vkfmac97

♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡
Suomi24 Sheriffi / Valvoja/ tai Luotsi
Olen täällä VAIN valvojan ominaisuudessa.
Tämä nickini on rekisteröity 2004.
Suomi24.ssä tai silloisessa cirkus.com jo vuodesta 1999.
Sheriffinä / luotsina olen ollut jo yli 18 vuotta.
Motto:
♡ ♥ Olkaa kilttejä eläimille, koska ne on meidän parhaita kavereita! ♥ ♡
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia34 aloitusta · 265 kommenttia
- Ei saa enää vaihdettua ja hankalaahan se on alkaa itse postittamaan takaisin noita 3 pussia... luulisi, että näillä *Purinoilla* olisi varaa (jos ovat reiluja) vaikka lähettää 3 kanapussia meille testiin, koska ne takuulla sopii varmasti Janillekin. Olen tosiaan nyt antanut tuota naudanlihaa vielä siitä kauheasta kokemuksesta huolimatta Janille, mutta ihan vain semmoisen puoli ruokalusikallista kerralla ja vain nyt 2 kertaa päivässä, että sillä säilyisi edes mieli hyvänä, kun toinen rempseesti pistelee niitä poskeensa. Uskon että nämä *Purinalaiset* käy täällä tutkailemassa meidän juttuja, jotta mahdollisuus olisi heillä korjata tuo asia meidän kohdalta, jos vain haluavat.
- Katohan, kun meidän Jani ei voi edes lihoa, koska se painaa nytkin jo 11 kiloa ja todella vaikea saada sitä laihtumaan. Tilaisuuden tullen se aina syö Empunkin ruuat, jollemme huomaa. Niin Janin masu ei ole koskaan kestänyt siis lihajuskia. Voe pirskatti näitä mutta on ne kivoja. Me ei voida edes ajatella, että nämä olisivat ulkona, kun asumme vielä ainakin toistaiseksi kerrostalossa ja autoja vilisee pilvin pimein ja pihat täynnä huonosti kasvatettuja erittäin häijyjä muksuja, murrrr....
- Kyse on nyt siitä, että tämä naudanliha oudokseltaan sotki kissan masun, koska se ei muulloinkaan ole syönyt naudanlihaa. (oma moka oli se, että en siis katsonut tarkemmin, mitä se ruoka oli, kun ne saapui, koska olin ilmoittanut siitä, että haluan testata kanaa) oletin myös, että se oli sitä, mitä pyysinkin! Näköjään ei pidä olettaa mitään. Yleensä Janin maha on liian kovalla ja joudun välillä antamaan sille Levolacia. Joten ihan pienissä erissä (todella pienissä) kun annan tuota Purinaa sen maha tuskin menee ripulille enää ja minun ei tarvitse turvautua sen suhteen Levolacin antamiseen. Tosi on että niin ihmiset, kuten eläimet ovat erinlaisia elimistönkin suhteen eli mikä käy sulle niin ei käy mulle! Kyllä meillä on kissat hyvässä hoidossa ja ovat aina olleet. Koitahan nyt sinä saada jos sinulla on kissa elämään 23 vuoden ikään, niin että se on tyytyväinen ja pirteä. Kuten meillä on ollut jo kaksi niitä ja muut 16-18 vanhoja aikaisemmat ja nämäkin ovat nyt 15 ja toinen noin 9-12, koska sen ikää ei voi tietää tarkasti, kun on pelastettu heitteiltä.
Eipä muuta, kun päivän jatkoa! - ...vielä sanoa, kun en ole muistanut, että Janin turkki alkoi tosiaan kiiltämään jo viikon kokeilun jälkeen. Nyt oli sitten se muutaman päivän tauko tuossa raksuissa sen vatsa ongelman takia, mistä pelästyin aika lailla. Selkeesti karvanlähtö Empultakin nyt vähentynyt. Tuo on hyvä tuote, kun se tuolleen vaikuttaa muuten. Eikä se ollut varsinaisesti tämän Purinan vika, että se paha ripuli iski Janille silloin, koska nämä ei ole ikinä voineet syödä mitään lihajuttuja (kuten naudanliha, härkä tai muuta vastaavaa) kana siis ainoa varsinainen lihajuttu, mikä on käynyt. Vika oli lähinnä minun, kun en jostakin kumman syystä katsonut tarkemmin, että mitä ne raksut pitivät sisällään. Sitä se teettää tämä ikuinen kiire!
- No mutta tuommonen pitää hankkia myös meidän Janille. Kun sekään ei muuten saa liikuntaa oikein, kun on sisäkissa. Ainostaan silloin on meno hurjaa, kun se on käynyt laatikollaan ja *kakka tuli* :] Voisi sanoa, että *kyllä lähtee* ja *isäntä* singahtelee huoneesta toiseen ja ottaa ulko-ovesta vauhtia ja juoksee hurjana ylös sohvansarjalle lopuksi.
- Kannanottoni muuhun, kun varsinaiseen aiheeseen tällä palstalla... osaltani loppuu tähän, koska tarkoitus on keskittyä tuohon ruokatestiin, kissoihin, sekä niiden vointiin testin aikana. Tsemppiä edelleen testaajille ja testattaville!
- ... eläimet on paljon parempia ja uskollisempia kavereita, mitä ihmiset, koska ne ovat pyyteettömiä ei ole kieroja ja katalia ja ilkeitä, mitä useat ihmiset ovat. ... ja TÄMÄ keskustelupalsta on tarkoitettu keskusteluun kissoista ja niille valmistetuista uusista PurinaOne ruuista pääasiassa ja muustakin, mikä liittyy kissoihin ja niiden hyvinvointiin. Tuolta löytyy muita palstoja, missä voi veivaa sitä... yleensä *sontaa* ...mitä siellä monet keskenään vatvoo ja etsii toistensa jutuista mitä pienimpiäkin "virheitä" tai juttuja, mihin voivat sitten takertua ja ns. viilata pilkkua... ja siten taas aukoa päätään toisilleen... saaden ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen kenties, tai "voiman ja vallan" tunteen itselleen. Juma, että kala onkin eläin ja minä kun ihan luulin sen olevan uiva kalapuikko ;)
- ... oikein, mutta kun kaikkien kissojen masuille ei kaikki käy, kuten tuolla ylempänä, joku sanoikin ihan oikein. Vaan kyllä moni eläin ja varmasti vielä useampi eläin joutuu heittämään henkensä meidän ihmisten ruokalistan takia, mikä ei todellakaan ole mukavaa! Minkäs teet, jollet pysty vaikka oman vatsan takia syömään vain kasviksia... itse syön kalaruokia, jos missäkin muodossa.
Lääkkeistä: Ei todellakaan voi antaa mitä vain lääkkeitä eläimille, mitä niille ei todellakaan ole tarkoitettu, mutta maitohappobakteerikapselit (Idoform) ei ole niihin kuuluva, mitä ei voisi antaa ja siitä ei ole koskaan tullut mitään haittaa, vaan päinvastoin, jos kyseessä on ollut rajun ripulin hoito (koskien myös näitä meidän edesmenneitä 23 vuotiasta 2 kisua) Eläinlääkäriltä saadut vastaavat maitohappobakteerit pilasivat minun äidin kissan masun totaalisesti, joten niitä emme käytä enää ikinä kumpikaan! On myös joitakin samoja lääkkeitä, mitä annetaan eläimille, kuten ihmisille, esim. Metopram... vaan tietenkin... ja ainoastaan lääkärin määräyksestä! Särkylääkkeet tulee pitää kaukana eläimistä, etenkin kissoista! Koirista en tiedä tuossa suhteessa... - ... meidän kaksi kisua eli siihen 23 vuoden ikään (eivät siis olisi siis silloinkaan vielä kuukahtaneet, jolleivat lääkärit olisi mokaneet) ...mutta... kumpikaan näistä kisuista EI syöneet KOSKAAN näitä minkäänlaisia raksuja vaan tuollaisia murkinoita, mitä tuossa aikaisemmin mainitsinkin. Minun äiti taas on antanut aina raksuja runsaasti kissoilleen... ja 4 kissalle on tullut diabetes, joten itse jo epäilen sitä raksujen syyksi. En ihan tältä istumalta usko sitä pelkäksi sattumaksi. Tiedän, että noissa raksuissa on paljon ravintoaineita, mutta sepäs se... voi olla, että vähän liikaakin... ja siksi saattaa moni kissa lopulta sairastua ties mihin, jos syö vain pelkkiä raksuja, tai paljon raksuja muun ruuan lisäksi. Tämä nyt on vain minun mielipide ja sanon sen siksi, kun olen kissoja kasvattanut ja seurannut tässä vuosikymmeniä, kuten on myös äitini. Hänellä on yleensä ollut aina kerrallaan noin 5-7 kissaa ja minulla 3, mutta nyt enää nämä kaksi sitten jäljellä ja uusia en enää ota näiden jälkeen. Tällä hetkellä hänellä on 3 myös ja kaikki ne ovat rotukissoja ja kukaan niistä ei voi täysin hyvin nytkään. Eläinlääkärin laskut ovat huimia ja vaivat kissoilla jatkuvat vain. Itse uskon ruokavalion syyksi, koska ei voi olla muuta syytä. Kaikki kissamme ovat sisäkissoja, jotka eivät tunnu edes kaipaavan ulos.
Moni ajattelee, että kissa on vanha jos on vaikka 7-10 vuotias, mutta minusta kissa on vanha, kun se alkaa olla yli 20 vuotias ja nekin 23 vuotiaat olivat todella pirteitä ja villejä vielä silloin, kun kaikki oli ok... jopa leikivät kuin pikkukissat leikki-hiirillään ja juosta karauttivat villeinä pitkin huoneita. Juuri nämä 2 kissaa (mitkä eivät syöneet koskaan raksuja) olivat hoikkia... ei liian laihoja, mutta *solakoita*. Jani sai raksuja muutama vuosi sitten popsia vapaasti ja siitä tuli liika paksu jössikkä, mitä on nyt sitten vaikea saada laihtumaan. Jani ei osannut säännöstellä raksujen syöntiään, kuten Emppu, joka on ollut aina ihan suht.koht. normaali painoinen. Jani saattoi välillä huomaamattamme popsasta Empunkin raksut nassuunsa. Tuon takia meillä ei enää ole raksut tarjolla vapaasti... vaan ne muuttuivat pieneksi välipalaksi vain ...että tämmöstä tällä kertaa. - Pahoittelen kirjoitusvirheitäni... :)
- Toivottavasti sunkin kisu paranee, mutta elä anna lääkärin vaan antaa sille, jos sillä on virtasietulehdus, niin Convenia antibioottia mitään 2 viikon piikkiä, koska mun Miska (23.v.) kuoli sen lääkkeen takia ja sillä oli VAIN virtsatietulehdus :( Miskahan oli entuudestaan allerginen Synoluxille ja lekuri ei siitä välittänyt... Janin masu on nyt parempi onneksi. Ostin tänään kaupasta kana-riisi Purinaa ja Jani ei sitä syönyt ollenkaan, vaikka sille yleensä kelpaa raksut, kun raksut. Minusta ne lemusi ihan biolan kananpaskalta, hyiiii... Empulle ne kyllä kelpasi.
Juu ei mulle itselle vaan tulisi koskaan edes mieleeni, että syöttäisin kissoille vaan pelkkiä raksuja. Pitää niiden saa kalaa... ja noita purkkiruokia. Nämä tykkää vain KiteKatin kana safkasta, mikä on purkissa, sekä Sheebasta, joka on lohta, että jonkin verran kana Sheebaa myös. Tonnikalaa vedessä annan myös välillä. Kala on aina sitä mikrossa kypsennettyä seitiä, jonka silppuan ihan pieneksi ja sekoitan sen KiteKatin kanssa sekaisin. Tuo on näiden pääruoka. Raksut on vain pieni välipala 3 kertaa päivässä, pieni annos kerrallaan. - Kiitos myötätunnosta kovasti, eiköhän tämä tästä asetu taas, vaikka kieltämättä käy hermoon, kun huomenna juuri, 13 pv... on tasan vuosi päivälleen siitä, kun meidän 23 vuotias Miska-kisu kuoli lääkärin mokan takia (vääränlainen antibiootti liika pitkäaikainen pistos 2.viik.annos kerralla) Jotenkin tämä tilanne alkoi vielä sen takiakin tuntumaan entistä pahemmalta.
Jani juuri tuli tuossa minun viereen sohavlle ja sovittiin, että katsellaan yhdessä kohta alkava Sopranos :) ja tuossa tuo minun *pikkumies* jo mulle kehräsikin ja nyt näkyy pesevän jo itseänsä. Huoletti ensin kovasti, kun se vaan makoili tuolla koko ajan, eikä muualle ryntänyt, kuin sinne laatikolleen. Hartaasti itsekin toivon, että nuo Idoformit taas tekisivät hyvän työnsä ja masu tulisi kuntoon. Toivon sinulle ja sinun kisuille, että jatkossa menee teillä hyvin siellä testi ja muutenkin kaikki :) - Tämä kohta yllä olevassa kirjoituksessani: "Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. "
Tarkoitan, että juuri tätä Purinaa, mitä ei ole myynnissä vielä, mitä me kaikki juuri nyt kokeilemme täällä ystävillemme. Ne mitä tuolla on ollut jo kaupan hyllyissä myynnissä on valmiiksi testattuja tuotteita tietenkin... ja näihän kisut ja koirat ovat olleet varmasti ennekin "koe-kaniineina" ja siten valmistajat saavat sitten, joko negatiivistä tai positiivista tietoa tuotteistaan ja tietävät, miten korjata tuotetta, jos jotakin negatiivista ilmenee. Oikeastaan olen itse aivan kauhuissani kisuni takia ja toivon, että teistä kukaan muu lemmikkinsä kanssa ei joudu nyt samaan tilanteeseen. Tsemppiä vaan muille!
( Ehkä näin ei olisi käynyt, jos olisi ollut kanapitoisia raksuja meillekin... kenties , mene ja tiedä )
T.EC - ... nyt täytyy sanoa, että Janin osalta on tämän Purinan kokeilu sitten ohi :( tuo ripuli yltyi ihan kamalaksi... ja tässä illalla tuli jo hieman vaaleanpunaista verta jopa! Hain lisää apteekista juuri Idoformeja, olen tänään antanut 3 kapselia sitä, saa nähdä alkaako ne yhtään auttamaan... aina ennen on auttaneet. Se 3kpl vrk.ssa on ollut ääriannos ja jolleivat auta, niin sitten tulikin paha tilanne eteen :( Kyllä harmittaa ei voi muuta sanoa. Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen vapaaehtoiskokeilu meidän osalta tämä. Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. Pahimmassa tapauksessa joutuu hyvässä lykyssä turvautumaan eläinlääkäriin, mistä ei tietenkään ole edes mitään apua, koska niiden tarkoittamat maitohappobakteerit ei ainakaan auta... ne on jo ajat sitten testattu. Tuo Idoformi on ollut ainoa, mikä on lopulta auttanut, vaikka se onkin ihmisille tarkoitettu ja minulle kerran sanoivatkin siitä, että ei sitä voi antaa kissoille, kun niille on omat lääkkeet, mutta kun sanoin, että se on aina auttanut, niin eivät enää siitä väitelleet sitten mitään. Ikävä jännitys päällä koko ajan, että koska kisu ressu juoksee taas laatikolleen, kun näkee, että sen masua polttaa ja se valittaa, vaikka yrittää putsata sitä kuinka varovasti hyvänsä. Nyt se ei tee muuta, kun väliajat huilaa vaan pitkällään.
T.EC - .. nyt se kissa sitten istuu koko ajan tuolla viileäkaapin oven edessä ja kitisee Purinoita... *huoh* ... enpä uskalla antaa kuitenkaan vielä, koska aamu oli sen verran rankka. Voi hitsin hitsi, jollei nämä käykään hänelle enää, kun muuten menevät, kuin "kuumille kiville" ja siks toiseen tänään tein juuri saman havainnon, mitä muutkin ovat täällä jo tehneet, että turkki kiiltää. Empulla ei kiillä mikään, kun se on valkoinen ja karkeakarvainen... ainoa kiilto on vain... sen silmissä, kun näkee tuon Purina pussin :]
Jumankekka, nyt vasta hokasin, että nämä raksut on naudanliha/vehnä ja näille karvaliineille ei ole oikein koskaan käynyt missään muodossa nuo liha-jutskat. Yleensä kaikki, mitä olen heille antanut on... kanaa ja kalaa... ja siinä sitten jotakin muuta. Kumma ettei kaikille laitettu näitä raksuja niin, että olisi ollut eri sorttia toiset pussit. Nyt sitten on 6 pussia tuota yhtä ja samaa :( - ...sitä samaa toivon myös minä, kun aamulla herää, niin niitä karvoja on huulissa, suussa, silmissä ja yöpaita on ihan karvassa... vaan silti kissat on ihania :D ...ja tänäänkin raksut ovat maistuneet ihan yhtä hyviltä, kuin eilen!
- ... Jani söisi jäätelöt ja suklaat ja pullat ja vaikka mitkä, mikä maistuu vaan herkulliselta, mutta eihän niitä sille voi tietenkään antaa. Sipsit on myös sen herkkua... joskus erittäin harvoin olen sille antanut pari sellaista lastua (vähän suolaisia). Emppukin on kova syömään, mutta sen aineenvaihdunta on ilmeisesti niin vilkas, ollut aina, että se on aivan normaalin kokoinen ja hassua on se, että se tyttö-kisuna on kropaltaan sellainen jämäkkä (lihaksikas) vaikka se tykkää aina vaan nukkua ja nukkua :) Jani kun menee lattialle tassut masun alla, se näyttää isolta pehmeältä karva-baskerilta ja koko kroppa on taas sellainen pehmokasa. Empun turkkikin on karkeaa karvaa ja Janilla taas silkin pehmoista. Ai niin...meillä myös Emppu oksentaa helposti, jos sattuu ahmimaan liian nopeasti sapuskansa. Vaan oksentelun jälkeen se menee takaisin kipolleen ja se pysyy sitten, joka kerta sisällä uusinta kerralla. Purinat pysyy todella hyvin sisällä, kun meilläkin nämä ovat ennen muita raksuja oksentaneet lähes joka ikinen kerta, kun ovat niitä syöneet. Me tässä muuten sovittiin Janin kanssa muutama päivä sitten, että Jani ohentuu 2 kiloa ja minä 7.n ja se sopi sille oikein hyvin... *nauraa*
- Itsekin olen jo alkanut tässä miettiä, että jos yrittäisinkin antaa tuota Purinaa enempi ja jättäisi vähemmälle kostean ruuan, mutta... tämä meidän Jani alkaa riehumaan, jollei ole tarjolla kunnon mikrokalaa ja purkkiruokaa, etenkin yöllä. Näillä pitää olla yöllä tämä kostea ruoka aina lautasella, muuten täällä ei saa kukaan nukkua. Jos jätän Purinat lautaselle, niin Jani syö ne kaikki, mitä siinä vaan on ja sillä menoa se painaa kohta 15 kiloa :) ja se ei ole ollenkaan hyvä asia, kun siinä on niin suuri tuo diabetes vaara ja alkaa olla jo nytkin, mutta ei onneksi sitä ole todettu. On tämä välillä vähän monimutkaista kyllä. Minusta Janilla on selvästi jonkinlainen "syömishäiriö" kun aikoinaan löysimme sen nälkiintyneenä tuolta heitteiltä, sitä vaan huimasi se oli niin heikko ja sitten, kun se sai kunnon ruokaa, niin se ei tunnu koskaan olevan tarpeeksi täynnä... vaan puputtaa safkaa, vaikka kuinka paljon. Muuten se on niin hurjan ihana ja lutunen karvahaalari :) en ikinä antaisi sitä pois mistään hinnasta, niin suurta summa ei löytyisi, jos tällä tapaa ajattelen asiaa:)
EC - Juu ei pauku eikä pörise, kun kisut vain itse *pörisevät* ...tyytyväisyyttään, kun saavat Purinaa maiskutella :)
- Parafiiniöljy estää ruuan imeytymisen, joten se ei ole siksi hyvä asia... etenkään jos sitä joutuu käyttämään usein (ei tilapäinen käyttö haittaa). Levolacista ei ole mitään haittaa ja ainakin lääkäri sanoi näin, että siihen ei tule edes kissan masulle mitään tottumusta, kuten ei ihmisenkään.
T.EC