Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sääli tytärtäsi. Iloitsen siitä, että hänellä on avulias ja ymmärtäväinen äiti.

Mielestäni on surullista ja joskus melkein raivostuttavaa, kun naiset ottavat kaikki kotityöt itse kantaakseen. Voit väittää vastaan, mutta kyllä se on naisesta itsestään kiinni. Monet äidit valvovat suorastaan mustasukkaisesti omaa "työreviiriään". Muut perheenjäsenet eivät osaa tehdä mitään perheen äidin mieleisellä tavalla ja heitä syytellään julkisesti sotkun tms. aiheuttamisesta, kun johonkin ryhtyvät.

Jos useammat naiset jo nuorena kieltäytyisivät yksin kantamasta vastuuta kotitöistä ja jättäisivät tietyt asiat tekemättä, entistä useammat miehet ryhtyisivät itse aktiivisemmiksi. Mielestäni jokaisen perheenjäsenen tulisi kykyjensä mukaan kantaa osansa perheen yhteisistä velvollisuuksista. Kotitöiden suorittaminen ei minusta ole "äidin auttamista", vaan yhteisten töiden tekemistä.

Äitien velvollisuus on opettaa myös lapsensa osallistumaan kotitöihin ja opettaa heille tarvittavat taidot. Näin uusavuttomuuskin vähenisi ja luultavasti kaikki voisivat paremmin.

Nyt tyttärelläsi olisi erinomainen tilaisuus opettaa perheensä omatoimisemmaksi ja aktiivisemmaksi. Olisi varmaan hyvä keskustella perheen kanssa tilanteesta ja miettiä, mitkä kotityöt hän itse voisi välillä jättää tekemättä ja mitä voisi delegoida lapsillekin. Ainakin aamiaiset ja välipalat, pöydän siivoaminen ja tavaroiden laittaminen takaisin omille paikoilleen, monet siivous- ja järjestelypuuhat yms. eivät paljon ikää vaadi.

Voi olla hyvinkin, että hän ei jaksa yrittää muuttaa tilannetta juuri nyt, mutta voisitko sinä ehkä keskustella lapsenlastesi kanssa ja yrittää motivoida auttamaan äitiään? Voisitko sinä opettaa lapsille uusia taitoja ja kodin puuhia? Tai voisitko keskustella lasten kanssa asiasta ja miettiä heidän kanssaan, mitä kukin voisi ja haluaisi tehdä äitiänsä auttaakseen?

Pienet ihmiset voisivat innostua ja tuntea itsensä isoiksi ja tarpeelliseksi. ;))
  2. Ehdotaa'n, että hypätään kaikki suoraan tuonne kahdeksankymppisen tasolle.

Kiitos ajatuksista. Nyt laitan sen violetin hatun päähäni ja lähden ulos. Saapa nähdä, mitä siitä seuraa. Ainakin minua hymyilyttää jo ajatus. ;)
  3. sivistysvaltiona?