Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Väitteesi+on+väärä,+koska+on+olemassa+tieteellisiä+tutkimuksia,+jotka+osoittavat+ihan+muuta+kuin+mitä+sinä+väität.+Kannattaisi+tutustua+oikeaan+tutkimukseen,+eikä+sokeasti+uskoa+Räisäsen+koulukunnan+höpinöitä.++>>
Missä+näitä+tutkimuksia+on+ja+mistä+ne+saa+luettaviksi?
Kuka+ne+on+tehnyt?+Osaatko+nimetä+edes+yhtä+henkilöä,+että+aloitamme+hänen+taustojensa+selvittämisen.
16.08.2016 10:21
>>>+Varhainen+kirkollinen+todistusaineisto+osoittaa,+että+Matteuksen+ja+Johanneksen+evankeliumit+olivat+silminnäkijöiden+kirjoittamia.+>>
Juu+ja+Ladan+valmistaja+voi+tietenkin+itse+olla+Ladasta+mitä+mieltä+tahansa.
Tieteellisen+metodin+tuottama+tutkimustieto+osoittaa+kuitenkin+kiistatta+sen,+että+evankeliumit+on+kirjoitettu+myöhään+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen,+eivätkä+ne+ole+nähneetkään+silminnäkijäkuvauksia.
Toisaalta+jos+väitteesi+on+oikea+niin+sitten+me+vasta+pulassa+olemmekin,+koska+miten+ne+lukuisat+ristiriidat+ovat+selitettävissä,+jos+ne+kerran+ovat+silminnäkijäkuvauksia?
Olivatko+ne+kaikki+haastatellut+ihmiset+tai+silminäkijät+huumeissa+vai+päissään,+kun+heillä+ei+ole+mitään+yhteistä+käsitystä+asioista,+jos+he+kerran+olivat+samaa+näkemässä,+samaan+aikaan?
Mutta+minä+luotan+enemmän+tieteelliseen+metodiin,+kuin+kirkollisiin+ilmoituksiin+asiassa,+mutta+jos+sinä+teet+toisin,+omapa+on+häpeäsi.
16.08.2016 09:42
Sapatti+on+mielenkiintoisempi+historiallisessa+kontekstissään.
Pappiskirjoissa+sapatti+annettiin+heprealaisille,+jotta+he+muistaisivat+pakonsa+Egyptistä.
Sapatista+tuli+jumalallisen+elämän+jäljittelyä+ja+matkimista,+jonka+juutalaisuus+lainasi+paikallisista+ja+ympärillään+olevista+pakanauskonnoista.
Alunperin+kansan+ja+Jahven+välillä+oli+suuri+kuilu,+mutta+pakanauskontojen+vaikutukset+levisivät+juutalaisuuteen+vuosisatojen+aikana+ja+koska+pakanauskonnoissa+ihmiset+matkivat+jumaliaan+maallisissa+toimissaan,+juutalaisuus+nappasi+tämän+piirteen+myös+omaan+uskontoonsa.
Alunperin+Jahve+suoritti+yksin+määrättyjä+rituaaleja,+kuten+pyhitti+yhden+päivän+lorvimiseen.+Se+oli+Jahven+etuoikeus+ja+erotti+Jahven+kansasta.
Sapatin+myötä+juutalaiset+osallistuivat+jumalansa+kanssa+rituaaliin+ja+näin+he+pääsivät+kokemaan+jumalansa+kanssa+samaa+yhtenäisyyttä,+kuin+mitä+pakanauskontojen+kannattajat+tekivät+jumaliensa+kanssa+ja+oma+jumala+ei+tuntunut+enää+niin+vieraalta+verrattuna+muiden+jumaliin.
Samaa+ovat+ne+VT:n+613+käskyä,+jotka+kristityt+kokevat+negatiivisiksi,+eivätkä+he+niitä+noudata.+Juutalaiset+eivät+ajattele+niitä+taakkana,+vaan+ne+ovat+enemmän+symbolisia+ja+osoittavat+saman+elämäntavan+jumalan+kanssa.
Eli+sapatti,+ruokasäännöt,+puhtaussäännöt+yms+olivat+vain+rituaalinomainen+yritys+pienentää+kuilua+Jahven+ja+kansan+välillä+ja+keino+jakaa+Jahven+pyhä+eristyneisyys,+eli+juutalaiset+keksivät,+että+ihmisluontokin+on+mahdollista+pyhittää,+kun+matkitaan+oman+jumalan+toimia+kaikessa+mahdollisessa.
15.08.2016 17:58
>>>>Kunnioittavasti+kysyn+kun+sinun+ajallisesti+käyttämä+panos+tällä+foorumilla+on+aika+suuri+ja+kaiketi+jo+monivuotinen+niin+etkö+koe+että+tämä+on+sinulle+turhanpäiväistä+ja+hukkaan+heitettyä+aikaa?+<<<
Kiitos+kysymästä.+Ei+minulla+kauaa+aikaa+kirjoituksiini+mene+kun+ajatus+on+valmiina+ja+olen+nopea+kirjoittamaan.+Isompaan+kirjoitukseen+muutama+minuutti+ja+tällaiseen+muutama+kymmenen+sekuntia.
Miksi+tämä+olisi+hukkaan+heitettyä+aikaa,+jos+saan+ihmisen+silloin+tällöin+pohtimaan+johdonmukaisesti+ja+loogisesti+uskonsa+perusteita?
<<<+En+oikein+jaksa+uskoa+että+täältä+kenestäkään+tulee+ateisti+tai+kenestäkään+ateistista/agnostikosta+kristitty+vaikka+tänne+kuka+kirjoittaisi+ja+mitä+tahansa+kirjoittaisi.>>>
Minä+itse+aloin+pohtia+uskonasioita+kirjoituksista,+jotka+olivat+johdonmukaisia,+loogisia+ja+järkeviä,+eli+ihan+jotain+muuta+kuin+mitä+lahkossa+tarjottiin.
Jos+henkilö+ei+saa+mitään+minun+kirjoituksistani,+niin+minusta+hänelle+on+sitten+erittäin+hyvä+paikka+lahkossaan+viemässä+uskontoaan+sen+ansaitsemaa+loppua+kohden.
15.08.2016 17:41
>>>+Pysytään+asiassa,+jossa+keskustelun+aloittaja+tahtoo+meidän+pysyvän+eli+psalmin+kirjaimellisessa+sisällössä,+ei+sen+tulkinnassa.+>>>
Kiitos.+Ensimmäinen,+joka+ymmärtää+lukemansa!+Se+on+hienoa+se,+vaikka+olin+jo+menettänyt+toivon+tyystin.
>>>+Vain+Hän,+joka+on+nämäkin+jumalat+luonut,+on+todellinen+Herra,+Luoja+ja+Jumala.+>>>
No+tästähän+tietenkin+avautuu+kysymys,+että+miten+ihmeessä+jokin+jumala,+tai+Jumala+loi+jotain+sellaista,+jonka+tiesi+myöhemmin+alkavan+hankalaksi+tapaukseksi,+vaikka+langenneeksi+jumalaksi+tai+enkeliksi?
Jos+luemme+vain+mitä+tuolla+lukee,+niin+siinähän+siis+jokin+jumalien+pääjehu+nuhtelee+muita+jumalia,+jotka+hän+on+itse+luonut,+siitä,+että+he+eivät+toimi+rehdisti+ja+jutusta+päätelleen+tämä+on+ollut+asian+tila+jo+pidemmän+aikaa+ja+jostain+syystä+tämä+pääjehu+on+antanut+niin+olla,+mutta+nyt+hänelle+tuli+sitten+vasta+mitta+täyteen.
>>>+Jokaisella+kansalla+oli+omat+jumalansa+>>>
Juuri+näin,+mutta+ne+olivat+niille+ihmisille+aivan+yhtä+todellisia+kuin+sinun+jumalasi+on+sinulle,+eivätkä+he+pitäneet+niitä+epäjumalina,+omia+jumaliaan,+mutta+jos+he+olisivat+tienneet+sinun+jumalastasi,+niin+sitä+ne+olisivat+pitäneet+epäjumalana,+tietenkin,+kuten+sinä+pidät+nyt+heidän+jumaliaan.
>>>+Mutta+kun+kulttuurit+katosivat,+nämä+jumalat+unohtuivat.+>>>
Kyllä.+Jokainen+jumala+kuolee+kannattajiensa+mukana.+Myös+sinun+jumalasi+kuolee,+kun+sen+viimeinenkin+kannattaja+kuolee,+eikä+hänestä+enää+tarinoita+kerrota+ja+viedä+eteenpäin.
>>>+Eli+epäjumala+kuolee,+kun+häntä+ei+palvota+>>>
Jumala+ei+ole+koskaan+epäjumala+kannattajiensa+suunnasta+katsottuna,+vaan+ainoastaan+kilpailevan+jumalan+suunnalta+katsottuna.
Sinunkin+jumalasi+on+epäjumala+jonkin+toisen+uskonnon+suunnasta+katsottuna.
Oikeammin+lauseesi+kuuluisi,+että+jumala+kuolee,+kun+häntä+ei+enää+palvota,+tai+Jumala+kuolee,+kun+häntä+ei+enää+palvota.
>>>+Tärkeä+tietää+on+vain+se,+että+Jumala+hallitsee+ja+ohjaa+jopa+epäjumalien+toimintaa.+>>>
Tässä+ohjaavat+jumalat+eivät+onnistu+yleensä+kovin+hyvin,+mikäli+on+uskominen+yhdenkään+uskonnon+tarinoita,+vaan+luojajumalat+ovat+äärettömän+surkeita+kaitsemaan+luomiaan+muita+jumalia.+Oikein+emäsurkeita,+sanoisin.
>>>+Saatana+on+Jumalan+kahlekoira,+ja+hän+oli+mahtavin+enkeli+ennen+lankeemustaan,+ja+hän+käy+Jumalan+järjestämissä+kokouksissa.++>>>
Mikähän+tämän+lankeemuksen+on+aiheuttanut,+mutta+siihen+en+ole+koskaan+saanut+vastausta,+enkä+ole+keksinyt+vastausta.
Oliko+huonot+kotiolot?
Taivaassa+jotain,+joka+aiheutti+eripuraa+ja+eriarvoisuutta?
15.08.2016 14:34
>>>+No+en+todellakaan+pysty+osoittamaan.+>>>
Hyvä,+tästä+olemme+samaa+mieltä.
>>>>Ja+vaikka+pystyisinkin,+olisi+se+täysin+turhaa.>>>
koska+sinä+et+pysty,+asialla+on+turha+spekuloida.
>>>>+Jos+asiat+halutaan+ymmärtää+väärin,+ne+yleensä+myös+ymmärretään+väärin.>>>+
Hetkinen.+Etkös+se+ole+sinä,+joka+haluaa+nähdä+tuossa+lukevan+jotain+muuta+kuin+mitä+siinä+lukee,+enkä+suinkaan+minä?
Minä+näen,+että+siinä+puhutaan+jumalista,+mutta+sinä+et+sitä+halua+nähdä,+vaan+koetat+venkoilla,+että+siinä+lukee+jotain+muuta,+joten+etkö+sinä+itse+ole+nyt+ymmärtämässä+paikkaa+väärin,+enkä+suinkaan+minä?
>>>+Sinäkin+tunnettuna+Jumalanpilkkaajana+näillä+palstoilla+olet+kiero+kuin+liero+ongenkoukussa.+Luulet+olevasi+fiksukin,+vaikka+sinä+se+olet,+joka+koukussa+ryvet+odottamassa+loppuasi.+>>>
Ja+sitten+tätä+perussettiä,+kun+ei+osata+omia+satuja+nähdä+sellaisina+kuin+ne+ovat.+Voi+voi.+Nyt+pelottaa,+ihan+kamalasti,+mielikuvituskaverisi+tuleva+kosto.
15.08.2016 13:14
>>>+Niin...+siis+mitä+siinä+selvästi+lukee+?+sanaa+elohim+voidaan+käyttää+myös+maallisista+tuomareista,+esim,+2+Moos+21:6+>>>
Olisko+sinulla+osoittaa+minulle+jokin+raamatun+versio,+jossa+juuri+tuossa+psalmissa++sanottaisiin,+että+jumala+ja+maalliset+tuomarit?
King+James:
+I+have+said,+Ye+are+gods;+and+all+of+you+are+children+of+the+most+High.
World+english+bible:
I+said,+"You+are+gods,+All+of+you+are+sons+of+the+Most+High.
Jne.
Yksikään+ei+käännä+kohtaa+maallisiksi+tuomareiksi+tai+miksikään+muuksi+kuin+jumaliksi,+joten+meillä+ei+ole+edes+yhtä+syytä+lukea+siinä+jotain+muuta+kuin+mitä+siinä+lukee.
Vai+siihenkö+sinun+ontto+uskosi+perustuu,+että+sinä+keksit+raamattuun+lauseita,+joita+siellä+ei+lue,+koska+haluat+uskoa+jotain+muuta+kuin+mitä+siellä+lukee?
Jatketaan.
Keitä+ne+muut+jumalat+olivat+ja+pakko+kai+teillä+on+jokin+idea+olla,+sillä+heprealaiset+palvoivat+useita+jumalia,+joten+ne+varmaan+sitten+olivat+niitä,+vai+onko+muita+ehdotuksia?
>>+Eli+tässä+yksinkertaisesti+Jumala+ohjeistaa+niitä+joilla+on+valta+ja+ovat+alkaneet+käyttää+valtaansa+väärin.+>>>
Juu,+niitä+muita+jumalia,+jotka+olivat+siis+keitä?
Jos+siellä+olisi+ollut+maallisia+tuomareita,+niin+se+olisi+varmaan+mainittu+sanomalla+että+yksi+jumala+ja+loput+olivat+maallisia+tuomareita,+mutta+kun+siellä+ei+lue+niin.
15.08.2016 13:11
<<<+Kohta+jota+Jeesus+lainasi+oli+Ps.+82:6.+>>>
Sanoiko+Jeesus+itse+näin?
Minusta+Jeesuksella+meni+puurot+ja+vellit+sekaisin+koska+hän+väitti,+että+laissa+lukee+että+te+olette+jumalia.
Missä+laissa+näin+lukee?
Ja+missä+Jeesus+kertoi+lainanneensa+psalmia+82,+vai+onko+tämä+jonkun+tulkinta,+vaikka+katolisen+kirkon+tradition?
15.08.2016 11:55
Et+siis+kykene+osoittamaan,+että+missä+kohdin+tuossa+psalmissa+puhutaan+ihmisistä,+etkä+voikaan,+koska+siinä+puhutaan+vain+jumalista+ja+jumalien+kokouksesta.
Minua+ei+myöskään+kiinnosta+että+mitä+Jeesus+muisteli+väärin+siinä+lukevan,+vaan+ainoastaan+mitä+siinä+lukee.
No+nyt+sitten+voimme+miettiä,+että+keitä+ne+muut+jumalat+olivat?
15.08.2016 11:52
<<Ja+kyse+oli+ihmisistä>>>
Voitko+osoittaa+minulle+sen+kohdan,+jossa+puhutaan+ihmisistä+siinä+kokouksessa?
Minä+luen+kylläkin,+että+siinä+puhutaan+vain+jumalista.
15.08.2016 11:37
Haluan+siis+keskustelua+siitä+mitä+lukee,+enkä+siitä,+että+mitä+siinä+haluttaisiin+olevan+tekstinä.
Jos+kyseessä+olisi+ollut+kokous+jossa+olisi+ollut+ihmisiä+ja+yksi+jumala,+siinä+olisi+lukenut+niin.
Mutta+kun+luki+että+jumalia+olivat+kaikki+osallistujat,+niin+ketä+ne+muut+jumalat+olivat,+jos+Jahve+oli+yksi+osallistujat.+
Minä+veikkaan+Mummua,+Baalia,+Aseraa+jne+ja+te+muut+veikkaatte+mitä?
15.08.2016 11:30
Jospa+nyt+keskustellaan+vain+tuosta+psalmista,+eikä+siitä,+että+miten+sitä+on+ollut+tapana+tulkita.
Keitä+olivat+nuo+paikalla+olleet+jumalat?
He+eivät+voineet+olla+ihmisiä,+jotka+elivät+Jeesuksen+aikaan,+se+pitäisi+olla+selväjärkiselle+aika+selvää.
15.08.2016 11:18
>>>+mutta+kuten+tunnettua,+suurin+osa+menettää+terveytensä+>>>
Tähän+kaipaisin+nyt+hieman+muutakin+todistetta,+kuin+vain+sinussa+vaikuttavaa+pyhän+hengen+vaikutusta,+joka+kirjoituksiasi+ohjaa.
>>>+Siinä+sivussa+sitten+tietysti+ajetaan+kodittomat+ja+köyhän+pois+bättre+volkin+tieltä,+jotka+sinne+tulevat+hetkeksi+viettämään+hauskaa.++>>>
Mutta+eihän+hätä+ole+tämän+näköinen.
Eiväthän+he+ole+vastuussa+noille+köyhille+tai+siitä,+että+mitä+he+heille+tekevät+ja+mitä+tavallinen+kansa+joutuu+kärsimään+heidän+ahneutensa+johdosta.
Hehän+ovat+vastuussa+vain+samalle+mielikuvituskaverille,+jolta+sinäkin+saat+apua+jatkuvaan+pettämistarpeeseesi+jne.
Ajatteles,+että+he+voivat+kuitenkin+mennä+hyvällä+omallatunnolla+nukkumaan,+kun+he+vain+pyytävät+syntinsä+anteeksi+ja+saavat+ne+ne+anteeksi+ja+sen+pituinen+se.
Sitten+he+voivat+naureskella+matkalla+pankkiin,+kun+ikuisuuselämä+on+turvattu+ja+ei+huolen+häivää,+kun+jokin+jumala+on+heihin+tyytyväinen+ja+muulla+ei+sitten+ole+kääan+väliä,+kuten+kodeistaan+ajetuilla+köyhillä+tai+golfkentän+tieltä+raivatulta+kansallispuistolta.
Jumala+armahtaa+heidät+kyllä+ja+antaa+heille+heidän+syntinsä+anteeksi,+joten+mikään+muu+ei+sitten+merkitsekään+mitään.
Ja+kaikkein+parasta+on+se,+että+sinä+saat+sitten+ikuisuuden+olla+siellä+taivaassa+noiden+samojen+kammotusten+kanssa+ja+miettiä+siellä+sitä,+että+miten+ihmeessä+nuokin+tänne+pääsivät+ja+sehän+on+helppoa+kuin+heinän+teko,+kun+vain+pyytää+synnit+anteeksi+ja+nöyristelee+kuten+käsketään.
15.08.2016 09:54
>>>+Aika+moni+urheilija+siellä+Rion+olympialaisissa+katselee+sinne+ylös+taivaalle+ja+tekee+ristinmerkkejä+tai+lähettää+lentosuukkoja+jollekin+pilvenhattaralla+istuvalle?+Ilmeisesti+moni+on+saanut+lauantainakin+myönteisen+hyväksynnän,+kun+on+voittanut+kilpakumppaninsa+ja+pokannut+kultamitalit?+Yläilmoihin+tähyäminen+on+siis+kannattanut?+>>>
Katolinen+kirkko+lienee+Jahven+silmäterä,+mikäli+olympialaisia+on+uskominen.
Mielenkiintoinen+asia+on+myös+se,+että+Jahve+pitää+yleisurheilussa+pikamatkoista,+koska+antaa+usein+kilpailevan+jumalan+Allahin+kannattajien+viedä+pitkät+juoksumatkat.
Mutta+sitten+pistää+silmään+se,+että+sekä+Allah+että+Jahve+eivät+välitä+pätkääkään+pöytätenniksestä,+koska+antavat+ateistien+voittaa+aina,+eivätkä+anna+kannattajilleen+siunauksia+lajissa+ollenkaan.
14.08.2016 20:49
EI+minulla+mitään+ongelmaa+ole,+kun+tiedän+sen,+että+adventtikirkon+jumalaa+ei+ole+olemassakaan,+eikä+tuolla+taivaassa+kukaan+kyttäile+päiviä+eikä+aikoja,+eikä+syntejäkään.
Avaus+oli+lähinnä+ajatustenherättäjä+teille,+jotka+ette+vielä+ymmärrä+beduiinien+nuotiosatuja+beduiinien+nuotiosaduiksi.
Joten+osaatko+sinä+omin+sanoin+kertoa,+että+onko+tämä+jumalasi+sapattisysteemi+reilu,+kun+joku+voi+katsella+telkusta+lempiurheiluaan+vailla+pelkoa+jumalasi+vihanpurkauksesta,+kun+taas+samaan+aikaan+toisen+pitää+vain+katsella+kelloaan,+että+joko+nyt+saisi+avata,+ettei+vain+jumala+suutu.
Sitten+toinen+ajatus+on+tuo,+että+teidän+on+pakko+palvoa+aina+kuuden+päivä+välein+jumalaanne+24+tuntia,+kun+hän+pelkää,+että+te+unohdatte+hänet,+niin+mitä+ajatuksia+se+aiheuttaa+teissä?
Millainen+olisi+sellainen+isä+tai+äiti,+jonka+pitäisi+pistää+lapsensa+hokemaan+nimeään+tai+palvomaan+itseään+kuuden+päivän+välein+vuorokaudeksi+kun+pelkää,+että+oma+lapsi+unohtaa+oman+vanhempansa+jos+näin+ei+tehdä?
No+tietenkin+sellainen+vanhempi+kaipaisi+psykiatrin+apua,+mutta+jostain+syystä+jumalalta+se+on+taas+ihailtavaa+antautumista+jumalana+olemiseen,+ettei+vain+pieni+ja+mitätön+palvoja+unohda,+että+kuka+käskee+ja+ketä.
14.08.2016 19:44
Kirja+on+loistava+ja+jokainen+sivu+suorastaan+pakottaa+lukemaan+seuraavan.
Jo+ensimmäiset+80+sivua+ovat+niin+mielenkiintoista+asiaa+Jahven+syntyhistoriasta+että+mitähän+seuraavat+reilut+500+sivua+vielä+kertovatkaan.
Kirja+pitäisi+sisältyä+pakollisen+uskonnon+oppimäärään+peruskoulussa!+
Ja+uusia+aiheita+tänne+on+jo+mielessä+tusina+kirjan+alun+pohjalta.+Odottakaa+vielä+hetki,+kiin+päästään+uimaan+taas+syviin+vesiin.
13.08.2016 18:01
Ja+sinusta+huokuu+pyhän+hengen+vaikutus.+Jokaisesta+sanasta+ja+lauseesta+huomaa+että+olet+uudestisyntynyt+kristitty.
13.08.2016 17:32
Sinä+tuot+esiin+ihan+mikä+sinua+huvittaa+ja+sekaisin+olet+kuin+seinäkello.
Minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+härnätä+henkisesti+epävakaita+henkilöitä+itse+osoittamaan+oman+uskonsa+järjettömyys.
Kai+minä+itse+tiedän+että+mitä+minä+tarkoitan+kirjoituksillani+ja+etenkin+paremmin+kuin+sinä?
Vai+onko+sinulla+jokin+jumalallinen+kyky+ymmärtää+henkilön+x+kirjoituksia+paremmin+kuin+itse+kirjoittaja,+henkilö+x?
Sinulle+on+tullut+asiasta+nyt+samanlainen+pakkomielle+kuin+vaikkapa+Alex-kasille+on+tullut+määrätyistä+asioista+ja+jos+et+ymmärrä+lopettaa+omaa+nolaamistasi+niin+omapa+on+häpeäsi.
<<<Siis+-+jonkun+toisen+kanssa+jaksan+keskustella,+jopa+härnäten+häntä,+jos+se+on+kiusaamisen+takia+mielestäni+mielekästä.>>>
Mainittakoon+muille+että+minä+en+kirjoittanut+noin,+vaan+tuo+sekopää+kuvittelee+minun+kirjoittaneen+noin.+Se+kertoo+tuosta+sekavasta+pöljäkkeestä+enemmän+kuin+tarpeeksi.
13.08.2016 14:47
>>+Suomeksi.+Tuossa+kirjoituksessasi+kerrot+sydämesi+tilan.
Luonnehäiriön,+jonka+tarkoitus+ei+ole+keskustella,+vaan+kiusata+toisia,+se+on+sinulle+mielekästä,+aivan+härnäämistarkoituksella.+>>
Höpsis.+Kirjoitin+juuri+kuten+siinä+lukee.+Jos+olisin+ilkeä,+voisin+härnätä+yurkia+tai+vaikkapa+sinua+näyttämään+uskontosi+typeryyden+ja+oman+henkisen+epävakautesi,+mutta+ei+kuulu+tapoihini+ja+sitä+paitsi+teet+sen+itse.
13.08.2016 10:52
No+jos+yhdestä+esimerkistä+voi+jotain+päätellä,+niin+me+ateistit+sitten+olemme+tällaisia:
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1440993409999
Tai+toisen+esimerkin+ateisti:
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/bill-gatesilta-jattilahjoitus-hyvantekevaisyyteen/2183564
Kolmas+tunnettu+ateisti:
http://edition.cnn.com/2010/SHOWBIZ/12/16/julianne.moore.charity/
Jne
Ja+ettei+unohdu,+niin:
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/06/01/10-facts-about-atheists/
Entäpä+adventistit,+jos+yksi+esimerkki+riittää:
http://www.sequimgazette.com/news/389239611.html
13.08.2016 10:47
108 / 416