Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2659
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäkin ajattelin että montun voisi täyttää vedellä (tai rakentaa valtavan uima-altaan), reunoilla olisi sitten lomamökkejä...Rannassa veneitä vuokrattavana.
Näin että rannassa oli sellaisia kalansavustushökkeleitä ja lahoja kalastusveneitä. Niin, en tarkoita näitä veneitä vuokrattavaksi :)!
Ennen hiekkamontun avaamista on ranta ollut ilmeisesti paikkakuntalaisten kalaranta.
Tuli mieleen entinen kotikaupunkini, missä on keskellä kaupunkia tekojärvi. Se on betonista tehty, kuin wok-pannu. Reunat on loivat ja ihanteelliset auringonottoa varten. Istutuksia on laitettu että saa hakeutua varjoon tai olla muuten katseilta suojassa jos haluaa.
Eräänä syksynä järvestä tehtiin rokkikonserttia varten näyttämö! Ei muuta kuin proppu auki ja vesi pois järvestä! Reunoilla olevilla ruohikoilla istui konserttiyleisö ja keskellä kuivaa järveä soi Badrock (Kylpyrokki)! :)
Paikka on kaupunkilaisten keidas ja siitä on riidelty kovasti kun kunnan poliitikot haluaisivat rakentaa asuntoja alueelle. Ei taida onnistua.
11.06.2006 16:05
Pyyhin pois tuon, mitä kirjoitin omasta tavastani reagoida.
Totta on myös tuo että "minun nenälle ei hypitä". Kun joku tekee hyökkäyksen, niin täältä yleensä pesee! Olipa vastustaja kuinka suuri tahansa. Luultavasti se ominaisuus on minulle tarpeellinen tässä kovassa maailmassa! :D
10.06.2006 19:09
Kyllä tuon ilkeän viestin kirjoittaja on vaan kateellinen sinulle! Olet tämän palstan asiallisimpia kirjoittajia, joihin itse en valitettavasti voi lukeutua. ;)
10.06.2006 18:21
Kuvausten perusteella voisit löytää vastaavat I:llä alkavasta suuresta ruotsalaisesta liikkeestä, kylpyhuonetarvikeosasolta :DD, katsele laatikkoja missä on röykkiöittäin frotteetossuja!!
10.06.2006 18:12
En unohtanut minäkään ottaa mukaani mitään sellaista josta olin maksanut hotelliyöpymisten aikana työmatkoilla!
Vieläkin on kylpyhuoneessa ja pikkuvessoissa hotellien pieniä saippuoita ja shampoopakkauksia tai -pulloja vieraitten käytettäväksi.
Todella käteviä matkoilla suurten pullojen sijaan. Tulitikkupakkauksiakin minulla on vaikka en polta tupakkaa, mutta sytyttelen kynttilöitä mielelläni.
10.06.2006 17:24
että sinunlaisiasi positiivisia kirjoittajia vielä löytyy...
10.06.2006 14:08
Parvekekin voi olla oikea keidas!
Jos sinne laittaa kukkasia ja järjestää viihtyisän nurkkauksen niin mielellään siellä istuu mietteissään, lukien, musiikkia kuunnellen.
Itselläni on parveke, missä kauniina aamuina syön aamiaista tai otan aurinkoa, niinkuin tänäänkin, tulin juuri sisälle parvekkeelta, missä otin pari tuntia aurinkoa musiikkia kuunnellen.
Mietin jo iltaa, kun on lämmintä tiedossa ja parvekkeella tarkenee. Söisimmekö parvekkeella kynttilälyhtyjen valossa vai alakerran terassilla, missä grilli on. Ehkä sittenkin parvekkeella...
10.06.2006 13:26
nuo viilekkeet! :D Isä ei koskaan etsinyt henkseleitä, vaan viilekkeitänsä kun vaihtoi housuja. - Missee minun viilekkeet tuas on?
10.06.2006 10:08
Joskus voi käydä niin että lemmikkieläimet vaikeuttavat esim. asunnon myyntiä.
Kun olin vaihtamassa asuntoa niin asunnonvälittäjä vei minut katsomaan erään nuoren naisen asuntoa ja kertoi että asunto on ollut kauan myynnissä ja että saisin varmaan pudotettua hintaa siitä, jos ostaisin sen.
Asunnossa oli monta kissaa. Ensimmäisenä kävelin pissalätäkköön, kissojen hiekkalaatikko oli kylpyhuoneessa ja ovi oli kiinni, joten kissat tekivät tarpeensa pitkin asuntoa. Siellä haisi ja karvat ja pöly leijui ilmassa kun kissat ajoivat toisiaan takaa.
Muutenkin asunto oli siivoamattoman ja epäsiistin näköinen, sänky petaamatta, tiskit tiskaamatta, kissat hyppivät pitkin pöytiä.
Sanoin asunnonvälittäjälle että vihjaisee sille asunnon omistajalle että siivoaa kämppänsä ja vie kissat asunnon esittelyn ajaksi vaikka vanhempiensa luokse. Ehkä hän lopulta saa asuntonsa myytyä.
10.06.2006 10:03
Se on Tiskarin polkka. "Minä vaan tiskaan astioita ja luutulla lakaisen lattioita... " :)
09.06.2006 21:25
muuta kuin että se on pitkä viisu!
Sitä mummoni ja vaarini laulelivat. Se meni polokan tahtiin!
Muistelen että Anki Lindqvist aikoinaan lauleli näitä vanhoja viisuja, mm. erästä jossa oli kohta:
"---kävi miten kävi mutta sisälle mä hyppään---"
ja pusun jälkeen "otan päälle palan sokeria"
Laulussa kuvailtiin myös tappelukohtaus, jossa
"minä menin siihen välliin,
sainki mä aika tällin!
Mieleni musta oli kuin pataässä!"
Olisi tosi kiva saada jostakin koko tekstit!
09.06.2006 20:44
Paljon tuttua minullekin mitä kirjoitat :-)
Välillä tuntuu että koirasta on tehty jollakin tasolla "ihminen". Täällä meillä käytetään eläimistäkin sanaa "hän". "Han" uroksesta, "hon" naaraasta.
Paljon keskustelu pyörii lemmikin ympärillä, varsinkin kun lemmikki on vanha niinkuin ystävieni koira on (13 vuotta). Koiralla on samoja vanhenemisoireita kuin ihmiselläkin, jäykät nivelet ym. Tulee kaikenlaisia kremppoja ja niistä jutellaan enemmän kuin muista asioista tai omista kuulumisista.
09.06.2006 19:30
Minulla on eräs ystäväpariskunta, joilla on iso Airdale-terrieri. Heillä saa koira liikkua vapaasti, maata sängyissä, sohvalla, mistä pehmeän paikan vaan löytää.
Koska koira on aina mukana kyläreissuillakin, on aina hankalaa kun saa juosta sulkemassa makuukamareitten ovia, rakennella barrikaadeja sohvan eteen jne. Kotini ei ole sisustettu koiria silmällä pitäen, vaikka muuten koirista pidänkin. Ja sänkyyn en antaisi koiran mennä vaikka omistaisinkin koiran!
Ehdotin kerran että ottaisivat koiran oman korin mukaan ja niin he ovatkin tehneet viime aikoina, koira tyytyy koriinsa eikä haeskele olinpaikkaa muualta.
Koira on hyvinkasvatettu ja tottelevainen, eikä liehu ympäriinsä esim. ruokapöydän ympärillä.
"Pökälepussi" on aina mukana vaikka oltaisiinkin metsäpolulla lenkillä.
Jos noita pökäleitä näkee tonttien rajoilla, niin vika ei ole tietenkään koiran vaan koiran omistajan, joka ei aina ajattele miten naapurisopu voi olla vaarassa lemmikin jätteitten takia!
Kun muutin tänne maalle neljä vuotta sitten niin tonttini kohdalla kävi jokaikinen aamu eräs mies ulkoiluttamassa suurta schäferiänsä, eikä kerännyt läjää pois! Laitoin plakaatin, jossa pyysin koiranomistajaa keräämään jätteet pois.
Mies ei enää pysähtynyt taloni kohdalle vaan meni kadun toista puolta ja antoi koiran tehdä tarpeensa naapurin tontin rajalle.
Teki vaan pikku virheen! Naapuri paketoi pökäleet ja vei ne tuon miehen postilaatikkoon!
Sen jälkeen ei miestä koirineen näkynyt kadullamme.
09.06.2006 09:36
Mitä mieltä olette jatkuvasta vierasvirrasta mökille? Varsinkin jos vierailut ovat ns. yllätysvierailuja?
Moni vieras on ehkä "läpikulkumatkalla", menossa jonnekin muualle lomailemaan mutta saivat idean tulla moikkaamaan.
On kaupungissa asuvia sukulaisia, jotka tulevat kissoineen, koirineen, lapsineen muutaman päivän irroitteluun maaseudun rauhaan...
Onko pakaste- ja jääkaappi pullollaan "vieraan varaa" vai oletteko uskaltanut tehdä selväksi että joka tulee yllätysvierailulle, saa tulla eväitten kanssa! Mökiltä on ehkä matkaa lähimpään kyläkauppaan.
Kuinka fiksuja vieraanne ovat? Onko heillä esim. omat lakanat ja pyyheliinat mukana vai meneekö lepoon tarkoitettu aika siivotessa ja pyykkiä pestessä?
08.06.2006 20:11
Huomasin liian myöhään, että olisin voinut kopioida ensin tämän viestini ja poistaa sen sitten, kun huomasin että siihen vastasi yleismies Jantunen ;-) Sitten olisin taas laittanut viestin paikoilleen. Näin olisi vältetty siltä, että muutkin vastaukset hävisivät.
Koska seriffi poisti "Jantusen" viestin niin samalla hävisivät muutkin samassa ryppäässä olevat viestit.
Ei kannata hikeentyä, täytyy vaan yrittää uudestaan. Vika ei ollut seriffin vaan Suomi24:n tekniikan.
08.06.2006 15:21
Viestiini oli vastannut eilen eräs henkilö, joka piti tätä maidon välityksellä levinnyttä tartuntaa puppuna. Koska viesti on poistettu, sen mukana vastineeni ja myös Reetta5:n viesti, laitan tähän uudestaan mitä Maa-ja Metsätalousministeriön elintarvikeosasto asiasta kirjoittaa:
"Mycobacterium tuberculosis ja Mycobacterium
bovis ovat saman bakteerikannan eri muunnelmia
- niiden perimäaines on lähes identtinen.
M.tuberculosis on tyypillisin tuberkuloosin aiheuttaja
ihmisillä, mutta myös M.bovis voi aiheuttaa
ihmisillä tuberkuloosia. Aikaisemmin tartunta
pastöroimattomasta maidosta oli tavallinen,
mutta maidon pastöroinnin myötä tämä tartuntareitti on
käytännöllisesti katsoen hävinnyt.
Ihmisen Mycobacterium bovis - tartunta saadaan
nykyisin tavallisesti hengitysteitse."
Näin oli siis ennen vanhaan. Rokotusten ja tehokkaitten lääkkeitten avulla saatiin tuberkuloosi melkein kokonaan pois näiltä leveysasteilta. Nykyään on alkanut levitä uusia tuberkuloosimuotoja, joihin ei entiset lääkkeet pure.
08.06.2006 09:21
Maito pastöroidaan sen takia että haitalliset bakteerit häviäisivät ja että maidon säilyvyys lisääntyy.
Siihen aikaan kun tuberkuloosi oli tavallista niin sen aiheuttama bakteeri levisi herkästi juuri maidon välityksellä, kun ei maitoa maalaisolosuhteissa pastöroitu.
07.06.2006 20:46
Minulla on kaikki vinyylit alakerran kuntoiluhuoneessa.
Levysoittimiakin on kaksittain, toinen on vanha Telefunken (70-luvulta), johon voi laittaa 6 levyä kerralla. Se oli olevinaan tavattoman hieno laite aikoinaan, toimii kyllä vieläkin. Levyjen hoitotarvikkeet on myös tallessa.
Mikäs sen mukavampaa kuin että kuntoillessa voi laittaa vanhaa kunnon musiikkia soimaan, enkä aio levyistäni luopua.
07.06.2006 20:37
jos olisi mahdollisuutta käydä maassa missä ei ole sairaanhoitoa juuri ollenkaan.
Miesystäväni mielestä pohjoismaalainen sairaanhoito on ensiluokkaista, vaikka olikin aivan toista mieltä vielä 1/2 vuotta sitten. Kenialaisessa sairaalassa työskentely on muuttanut hänen mielipiteensä positiivisemmaksi näitä omia oloja kohtaan.
07.06.2006 10:02
muutama esimerkki...
Itselleni on sattunut pari, kolme tapausta siellä armaassa kotimaassa kun olin vielä nuori ja täysin kokematon ja koskematon ja vihastuin silmittömästi tuollaisista tökeröistä, julkisilla paikoilla tehdyistä seksuaalisista lähestymisistä.
Ensimmäinen tapaus oli tällainen: Tapasin joka aamu työmatkallani melkein samassa paikassa kaupungilla nuoren miehen ja ohitimme toisemme niinkuin kiireiset töihin menevät ohittavat toisensa. Eräänä aamuna hän muutti ykskaks suuntaa ja käveli päin minua, koppasi toisesta rinnastani kiinni ja sanoi "Mitkäs nämä ovat" ja käveli vauhdilla eteenpäin.
Kiehuin raivosta ja vannoin itselleni että odotas vaan, tapaamme taas huomenna. Niin teimmekin.
Minulla oli aina sateenvarjo mukana ja seuraavana aamuna käänsin "koukkupään" esille ja kävelin suoraan tuota miestä päin, kohotin hänen housun etupuolensa koukkuun ja kysäisin "mitäs täällä on" ja marssin nokka pystyssä eteenpäin.
Seuraavana aamuna odotin mikä olisi kaksintaistelussa seuraava veto, mutta poika ylitti minut nähdessään tien ja meni kadun toiselle puolelle. Sain kulkea siitä lähtien rauhassa!
Seuraava tapaus sattui tanssipaikalla, joka oli kotini läheisyydessä.
Parimetrinen kaveri haki minua tanssimaan ja koska olen lyhyt niin hän alkoi kiskoa minua ylöspäin ja tunsin jotakin kovaa napani yläpuolella... Jätin hänet siihen paikkaan ja sanoin kuuluvalla äänellä: - Herra on hyvä ja pitää häntänsä koipiensa välissä!
Painuin ulos ja juoksin kotiin.
Kolmas tapaus oli sellainen näytös että jos kaveri olisi tiennyt minkälaisen häpeän kohteeksi joutuu heittäessään "hennolle" pienelle naiselle muutaman ehdotuksen, niin olisi pitänyt suunsa kiinni!
Kun hän oli ehdotuksensa tehnyt niin sanoin että tule lähemmäksi niin kuiskaan korvaasi.
Hän tuli lähelle. Sujautin oikean käsivarteni hänen oikeaan kainaloonsa ja iskin äijän katuun ja potkaisin vielä pahaan paikkaan. Pyyhkäisin kämmenet yhteen ja toivotin parempaa onnea seuraavan kanssa.
Ei tarvitse olla mikään miesvihaaja jos antaa vähän kurinpalautusta joillekin törkimyksille.
Törkimyksiä on sekä naisissa että miehissä.
07.06.2006 09:49
50 / 133