Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mahtaako syynä siihen että jotkut onnistuvat tällaisissa ystävyyssuhteissa paremmin kuin toiset, olla se, että on jo lapsesta saakka tottunut leikkimään sekä tyttöjen että poikien kanssa tasapuolisesti?
Useinhan tapahtuu "karsinoimista" jo hyvin varhaisessa vaiheessa, tytöt leikkivät kotia ja nukkeleikkejä, poikia ei oteta mukaan ja poikien leikit ovat rajumpia, juostaan, kiipeillään, ollaan enemmän vauhdissa.
Karsinoiminen jatkuu sitten aikuisiässäkin ja kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa tuntuu luonnottomalta, jos siihen ei ole ikäänkuin kasvanut ja jos se ei ole rakkaussuhde.
Itse olin enemmän poikatyttö-tyyppiä, viihdyin paremmin mäenlaskussa veljien ja heidän kavereittensa kanssa kuin tuvan nurkassa siskojeni kanssa. Veljieni kaverit ottivat itsestäänselvyytenä että olin mukana heidän leikeissään.
Veljeni ovat ensimmäiset miespuoliset ystäväni. Aikuisiässäkin he ovat pystyneet puhumaan sisimmässään liikkuvista asioista minulle mutta ei vaimoilleen tai kenellekään muulle.
Ystävyyden raja on näkymätön mutta vahva. Sitä ei ylitetä noin vaan.
Minulle on sattunut kerran niin, että tapasin erään miehen taidetapahtumien yhteydessä ja sovimme että lähettelemme töistämme kuvia toisillemme. Alku meni ihan suunnitelmien mukaan, mutta sitten hän alkoi lähetellä kuvia kodistaan (arkkitehti) ja antoi ymmärtää että hän oli kiinnostunut minusta kotinsa valtijattarena (= ehkä siivoojana, piikana ;-))
mutta minä en ollut hänestä itsestään kiinnostunut. Huomautin että olimme sopineet ainoastaan taulujemme esittelemisestä, ei muusta.
Niin hän sitten itsekin myönsi ja sanoi, että kai se on tyypillistä miehille että on kokeiltava vetovoimaansa, vaikka ehdot olisi olleet kuinka selvät tahansa.
Jatkoimme yhteydenpitoa siihen saakka kunnes hän tapasi naisen, joka karsi kaikki ystävyyteen viittavat kontaktit miehen elämästä :-)
Omalle partnerille on tehtävä selväksi, mitä nämä ystävät merkitsevät, ettei tule aiheettomia mustasukkaisuusjuttuja.
Voihan partnerista tuntua käsittämättömältä, että jollakin ystävällä on tilaa oman puolison sydämessä, ikäänkuin heillä olisi sellaisia salaisuuksia joihin itsellä ei ole osaa.
On ehkä vaikea ymmärtää, ettemme omista toisiamme, sillä siitähän on kysymys, jos emme suvaitse puolisomme/partnerimme ystäviä, olivatpa he mitä sukupuolta tahansa.
18.03.2006 09:15
suorassa lähetyksessä :D
17.03.2006 20:18
ja käsitysten muokkaamista :)
Miksi ei nainen ja mies voisi olla pelkkiä ystäviä ja tavata toisiaan kahdenkesken ilman mitään taka-ajatuksia? Eikö seksuaalisuutta voi millään unohtaa? Onko sen seurattava mukana kuin varjo?
On uskontoja, joissa kielletään tällainen seurustelu kokonaan (esim. islam), miehet seurustelevat keskenään ja naiset keskenään. Uskotaan, että jos sukupuolet seurustelevat yhdessä, se aiheuttaa turhia kiusauksia.
17.03.2006 15:30
Niin, mikä heidät tosiaan sai lähtemään asuinsijoiltaan? Lähtivätkö he pakoon jotakin sairautta? Joku luonnonkatastrofi tai muu uhka?
Olisi mielenkiintoista tietää Afrikan asukasluvun kehityksestä sen jälkeen kun nuo ensimmäiset asukkaat siirtyivät jonnekin muualle.
Tuliko heitä takaisin ja alkoivat lisääntyä?
Historian mukaan vv 1600-1867 rahdattiin n 11 milj. afrikkalaista orjina palvelemaan, kuinka paljon afrikkalaisia onkaan sitten ollut orjina Afrikassa, siitä ei ole varmoja lukuja.
400 vuoden aikana on Afrikkaa rosvottu järjestelmällisesti.
17.03.2006 14:06
mitä se on. Pojallani oli muutamia vuosia sitten tyttöystävä, joka ensi alkuun kieltäytyi syömästä laittamaani ruokaa kun olivat luonani käymässä.
Sitten hän kertoi, että hänelle on tavattoman tärkeää mitä hän suuhunsa laittaa, että ruoka on "puhdasta" ekologisesti tuotettua.
Hänellä oli taskut täynnä kaiken maailman ravintojuomapulvereita, joitten ekologisuudesta en mene takuuseen. Niitä hän sekoitteli veteen ja joi.
Sanoin hänelle että tuo omat eväät tullessaan niin ei mene hänen ruokavalionsa pilalle. Niin hän tekikin. Tunnusti kyllä että hän haluaisi olla niinkuin toisetkin, eikä tutkia kaikkien ruokien koostumusta, kalorimäärää, rasvoja ja vitamiineja vaan syödä talonpoikaisjärkeä käyttämällä.
17.03.2006 11:39
http://www.intersport.fi/channels/default/index/P/P_9/Files/tiedosto/energetics_kuvasto.pdf
Tuollainen yhdistelmäpenkki minkä kuva on tekstin yläpuolella, on minulla tilauksessa.
Olen tehnyt tilaa alakerran tupaan, jonne vempaimet mahtuu. Tuvassa on myös vanhat stereot ja paljon LP-levyjä, joten tyypillisen kuntosalitunnelman saa siellä aikaan. Jytää ja hikeä! Sauna ja suihku on seuraavassa osastossa.
Aloitan päivän pitkällä lenkillä. On yritettävä hoitaa terveyttään ja kehoaan kun asuu täällä maalla.
17.03.2006 11:20
Tulin juuri lenkiltä ja naureskelin itsekseni kun jostakin metsän kätköistä kuulin vihertikan innokkaat rääkäisyt.
Kovin tuntui kärsivän äänenmurroksesta, mutta kuullosti sitäkin innokkaammalta! :)
Kevät on tulossa siivekkäitten asukkaittenkin elämään. Toivottavasti ei lintuflunssa tee kovin pahaa jälkeä nyt kun kaikki muuttolinnut alkavat palailla pesimäpaikoilleen.
17.03.2006 10:28
omat avioliitto-ongelmat siihen, ettei yksinäisiä ystävättäriä haluta samoihin piireihin, yksinäinen nainen saattaa olla kiusauksena omalle miehelle? (Tai yksinäinen miesystävä voi saada oman vaimon mielikuvituksen liikkeelle?) Uhka on uhka, vaikka teoreettinen.
17.03.2006 10:20
Molemmista sisaristani tuli leskiä kun olivat "vasta" 50+ ja he kertoivat että heistä tuli niin vaarallisia naisia entisille ystäville, ettei heitä enää pyydetty käymään kylässä muulloin kun ystävättärien ollessa yksin kotona!
Käsittämätöntä, jos on ollut kanssakäymisissä kolmisenkymmentä vuotta ja miehen puuttuminen muuttaa ykskaks kaiken!
Onko kysymys pelkästä mustasukkaisuudesta vai epäilläänkö oman puolison heikkoutta?
Itse olen eronnut ja olen varmaankin kaksi kertaa vaarallisempi :DD!
Onneksi ystäväpiirini luottaa minuun, eikä ole ollut ongelmia jos maan toisella puolella asuvan ystäväpariskunnan mies on matkoilla näillä seuduilla ja tulee käymään, ehkäpä yöpymäänkin, niin ei ole tarvinnut epäillä että tapaamistilaisuutta käytettäisiin väärin.
Olen saanut monta hyvää miesystävää samojen harrastusten parista ja on mukava vaihtaa mielipiteitä ja olla yhteydessä samalla tavalla kuin jonkun ystävättären kanssa.
17.03.2006 08:39
Tyypillisiä volankeja näkee hihansuissa (trumpettihihat) ja kaula-aukoissa. Tämän päivän muoti (ainakin täällä meillä) näyttää käyttävän volangihame-nimitystä kaikista hameista, jotka on ommeltu poikkipäin rypytetyistä kaistaleista.
16.03.2006 17:42
En edes tiennyt että oli täysikuun aika, ennenkuin miesystävältäni alkoi tulla runollisia viestejä Keniasta. Oli kuulemma ihana täysikuu siellä Afrikassa, eikä häntä nukuttanut.
16.03.2006 08:50
Suomessa käytetään näköjään volangihameesta myös salsahame-nimitystä. Itse olen kuvitellut aidon salsahameen olevan sellaisen minihameen, joka keinuu salsan rytmeissä.
16.03.2006 08:33
Yritän laittaa tähän kuvan tämän päivän "volangihameesta":
http://www.ellos.fi/ListPage/ListPage.aspx?CategoryId=42
Tuo vanhan roosan värinen hame on sellainen...
16.03.2006 08:28
Minäkin ihmettelin että mitä tekemistä D-vitamiinilla on seurakuntalaisten häviämisen kanssa!
Piti oikein ruveta katselemaan tietoa vitamiineista ja tässä on hyvän tuntoinen lenkki
mistä saa tietää kaiken oleellisen:
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/tutk.html#5
Siitä ymmärsin että D-vitamiini ei oikeastaan ole vitamiini vaan hormooni.
Ihan kivaa kun aletaan jutella eri aiheista.
14.03.2006 17:18
Tarkoitatko tällä viestillä sanoa että seurakuntalaiset liukenevat D-vitamiininensa kuin sumu Saharassa? ;-))
14.03.2006 11:50
On, on, rakkautta ilmassa ja rinnassa!
Ainakin itse koen niin. Tuhansien kilometrien etäisyyskään ei haittaa mitään tänä tekniikan aikakautena. Olemme yhdessä meileissä, SMS:ssä, ajatuksissa.
14.03.2006 09:50
muuten, Arja ja Tobias, mutta kolme muuta jäljellä olevaa paria olivat vielä "terävämpiä" tanssitaidoiltaan.
Arjan vaatteet olivat tosi upeat ja yksi hänen leningeistään myydään muitten tanssijoitten kauniitten leninkien joukossa.
Ei tuo nakuilu täällä hätkähdyttänyt ketään.
Niinkö Suomen lehdistö epäilee?
13.03.2006 14:01
Suomalaistoimituksen tekemä juttu tämä oli!
Vielä ehtii lukea kun etsii kuvan oikealla puolella olevasta valikosta "uutiset sändningar"
Uutiset fredag ja klikkaa "visa", niin siinä näkee viime perjantain koko uutislähetyksen mm
tämän Veeran Pehtoorin saunajutun.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=39166
13.03.2006 13:50
Kyllä meillä kylvettiin yhdessä koko perhe määrättyyn ikään saakka.
Silloin kun olimme pieniä, oli sauniltojen työnjako se, että isä pesi meidät ja äiti kantoi sisälle, kuivasi ja puki yövaatteet päälle.
Sitten alettiin pestä itse itsemme, mutta olimme kuitenkin kaikki yhtä aikaa saunassa, kunnes tultiin siihen ikään ettei enää haluttu olla isän ja veljien kanssa samoissa löylyissä, vaan me tytöt kylvimme erikseen ja äiti liittyi seuraamme valvomaan että peseydyimme kunnolla.
13.03.2006 11:30
että Kaliperin juttu on tosi. Kyllä niin isoja saunoja on ennen vanhaan ollut, että sinne hevonenkin mahtui.
Isä vuokrasi erään talon Satakunnasta, missä oli valtava sauna. Se oli vanha ja saunassa oli ns mallasparvi, missä kuulemma isäntäväki istui parhaissa löylyissä siihen maailman aikaan kun koko talon väki kylpi yhdessä. Alhaalla kylpi kuulemma palvelusväki ja heitteli löylyä.
Siihen saunaan olisi kyllä hevonenkin mahtunut.
Meillä oli yksi hevonen, joka kesällä oli irrallaan pihalla ja saattoi tulla kopsutella pirttiin jos ovi oli auki :-)
13.03.2006 09:58
59 / 134