Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>En löydä edelleenkään. Davison puhuu tuossa kohteenaan "dogs, goldfish, and a host of other domesticated forms". Sinun väitteesi ei tehnyt rajoja. >Ja miten osoitat että prosessi on "sama"? Jos tilanne onkin niin, kuin esim. Davison ehdottaa ja mikä kanta on tiedeyhteisössä voimistumassa koko ajan, että evoluutiolla on suuressa mittakaavassa katsottuna eräänlaisia päämääriä: sama tilanne voi johtaa eri aikakausina samanlaisiin lopputuloksiin. >Tästä ns. konvergenssi-ilmiöstä on paljon esimerkkejä. Ennemminkin on niin, että lyhytaikaisesti näkemämme evolutiiviset esimerkit saattavat olla erityistapauksia, pieniä paloja suurista tarkoituksellisemmista linjoista. Jos pienestä pätkästä pyrkii tekemään johtopäätökset koko prosessista voi käydä niin kuin sille, joka mittaa 400 metrin juoksijan suuntaa rataa kierrettäessä muutaman metrin matkalla ja tekee siitä johtopäätöksen, että juoksija juoksee sokeasti (kun sillä on sillä hetkellä silmät kiinni) ja päämäärättä.>No, ei ole näkynyt erinäisiin vuosimiljooniin. Syitä sille on hyvä miettiä.>Vai olen minä "kaappikresu". Nimittelyn tielle siis lähdit. Minua ei kiinnosta keskustelu nimittelevien kanssa, joten kiitokset keskustelun pätkästä. Keskustele jatkossa jonkun kanssa, joka sietää nimittelyä, tai paranna tapojasi.>Tapaus Davison on sellainen, että hetken hän (muutaman kuukauden hän) sai olla äänessä Dembskin blogissa taannoin, mutta kenkää sai sittemmin. Dembski ilmeisesti ei ole pitänyt Davisonista missään vaiheessa. Muut Discovery-instituutin tyypit eivät kai myöskään. Etenkään kun Davison haukkuu Discovery-instituuttia vähän väliä.>Voisitko sinä näyttää että omissa väitteissäsi on edes jotain perää ja antaa joukon esimerkkejä esittämästäsi. Siis siitä, että Discovery-instituutin porukka "mielellään" lainailisi ja markkinoisi Davisonia?
  2. >> "1) Väite, ettei lajirajoja oltaisi ylitetty keinotekoisella muuntelu-/valintakokeella."
    Tuota väitettä en löydä alkutekstistä.>"2) Väite, ettei seksuaalinen lisääntyminen kykenisi tuottamaan uusia lajeja edes samaan sukuun" Näin Davison esittää. Tuo on yleinen havainto, josta poikkeuksia voi toki joskus esiintyä. Esimerkit jotka puhuvat yleishavaintoa vastaan ovat yksittäistapauksia, joten Davison on vetänyt johtopäätöksen, ettei seksuaalinen lisääntyminen voi toimia ainakaan kovin merkittävänä mekanismina lajien muodostumisessa.>"3) Väite, että vaikka tuo voitaisiinkin havaita, vaikuttaisi epätodennäköiseltä, että prosessi kykenisi tuottamaan uusia sukuja, heimoja, lahkoja, luokkia,... "
    Jep. Tämä on lähellä sitä Davisonin päähavaintoa, josta hänen teesinsä lähtee liikkeelle: uusia pääjaksoja ei ole syntynyt fossiiliaineiston mukaan aikoihin. Siitä herää kysymys: miksi uusia pääjaksoja ei ole enää syntynyt? Onko kehitys loppunut?>Illuminatus kommentoi näin:
    "Täysin perusteeton ja epämääräinen väite. Tunnetaan prosesseja, jotka johtavat lajiutumiseen ja tiedetään miten nuo prosessit toimivat." Todellako?>No missä ne uudet pääluokat sitten viipyvät? Mikä mekanismi johtaa uusiin pääluokkiin? Onko se mekanismi toiminnassa tällä hetkellä, kun uusia pääluokkia ei ole näkynyt erinäisiin miljooniin vuosiin?>"Tiedetään, että prosessinaikaiset muutokset ovat kumuloituvia ja myös uutta informaatiota tuottavia. Edelleen noille muutoksille ei tunneta rajaa." Ja jos rajaa ei tunneta siitä seuraa, että muutos voi tapahtua miten vain?
  3. No samperi, niinpä voikin. Löytyisiköhän tuo sama arvio sieltä ehdottoman puolueettomalta ja tieteelliseltä sivustolta www.discovery.org jossa tuota Meyerin artikkelia kovasti mainostetaankin?