tulevana sunnuntaina monella äidillä ilonpäivä, lapset,lapsenlapset ja lastelastenlapset tulevat käymään. Odattavat että ruuat ja täytekakkku kahvit ovat valmiina. Moniko ajatelee että kutsuinkin vanhan äitini vuorostaan viettämään äitienpäivääni kotiini. Moni äiti odotaa vierailuja turhaan ei tule ketään kortti lähetetään tai kiirellä käydään kukkapuska tuomassa perinteen mukaan. Tarvitseeko sitä tuoda niitä hienoja lahjoja, moni arvostaa kun käy edes jutelemassa ja juomassa kupin kahvia ja vien sen kakun mennessään. En ole kokent äidin onnea elämässäni . eli en päässyt äidiksi. Oma äitini nukkui vuosi sitten 12.5 äitienpäivän jälkeen pois. Kyllä kieltämättä koski sydämeen nuorempana kun tutuille syntyi vauvoja, nyt olen päässyt ystäväni pienelle typylle "varamummoksi". Ei ole mummoja hänellä. On se niin ihana se pikkuinen tuo minulle iloa kun saan seurata vierestä kasvamista. Toivotan kaikille suomen äideille oikein Onnelista
äitienpäivää!
Äitienpäivänä,
7
479
Vastaukset
- kustanukset pitäisi tasata
Tietysti ensin on lapsillakin omaperhe ja siellä on myös äiti.
Mummut, mummit ja isovanhemmat, millä nimellä vain, ovat toissijaisia ja niin se elämä kulkee.
Asia lineen niin, että sitä puhdasta ajattelemattomuuden kautta tapahtuvaa hyväksi käyttöä on.
Yksi syy tulla tervehtimään mummua on ilmainen ja valmisruokapöytä.
On vierailun kohde sitten mikä vain ajattelemattomia on aina.
esim. mökeille pöllähtävät kutsumattomat vieraat, ei kauppaa lähitienoolla...
Mökki lisää "vierailuja" sitä vain tupsahdetaan kylään ja kustannukset ruokataloudessa nousevat/säästyvät.
Turha alkaa ehdottelemaan lettujen paistoa, puuron tarjoamista, tunnen jo nuotioperunat ja onkikalojen valmistuksen.
Lapsille tarjottavana hyvää maitokiisseli hillolla... Sellaisille kuuluu olevan paljon kysyntää, varsinkun ihmiset asuvat kaukana toisistaan. Yksi turvallinen aikuinen ja lämmin syli lisää lapsen elämässä tuo varmaan aina lisää turvallisuutta ja parantaa kasvualustaa.
Tuo äitien työllistäminen lasten ja lastenlasten kestitsemiseen äitienpäivänä kuulostaa mielestäni todella nurinkuriselta ajatukselta. Nuoret ovat turhaan saaneet oppia itsekkäiksi vanhempiensa kustannuksella.- mummikka
Käännypä Punaisen Ristin paikallisosaston puoleen, sieltä välitetään varamummoja ja pappoja, tarve on suuri ja on paljon lapsia, joiden isovanhemmat asuvat kaukana tai muuten loistavat poissaolollaan. Varmasti sinulle löytyy mummonpaikka.
- sisko
Minä olen ilmeisesti saanut tuon vakanssin. Kun naapurien lapset tulevat tarhasta, niin minun patiolta kuuluu kutsu: tule ulos minun kanssa leikkimään. Molempien perheiden isovanhemmat ovat toisella puolella Suomea. Van sehän sopii minulle, omat lapsenlapset ovat myös 450 km päässä.
- rallityttö60
sisko kirjoitti:
Minä olen ilmeisesti saanut tuon vakanssin. Kun naapurien lapset tulevat tarhasta, niin minun patiolta kuuluu kutsu: tule ulos minun kanssa leikkimään. Molempien perheiden isovanhemmat ovat toisella puolella Suomea. Van sehän sopii minulle, omat lapsenlapset ovat myös 450 km päässä.
kun pyytävät leikkimään. Minun mummotettavi ovat 2-3 kk ikäisiä vasta tytön tylleröitä. Minua saa kutsua mummoksi mieluumin kuin tädiksi, vieraatkin lapset.
mutta olen sanonut pojalleni, etten halua viettää erikoisesti juuri äitienpäivää.
Minulla on aina äitienpäivä kun hän tulee luokseni.
Olen unohtanut monta kertaa että Suomessa on äitienpäivä, jota täällä Ruotsissa vietetään toukokuun viimeisenä sunnuntaina.
Tällaiset pyhät tuntuvat keinotekoisilta ja vaativat "pakkomuistamista".- äiti myös
En vieltä äitienpäivää. En ole kiinnostunut siitä paniiksita, että miehet, ja pojat ovat paniikissa, että mitä äidille äitienpäiväksi. Se on kaupallinen juhla, ja piste. Poikieni vähiä rahoja ei haaskata siihen, he tekevät suuremman äitien päivän, kun huoltavan autonin, korjaata, pesevät yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928