Vapaa kuvaus

Olen matkusteluun ja siitä kirjoittamiseen hurahtanut nainen, nyt jo mummu-ikäinen. Muita harrastuksiani ovat kuntoilu, lukeminen, musiikin kuuntelu ja kesäisin moottoripyöräily. Tulevaisuudessa myös rintamamiestalon remontointi. Vain työ haittaa harrastamista! Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

462

1. Tsekin korunan kurssi verrattuna euroon on noin 30 (Forexilla vaihtaessani kurssi oli 27,30). Eli 1000 CZK on euroissa 33,33.
    Hintataso riippuu paikasta. En ole itse käynyt vertailemassa (vielä), mutta eiköhän Prahassa ole kalliimpaa kuin muualla. Itse olen lähdössä lähelle Puolan ja Tsekin rajaa, jossa saamani tiedon mukaan on erittäin edullista (esim. ravintolaruoka-annos kolmen euron molemmin puolin, iso olut 60/90c).
  2. No onhan sitä tähän ikään ehtinyt tehdä reissun jos toisenkin. Omatoimimatkailua harrastamme Kreikan saaristossa hypellen ja pakettimatkoillakin olemme varsin liikkuvaista väkeä. Viime vuosina on tullut patikoitua siellä täällä. Vuosien varrella on huomattu, että järjellä ja jonkunlaisella suunnittelulla pärjää vallan mainiosti ilman välikäsiä tai matkatoimistoja. Indonesiaan on palattava joskus uudelleen, on se niin hieno maa!