caseman
Elämä on kivaa! Maalla on mukavaa, eikä huono paikka ole kaupunkikaan!
Muistakaahan syödä kotimaista ruokaa!
Kotieläimet: Kissa
Parhaat matkakohteet: Jyväskylä
Ruoka & juoma: kalakeitto, maito
Koulutus: Ammattikorkeakoulu
Ase tai siviilipalvelus:KarTr
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia19 aloitusta · 250 kommenttia
- 7-8 euroa tunnille. Kaikki on mahdollista jatkossakin. Parhaan tilin saat olemalla palkkarenkinä.
- Itse olen mieltynyt Alicanten alueeseen. Hyvä sijainti ja paljon lentoliikennettä. Harratan moottoripyöräilyä, joten siellä pääsee aina liikkeelle ympäri vuoden.
- Kiitos vinkistä! Itse olen tulevaisuutta ajatellen katsellut asuntojen hintoja. Torreviejassa näyttää olevan edullisiakin kohteita. Pitäisi käydä paikan päällä katsomassa.
- Minä maksan kiinteistöveroa ja tuloveroa ihan niinkuin kaupungissa asuvakin. Hankin itse polttopuuni ja tuotan ruokani itse. Maanviljelijänä tuotan myös Suomen elintarviketeollisuudelle euroopan halvinta ja kuitenkin laadukasta raaka-ainetta.
Täällä on paljon mukavaa tekemistä. Kaupungissa moni masentuu, elämä on kallista ja niin pinnallista. Tietty kaupngissa on palvelut lähellä, mutta silti elämä on äärettömän kallista siellä. Pitää vaan ihmetellä että miksi niin fiksut ihmiset syyttävät maaseutua kaupungin ongelmista. Täältä löytyy totuus, kannattaa joskus käydä katsomassa! - Ei painostanut, itse olen kyllä kiinnostunut lasteni avioehdoista, jos joku jatkaa tässä yrityksessä.
Avioero yksi merkittävä taloudellinen riskitekijä yrittämisessä, silloin on muutakin järjestettävää kuin omaisuudesta riiteleminen.
Jos puoliso ei suostu avioehtoon, pitäisi hälytyskellojen soida. Yksi avioliitto jäi minultakin solmimatta aikoinaan sen takia. - Avioehto on ihan normaali toimenpide, saattaa pelastaa avioliittonne. Nimittäin sen jälkeen voit kuitata appiukollesi että olet tehnyt avioehdon. Ei pitäisi olla sen jälkeen kenelläkään mitään syytä vailttaa perimyksistä. Huolehdit vaan siitä että yhteiset hankinnat tulevat molempien nimiin. Se on reilua kun omistukset ovat suoraan paperilla ja kauppakirjoissa, ilman mitään avio-oikeuksia. Sitä paitsi sinun kannattaa olla naimisissa oikeusturvasi takia, sillä olet oikeutettu asumaan sen jälkeen kodissanne, vaikka se olisi miehesi nimissä, avioehdosta huolimatta. Avoliitossa saattaisit lentää talosta pihalle kuin leppäkeihäs jos vaikka miehesi kuolee.
Perheyrityksissä tällaiset ovat valitettavia asioita, kannattaa olla töissä kumminkin siellä jos kerran toiminnot kannattavat ja saat normaalin palkan.
Viisas kaukonäköinen ihminen huolehtii että hommat sujuvat reilusti, ehkäpä appiukkosi rauhoittuu sen jälkeen.
Ps. Minulla on ollut avioehto ja arvostin että toinenkin osapuoli halusi tehdä sen. - Ministerin uhkailu tai tuollaisen aseen käsittely hänen läheisyydessään on aina järkyttävää. No mutta pääministeri on rautahermoinen mies. Tietää mitä on tekemässä, eikä anna hihhuleiden pilata kampanjaa.
Vaikeina aikoina tällaisen todennäköisyys on hieman suurempi, mutta ei voi valittaa. Hommat on hoidettava! - Järkyttävää. Suomi ei ole mikään lintukoto, kaikkea voi tapahtua. Onneksi turvamiehet olivat valppaana ja oli tuuria mukana. Kaikkea ei pysty tuollaisissa tilanteissa millään ennakoimaan.
- Tänne maalle mahtuu myös monenlaista ihmistä, mutta on tässä omat erilaiset haasteensa kuin muissa ammateissa.
Yksityiselämä on erilaista ja saattaa olla monenlaista sukulaista ja naapuria laittamassa lusikkaa toisten yksityiselämään.
Enemmän täällä on hyviä kuin huonoja puolia, tietty pitää vaan olla sopivanluontoinen ihminen ja nimenomaan toisilleen sopivat että täällä viihdytään. - Sen kokoluokan tiloja ollut, että kyyti on kylmää töiden kanssa. Sitä jää itsellekin vaikka millä mitalla, vaikka olisi palkattua työvoimaa lisäksi.
Maalaisromantiikka saattaa haihtua nopeasti, kun arki alkaa. Harvinaista että nykyaikainen vapaisiin aikoihin tottunut ihminen siihen sopeutuu. - Osa-aikaiselle putkimiehelle voi vaan todeta, että tutki ensin työpöytäsi. Onko kaikki laskut tulleet maksettua, sekä huomioi että putkimiehen palkka ei ole maatalustuloa.
Ehkä täällä savo-kainuu akselilla olosuhteet ovat haastavampia kannattavan maatalouden harjoittamiseen. - Sepä se, muilla aloilla on parempi tuottavuus ja palkat parempia. Hintana on se että työpaikkoja on vähemmän ja yritysten kannattavuus heikkenee. Tulevaisuudessa työn hintaa pitää pystyä alentamaan tavalla tai toisella.
- Se on laskettu väärin sitten. Harvemmin se ihan alussa on omaa pääomaa. Yritystoiminnassa vaan pitää pääomakin huomioda.
- Sen verran että kun kaikki muut ovat jo lopettaneet. Minä olen yksi kolmesta viljelijästä kylällä, eikä muutkaan taida tienata yhtään enempää ja yhteistyötä tehdään niin paljon kuin pystytään.
Kuulun mttl:n kannattavuuskirjanpitoon ja talousasiat eivät ole milään mutu-tuntumalla hoidettu. Muistakaa laskea myös omalle pääomalle korvaus ja laskekaa sitten vasta sen jälkeen mitä jää tuntipalkaksi. Harvinaista jos jatkuvasti ollaan yli 10 euron tuntipalkoilla. - Olen muuten saanut ja ovat ollet tyytyväisiä, suomalaisia. Maatalousalan tessin mukaan ihan laillinen palkka.
- 80% ei äänestä persuja. Oppositiossa on helppo huudella kaikenlaista. Vaatia markkoja takaisin, kyllä vähän vanhempi väki muistaa millaista oli markka-aikaan: korot välillä taivaissa ja devalvaatio-pelko sotki taloudenhoitoa koko ajan. Muistetaan että että ei täällä eletä toisiamme palvelemalla, on oltava vientiä ulkomaillekin. Enemmän vientiä kuin tuontia, siitä se lähtee. Suomen asiantuntemusta tarvitaan EU:ssa enemmän kuin koskaan. Onhan meillä Olli ja Alexander sitä viemässä eteenpäin.
- Aika harvassa ovat 10e/tunti maksajat. Minä en ota töihin yli 8 e palkalla ja silloinkin on tehtävä ihan tosissaan töitä. Enhän minä itsekään saa yhtään enempää.
- Tuo on totta, olen köyhä maanviljelijä. Joskus ammoisina aikoina minuakin olisi lahtarina pidetty. Kokoomustakin on tullut äänestettyä. Elämme hämmennyksen aikoja.
- Joo, ei tullut mukaan. Eikä kyllä tullut mieleenkään Toyotan jälkeen että sellaista pitäisi vaatia.
- Joo, saksalaiset autot eivät reistaa, tehdään vaan pieniä huoltoja. Vaihdellaan niveliä, moottoreita, automaattivaihteistoja yms. normaalia kulutustavaraa.