Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2666
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.radron.se/templates/news____6341.asp
12.05.2006 16:28
Mistä tiedät mikä näppäimistö Sheilalla on? Onhan Windowsilla ollut nämä näppäimistöt jo niin kauan. Voi vaihtaa kirjaimetkin vaikka venäläisiin tai kreikkalaisiin kirjaimiin, ihan kuinka huvittaa.
11.05.2006 09:31
on suomalainen. Minkälainen lapsuus lienee hänellä itsellään takana, kun ei järki enää sen vertaa pelannut että olisi suojellut lastaan...
10.05.2006 20:04
Nytpä kaivelin esille Sri Lankalta ostamani hellevaatteet: batiikkikaftaanin ja pari ohutta saronkia.
Juhlakäyttöön on pari saria ja juhlava kaftaani.
Hyvä puoli näissä on että ovat ilmavia, sama koko käy kaikille.
Nuo sarongit ovat varmasti kovassa käytössä jos tulee lämmin kesä.
10.05.2006 16:00
mutta olen sanonut pojalleni, etten halua viettää erikoisesti juuri äitienpäivää.
Minulla on aina äitienpäivä kun hän tulee luokseni.
Olen unohtanut monta kertaa että Suomessa on äitienpäivä, jota täällä Ruotsissa vietetään toukokuun viimeisenä sunnuntaina.
Tällaiset pyhät tuntuvat keinotekoisilta ja vaativat "pakkomuistamista".
10.05.2006 15:44
Kun tekee itselleen selväksi mitkä asiat kuuluvat elämän välttämättömyyksiin, niin huomaa että kaikki ylimääräinen on elämän "kultakanttia" :)
Katto pään päällä, ruokaa hengen pitimiksi, siinä ovat elämäni perustarpeet.
En tupakoi, enkä ole kovin viinaan menevä, asioita jotka kuuluvat monen eläkeläisenkin arkipäivään.
Jos pitäisi luopua jostakin, niin TV on kapistus, jolle ei ole paljon käyttöä minun huushollissani.
Autoakaan en paljon käytä nykyään, mutta se on mukavuus joka antaa vapauden tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ehkäpä n 10 vuoden päästä voin käyttää autorahat johonkin muuhun mielekkäämpään asiaan.
Päivälehtiä minulle ei ole tullut viiteen vuoteen. Voin lukea uutiset nettilehdistä. Paperilehdistä tulee liian kallista roskaa :-)
Ruokamenoissa säästän kun teen ruokaa niinkuin olisin suurperheen emäntä. Pakastan annospakkauksiin ja aikaa jää muuhun mukavaan kun ruoan laittoon ei mene aikaa muuta kuin mikrossa lämmittämiseen.
Sitten kun tulee vieraita niin on kiva laittaa "oikeasti" ruokaa.
En ole vielä luopunut mistään mikä ei olisi kuulunut aikaisempaan arkipäivääni.
Olen ehkä vaan tullut entistä taloudellisemmaksi!
10.05.2006 14:59
Luin runosi ja tunsin samaa kuin runossa kuvailit, kun "piinaviikon" jälkeen pääsin tontille möyrimään :) Selkä siinä kipeytyi, mutta parani jo yhden päivän auringossa lekottelun jälkeen.
Mikä on ihanampaa näin keväällä, kun istua aurinkotuolissa, tuntea vastaleikatun nurmikon tuoksu, kuulla kimalaisten surinaa ja lintujen viserrystä, olla keskellä luonnon heräämistä ja vaan nauttia siitä että on olemassa!
10.05.2006 12:00
ovat porukkaa, jotka leviävät kuin rutto, jos niitten antaa vapaasti mellastaa.
10.05.2006 11:53
sen verran allergiaa? TV-uutisissa sanottiin, että sellaisetkin, joilla ei ole normaalisti mitään pollenallergiaa, saattavat tänä keväänä tuntea allergiaoireita kun kevät ja lämpö tulivat valtavalla voimalla ja jouduttivat esim. koivujen kukintaa.
Pärskitään vaan vielä vähän aikaa, eiköhän ensi viikolla jo pahimmat pölyt huuhtoudu sateen mukana pois.
Allergialääkkeet ovat loppu apteekeissa, ainoastaan reseptilääkkeitä saatavissa.
Mutta ei elämä tähän kaadu, on lätkämatseja sun muuta mukavaa :-)
10.05.2006 11:51
Kun tulee uusia naapureita niin en usko olevan mitään pahaa jos esittelee itsensä ja toivottaa uudet naapurit tervetulleeksi ja toivoo heidän viihtyvän meidän naapureitten kanssa.
Kyllä mielestäni kuuluu asiaan että esittelee itsensä tilapäisille "kavereilleen" tilaisuuksissa, missä tehdään esim. yhteistyötä, tai pitkillä matkoilla joilla ollaan yhdessä samojen ihmisten kanssa.
Useinhan sattuu niin että satutaan aina samaan seurueeseen matkoillakin, samojen ihmisten kanssa. Syödään samassa pöydässä jne.
Niin on myös tapana golfkentällä, jos on yksin pelaamassa ja joku muu yksinäinen pelaaja kysyy voidaanko pelata yhdessä. Silloin esittäydytään ja pelin päätteeksi kiitetään kädestä pitäen toisiaan.
Täällä netillä on parasta olla varovainen oikean nimensä ilmoittamisessa.
09.05.2006 19:20
Löin veljeni kanssa vetoa että pääsisin Nanson yöpaidassa tansseihin vappuaattona! Ja pääsin!
Yöpaita oli hihaton, ruskeapohjainen silkkinen, pohkeisiin ulottuva yöpaita, jossa oli kuviona isoja ruusuja. Laitoin vaan meripihkaa olevan kaulanauhan kaulaani ja korkeakorkoiset kengät jalkaani.
Täytyy sanoa että vaatetukseni vaikutti upealta ja tanssi-ilta oli todella onnistunut :D
08.05.2006 10:50
tuo pääskyn esilletuoma ajatus että koulutetut ihmiset olisivat päässeet jotenkin helpolla ja eläisivät ylellistä elämää.
Omalla kohdallani katkesi opiskelut nuorena siihen että isolla työllä ja vaivalla säästämäni opiskelurahat menivät alkoholisti-isän kurkusta alas!
Kotoa pois pääsemiseen ei ollut muuta laillista keinoa kuin mennä kiireesti naimisiin!
Kun sekään ei auttanut (asuimme samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa) vaan isä oli aina tilipäivänä vaatimassa että antaisin palkkani hänelle, niin muutimme Ruotsiin. Maanpakoa on kestänyt yli 40 vuotta.
Täällä olen opiskeluni opiskellut ja rakentanut oman elämän. En ole saanut tässä elämässä mitään ilmaiseksi eikä taatusti ole aihetta katsella ketään vinoon!
En ole saanut nirpistellä nenää, kun on työstä ollut kyse ja kaikesta työkokemuksesta on ollut elämän varrella hyötyä. Enkä taida liioitella jos sanon että minulla on varmasti enemmän työkokemusta eri aloilta kuin yhdelläkään täällä palstoilla kirjoittelevista!
08.05.2006 09:38
rules! ;-)
07.05.2006 21:03
Onko siellä puskassa turvallista vai turvatonta?
07.05.2006 10:34
"Yhteikuntaluokka joka on koulutettu on elänyt ylellisemmin ja monet vähän vinoon alaspäin katsoen elämän koulussa oppineita."
Eiköhän tämän ikäluokan ihmiset ole saaneet itse yrittää ja koulutuksensa työn ja raatamisen ohella hankkia...Mitä on ylellinen elämä?
Elämän koulussa ollaan loppuun asti.
07.05.2006 09:06
F1 = Formula 1, autokilpailu, johon osallistuu rämäpäitä eri puolilta maailmaa, mm. Suomesta.
No hätä = Ei hätää (apu on lähellä)
TV = Televisio, sellainen kuvalaatikko, mistä näkee eräästä lokerosta nämä kilpailut. Mulla ei sitä lokeroa ole...
Mese = MSN (sellainen chattiyhteys tietsikassa, johon voi liittää web-kameran ja vips! niin siitä tuleekin näköpuhelin!)
Räikkönen = suomalainen F1-kuski, jolle pidämme tänään peukkuja...
07.05.2006 09:02
Nyt on niin etten näe F1-kilpailuja omasta TV:stäni kun kilpailut on siirretty sellaiselle kanavalle, jota en näe.
Mutta "no hätä"! Istun välillä mesessä ja saan
väliaikatietoja pojaltani jolla on sekä TV että "mese-yhteys" minuun auki :)
Jos Räikkösen auto kestää niin poika voi näyttää taas taivaan merkit, 5. lähtösijastaan huolimatta.
07.05.2006 08:05
Minä en tiedä kun en ole itseeni sitä leimaa (onneksi) iskenyt!
Jos fiksuus tarkoittaa häiriköintihalukkuutta niin parasta onkin että "fiksut" pysyvät poissa.
Useimmat meistä ei-fiksuista haluavat vaan kirjoitella kaikessa rauhassa.
07.05.2006 07:57
on kuitenkin jäänyt... ja jokunen sormi pystyssä olevakin ;-)
06.05.2006 22:48
http://www.teolinst.fi/luennot/ph020319.html
asiaa uudelleensyntymisestä ja jälleensyntymisestä.
05.05.2006 10:52
53 / 134