaisella ilmalla. En olekaan vuosikymmeniin kokenut näin kylmiä ilmoja, joten olen hyvin utelias näkemään kuinka kovaksi tämä talvi muuttuneekaan.