Pulma se on tämäkin, levysoitin lopetti toiminnan ja uutta en hankkinut. Nyt makaa n 100 vinyyliä hyllyssä. Mihin ne voisi viedä - hävittää. Selailin kaikennäköistä musiikkia vuosien varrella on kertynyt. CD:t ovat tulleet ja syrjäyttäneet vinyylit.
Nyt ei auta hempeily vaan saada ne nurkista pois.
Onko muilla vielä vinyylejä hyllyillä ja soitteletteko rahisevia vinyyleja?
Vanhat vinyylit
14
1447
Vastaukset
- -nainen-
Jep, joskus tunnelman kohottamiseksi tulee vielä soiteltua vanhoja "vinyylejä", vaikka levyni ovatkin olleet jo vuosia pääasiallisesti cd-levyjä. Onpa joitakin "savikiekkojakin" hyllyssä ja pari grammaria ihan soittokunnossa.
Varmasti joku divari ottaa sinun vanhat "vinyylit" myyntiin, tai jollekin keräilijälle ne vois myös kelvata. - *jemina
Älä ihmeessä heitä vinyylejä pois, ne saattavat olla jonkun keräilijän aarteita. Olen törmännyt keräilijöihin esim. kirppareilla, jotkut divarit ostavat ja ilmaiseksi voit ilmoittaa monessa paikassa.
Pari vuotta sitten eräs keräilijä olisi maksanut hyvin vanhoista Elvis ja muista sen ajan rokkareiden LP-levyistä. Minulla oli niitä kasapäin ja yhden muuton yhteydessä olisin heittänyt ne pois. Poikani otti ne talteen, mutta avioeron ja muuton yhteydessä hän vuorostaan oli lahjoittanut ne yhdelle kaverilleen joka vuorostaan muutti ulkomaille. Jäljitimme levyjä koko suvun voimalla, mutta jonnekin olivat kadonneet. Kyllä harmitti sekä meitä, että kyseistä keräilijää.- reetta ejk
Elvis oli minun idolini -60 luvun alkupuolelta saakka. Levyjä piti saada ja internaatissa niitä soittelimme valvojilta salaa! Eikö ollut ihmeellistä että Elviksen kuuntelu ja hetkuttelu ei ollut sallittua.
Eihän suurta osaa nuoria tyttöjä viihdytä vakava musiikki vapaa aikana. Onhan niitä muistoja menneiltä vuosilta.
Elviksiä on hyllyssä.
- Katleija-T
Älä hyvä ihminen heitä niitä pois. Keräilijöitä on. Laita ilmoitus lehteen tai saisitko netin kautta ne menemään.
- Possitiivari
Kirppiksillä nkyy myytävän paljon vinyylejä.
Keräilijät ja muut harrastajat ovat kiinnostuneita. Hinta saattaa olla aika matala? - ii-li
...on erikoistunut vinyyleihin. Se ostaa ja myy niitä. En ikäväkseni muisten sen nimeä.
Sääli 100:aa vinyyliä on hävittääkään. Niiden joukossa on aivan varmasti sellaisia, joita muut havittelevat. - On paljon ihmisiä, joiden mielestä vinyylilevyn ääni on "herkullisempi" kuin CD-levyjen.
Olisiko ideaa panna Keltaiseen Pörssiin tai muuhun vastaavaan ilmoitus? Paikkakunnallasi on varmasti myös paikallisradio. Sen halukkuutta levyjen vastaanottamiseen kannattaa ainakin kysyä. En tiedä, maksaako radio niistä mitään.- ilmoitus
huutonettiin, kauppa kay varmasti.
www.huuto.net osoitteessa.
samanlajiset levyt eri erissa tai sitten kaikki yhdella kertaa, voi hinta nousta korkeallekin
- ullapulla (toisinpäin)
juuri vuosi sitten puhdistuksen "vinyyleissäni" .Eräs lähistöllä oleva vanhojen tavaroiden kauppias tuli katsomaan minun levyt ja sain niistä jopa rahaa --ei kylläkään paljoa, mutta säästyinpä pois kantamiselta --hän vei levysoittajankin ja muutakin vanhaa tavaraa josta halusin luopua!
- vielä niitä on
vinyylisoittimia
- Katleija-T
Tuo on kyllä paras ehdotus ilman muuta. Näin sanoisi sinulle Peter von Bagh'kin. Kun pidät levyt itselläsi, arvo senkun nousee.
- Suorakaiverrus
ovat arvossaan. Jos aiot niistä luopua, niin älä ihmeessä "hävitä" ihan ilmaiseksi.
Moni kietelee kirpputoreilla ja antikvaareissa hakemassa vanhoja "rahisevia" ja on valmis maksamaan maltaita, jos löytää etsimänsä.
Itse ratkaisin vastaavan pulman ostamalla uuden soittimen. Niitäkin löytyy käytettyjen tavarain liikkeestä ihan kelvollisia. Minulla on kaikki vinyylit alakerran kuntoiluhuoneessa.
Levysoittimiakin on kaksittain, toinen on vanha Telefunken (70-luvulta), johon voi laittaa 6 levyä kerralla. Se oli olevinaan tavattoman hieno laite aikoinaan, toimii kyllä vieläkin. Levyjen hoitotarvikkeet on myös tallessa.
Mikäs sen mukavampaa kuin että kuntoillessa voi laittaa vanhaa kunnon musiikkia soimaan, enkä aio levyistäni luopua.- aupA
"Humalamäen sillalla" tekisi minut onnelliseksi. Jos sellainen joltakulta löytyy... tännepäin !
- Catleija
Saitkos reetta5 ideoita vinyyliesi luovuttamisen suhteen? Vai päätitkö sittenkin hankkia toimivan levysoittimen? Olisi mielenkiintoista kuulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709