Vapaa kuvaus

Aloituksia

154

Kommenttia

2665

1. Kapeakärkiset piikkarit ei ole tehty ollenkaan jalan anatomiaa seuraillen.
    Jotta kengät sopisivat kunnolla jalkaan, pitäisi keskivarpaan olla etusormen pituinen!

Kuinkahan paljon lattioita on kapeilla piikkikoroilla pilattu?
    60-luvun alussa menin kävelemällä töihinkin piikkarit jalassa. Toinen kenkäpari oli mukana laukussa kotimatkaa varten, koska toisen parin jätin aina suutarille uusien kantalappujen laittamista varten.
    Eräänä kuumana kesäpäivänä katselin jotakin näyteikkunaa kauan ja juutuin piikkikorkoineni auringossa lämmenneeseen asfalttiin!! Oli siinä ohikulkijoilla hauskaa kun kampesin sateenvarjollani kenkiä irti asfaltista!
    Kerran taas sattui tansseissa, että eräs tyttö polkaisi tanssin pyörteissä piikkikorkonsa minun kenkääni, varpaitten väliin. Kipu oli sietämätön ja linkkasin pitkän aikaa kipeällä jalallani.

Olen ollut 17-vuotiaasta saakka piikkarifriikki,
    oikea kenkien kerääjä! Korkeissa koroissa jalka näyttää sirommalta, ryhti paranee ja tietenkin pienenä ihmisenä olen pitänyt ylimääräisistä pituussenteistä.
    Joskus 50-vuotisena alkoi selkä tehdä tenää ja oli pakko siirtyä matalakorkoisempiin kenkiin. Ensi alkuun tuntui kuin lentäisi selälleen kun oli tuki poissa kantapäitten alta!
    Kauneimmat kenkäni olen säästänyt, vaikka en niitä enää käytäkään.

Olen katsellut tämän päivän nuoria naisia, jotka seuraavat muotia ja käyttävät myös korkeakorkoisia kenkiä ja tehnyt havainnon, että vaan harvat osaavat kävellä korkeakorkoisilla kengillä. Useimmat kävelevät polvet koukussa, hartiat lytyssä ja silloin nuo "naisellisuuden korostajat", korkokengät tekevät koko olemuksesta koomillisen näköisen.
  2. on ursula???
  3. käynyt Egyptissä.