Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>Mä en puhunukkaan tossa kohtaa evoluutioteoriasta vaan evoluutiosta yleensä :)>Itseasiassa ei ole pystytty todistamaan muuta kuin lajin sisäisiä kehityksiä :)>Makron ja mikron välisestä erosta tai yhtäläisyydestä en sano mitään kun en tiedä... MUTTA tiedän että lajien välisiä muutoksia ei ole tapahtunut (muuten kuin ihmisten avustuksella) :)>Meidän tietolähteissä näyttää olevan pikkunen ero Lucyn kohdalla... Joten siitä lienee turha keskustella kun molemmilla on suurin osa asiantuntijoita puolellaan xD> Ja voi olla että jäi välistä muutama "esi-ihminen", mutta mitä Heidenbergin ihmiseen tulee, niin ainakin vuonna 2004 se perustui yhteen leukaluuhun.>Valitettavasti mun englanti on niin heikkoa ettei noi Nebraskan ihmisestä kertovat sivut oikeen valkene mulle :( jos jostain löyät saman suomeksi ni olis kiva päästä lukemaan :)>Uuden Guinean ihmisen tapaus liittyy evoluutioon siten, että n. 100 vuotta luultiin sen olevan yksi osa ihmisen evoluutiota, mutta kuinkas kävikään... tiedekin voi erehtyä... ja pahasti :)>Ihan mielenkiinnosta... missä on nykyihmisen ja ihmisen esi-isien välinen raja? jos cro-magnonkin on nykyihminen... mun käsittääkseni homo sapiens on nykyihminen :) kaikki sitä edeltäneet olisivat "esi-isiä", jos niitä olisi.>Myönnetään et ihmisen oletettu sukupuu on aika hämärän peitossa... MUTTA evoluutio muuten on kyl ihan hanskassa... siis eläinten ja kasvien osalta. Ei toi ihminen oo hirveesti jaksanu kiinostaa :)>Ja niitä kirjoja mitä oon lukenu.... Johnsonin kirja oli hyvä :) eikä Darwinin Lajien syntykään huono ollut.... Myös Jack T. Chickin Esi isä? on hyvä :)>Ihan vinkiksi... tiede ei ikinä koskaan tule pystymään selittämään kaikkea tässä maailmassa.>Evoluutiossa on SUURIA aukkoja... jos ei olisi niin tietenkin kaikki siihen uskosivat :)>sun kannattais laajentaa sun kirjahyllyä sellasilla kirjoilla, jotka punnitsee muitakin vaihtoehtoja, kuin vain evoluutiota :) >Mäkin olisin vielä vuos sitten uskonu evoluutioon ja alkuräjähdykseen jne. mut sit luin muutaman kirjan (Evoluution maailmankuva, Nooan päivät, Lajien synty jne.) ja... mun käsitys muuttu. >Jo pelkästään se kun kävelee ulkona ja kattoo luontoa ni... ei se kaikki oo voinu yhdestä alkuaineesta lähtee...kyl siin on jotain suurempaa takana.> Ja se, että dinon luista on löytyny hemoglobiinia, joka tuhoutuu 10000 vuodessa... tieteen pohja tippuu siinä kohtaa jo pois.
  2. >>Kaikkein parhaimpia on sellaset, mitkä käsittelee molempia puolueettomasti. Kehottaisin sua lukemaan Philip E. Johnsonin teoksen Evoluution maailmankuva. Se käsittelee molempia (sekä evoluutiota, että luomisoppia) mielestäni varsin puolueettiomasti kertoen vain faktat molemmista.>Ja sitten asiaan... Evoluutiossa on kuusi erilaista kehitysopin pääsuuntaa:
    1. Kosminen evoluutio - alkuräjähdys saa aikaan vedyn.
    2. Kemiallinen evoluutio - korkeammat alkuaineet kehittyvät.
    3. Tähtien ja planeettojen evoluutio kaasuista
    4. Orgaaninen evoluutio - elämä kivistä
    5. Makroevoluutio - muutokset kasvi- ja eläinlajien välillä
    6. Mikroevoluutio - muutokset lajien sisällä.>Näistä on pystytty todistamaan vain tuo viimeinen, muut viisi ovat uskonvaraisia (HUOM! kuten luominen).>Vanhin tunnettu ihmisen "kantaisä", eli Lucy-simpanssi... useimmat asiantuntijat ovat nykyään sitä mieltä, että Lucy oli "vain" epätavallisen suuri simpanssi.>Lucyn jälkeen tulee Heidelbergin ihminen.... joka on rakennettu pelkän leukaluun perusteella (joka sekin näyttää samalta kuin ihmisten leukaluu)>"Evoluutio" jatkuu.... Nebraskan ihminen... rakennettu yhden hampaan perusteella. Hammas todettu myöhemmin sukupuuttoon kuolleen sian hampaaksi.>Piltdownin ihminen, jonka leukaluu todettiin kuuluneen nykyajan ihmiselle>Pekingin ihminen on oletettavasti 500000 vuotta vanha, mutta KOKO todistusaineisto on "mystisesti" kadonnut...>Neanderthalin ihminen: Kv. kongressissa 1958 tri. A. J. E. Cave sanoi, että Ranskasta 50 vuotta aiemmin löytynyt luuranko osoittautui kuuluneen vain niveltulehdusta poteneelle vanhalle ihmiselle.>Uuden Guinean ihminen: Tämä "ihmisen kehitysaskel" löytyi elossa vuonna 1970 Australiasta.>Cro-magnonin ihminen: yksi varhaisimmista ja parhaiten perustelluista fossiileista on vähintään nykyihmisen veroinen fysiikaltaan ja aivokapasiteetiltaan - missä siis kehitys?>Nykyihminen: Tämä "nero" uskoo periytyneensä apinasta xD (Room. 1:22 "Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet")>www.drdino.com>Ja niistä Ernst Haeckelin kuvista... (tehtiin v. 1869 ja todistettiin vääriksi v.1874. Kuvista huomaa, että ihmisellä on "kidukset", joten tämä todistaa, että ihminen on kehittynyt kalasta.... harmi vain, että näistä "kiduksista" tulee sikiökehityksessä korvaluut ja kurkun rauhaset (Tämä tieto on siis yli 125 vuotta sitten kumottu, ja silti se on oppikirjoissamme).>Surakstuneet elimet, kuten häntäluu ihmisellä "todistaa", että olemme kehittyneet hännällisestä eläimestä.... MUTTA häntäluuhun on kiinittynyt yhdeksän lihasta, joten se ei ole "surkastunut" elin (sitäpaits JOS olisikin "surkastuneita" elimiä, eikö jonkin MENETTÄMINEN olisi kehityksen, eli evoluution vastakohta?).>Atomien sidosvoimana on tieteen mukaan gluoonit... Niitä vain ei ole löydetty, eikä niiden olemassa oloa ole todistettu... niitä ei siis ole olemassa! Kyseessä on vain epätoivoinen teoria selittää totuutta tyhjäksi.>MIKÄ SITTEN ON TOTUUS?
    Raamattu sanoo, että " Hän (Jeesus Kristus) on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää KAIKEN koossa" (Kol.1:17)Se sanoo myös. että "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä on syntynyt" (Joh.1:3) ja että " Hän (Jeesus)oli maailmassa, ja maailma oli hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut" (Joh.1:10)
  3. >>Darwin itse jo kirjassaan "Lajien synty" lähes kumoaa evoluutioteoriansa (kannattaa lukea jos ei vielä ole lukenut).>Sitäpaitsi vaatii enemmän uskoa ihmiseltä uskoa evoluutioon kuin Jumalan luomistyöhön, sillä maailma pyrkii /tieteellisesti todistetusti) epäjärjestykseen.>Miettipääkä sitä!