Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Otsikko antaa väärän kuvan asioista.
Väyrysen pokka ei pettänyt. Väyrynen vastasi tavallisella äänellä, rauhallisesti ja kärsivällisesti englantilaiselle toimittajalle.
16.12.2011 21:53
OK.
Ymmärsin sinun tarkoittavan, että Pietari on alunperin suomalainen nimi ilman että se olisi tullut suomen kieleen muualta. Totta kai Pietari on supisuomalainen nimi, mutta se on väännös alunperin kreikkalaisesta muodosta Petra tai latinan sanasta Petrus. Aloituksessani on kyse nimenomaan nimien alkuperäjuurista.
20.11.2011 18:27
Pietari ei ole supisuomalainen nimi.
Jeesus antoi Simon opetuslapselleen uuden nimen Keefas (arameaksi Keefa) eli Kallio, joka on kreikaksi Petra ja latinaksi Petrus. Tästä apostoli Petruksen uudesta nimestä on tullut suomeen Pietari ja esim. englantiin Peter.
20.11.2011 17:07
Pentti Lempiäisen kirjan mukaan Pekka tulee kuitenkin nimestä Pietari.
20.11.2011 16:27
Jouko tulee Kalevalan Joukahaisesta, jolla on myös rinnakkaismuoto Joukamoinen. Nimen alkuperästä on eri selityksiä. Luultavasti se on sankarinimi, joka on sukua vanhalle suomen sanalle joukea eli kookas (Pentti Lempiäinen "Nimipäiväsanat").
Jos minä olisin presidentti, niin olisi ennen kaikkea visionäärinen eli kauaksi tulevaisuuteen näkevä uudistaja ja arvojohtaja.
20.11.2011 16:26
En ole kaksinaismoralistinen.
Olen yksinäismoralistisesti ja suoraan sitä mieltä mitä minä olen.
Eli Israelin Jumala Jahve on oikea Jumala, joka pitää huolta silmäterästään. Sen sijaan Islamin Allah on väärä jumala, joka yrittää riistää juutalaisilta heille luvatun maan. Siis molemmilla puolella on pappeja, mutta he eivät ole saman Jumalan pappeja.
18.11.2011 16:37
Kyse ei ole verenhimoisista rohveetoista, vaan Raamatun ja meidän aikamme profeettojen ennustuksista, jotka tulevat toteutumaan.
18.11.2011 01:31
Tästä voi seurata Googin sota ja Kolmas maailmansota.
Mutta voi olla, että niiden sotien aika ei ole vielä. Googin sota merkitsee kuitenkin sotimista Israelia vastaan ja Kolmas maailmansota saa alkunsa Lähi-idästä - silloin kun sen aika on.
18.11.2011 01:29
Käskyt tulee myös ymmärtää oikein.
"Älä tapa" tarkoittaa murhaamisen kieltämistä.
Sodissa surmaaminen on eri asia. Jumala itse käski Joosuaa hyökkäämään Kanaaninmaahan ja valloittamaan sen, koska Jumala oli päättänyt antaa sen maan israelilaisille. Samoin kun Daavid surmasi Jumalan voimalla ja avulla Goljatin, niin se oli Jumalan tahdon mukainen asia.
18.11.2011 01:27
Vuosiviikko on seitsemän vuotta. Tällöin esim. vaikka seitsemän vuosiviikkoa on 49 vuotta.
18.11.2011 01:24
Maailmassa olevat pahat asiat ovat ihmisten aikaansaannoksia, jotka Jumala sallii syyn ja seurauksen lain mukaisesti.
Tämä pahan sallimisen aika loppuu pian, kun Jeesus tulee takaisin maan päällle ja ottaa hallitusvallan koko maailmassa.
17.11.2011 14:48
Maallisesti ajatellen presidentit valitaan vaaleilla eli ihmisten ilmaiseman tahdon mukaan (mikäli vaalit ovat rehelliset).
Todellisuudessa kaikkien maailmassa tapahtuvien asioiden takana on Jumala, joko toteuttamassa tahtoaan tai sallimassa asioita, jotka eivät ole välttämättä hänen tahtonsa mukaisia, mutta jotka hän sallii ihmisten vapaan tahdon takia- vaikka ihmisille myöhemmin tuomioksi. Että näinhän te tahdoitte ja valitsitte - mitä nyt valitatte.
Ihminen päättää (vaikka vaaleissa), mutta Jumala säätää viime kädessä kaiken.
17.11.2011 00:45
KTS
Tuo on sinun palestiinalaisväritteinen tulkintasi.
Jos Obaman poispotkimisessa on jotain syytä Lähi-idän suunnalta, niin syy on Obaman nihkeys Israelia kohtaan ja vaatimus kahdesta valtiosta, ei Obaman suhtautuminen palestiinalaisiin.
Kahden valtion vaatimus on Jumalan Raamatussa ilmaistua tahtoa vastaan, jonka mukaan Jumala on luvannut koko Palestiinan alueen juutalaisille, ei sinne viime vuosisatoina muuttaneille arabeille. He ovat alueella väliaikaisia vuokralaisia, joiden tulee siirtyä pois, kun alueen oikeat omistajat ja perilliset tulevat takaisin omaan maahansa.
Juutalaiset joutuivat olemaan karkotettuina omasta maastaan kahden vuosituhannen ajan omien syntiensä takia. Mutta Jumala lupasi jo ennen tuomioita, että niiden jälkeen hän kokoaa oman kansansa takaisin omaan maahansa.
Näin on tapahtunut.
Ongelma on siinä, että juutalaisten poissaollessa maahan muuttanut arabiväestö kokee tietenkin maan omakseen, koska he ovat syntyneet siellä.
Tämän syntymäoikeuden yläpuolelle menee kuitenkin Jumalan lupaus, että Kanaaninmaa/Palestiina/Israel on oleva ikuisesti Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisten eli juutalaisten perintömaa.
Lähi-idän perimmäinen ongelma on siinä, että arabi/muslimit eivät usko Raamatun ilmoitusta juutalaisille kuuluvista oikeuksista omaan maahansa, vaan he seuraavat väärää profeettaansa Muhammedia ja kapinoivat Jumalan tahtoa vastaan.
On surullista, että monet kristitytkään eivät usko Jumalan lupausten pitävyyteen, vaan muodostavat näkemyksensä Lähi-idän tilanteesta maailman yleisen mielipiteen ja oman tunteenomaisen lähestymisensä pohjalta.
16.11.2011 23:59
Tutkin tätä asiaa muutama kuukausi sitten.
Paavo Väyrynen ei ole vapaamuurari.
Väyrynen ei ole käynyt myöskään salaisissa Bilderberg-kokouksissa, kuten Niinistö ja Lipponen.
16.11.2011 01:59
Nimimerkki Älä sinä
Talousdemokratian takana ei ole yhtä itseään nerona pitävää miestä, kuten väärin vihjailet, vaan hyvin monia talousasiantuntijoita. Väitteesi on täysin väärä ja osoittaa, että et tiedä talousdemokratiasta mitään.
Ottaisit ensin selvää asioista, ennen kuin paljastat täällä täydellisen tietämättömyytesi.
Eli googleta sanalla talousdemokratia, niin viisastut.
13.11.2011 23:49
ef1
Muutos 2011 ei käy, koska se puolue ei hyväksy minua. Kyselin alustavasti noin vuosi sitten ja annettiin ymmärtää, että minua ei voi ottaa heidän kansanedustajaehdokkaakseen, koska minulla on heidän mielestään liian erilainen maailmankuva. Mitä se sitten tarkoittaneekin, en tiedä.
Mutta koska näin kävi, niin en ole enää yrittämässä sinne, koska sain jo pakit.
13.11.2011 23:43
Nimimerkki q45ety antaa minusta täysin väärän todistuksen vihjaamalla, että minun mielestäni naisen pitäisi olla synnytyskoneena kotona nyrkin ja raamatun välissä.
Minä EN ole tuota mieltä. Q45ety saisi miettiä, miten kahdeksas käsky kuuluu.
Sari Essayah on ihmisenä ja poliitikkona OK. KD:n politiikka ei ole kaikilta osin sellaista, jota kannattaisin, varsinkaan nyt kun KD meni hallituksessa syömään ennen vaaleja antamiaan lupauksia.
Tämän poliittisen erimielisyyden takia en voi kannattaa Sari Essayahia presidentiksi. En myöskään sen takia, että ehdokkaissa on monia häntä kokeneempia henkilöitä, kuten ennen kaikkea Paavo Väyrynen.
Lopuksi sellainen huomio, että Sari Essayah ei ole, kuten q45ety väärin kirjoittaa, kristittyjen ehdokas, koska kristittyjä on kaikissa puolueissa, vaan kristillisdemokraattien ehdokas.
08.11.2011 15:03
Olen sitä mieltä, että Paavo Väyrynen on edelleen paras ehdokas presidentiksi.
En ole kaikista asioista samaa mieltä Väyrysen kanssa, mutta kenenpä kanssa sitä ihminen olisi kaikesta samaa mieltä.
Paavo Väyrynen kannattaa omaa valuuttaa, markkaa, kuten minäkin.
Dollari on heikentymässä, joten maailma saanee jossain vaiheessa yhteisen valuutan. Voi olla, että kaikki maat eivät ole siinä mukana, mutta useimmat ovat.
Minun ja Väyrysen ajattelun ero on siinä, että Väyrynen toteaa tällaisen maailmanvaluutan tarpeen, kun minä taas tuon selvästi esiin sellaisen yhteisvaluutan vaarallisuuden ja haluaisin Suomen olevan sellaisesta täysin erossa.
Tosin haastattelusta ei täysin selviä mitä Väyrynen oikein ajattelee, koska hän puhuu myös markan puolesta.
06.11.2011 23:51
Nimimerkki "Pihon maailmanloppu"
En jättänyt vuosilukua kierouksissani mainitsematta. On vain vaikeaa sanoa vuosilukua, kun en nähnyt sitä. Enkä minä kirjoittanut mitään maailmanlopusta vaan ydinräjäytyspilven näkemisestä.
Vastuuvapaus tarkoittaa ennen kaikkea sitä, että en voi henkilökohtaisesti taata minulle lähetettyjen satojen sanomien oikeellisuutta, vaan lukijan on oltava omalla kohdallaan tarkkana. Minä olen vain informaation välittäjä ja kirjuri.
En uhkaa kenellekään Jumalan kostoa.
03.11.2011 18:54
Näin on.
Paavo Väyrynen on Suomen tasavallan seuraava presidentti.
30.10.2011 18:38
19 / 42