Moniavioisuus - ihanne?

MdK-MdK

Monissa kulttuureissa on moniavioisuus sallittua, mutta miten mahtaa olla perheen sisäisen sovun laita, kun omistaa miehen "osakeyhtiön" osakkaana?

Miesystäväni kertoi Keniassa työskennellessään saaneensa leikkauspöydälle naisia, joilla oli mitä kauheimmat puremisjäljet, jotka kanssasisaret olivat mustasukkaisuudessaan aiheuttaneet.

Onkohan niin että rakkaus on sellainen voima, että sen suojelemiseksi (ja voittamiseksi) olemme valmiita tekemään melkein mitä vain, vaikkapa puremaan rivaalin hengiltä :)?

17

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosin ainoastaan käytännön pakosta niinpäin, että samalla naisella on monta miestä. Sellainen käytäntö on muistaakseni vallinnut jossakin Tiibetin vuorilla aikaisemminkin.

      • rallityttö60

        jos vaikka suomessakin saisi olla naisella seitsemän miestä. Joka viikonpäivälle eri mies. Ei siinä kylläkään mitään järkeä olisi moniavioisuudessa kun tarkemmin ajattelee. Joka yö erimiehen kanssa kävisi elämä aika rankaksi.


      • rallityttö60 kirjoitti:

        jos vaikka suomessakin saisi olla naisella seitsemän miestä. Joka viikonpäivälle eri mies. Ei siinä kylläkään mitään järkeä olisi moniavioisuudessa kun tarkemmin ajattelee. Joka yö erimiehen kanssa kävisi elämä aika rankaksi.

        kaikkien kanssa harrastaa?
        Eikös olisi mukavampaa, jos ihmiset erikoistuisivat ja harrastaisivat yhdessä sellaisia asioita, jotka kumpaakin yhdessä erityisesti kiinnostaa? Sehän on jo nyt ainakin länsimaisissa kulttuureissa mahdollista, kunhan ei avioidu enempää kuin yhden kanssa kerrallaan.
        Onhan elämässä paljon muutakin mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä aikuisten kesken kuin seksi. Tuskin se ainakaan kaikille naisille ihan kaikkien kanssa hyvältä maistuisikaan. Erikoistuminen olisi tarpeen polygaamisessa liitossa, on sitten kysymys naisista tai miehistä.

        Kyllä käy noita naisettomia miehiä sääliksi. Ehkä se on tarpeellinen kehitysvaihe ja johtaa ajan mittaan parempaan tasa-arvoon sen jälkeen, kun naiset ehkä ensin ovat olleet aikansa niskan päällä ja arvaamattoman arvokkaita.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        kaikkien kanssa harrastaa?
        Eikös olisi mukavampaa, jos ihmiset erikoistuisivat ja harrastaisivat yhdessä sellaisia asioita, jotka kumpaakin yhdessä erityisesti kiinnostaa? Sehän on jo nyt ainakin länsimaisissa kulttuureissa mahdollista, kunhan ei avioidu enempää kuin yhden kanssa kerrallaan.
        Onhan elämässä paljon muutakin mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä aikuisten kesken kuin seksi. Tuskin se ainakaan kaikille naisille ihan kaikkien kanssa hyvältä maistuisikaan. Erikoistuminen olisi tarpeen polygaamisessa liitossa, on sitten kysymys naisista tai miehistä.

        Kyllä käy noita naisettomia miehiä sääliksi. Ehkä se on tarpeellinen kehitysvaihe ja johtaa ajan mittaan parempaan tasa-arvoon sen jälkeen, kun naiset ehkä ensin ovat olleet aikansa niskan päällä ja arvaamattoman arvokkaita.

        saisi olla pari viisikymppistä.Ehkä Kiinalaiset ovat etuajassa tässäkin.


      • se pitäis voida
        pääsky kirjoitti:

        saisi olla pari viisikymppistä.Ehkä Kiinalaiset ovat etuajassa tässäkin.

        vaihtaa 2:teen 3-kymppiseen.


      • Miulle sopii semmonen

        Taitas olla miun paikka muuttaa sinne. Tykkään monesta miehestä.


      • Metusalem
        se pitäis voida kirjoitti:

        vaihtaa 2:teen 3-kymppiseen.

        rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.


      • Sexiä, sexiä
        Metusalem kirjoitti:

        rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.

        hela tiden,
        päivällä sekä yöllä.

        Voisivatten ottaa toinen päevä-, toinen yövuoron.

        ...


      • Paras
        Metusalem kirjoitti:

        rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.

        NO voe tokkiisa, etkö nä tiijä, että parraeta on 30 kymppiset. Mullaen mummolla on 30 miesystävä. Kyllä siinä itekkiin virkistyy ja tervehtyy reomatismistaan kuule ja äkkiä. Sano minun sanoneeni.


      • yhen lissää
        Miulle sopii semmonen kirjoitti:

        Taitas olla miun paikka muuttaa sinne. Tykkään monesta miehestä.

        Kyllä nuor mies tekee hyvää oloa tässä vähän vanhemmallekin tytölle. Yks on jo 25v nuorempi, on hyvissä tienesteissä paperfabriikissa ja on nii sulonen kun pien kissanpentu.Me asutaan yhes, se on hyvä lisä pienee eläkkeeseeni.

        Kun sill on yölöysejä aika ussein, silloin meen kaupunkii jo ukkoutuneen papan luo ja kyllä sen eron miehessä huomaa. Vanha makkaa suu auki ja hohottaa ei ymmärrä elon iloista ennää mittää.


      • yhen lissää kirjoitti:

        Kyllä nuor mies tekee hyvää oloa tässä vähän vanhemmallekin tytölle. Yks on jo 25v nuorempi, on hyvissä tienesteissä paperfabriikissa ja on nii sulonen kun pien kissanpentu.Me asutaan yhes, se on hyvä lisä pienee eläkkeeseeni.

        Kun sill on yölöysejä aika ussein, silloin meen kaupunkii jo ukkoutuneen papan luo ja kyllä sen eron miehessä huomaa. Vanha makkaa suu auki ja hohottaa ei ymmärrä elon iloista ennää mittää.

        että nuin virkistävää elämää sinä elät.

        Sanoohan ne asiantuntijat että seksin harrastaminen pitää dementian loitolla,mutta saattahan siinä itse kuukahtaa hengiltä.


      • mahoton
        pääsky kirjoitti:

        että nuin virkistävää elämää sinä elät.

        Sanoohan ne asiantuntijat että seksin harrastaminen pitää dementian loitolla,mutta saattahan siinä itse kuukahtaa hengiltä.

        Kokkeilkeepa ihte, suosittelen. On muuten kannattava kaupaa, nuor mies ja mie mummeliini. Tosi loistava yhdistelmä.


    • mies mukava

      olemassa.

      Suomessa muistaakseni on vähän miehiä,yhtä miestä kohti on seitsemän naista.

      Kyllä minä ottaisin tiskaamaan ja siivous hommiin.

      Ei tulisi muuhun kysymykseen.

    • PellePeloton

      ... kun mummat noin levottomalle päälle panee. Ja mikäs..? Saapihan sitä nuorista haaveilla! Niin me papatkin tehdään!
      Mutta tosisaan: "Kyllä vanhassa vara parempi"!
      Niin se on. Eikä niitä nyt niin mahottoman montaakaan tartte olla.
      Kauheeta olis, jos kolmeekin kerrallaan pitäis sietää.

      • Mitä sanot kun nuoret miehet haaveilevat meistä mummeleista! On miehiä, jotka eivät voisi kuvitella itsensä ikäistä naista kaverikseen.


      • Keväthän se

        Joo, eikä jätetäkkään haaveilun asteelle. No se vanha voi tosiaan olla varalla.
        Ei miusta olis yhtään kauheeta kolme, suvaihtisin oikein hyvin.


      • viidanhelmi
        Keväthän se kirjoitti:

        Joo, eikä jätetäkkään haaveilun asteelle. No se vanha voi tosiaan olla varalla.
        Ei miusta olis yhtään kauheeta kolme, suvaihtisin oikein hyvin.

        Kyllä se olisi käytännöllistä kun olisi mies eri tarkoituksiin.
        Minulla olisi käyttöä remonttitaitoiselle, sitten autojen huollon voisi teettää toisella ja muut kätevyyttä vaativat hommat.
        Yhden voisi ottaa kultsipuppeliksi hänen tehtävänsä olisi viihdyttää minua.
        Saahan omaishoitajakin antaa mielikuvituksen lentää.
        On täystyöllisyys tuossa yhdessäkin kun hän on kokonaan petiin sidottu.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe