Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2665
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun isä näki minut huulet maalattuina ja kynnet lakattuina, niin hän totesi että on suu- ja sorkkatauti iskenyt.
20.05.2006 11:07
Kapeakärkiset piikkarit ei ole tehty ollenkaan jalan anatomiaa seuraillen.
Jotta kengät sopisivat kunnolla jalkaan, pitäisi keskivarpaan olla etusormen pituinen!
Kuinkahan paljon lattioita on kapeilla piikkikoroilla pilattu?
60-luvun alussa menin kävelemällä töihinkin piikkarit jalassa. Toinen kenkäpari oli mukana laukussa kotimatkaa varten, koska toisen parin jätin aina suutarille uusien kantalappujen laittamista varten.
Eräänä kuumana kesäpäivänä katselin jotakin näyteikkunaa kauan ja juutuin piikkikorkoineni auringossa lämmenneeseen asfalttiin!! Oli siinä ohikulkijoilla hauskaa kun kampesin sateenvarjollani kenkiä irti asfaltista!
Kerran taas sattui tansseissa, että eräs tyttö polkaisi tanssin pyörteissä piikkikorkonsa minun kenkääni, varpaitten väliin. Kipu oli sietämätön ja linkkasin pitkän aikaa kipeällä jalallani.
Olen ollut 17-vuotiaasta saakka piikkarifriikki,
oikea kenkien kerääjä! Korkeissa koroissa jalka näyttää sirommalta, ryhti paranee ja tietenkin pienenä ihmisenä olen pitänyt ylimääräisistä pituussenteistä.
Joskus 50-vuotisena alkoi selkä tehdä tenää ja oli pakko siirtyä matalakorkoisempiin kenkiin. Ensi alkuun tuntui kuin lentäisi selälleen kun oli tuki poissa kantapäitten alta!
Kauneimmat kenkäni olen säästänyt, vaikka en niitä enää käytäkään.
Olen katsellut tämän päivän nuoria naisia, jotka seuraavat muotia ja käyttävät myös korkeakorkoisia kenkiä ja tehnyt havainnon, että vaan harvat osaavat kävellä korkeakorkoisilla kengillä. Useimmat kävelevät polvet koukussa, hartiat lytyssä ja silloin nuo "naisellisuuden korostajat", korkokengät tekevät koko olemuksesta koomillisen näköisen.
20.05.2006 09:08
Nyt tiedän mitä rotua nuo lampaat ovat, kun kysyin omistajalta. Ne ovat Oxford down-rotua,
nopeasti kasvavia, suuria, valkoisia, joilla on tumma pää ja jalat, sekä iso häntä, jota en saparoksi sanoisi.
19.05.2006 11:56
Mahtaako nuo naisystävät jättää "vahingossa" intiimejä asujansa siinä tarkoituksessa että merkitsevät reviirinsä, jos epäilevät että on kilpakumppaneita jossakin uhkaamassa. ;-)
Minusta on aina ollut huono merkki jos miesystävät ovat jättäneet vaatteitansa luokseni :)
Olen ajatellut että mies hakee hyvää pyykkäriä... ja olen laittanut vaatteet muovipussiin ja sanonut että katsos kun sulta on unohtunut kokonainen vaatekerta tänne.
17.05.2006 12:40
Tulipa mieleen 50-luku kun luin noita mummojen hellemekkojuttuja toisessa ketjussa :D
Silloin oltiin nuoria ja tietenkin hyperhienoja ja tyylikkäitä!
Vaikka vartalo oli nuori ja hoikka, muodot kohdallaan, niin kaikki oli tungettu kireän korsetin sisään kesäkuumallakin! Tietenkin täytyi olla myös alushame (sellainen vannealushame) ja nailonsukat. Sitten ehkä BB-ruudullinen leninki, patellavyö, shifonkihuivi kiedottu leuan alta ja sidottu niskaan solmulle, pienet hansikkaat kädessä ja tietenkin piikkikorkokengät jalassa.
Elegantimpi vaihtoehto oli ehkä pitää esim. kaupunkireissulla päällimmäisenä A-linjaista takkia ja muodikas valkoinen hattu päässä!
Voi hyvä jysäys! :DD
Nyt saa muodot rehoittaa vapaasti ja olla kesälaitumella väljien vaatteitten alla.
Mikä siinä lienee kun kesästäkin osaa nauttia oikealla tavalla vasta vanhana? ;)
---
Minulla on tallessa vielä 70-luvulla ostetut
ns. platåkengät, joissa on 3 cm paksu pohja ja 10 cm kiilakorko. Kengät ovat taas suurinta muotia, mutta en taida uskaltaa käyttää niitä enää. Muistan että kerran autolla ajaessani kun minulla oli nuo kengät jalassa, niin kaasujalka juuttui kaasupolkimen ja jarrun väliin...
17.05.2006 10:53
on ursula???
15.05.2006 14:12
Eilen aamulla, kun olin menossa lenkille, oli naapuritalon maille tuotu viitisenkymmentä lammasta. En tiedä mitä rotua ne ovat mutta niillä on pääkin sellainen iso musta pörröpää ja ovat sellaisia lampaita kuin satukirjoissa näkee.
Pysähdyin aidan viereen ja uteliaita lampaita alkoi tulla lähemmäksi.
Kysyin rohkeimmalta lampaalta, että "mikäs se on kipeänä tänään" :) ja lammas vastasi: "pää"!
Kohta kuului joka puolelta "pää, pää".
Uskoinhan minä ja kävelin eteenpäin. Niillä oli varmaan ollut kovat kili-pailut edellisiltana.
15.05.2006 10:26
Mitä sanot kun nuoret miehet haaveilevat meistä mummeleista! On miehiä, jotka eivät voisi kuvitella itsensä ikäistä naista kaverikseen.
15.05.2006 10:10
Näin kerran TV:ssä jutun yhdestä norjalaisperheestä, joitten pihaan oli eksynyt hirven vasikka. Ilmeisesti sen emo oli kaadettu hirvimetsästyksen aikana.
Tämä vasikka oli alkanut tulla sisälle asti, kun ulko-ovi oli auki. Perhe otti sen lemmikikseen, syötti sitä ja se liikkui sisällä kuin koira :)
Se tuli jopa makuukamarin sänkyyn kun perhe katsoi siellä TV:tä sängyssä maaten. Kaikki näytettiin TV-ruudussa, ettei se ollut pelkkää keksittyä juttua.
15.05.2006 10:03
Tässä ohjelmassa kerrottiin että pelkästään Aasiassa on yhteensä n. 100 miljoonan naisvähemmistö lapsimurhien ja aborttien takia.
Pitkällä tähtäimellä sillä on tulevaisuudessa sekä poliittisia että sosiaalisia seuraamuksia.
Tästä on kyllä oltu tietoisia - ekspertit ovat nähneet että poikalasten syntyminen on lisääntynyt koko ajan viimeisten 20 vuoden aikana.
Joillakin alueilla Kiinassa ja Intiassa on kyliä joissa ei juuri naisia ole.
Pohjois-Intiassa esim. Punjabin ja Haryanan alueilla on suurin naisvajaus. Ohjelmassa kerrottiin että Haryanassa on ns. Bachelors villages, poikamieskyliä missä raiskaukset, rikollisuus ja alkoholismi lisääntyy.
Pakistanialainen Faysal Edhi kertoi omasta toiminnastaan säätiössä jonka päämääränä on estää vauvojen hylkeillejättö Karachin kaduille.
Juuri miljoonakaupungissa Karachissa kerrottiin tyttövauvojen hylkäämisen olevan tavallista ja lisääntyy köyhyyden kasvaessa. Vastasyntyneitä vauvoja saatetaan jättää kuolemaan ojiin, puistoihin, kaatopaikoille.
14.05.2006 21:02
Etkö lukenut Ruuneperin hienoa runoa ja onnitteluja kaikille äideille? Ja äidit kiittävät.
14.05.2006 16:18
90-luvun alussa tein leikekirjan lehtiuutisista, missä eläimet olivat uutisten aiheina.
Leikekirja on tallella ja 27/8 -90 oli uutinen haukan hyökkäyksestä pelastuneesta papukaijasta.
Tämä tapahtui Örnsköldsvikissä.
- Apua, apua! huusi papukaija hädissään kun kanahaukka teki salamahyökkäyksen papukaijan häkkiä kohti kotipihalla. Hyökkäys päättyi siihen että haukka katkaisi siipensä ja se piti lopettaa.
Omistajapariskunta istui muutaman metrin päässä kun kuulivat lemmikkinsä avunhuudon. Ilmeisesti papukaija oli huomannut haukan ennen muita ja koska se tiesi mitä vaaran uhatessa tehdään, niin säästyi hyökkäyksestä naarmuitta!
14.05.2006 13:24
vielä muutamia vuosikymmeniä sitten.
Ei ollut harvinaista että jonkun talon piika sai raiskauksen jälkeen mennä "enkelintekijän" puheille, säästyäkseen vielä suuremmalta häpeältä yksinäisenä äitinä. Syyttömille lapsillekin annettiin rumia nimityksiä, äpärä, lehtolapsi.
Onneksi on ajat muuttuneet ja sekä yksinäiset äidit että heidän lapsensa ovat samanarvoisia muitten äitien ja lasten kanssa.
Tyttöjen kouluttaminen oli turhaa rahan haaskausta, hehän menisivät kuitenkin naimisiin.
Muistan miten epäoikeudenmukaiselta tuntui kun veljieni ei koskaan tarvinnut osallistua sisätöihin, siivoukseen tai astianpesuun, heidän piti oppia tekemään raskaita ulkotöitä. Mutta se ei estänyt meitä tyttöjä tekemästä myös samoja raskaita ulkotöitä! Kaikki työt sopivat naiseille, mutta oli töitä jotka koettiin häpeällisinä jos mies niitä teki, jopa lastenvaunujen työntäminen!
Kyllä näissäkin asioissa on kehitys mennyt eteenpäin!
On ilo katsella nuoria isiä, jotka auttavat vaimojaan kotitöissä, leikkivät lastensa kanssa ja osallistuvat kaikella tavalla perheen yhteiseen elämään toisella tavalla kuin mitä tehtiin vielä muutama vuosikymmen sitten.
14.05.2006 11:41
Vuosisatojen aikana perityt tavat ja arvot ovat sitkeitä muutettavaksi nykypäivää vastaavaksi.
Meille nykyajan ihmisille on vaikeata ymmärtää kuinka paljon oma arvomaailmamme on saanut muuttua pelkästään viimeisten 50-60 vuoden aikana.
Ajatellaanpa vaikka yksinäistä äitiä. Mikä häpeä se oli vielä muutamia vuosikymmeniä sitten! Lapset jätettiin ehkä lastenkotiin tai annettiin pois johonkin lapsettomaan kotiin.
Häpeä oli yksinomaan naisen, ei koskaan miehen, joka ehkä oli naisen työnantaja ja jolla oli kaikki valta naisen elämän perustarpeitten turvaamiseen, kuten työpaikan säilyttämiseen jne.
Nainen oli leimattu loppuiäkseen kevytkenkäisenä heitukkana. Miestä ei edes mainittu näissä yhteyksissä.
Teki todella pahaa katsella tuota TV-ohjelmaa, missä yksinäiset miehetkin myönsivät, että elämä ei ole mitään ilman naisia.
Me tarvitsemme toisiamme, jotta elämä jatkuisi elämän arvoisena.
13.05.2006 17:00
Minulla on poika joka on oikea nörtti.
Hän yllytti minua hankkimaan ensimmäisen tietsikan 14 vuotta sitten työni helpottamiseksi.
Poikani on opettanut kaiken "tarpeellisen".
Kaikki vaikeat jutut hän hoitelee luonani käydessään, tarkistaa paloseinät ja muut tietoturvallisuutta käsittelevät jutut.
Tänä päivänä ihmettelen kuinka olen tullut toimeen ilman tietokonetta.
Oli kulunut n 30 vuotta kun viimeksi olin ollut tekemisissä tietokoneitten kanssa. Tekniikka oli muuttunut valtavasti.
Joskus 60-luvulla kirjoitettiin kaikki tietokoneeseen menevät tiedot ns. reikäkorteille.
Tietokoneet olivat valtavia hökkeleitä ja tietokoneitten parissa työskentelevät miehet kävelivät valkoisissa takeissa niinkuin lääkärit :)
Meillä oli erikoinen reikäkorttien stanssausosasto (olisiko lävistysosasto suomeksi?) konttorilla, tytöt saivat urakkapalkkaa. Nopeus oli valttia.
Nyt on yhdessä kannettavassa tietokoneessa varmasti yhtä paljon muistikapasiteettia kuin noissa vanhoissa koko kellarin täyttävissä koneissa yhteensä!
Kun joskus joudun vanhainkotiin niin toivottavasti "humetti" pelaa vielä niin paljon etä voin ottaa mukaani kannettavan tietokoneen, surfailen vaarien kanssa :D
13.05.2006 15:18
Tuosta enteristä tuli mieleen juttu eräästä eläkeläisestä, joka tuskaili tietsikan ääressä. Kolmevuotias lapsenlapsi katseli vaarinsa touhuja tutti suussa, otti sitten tutin pois ja sanoi: - Paina vaali enteliä!
13.05.2006 15:06
ei tosiaankaan tarvitse itse ostaa, sitä voi tulla lahjaesineinä tai perintönä.
Aikaisemmin minulla oli kaikki krääsä esillä, nyt olen alkanut käyttää sellaista menetelmää että lajittelen esineet esim. värin tai materiaalin mukaan ja laitan osan pois näkyviltä.
Lasiesineet (siniset, kirkkaat, vihreät jne) eri laatikoihin, kermiikkaesineet eri laatikoihin, puuesineet erilleen. Sitten otan vaan muutamia esineitä eri laatikoista ja pidän esillä jonkun aikaa, sitten vaihdan muihin esineisiin.
Samoin teen taulujen kanssa. Vaihdan välillä joitakin tauluja.
12.05.2006 21:59
käynyt Egyptissä.
12.05.2006 20:15
mutta ei matkoilta kerättyä krääsää :) Miksi keräät niitä?
12.05.2006 19:32
http://www.radron.se/templates/news____6341.asp
12.05.2006 16:28
52 / 134