Onko teistä oikein että köyhien leipäjonossa pyörii mummoja jotka hamstraavat sieltä ruokaa ja jakavat sitä sitten muille? Oma äitini joka on "köyhä" ja omistaa vaivaisen myymättömän rivitalotontin, käy sieltä hamstraamassa ruokaa.
Ja kaiken hyvän lisäksi hän ei edes itse syö vaan jakaa muille, minullekkin työnteli sieltä hakemiaan lihoja jotka syöttelin kyllä koiralle...
Onko oikein
23
1315
Vastaukset
- ellet..
ole poliitikko, jolla on jokin tendenssi.
- johtuu hamstraus ?
mikä teitä ikäihmisiä oikein vaivaa? Äitinikin valitti että pakastin on aivan täynnä eikä uutta hamstrattavaa mahdu sinne ja jos ei entistä saa menemään jonnekkin.Olen puhunut hänen kanssaan eikä mitää tulosta, hamstraus jatkuu.En tiedä, omat huvinsa kai jokaisella.Ei viiti oikein käymään mennä kun siellä äiti alkaa tyrkyttämään hamstraamiaan tavaroita ja esittelemmän pakastimensa sisältöa.Itse ostan ruokani kaupasta mieluummin kuin menisin johonkin jonoon jonottamaan.
- sota-ajasta,
johtuu hamstraus ? kirjoitti:
mikä teitä ikäihmisiä oikein vaivaa? Äitinikin valitti että pakastin on aivan täynnä eikä uutta hamstrattavaa mahdu sinne ja jos ei entistä saa menemään jonnekkin.Olen puhunut hänen kanssaan eikä mitää tulosta, hamstraus jatkuu.En tiedä, omat huvinsa kai jokaisella.Ei viiti oikein käymään mennä kun siellä äiti alkaa tyrkyttämään hamstraamiaan tavaroita ja esittelemmän pakastimensa sisältöa.Itse ostan ruokani kaupasta mieluummin kuin menisin johonkin jonoon jonottamaan.
jolloin kaikkea hamstrattiin ja kaikesta oli pula.
Pystyn sen ymmärtämään, mutta sitä en ymmärrä, että hyvin toimeentulevat ihmiset menevät ruokajonoihin. Se on jo ahneutta.
Minulle on jäänyt mieleen tapaus, kun olin katsomassa sairaalassa äitiäni. Hänen vieressään oli vanha nainen, joka vietiin välillä jostakin syystä pois huoneesta. Häntä oli tullut katsomaan hänen poikansa, joka oli myös sairaalan röntgenlääkäri. Hän veti auki äitinsä sängyn vieressä olevan pöydän laatikon ja katsoi sitä hölmistyneen näköisenä. Laatikko oli nim. tupaten täynnä kuivuneita leivänkannikoita. Mies selitti meille nauraen, että nyt meni yli ymmärryksen, koska hänen sisarellaan, siis naisen tyttärellä, on kotileipomo, josta äiti saa leipää ja pullaa niin paljon kuin ikinä jaksaa syödä.
Kokemuksesta tiedän miten tällaiset ihmiset keräävät kotiinsa esim. sokeria, kahvia, ja mikä pahinta, jauhoja ja ryynejä, jotka ovat täynnä toukkia.
Tai kuten ystäväni äiti, joka kaiken muun mahdollisen lisäksi oli kerännyt kylpyhuoneen ja ammeen niin täyteen täysin turhaa rojua, ettei kylpemisestä olisi tullut mitään. No, olihan talossa sauna. Oli työn ja tuskan takana ennenkuin asunto, äidin kuoleman jälkeen, saatiin siivottua asuttavaan kuntoon.
Useinhan vanhat ihmiset eivät anna omaisten tulla siivoamaan sovinnolla.
Joillekin ihmisille myös kaikenlaisten tarjousten perässä juokseminen on ajankulua.
Vaatii melkoisen kynnyksen ylityksen mennä leipäjonoon seisomaan, jos vielä joku tuttu sattuisi huomaamaan.
Katselin eilen Metodistikirkon avustusjonoa joka oli lähes 100m pitkä! Yleisssilmäys oli, kyllä siinä näkyi olevan kaikenikäisiä henkilöitä.
Kuka sinne menisi jos ei olisi tosi tarve, kysyn vaan.
Usein niillä hamstraus mummoilla ja papoilla on
psyykinen ongelma - kerätä tavaraa - pahentuvaakin - jos sattuu tarvitsemaan. Ei enää polla pelaa, menee jonoon kun naapurikin menee! Voi samalla vaihtaa informaatiota toisten kanssa, sitä voi yksinäisyys teettää.
Eräskin mummeli oli pappansa kanssa kerännyt komeron täyteen tyhjentyneitä maito-, ja piimätölkkejä,melkein 200! voitte arvata mikä haju oli huushollissa.
Naapurit ilmoittivat kotisairaanhoitoon hajun perusteella tapauksen, löydös oli järisyttävä. Varotaan vaan ettei meihin iske moinen psyykestä johtuva keräilyvimma. Sillä sitähän se on.- mirjamarja ek
Eräs tuttavani ei ole koskaan heittänyt pois muovipusseja. Hänellä on niitä kymmenien vuosien ajalta kauniisti viikattuna ja kauppakasseihin (muovisiin) pakattuna. Kasseja on vaikka kuinka paljon vaatehuoneen ylähyllyllä. Hänen mielestään aina nitä voi tarvita johonkin. Nehän ovat niin siisteja ja sieviä.
- ruokapussia
mirjamarja ek kirjoitti:
Eräs tuttavani ei ole koskaan heittänyt pois muovipusseja. Hänellä on niitä kymmenien vuosien ajalta kauniisti viikattuna ja kauppakasseihin (muovisiin) pakattuna. Kasseja on vaikka kuinka paljon vaatehuoneen ylähyllyllä. Hänen mielestään aina nitä voi tarvita johonkin. Nehän ovat niin siisteja ja sieviä.
kerää eräs ystävä.Hän sanoi,että aina on otettava maitojauhe ja sämpyläjauho vaikka ei käytä.Mielestäni maitojauheen voisi joku toine työtön ottaa ja käyttää.Vuosien varrella näitä on kertynyt useita paketteja.Kyseessä on eläkeläinen pappa.
- eevakaarina
ruokapussia kirjoitti:
kerää eräs ystävä.Hän sanoi,että aina on otettava maitojauhe ja sämpyläjauho vaikka ei käytä.Mielestäni maitojauheen voisi joku toine työtön ottaa ja käyttää.Vuosien varrella näitä on kertynyt useita paketteja.Kyseessä on eläkeläinen pappa.
Se on sitten muilta pois, kun ottaa itselle, vaikkei tarvitsekaan.
- ii-li
Miten voi mennä leipäjonoon, jos ei ole todellinen tarve? Sen luulisi olevan aikamoinen kynnys kenelle tahansa. - Menisikö sama ihminen vain mielijohteesta sossun luukulle?
Minulla ainakin täytyisi olla todellisen todellinen hätätilanne, jotta tekisin sellaista.
Olin opiskeluaikana rutikiöyhä ja todellinen saituri. Minulla riitti rahaa melkein aina, kun en koskaan ostanut mitään muuta kuin kaikkein välttämättömimmän. Minulla ei ollut edes varaa käyttää bussia, vaan kävelin aina. Kerran kuitenkin kävi niin, että jouduin viemään kelloni kaniin. Se oli nolo kokemus. (Hätäpäissäni silloin keksin senkin, että kokeilin kaikki puhelinautomaatit siltä varalta, että joku olisi unohtanut ottaa vaihtorahansa. Sainhan minä muutaman pennin silläkin ilveellä.)
Kaksi kertaa minut pelasti se, että löysin kadulta 5 mk:n setelin. :)
Hamstraaminen ja tarjousten perässä juokseminen ei minun mielestäni auta yhtään mitään. Minun mielestäni paras tapa on ostaa sitä, mitä tarvitsee ja jättää muu ostamatta. Jos kaupassa on tarjous haluamastani tuotteesta, niin hyvä on.
- että äitisi on leipäjonossa
Sinä tietysti ajelet mersulla.
- pullaulla
että ovat leipäjonossa ,kun varastasivat ja ryöstävät vanhoja ihmisiä nälissään.
- lea
Jospa Äitisi on elämänsä aikana kokenut sodan jälkeisen puutteen kun mitään ei ollu?Nyt vanhana hän varmasti elää pelossa että sama toistuu.Tunnen muutaman mummelin jotka tekee samaa.Tarvetta ei olisi,mutta se hamstrausvietti on päällä ja sitten taas se antamisen ilo.Ota siitä nyt sitten selvää.Eihän ne ruuat hukkaan mene jos hän niitä toisille jakaa.Koita jutella hänen kanssaan,siitä saattaisi olla apua.Minusta tuollanen on joteski noloa läheisille.
- katriina64
ihminen, nyt 88 - vuotias. Eli nuoruuttaan silloin sodan jälkeen, kun paperinarun pätkätkin säästettiin.
Ei äiti kyllä leipäjonoon menisi, mutta ollessamme kerran hänen kanssaan ulkomaamatkalla, hän otti lentokoneessa aterialla tähteeksi jääneet ketsuppi ja sokeri kertakäyttöpussit laukkuunsa.
Meillä kylässä ollessaan hän kulkee sammutelemassa turhia valoja, että sähköä säästyy, niinkuin tietysti vähän säästyykin.
Ahneus ja säästäväisyys ovat joskus aika lähellä toisiaan, mutta ei äiti todellakaan ilkeäisi mennä mihinkään julkisesti jonottamaan ilmaisia saatavia. Hänellä on tavallaan aika ylpeä luonne.
Mummoni oli tas nähnyt todelliset nälkävuodetkin, jolloin ihmisiä kulki suurin joukoin kerjäämässä ruokaa.
Hän sanoikin ruasta ronkeloiville lapsenlapsilleen usein, että "olisittepa kerrankin nähneet nälkää!" - ii-li
katriina64 kirjoitti:
ihminen, nyt 88 - vuotias. Eli nuoruuttaan silloin sodan jälkeen, kun paperinarun pätkätkin säästettiin.
Ei äiti kyllä leipäjonoon menisi, mutta ollessamme kerran hänen kanssaan ulkomaamatkalla, hän otti lentokoneessa aterialla tähteeksi jääneet ketsuppi ja sokeri kertakäyttöpussit laukkuunsa.
Meillä kylässä ollessaan hän kulkee sammutelemassa turhia valoja, että sähköä säästyy, niinkuin tietysti vähän säästyykin.
Ahneus ja säästäväisyys ovat joskus aika lähellä toisiaan, mutta ei äiti todellakaan ilkeäisi mennä mihinkään julkisesti jonottamaan ilmaisia saatavia. Hänellä on tavallaan aika ylpeä luonne.
Mummoni oli tas nähnyt todelliset nälkävuodetkin, jolloin ihmisiä kulki suurin joukoin kerjäämässä ruokaa.
Hän sanoikin ruasta ronkeloiville lapsenlapsilleen usein, että "olisittepa kerrankin nähneet nälkää!"Minä vien hotellista ylimääräisen shampoopullon. Se on pieni ja mahtuu hyvin nesessääriin, ja siitä on hyötyä matkoilla. Jos hotellissa on ompelutarvikkeet, niin vien myös ne. Niissä on yleensä hiukan lankaa, hakaneula ja neula. Niistä on vielä enemmän hyötyä matkoilla. Otan myös mainoskyniä monista paikoista, koska kynät häviävät vähän väliä ties minne, ja kynää aina tarvitaan. (Olen kynien suurkuluttaja. Ne ovat aina lopussa, sillä unohtelen niitä joka puolelle.)
Yksi asia hotelleissa on sellainen jota ei saa kaupoista. Se on n. 5 cm leveä ja n. 30 cm pitkä liuska, jolla voi kiillottaa kenkänsä. Niitä on kuitenkin harvoin enemmän kuin yksi. - katriina64
ii-li kirjoitti:
Minä vien hotellista ylimääräisen shampoopullon. Se on pieni ja mahtuu hyvin nesessääriin, ja siitä on hyötyä matkoilla. Jos hotellissa on ompelutarvikkeet, niin vien myös ne. Niissä on yleensä hiukan lankaa, hakaneula ja neula. Niistä on vielä enemmän hyötyä matkoilla. Otan myös mainoskyniä monista paikoista, koska kynät häviävät vähän väliä ties minne, ja kynää aina tarvitaan. (Olen kynien suurkuluttaja. Ne ovat aina lopussa, sillä unohtelen niitä joka puolelle.)
Yksi asia hotelleissa on sellainen jota ei saa kaupoista. Se on n. 5 cm leveä ja n. 30 cm pitkä liuska, jolla voi kiillottaa kenkänsä. Niitä on kuitenkin harvoin enemmän kuin yksi.kun kysyn, että onko tapasi viedä noita shampoita, mainoskyniä ja ompelutarvikkeita, lähtöisin jonkin asteisesta kleptomaniasta, mitä et edes itse tiedosta?
Tähän en saa varmaankaan vastausta, mutta minusta tavaroiden kerääminen, silloin kun siihen ilmenee tilaisuus, eikä edes tarvitse niitä, on omituista.
Olen kuullut joidenkin pöllivän hotellihuonesta myöskin pyyhkeitä ja tuhkakuppeja. - ii-li
katriina64 kirjoitti:
kun kysyn, että onko tapasi viedä noita shampoita, mainoskyniä ja ompelutarvikkeita, lähtöisin jonkin asteisesta kleptomaniasta, mitä et edes itse tiedosta?
Tähän en saa varmaankaan vastausta, mutta minusta tavaroiden kerääminen, silloin kun siihen ilmenee tilaisuus, eikä edes tarvitse niitä, on omituista.
Olen kuullut joidenkin pöllivän hotellihuonesta myöskin pyyhkeitä ja tuhkakuppeja.Hotellin shampoiden tai ompelutarvikkeiden ottaminen on täysin luvallista. Yhtä hyvin olisin voinut käyttää ne hotellissa ollessani. Ne kuuluvat huoneen hintaan. (Nykyisin esim. Pohjoismaissa ei enää ole erillisiä shampoopulloja, vaan iso pumppusäiliö, joka on kiinnitetty seinään.)
Mainoskynät taas ovat tarkoitettukin otettaviksi. Ne ovat mainoksia. Ollessani vielä töissä, meidänkin firmassa oli asiakastilassa iso maljakko, joka oli täynnä mainoskyniä kenen tahansa otettavaksi.
En tietenkään vie pyyhkeitä tai tuhkakuppeja. Sehän olisi varastamista. Se ei tulisi mieleenikään. - Sitäpaitsi hotellillani on VISA-korttini numero. Kyllä se osaa laskuttaa, jos vien jotakin luvatonta.
Joissakin (harvoissa) hotelleissa on käytettävissä hieno kylpytakki. Sellaisen voi yleensä ostaa hotellista, jos haluaa. - Ravintoloistakin voi usein ostaa ravintolan omia laseja, ja Finnairkin myy omia bisnesluokan lasejaan. (Ne ovatkin varsin kauniita ja hyvää laatua.) (En nyt muista, ovatko lasit nykyisin poistettu käytöstä. Eivät varmaankaan.) - katriina64
ii-li kirjoitti:
Hotellin shampoiden tai ompelutarvikkeiden ottaminen on täysin luvallista. Yhtä hyvin olisin voinut käyttää ne hotellissa ollessani. Ne kuuluvat huoneen hintaan. (Nykyisin esim. Pohjoismaissa ei enää ole erillisiä shampoopulloja, vaan iso pumppusäiliö, joka on kiinnitetty seinään.)
Mainoskynät taas ovat tarkoitettukin otettaviksi. Ne ovat mainoksia. Ollessani vielä töissä, meidänkin firmassa oli asiakastilassa iso maljakko, joka oli täynnä mainoskyniä kenen tahansa otettavaksi.
En tietenkään vie pyyhkeitä tai tuhkakuppeja. Sehän olisi varastamista. Se ei tulisi mieleenikään. - Sitäpaitsi hotellillani on VISA-korttini numero. Kyllä se osaa laskuttaa, jos vien jotakin luvatonta.
Joissakin (harvoissa) hotelleissa on käytettävissä hieno kylpytakki. Sellaisen voi yleensä ostaa hotellista, jos haluaa. - Ravintoloistakin voi usein ostaa ravintolan omia laseja, ja Finnairkin myy omia bisnesluokan lasejaan. (Ne ovatkin varsin kauniita ja hyvää laatua.) (En nyt muista, ovatko lasit nykyisin poistettu käytöstä. Eivät varmaankaan.)ulkomailla hotellissa muuten kuin turistimatkalla ja siellä ei ole ollut ompelutarvikkeita, eikä kenkäplankkiakaan.
Sinä tietenkin työmatkoillasi olet majoittunut tasokkaampiin paikkihin.
En tietenkään tarkoittanut tosissani, että olisit kleptomaani, mutta olen kuullut, että joillakin ihmisillä on taipumus ottaa mukaansa lähes kaikki mikä lähtee irti, eikä se taida olla kleptomaniaa, vaan pelkkää ahneutta. - ii-li
katriina64 kirjoitti:
ulkomailla hotellissa muuten kuin turistimatkalla ja siellä ei ole ollut ompelutarvikkeita, eikä kenkäplankkiakaan.
Sinä tietenkin työmatkoillasi olet majoittunut tasokkaampiin paikkihin.
En tietenkään tarkoittanut tosissani, että olisit kleptomaani, mutta olen kuullut, että joillakin ihmisillä on taipumus ottaa mukaansa lähes kaikki mikä lähtee irti, eikä se taida olla kleptomaniaa, vaan pelkkää ahneutta....ovat olleet kertakäyttöisiä välineitä, jotka on tarkoitus käyttää vapaasti loppuun hotellissa ollessaan. Enkä minä tetysti vie niitä silloin, jos en tarvitse.
Ylimääräinen pikku shampopullo tai ompelutarvikkeet ovat erittäin käyttökelpoisia matkoilla. - Niin pieniä shampoopulloja kuin hotelleissa on ei saa kaupoista. Ne riittävät 2-3 perukertaan, kun on vähän tukkaa, kuten minulla.- Useammin kuin kerran on käynyt niin, että tavallinen shampoopullo on alkanut pursuta matkalukussa ilmanpaineen vaikutuksesta. Sen vuoksi se pikkupullo on hyvä. Se ei tahraa ainakaan kovin paljon, jos se alkaa vuotaa. ii-li kirjoitti:
Minä vien hotellista ylimääräisen shampoopullon. Se on pieni ja mahtuu hyvin nesessääriin, ja siitä on hyötyä matkoilla. Jos hotellissa on ompelutarvikkeet, niin vien myös ne. Niissä on yleensä hiukan lankaa, hakaneula ja neula. Niistä on vielä enemmän hyötyä matkoilla. Otan myös mainoskyniä monista paikoista, koska kynät häviävät vähän väliä ties minne, ja kynää aina tarvitaan. (Olen kynien suurkuluttaja. Ne ovat aina lopussa, sillä unohtelen niitä joka puolelle.)
Yksi asia hotelleissa on sellainen jota ei saa kaupoista. Se on n. 5 cm leveä ja n. 30 cm pitkä liuska, jolla voi kiillottaa kenkänsä. Niitä on kuitenkin harvoin enemmän kuin yksi.En unohtanut minäkään ottaa mukaani mitään sellaista josta olin maksanut hotelliyöpymisten aikana työmatkoilla!
Vieläkin on kylpyhuoneessa ja pikkuvessoissa hotellien pieniä saippuoita ja shampoopakkauksia tai -pulloja vieraitten käytettäväksi.
Todella käteviä matkoilla suurten pullojen sijaan. Tulitikkupakkauksiakin minulla on vaikka en polta tupakkaa, mutta sytyttelen kynttilöitä mielelläni.- ii-li
MdK-MdK kirjoitti:
En unohtanut minäkään ottaa mukaani mitään sellaista josta olin maksanut hotelliyöpymisten aikana työmatkoilla!
Vieläkin on kylpyhuoneessa ja pikkuvessoissa hotellien pieniä saippuoita ja shampoopakkauksia tai -pulloja vieraitten käytettäväksi.
Todella käteviä matkoilla suurten pullojen sijaan. Tulitikkupakkauksiakin minulla on vaikka en polta tupakkaa, mutta sytyttelen kynttilöitä mielelläni.Usein niissä on kaunis pakkaus, mutta käytän paljon mieluummin nestesaippuaa.
Tulitikkuja kylläkin, jos ne ovat erikoisessa pakkauksessa. Ihan vain sen pakkauksen takia. Joskus ne ovat kauniita matkamuistoja. Minulla on vieläkin yksi yli 20-vuotta vanha tikkurasia, vaikken ole koskaan käyttänyt niitä tikkuja. En kertakaikkiaan raatsi käyttää tikkuja, koska nekin ovat aivan erilaisia kuin kaikki muut tulitikut. - fiiuliN
ii-li kirjoitti:
Usein niissä on kaunis pakkaus, mutta käytän paljon mieluummin nestesaippuaa.
Tulitikkuja kylläkin, jos ne ovat erikoisessa pakkauksessa. Ihan vain sen pakkauksen takia. Joskus ne ovat kauniita matkamuistoja. Minulla on vieläkin yksi yli 20-vuotta vanha tikkurasia, vaikken ole koskaan käyttänyt niitä tikkuja. En kertakaikkiaan raatsi käyttää tikkuja, koska nekin ovat aivan erilaisia kuin kaikki muut tulitikut.Enkä niinollen tiedä mikä kuuluu maksetun hotellihuoneen asukkaalle ja mikä ei.
Kerran olin tyttäreni kanssa bingosta voittamalla kahden hengen matkalla Virossa.
Kuuluimme samaan seuraan toisten kanssa jossa olivat saman matkan voittaneet.
Myös hallinpitäjä oli mukana ja maksoi "juotavat",
täys'ylläpito kuului matkaan.
Hotellihuoneessa oli jääkaapissa paljon pikkupulloja, joita tyttäreni kielsi minua ottamasta.
Otin kuitenkin kotiinlähtiessä yhden pikkuriikkisen pullon muistoksi.
Kysynkin teiltä useasti matkustavilta, olisiko tämän jääkaapin sisällön voinut käyttää?
Ja jos ei olisi saanut, ja jos olisimme käyttäneet, niin mistä lasku olisi mahdollisesti peritty, meiltä, vai tuon bingohallin omistajilta? - ii-li
fiiuliN kirjoitti:
Enkä niinollen tiedä mikä kuuluu maksetun hotellihuoneen asukkaalle ja mikä ei.
Kerran olin tyttäreni kanssa bingosta voittamalla kahden hengen matkalla Virossa.
Kuuluimme samaan seuraan toisten kanssa jossa olivat saman matkan voittaneet.
Myös hallinpitäjä oli mukana ja maksoi "juotavat",
täys'ylläpito kuului matkaan.
Hotellihuoneessa oli jääkaapissa paljon pikkupulloja, joita tyttäreni kielsi minua ottamasta.
Otin kuitenkin kotiinlähtiessä yhden pikkuriikkisen pullon muistoksi.
Kysynkin teiltä useasti matkustavilta, olisiko tämän jääkaapin sisällön voinut käyttää?
Ja jos ei olisi saanut, ja jos olisimme käyttäneet, niin mistä lasku olisi mahdollisesti peritty, meiltä, vai tuon bingohallin omistajilta?Baarikaapin päällä on yleensä lappu ja hinnasto, johon merkitään, mitä kaapista on ottanut. Maksu tapahtuu, kun kirjautuu ulos hotellista. Hinnat ovat moninkertaiset kaupan hintoihin verrattuina.
Joidenkin hotellien baarikaapeissa on mukamas elektroninen valvonta, mutta siihen en oikein usko.
Ilmeisesti tuossa sinun tapauksessasi kukaan ei huomannut ajoissa, että olit ottanut pullon. Muuten se olisi kyllä laskutettu sinulta. Voi hyvin olla, ettei hotelli vaivaudu jälkikäteen noin pienen asian vuoksi. Periminen saattaa tulla kalliimmaksi kuin itse pullo.
- jotenkin noloa
on se jotenkin noloa minustakin, tuntuu että se on periksi antamista jollekkin periaatteelle jos leipäjonoon menee, tai ovelaa hyväksikäyttämistä. Tai sitten niin pitäisi kaikkien tehdä ja heittää periaatteet romukoppaan. No jos sosiaalihuollosta rahaa saisi noin vain olisi äiti sielläkin varmaan jonottamassa,eikä varmaan häpeäisi yhtään, ei hänellä ole mitään periaatteita, en ainakaan lapsena ole milloinkaan huomannut mitään vaan kaikki 'asiat' on suhteellista. Hyvä ja auttavainen ihminen hän on mutta ehkä hän haaskaa kykyjään tuolla vaan hänen pitäisi mennä oikeasti köyhiä auttamaan ruuan hankinnassa, että hän näkisi millaisia ovat oikeasti köyhien olot, saattaisi tuo hamstraaminen itselle loppua.
- arvelen
äiti oli töissä kymmeniä vuosia laitoksessa jossa hoidettiin vammaisia, minusta hän itse on 'laitostunut' sekä hän asui vuokralla myös suurimman osan elämästään, vain muutamia vuosien ajan omisti talon kun isäni kuoli ja hänestä ei ollut kyllä omistajaksi, hän 'odottaa' että asiat hoidetaan, kuten laitoksessa on varmaan tapana tehdä.Olisiko 'laitostumisella' jotain syytä hamstraukseen,jos hän näkee senkin laitoksen antamana proviisiona joka täytyy saada tai jää ilman ja muut 'työkaverit' vievät kaiken, eli kateutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709