Uusi Tsunami!

Jaavalla!

Sanovat että parikymmentä kuollutta. Jotenkin tuntuu että lukema nousee nytkin tuhansiin...

4

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumma!?

että täytyy ängetä kuolemaan tsunamiin. Olisi parasta pysyä kotimaassa. Tällä hetkellä on ainakin yksi ruotsalaismies kuollut ja kaksi ruotsalaislasta kadonnut. Ja kuolleitakin on jo paljon enemmän kuin 20.

• Ei kai kukaan tieten tahtoen matkusta päästäkseen hengestään? Eiköhän se ole tuurista kiinni, jos jotain sattuu. Ja ihan missä vain voi tapahtua lähes mitä vain. Jos pelkää matkoilla tapahtuvan jonkin onnettomuuden tai luonnonkatastrofin, ei kai kukaan uskaltaisi matkustaa, minnekään? Indonesiaanhan ei Suomesta matkoja järjestetä, joten siellä liikkuvat suomalaiset ovat joko työmatkalla tai omatoimireissulla. Me olimme nimenomaan tuolla Pangandaranissa toukokuussa viikon, aivan ihastuttava rantapaikka Intian valtameren rannalla. Yogyakartan maanjäristyksen jälkeen kävi tsunami minunkin mielessäni, sillä Pangandaran on aivan tasaista maata, sieltä on pitkä matka millekään kukkulalle. Mekin asuimme 200 metrin päässä rannasta.
        Toisaalta minulle ei ole koskaan reissuillani sattunut mitään, mutta annas olla kun tulen kotiin, niin johan joudun polkypyöräni kanssa työmatkalla sekä mopon että auton tönäisemäksi!

• jaavatar1
        reissaaja56 kirjoitti:

Ei kai kukaan tieten tahtoen matkusta päästäkseen hengestään? Eiköhän se ole tuurista kiinni, jos jotain sattuu. Ja ihan missä vain voi tapahtua lähes mitä vain. Jos pelkää matkoilla tapahtuvan jonkin onnettomuuden tai luonnonkatastrofin, ei kai kukaan uskaltaisi matkustaa, minnekään? Indonesiaanhan ei Suomesta matkoja järjestetä, joten siellä liikkuvat suomalaiset ovat joko työmatkalla tai omatoimireissulla. Me olimme nimenomaan tuolla Pangandaranissa toukokuussa viikon, aivan ihastuttava rantapaikka Intian valtameren rannalla. Yogyakartan maanjäristyksen jälkeen kävi tsunami minunkin mielessäni, sillä Pangandaran on aivan tasaista maata, sieltä on pitkä matka millekään kukkulalle. Mekin asuimme 200 metrin päässä rannasta.
        Toisaalta minulle ei ole koskaan reissuillani sattunut mitään, mutta annas olla kun tulen kotiin, niin johan joudun polkypyöräni kanssa työmatkalla sekä mopon että auton tönäisemäksi!

Nyt kyllä tuli väärää infoa reissaaja56:lta.
        Suomesta järjestetään kyllä matkoja Indonesiaan, tosin ainoastaan Balille, Lombokiin ja Sulawedelle Bunakeniin. Järjestäjänä Suomi-seuran matkat ja Matkapassi. Nämä tosin omatoimimatkoja.

Itse olen käynyt ainoastaan Jakartassa Jaavalla, mieli kyllä tekisi reissata enemmänkin saarta. Pelkoa ei kannata tuntea, jos onnettomuus on tullakseen se tulee. Tiettyä varovaisuutta on toki hyvä noudattaa, kuten turha provosointi ja mielenosoituksiin osallistuminen.

• jaavatar1 kirjoitti:

Nyt kyllä tuli väärää infoa reissaaja56:lta.
        Suomesta järjestetään kyllä matkoja Indonesiaan, tosin ainoastaan Balille, Lombokiin ja Sulawedelle Bunakeniin. Järjestäjänä Suomi-seuran matkat ja Matkapassi. Nämä tosin omatoimimatkoja.

Itse olen käynyt ainoastaan Jakartassa Jaavalla, mieli kyllä tekisi reissata enemmänkin saarta. Pelkoa ei kannata tuntea, jos onnettomuus on tullakseen se tulee. Tiettyä varovaisuutta on toki hyvä noudattaa, kuten turha provosointi ja mielenosoituksiin osallistuminen.

Ja jo matkaa suunnitellessa kannattaa huomioida sääolosuhteet ja lukea ulkoministeriön varoitukset. Näitä luonnonkatastrofejahan ei kukaan pysty ennustamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe