Vapaa kuvaus

Aloituksia

153

Kommenttia

2659

1. Minäkin ajattelin että montun voisi täyttää vedellä (tai rakentaa valtavan uima-altaan), reunoilla olisi sitten lomamökkejä...Rannassa veneitä vuokrattavana.
    Näin että rannassa oli sellaisia kalansavustushökkeleitä ja lahoja kalastusveneitä. Niin, en tarkoita näitä veneitä vuokrattavaksi :)!
    Ennen hiekkamontun avaamista on ranta ollut ilmeisesti paikkakuntalaisten kalaranta.

Tuli mieleen entinen kotikaupunkini, missä on keskellä kaupunkia tekojärvi. Se on betonista tehty, kuin wok-pannu. Reunat on loivat ja ihanteelliset auringonottoa varten. Istutuksia on laitettu että saa hakeutua varjoon tai olla muuten katseilta suojassa jos haluaa.
    Eräänä syksynä järvestä tehtiin rokkikonserttia varten näyttämö! Ei muuta kuin proppu auki ja vesi pois järvestä! Reunoilla olevilla ruohikoilla istui konserttiyleisö ja keskellä kuivaa järveä soi Badrock (Kylpyrokki)! :)
    Paikka on kaupunkilaisten keidas ja siitä on riidelty kovasti kun kunnan poliitikot haluaisivat rakentaa asuntoja alueelle. Ei taida onnistua.
  2. Minulla on eräs ystäväpariskunta, joilla on iso Airdale-terrieri. Heillä saa koira liikkua vapaasti, maata sängyissä, sohvalla, mistä pehmeän paikan vaan löytää.
    Koska koira on aina mukana kyläreissuillakin, on aina hankalaa kun saa juosta sulkemassa makuukamareitten ovia, rakennella barrikaadeja sohvan eteen jne. Kotini ei ole sisustettu koiria silmällä pitäen, vaikka muuten koirista pidänkin. Ja sänkyyn en antaisi koiran mennä vaikka omistaisinkin koiran!
    Ehdotin kerran että ottaisivat koiran oman korin mukaan ja niin he ovatkin tehneet viime aikoina, koira tyytyy koriinsa eikä haeskele olinpaikkaa muualta.
    Koira on hyvinkasvatettu ja tottelevainen, eikä liehu ympäriinsä esim. ruokapöydän ympärillä.
    "Pökälepussi" on aina mukana vaikka oltaisiinkin metsäpolulla lenkillä.
    Jos noita pökäleitä näkee tonttien rajoilla, niin vika ei ole tietenkään koiran vaan koiran omistajan, joka ei aina ajattele miten naapurisopu voi olla vaarassa lemmikin jätteitten takia!
    Kun muutin tänne maalle neljä vuotta sitten niin tonttini kohdalla kävi jokaikinen aamu eräs mies ulkoiluttamassa suurta schäferiänsä, eikä kerännyt läjää pois! Laitoin plakaatin, jossa pyysin koiranomistajaa keräämään jätteet pois.
    Mies ei enää pysähtynyt taloni kohdalle vaan meni kadun toista puolta ja antoi koiran tehdä tarpeensa naapurin tontin rajalle.
    Teki vaan pikku virheen! Naapuri paketoi pökäleet ja vei ne tuon miehen postilaatikkoon!
    Sen jälkeen ei miestä koirineen näkynyt kadullamme.
  3. Minulla on kaikki vinyylit alakerran kuntoiluhuoneessa.
    Levysoittimiakin on kaksittain, toinen on vanha Telefunken (70-luvulta), johon voi laittaa 6 levyä kerralla. Se oli olevinaan tavattoman hieno laite aikoinaan, toimii kyllä vieläkin. Levyjen hoitotarvikkeet on myös tallessa.
    Mikäs sen mukavampaa kuin että kuntoillessa voi laittaa vanhaa kunnon musiikkia soimaan, enkä aio levyistäni luopua.
  4. muutama esimerkki...
    Itselleni on sattunut pari, kolme tapausta siellä armaassa kotimaassa kun olin vielä nuori ja täysin kokematon ja koskematon ja vihastuin silmittömästi tuollaisista tökeröistä, julkisilla paikoilla tehdyistä seksuaalisista lähestymisistä.

Ensimmäinen tapaus oli tällainen: Tapasin joka aamu työmatkallani melkein samassa paikassa kaupungilla nuoren miehen ja ohitimme toisemme niinkuin kiireiset töihin menevät ohittavat toisensa. Eräänä aamuna hän muutti ykskaks suuntaa ja käveli päin minua, koppasi toisesta rinnastani kiinni ja sanoi "Mitkäs nämä ovat" ja käveli vauhdilla eteenpäin.
    Kiehuin raivosta ja vannoin itselleni että odotas vaan, tapaamme taas huomenna. Niin teimmekin.
    Minulla oli aina sateenvarjo mukana ja seuraavana aamuna käänsin "koukkupään" esille ja kävelin suoraan tuota miestä päin, kohotin hänen housun etupuolensa koukkuun ja kysäisin "mitäs täällä on" ja marssin nokka pystyssä eteenpäin.
    Seuraavana aamuna odotin mikä olisi kaksintaistelussa seuraava veto, mutta poika ylitti minut nähdessään tien ja meni kadun toiselle puolelle. Sain kulkea siitä lähtien rauhassa!

Seuraava tapaus sattui tanssipaikalla, joka oli kotini läheisyydessä.
    Parimetrinen kaveri haki minua tanssimaan ja koska olen lyhyt niin hän alkoi kiskoa minua ylöspäin ja tunsin jotakin kovaa napani yläpuolella... Jätin hänet siihen paikkaan ja sanoin kuuluvalla äänellä: - Herra on hyvä ja pitää häntänsä koipiensa välissä!
    Painuin ulos ja juoksin kotiin.

Kolmas tapaus oli sellainen näytös että jos kaveri olisi tiennyt minkälaisen häpeän kohteeksi joutuu heittäessään "hennolle" pienelle naiselle muutaman ehdotuksen, niin olisi pitänyt suunsa kiinni!
    Kun hän oli ehdotuksensa tehnyt niin sanoin että tule lähemmäksi niin kuiskaan korvaasi.
    Hän tuli lähelle. Sujautin oikean käsivarteni hänen oikeaan kainaloonsa ja iskin äijän katuun ja potkaisin vielä pahaan paikkaan. Pyyhkäisin kämmenet yhteen ja toivotin parempaa onnea seuraavan kanssa.

Ei tarvitse olla mikään miesvihaaja jos antaa vähän kurinpalautusta joillekin törkimyksille.
    Törkimyksiä on sekä naisissa että miehissä.