Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>+Ei+voi+kuin+kunnioittaa+veljen+determinististä+uskoa+hyvään+evoluutioon+historian+tulkinnan+avaimena.+Tällainen+käsitys+historiasta+ei+kuitenkaan+tunnu+kovin+realistiselta.+Pari+tuhatta+vuotta+sitten+Roomassa+alkoi+Augustuksen+jäljiltä+parisataa+vuotinen+pax+romana+jne...+>>>
Tähän+pitää+tietenkin+lisätä+lapsikuolleisuus,+nälänhädät,+sairaudet,+kulkutaudit,+eliniän+ennuste+jne,+eli+vaikka+saattoi+kenties+olla+rauhallisempaa+kuin+jonain+muuna+aikana,+niin+kun+otamme+huomioon+koko+paketin+kulkutauteineen,+lapsikuolleisuuden+yms,+niin+eiköhän+mennä+pakkasen+puolelle+kaikesta+rauhasta+huolimatta.
>>>+Kiinassa+elettiin+Han+dynastian+kulta-aikaa.++>>>
Kyllä.+Kiinassa+vallitsi+tuolloin+sisäinen+rauha,+mutta+mitenkäs+ne+dynastian+ulkoreunat,+eli+miten+se+dynastia+laajeni+laajenemistaan?+Rauhanpiiippuja+polttelemalla+ja+virsiä+veisaamalla?+Taisi+kuitenkin+olla+miekalla+ja+verellä,+eli+tuolloiset+Kiinan+naapurit+lienevät+kanssasi+eri+mieltä.
>>>Jos+katsoo+netin+amatöörihistorioitsijoiden+(vähän+lapsellisia)+listoja+maailmanhistorian+kymmenestä+pahimmasta,+löytyvät+useimmat+viimeisen+sadan+vuoden+ajalta,+holokausti,+Kiinan+suuri+nälkä,+toinen+maailmansota,+isä+aurinkoinen,+ensimmäinen+maailmansota+jne…+>>>
Tietenkin,+jos+katsomme+vain+listoja+kuolleiden+absoluuttisesta+määrästä.+Eivät+ne+määrät+olisi+olleet+mahdollisia+satoja+vuosia+sitten,+puhumattakaan+tuhansia+vuosia+sitten.
Mutta+kun+katsomme+suhteellisiä+määriä,+niin+tilannehan+muuttuu+ihan+päälaelleen.
Sieltä+alkaa+löytyä+kahakoita+eKr,+eli+Thermopylait+jne.+Tšingis-kaanin+seikkailut+lienevat+melkoisia,+kun+hänen+geenejään+löytyy+nyt+joka+toiselta+aasialaiselta+jne.
>>>Kun+maailmaa+ei+katso+vain+Länsi-Eurooppalaisesta+tai+tämän+hetken+perspektiivistä+näkee,+että+pimeitä+ja+ikäviä+aikoja+on+ollut,+ne+ovat+vaihtuneet+hyviin+aikoihin+ja+taas+huonoihin+jne.++>>>
En+taida+olla+ainoa+henkilö+maailmassa,+joka+näkee+tämän+kehityksen+kuitenkin+huonosta+kohti+parempaa,+mutta+sinä+et+sitä+tietenkään+voi+koskaan+myöntää,+koska+maailmankuvasi+mukaan+tilanne+on+päinvastoin.
Minusta+se+kertoo+maailmankuvastasi+riittävästi,+kun+joudut+hylkäämään+tosiasiat+pitääksesi+maailmankuvaasi+yllä.
Yhteiskunnallinen+(tai+ihmiskunnan)+sykli+ei+aina+liiku+eteenpäin+ilman+kitkaa+ja+takapakkeja,+sehän+on+selvä+asia+jokaiselle+ja+tulee+revoluutiota,+vallankumouksia+ja+joskus+jopa+vastavallankumouksia,+eli+halutaan+takaisin+johonkin+mystisen+menneisyyden+ihanneaikaan,+mutta+suunta+on+kuitenkin+koko+ajan+ollut+surkeasta+kohti+parempaa,+ihan+kaikilla+mittareilla.
>>>+Huolestuttavinta+esittämässäsi+tulevaisuudenkuvassa+on+luja+luottamuus+harmaaseen+klönttiimme.++>>>
No+mihin+sitten?+Jumaliin?+Tonttuihin?+Maahisiin?+Vai+tulisiko+jokin+merenneito+jostain+tarinasta+tänne+ja+pistä+asiat+kuntoon?
Sinun+pitäisi+jo+tietää+tuohon+ikään+päästyäsi,+että+jumalat+pettävät+aina+ja+meillä+ei+ole+mitään+muuta+kuin+toivoa,+että+me+itse+osaamme+pistää+sotkumme+kuntoon,+sillä+jumalat+pistävät+asioita+kuntoon+vain+varhaisissa+nuotiotarinoissa.
Jeesuskaan+ei+ole+todellisuudessa+muuta+kuin+aikansa+sosiaalisen+tilauksen+tuote,+suorastaan+varhainen+populisti,+jolla+oli+aikaansa+nähden+muutamia++nokkelia+juttuja.++Niin+oli+monella+muullakin.
Kun+tarkemmin+pohtii,+niin+Jeesuksesta+on+käsittämättömän+vähän+historiallisia+muistiinmerkintöjä,+ollakseen+todella+jokin+arkista+poliitikon+alkua++merkityksellisempi+ja+käsittämättömän+paljon+kirjoituksia+tavallisesta+tyhjiä+lupauksia+antaneesta+uskonpuhdistajasta,+eli+enpä+luottaisi+siihen,+että+voisimme+korvata+omien+aivojemme+luomat+ratkaisut+jonkin+tarinoiden+yliluonnollisen+hepun+aivoituksilla+ja+tekosilla.
>>>+koska+uhkat+ovat+luonteeltaan+sellaisia,+ettei+vastaavia+ole+ollut+koskaan+ennen+ihmiskunnan+historiassa.++>>>
Ihmiskunnalle+käy+miten+käy,+mutta+sitä+ei+planeettamme+elämä+tule+kovin+pitkään+suremaan.+Planeettamme+pärjäsi+miljardeja+vuosia+ilman+ihmistä+ja+kun+katsoo+että+kuinka+ihmeellistä+elämää+silloin+on+ollut,+niin+enpä+usko,+että+lajimme+jälkeenkään+itse+elämän+ihmeellisyys+mitenkään+himmenee,+vaikka+ihmistä+lajina+täällä+ei+enää+olisi.
21.06.2016 16:59
>>>++mutta+viimeisenä+päivänä+jokainen+vastaa+puheistaan+ja+teostaan+Jumalalle+sillä+hän+ei+ole+mikään+ihmisten+leikkikalu+jolle+voi+tehdä+mitä+tahansa+ja+puhua+hänestä+pilkkapuheita+>>>
Jos+minä+jostain+olen+nykyisin+varma+niin+siitä,+että+kuolemani+jälkeen+minua+ei+odota+vihainen+ilme+kasvoillaan+ja+savu+nenästään+tupruten+yksikään+jumala.+Ei+sinun+jumalasi,+eikä+minkään+uskonnon+jumala.
Jos+minulla+olisi+edes+pienen+pieni+epäilys+siitä,+että+jokin+jumala+tuolla+sitten+minua+pistää+tilille+jostain,+niin+tietenkin+minä+liittyisin+välittömästi+sen+jumalan+lepertely-+ja+mielistelykerhoon.+Johonkin+niistä+tuhansista.
>>>+hän+omistaa+kaiken+tässä+maailmassa++>>>
Siihen+nähden+aika+köyhä+kaveri+tuntuu+olevan,+eli+raha+kelpaa+kyllä.
>>>+me+emme+edes+osaa+kuvailla+mitä+tuolla+ylhäällä+yläilmoissa+on.+>>>
Osaamme+ja+yhdenkään+jumalan+piilopaikkaa+sieltä+ei+ole+löytynyt.
21.06.2016 16:47
>>>+Mitä+sinulle+busman+kuuluu+uskovaisten+kymmenyksien+maksamiset+>>
Asiasta+ei+saa+puhua,+niinkö?
Miksi+ei?
>>>+ja+Jumalaa+nimittelet+karvanaamaksi+>>>
Tsot+tsot,+taivaalliseksi+karvanaamaksi.+
Koska+adventtikirkonkin+muotikuvastossa+jumala+kuvataan+vaaleahipiäiseksi+metroseksuaaliksi,+jolla+on+medium-naamakarvoitus+ja+hänen+väitetään+asuvan+taivaassa,+niin+taivaallinen+karvanaama+on+minusta+oivallinen+hellyttelynimi+jumalallesi.+Jos+hänellä+on+valittamista,+niin+tulkoon+henkilökohtaisesti+kertomaan,+mutta+keppi+ja+sandaalit+eteiseen+ja+lakana+pitää+vyöttää+niin,+että+munat+ei+näy,+kuten+olen+kertonut.
21.06.2016 14:10
>>>+Jos+saarnaajasi+ajaa+paljon+hienompaa+autoa+kuin+sinä+ja+asuu+paljon+hienommassa+talossa+kuin+sinä+niin+kannattaa+pysähtyä+miettimään.++>>>
Loistava+ohje!
Mutta+lahkoissa+tämä+tietenkin+käännetään+niin,+että+hieno+auto+ja+luksuskämppä+järven+rannalla+johtuu+siitä,+että+on+maksanut+kymmenykset+mukisematta,+niin+sitten+jumala+on+taikonut+taikavoimillaan+onnea+tuolle+pastorille+hienon+auton+ja+luksuskämpän+muodossa.+Ja+vaimolle+uudet+rinnat.+Nekin+aamulla+olivat+vain+ilmestyneet,+kun+jumala+siunasi+taikavoimillaan.+Kun+oli+maksanut+kymmenykset+ajallaan,+ettei+vaan+jää+kymmenysvelkaloukkuun.
21.06.2016 14:08
>>>>+Entä+jos+ihmisellä+ei+ole+tuloja+ollenkaan,+elää+vaikka+soppajonossa+käymällä,+mistä+tällaisen+ihmisen+olisi+pakko+nyhjäistä+ne+kymmenykset?++>>>
Jos+löydät+ojanpohjalta+lantin,+niin+siitä+on+10+%+annettava+jumalalle,+niin+se+sitten+taikoo+sinulle+lisää+rahaa,+näinhän+adventtikirkko+opettaa+tuon+Nykyajan+hölmön+jutun+mukaan.
Työttömyyskorvauksesta+on+maksettava,+palkasta+on+maksettava,+opintotuestakin+on+varmaan+maksettava,+tai+muuten+jäät+kymmenysvelkaloukkuun+ja+jumala+irtisanoo+taivaspaikkasi+ja+muuten+keljuilee+sinulle+koko+taikavoima-arsenaalillaan.
21.06.2016 14:06
>>>+Tässä+ei+ole+mitään+kummallista.++>>
Tätä+kommenttia+pitää+hieman+kommentoida.
Asia+on+juuri+kuten+Timo+sanoo+siellä+epärationaalisen+maailmankuvan+lahkossa,+jossa+olevilla+ihmisillä+on+suunnattomia+ongelmia+hahmottaa+reaalimaailman+tapahtumia,+eli+heillä+saattaa+olla+maailmankuvassaan+todella+omituisia+käsityksiä++todelliseen,+luonnontieteen+kuvaaman+maailman+todellisuuteen+verrattuna.
Uskonnnon/lahkon+ongelma+on+juuri+tuossa,+että+kun+omia+harhoja+ja+nuotiotarinoita+pitäisi+myydä+ihmisille,+jotka+eivät+vielä+ole+harhaisia,+eivätkä+he+ole+mitenkään+sidoksissa+sellaiseen+maailmaan,+jonka+hyväksyäkseen+pitäisi+kieltää+tieteellisiä+totuuksia,+lahkojen+maailma+näyttäytyy+harhaisena+ja+outona,+vaikka+siellä+sisällä+asioissa+ei+ole+mitään+kummallista.
Joten+lahkojen+kannattaisi+ottaa+palkkalistoilleen+vaikkapa+uskonnottomia,+jotka+ensin+katsoisivat+ja+lukisivat+läpi+ne+ajatukset,+joita+muille+koetetaan+myydä+ja+he+muokkaisivat+niitä+niin,+että+ne+eivät+vaikuttaisi+terveen+ihmisen+mielestä+kovin+harhaisilta.
Samalla+tavoin+kuin+eurooppalaisilla+firmoilla+on+aasialaisia+ihmisiä+töissä,+jotka+käyvät+läpi+erilaisia+firman+toimintaan+vaikuttavia+asioita+ja+he+kertovat,+että+miten+jokin+asia+kannattaa+aasialaiselle+kertoa,+että+hän+ei+loukkaantuisi+tai+että+viesti+menisi+paremmin+läpi.
Eli+asia,+joka+on+eurooppalaisesta+täysin+normaali,+eikä+siinä+ole+mitään+kummallista,+on+aasialaisen+mielestä+outo+ja+kummallinen.
Jos+uskonnot+haluavat,+että+heidän+jumalansa+pysyisi+elossa+myös+tulevaisuudessa,+niin+kannattaisi+vakavasti+suunnata+esim.+lahkon+keskuskonttorin+mediasuodatusateistin+viran+palkkaamiseen+hiukan+määrärahoja,+joka+palkattu,+kuukausipalkkainen+ateisti,+sitten+kävisi+lahkon+viestintää+läpi+ja+muokkaisi+sitä+niin,+että+se+ei+näyttäytyisi+lahkon+ulkopuolella+sekavan+ja+häiriintyneen+porukan+tuotoksilta.
Olen+käytettävissä,+jos+päästään+palkasta+sopimukseen,+mutta+viisi+numeroa+on+siinä+kuukausipalkassa+sitten+vähintäin,+koska+urakka+tulee+olemaan+melkoinen.+Kymmenyksiä+en+sitten+maksaisi,+vaan+ottaisin+jumalanne+vihat+ja+kirouksen+mieluusti+vastaan+ja+kärsisin+ne+kuin+mies+konsanaan.+Siitä+voisi+maksaa+vähän+extraa+sitten.
21.06.2016 11:31
>>>+Seurakunnan+jäsenet+ovat+pyytäneet,+että+he+saisivat+jakaa+kokemuksiaan+kymmenyksien+palauttamisen+siunauksista.+>>
Ei+tullut+sitten+mieleen+miettiä,+että+millaisen+kuvan+nämä+sinänsä+hulvattomat+tarinat+antavat+lahkosi+jumalasta+tai+lahkon+jäsenistä?
Että+kohta+on+ruuhkaa+ovella,+niinkö?
Taitaa+olla,+mutta+väärään+suuntaan.
Jorma+on+hyvä+esimerkki,+eli+hänet+on+aivopesty+niin+tehokkaasti,+että+hän+koki+joutuneensa+kymmenysvelkaan+jumalalleen+ja+hänen+jumalansa+oli+julma,+kuin+jokin+mafiapäällikkö,+että+kun+ei+"suojelurahaa"+(Lue:kymmenykset)+tippunut,+niin+jäi+muukin+vähemmälle.
MIllainen+jumala+taikoo+apua+rahasta?
>>>+Kymmenykset+ovat+raamatullinen+käsite,+ja+niiden+avulla+ylläpidetään+hengellistä+työtä+niiltä+osin+kuin+se+koskee+Jumalan+palvelijoiden+elantoa.++>>
Hienosti+amerikkalaiset+lahkot+ovat+tämän+tulkinneet,+siitä+en+voi+moittia,+mutta+kun+lukee+että+mitä+siellä+kymmenyksistä+puhutaan,+niin+ei+oikein+ota+tulta+alle,+vaan+suorastaan+valehtelet+ja+sen+huomaa+lahkosi+jäsenkin+siinä+vaiheessa,+kun+ottaa+raamatun+käteen+ja+katsoo+itse,+että+mitä+siellä+sanotaan.
Malakian+kirjan+jakeet+on+hyvä+pistää+esiin+kun+pelottelet+lahkolaisiasi+jumalasi+ilkeydellä,+mutta+on+siellä+paljon+muutakin,+kuten+se,+että+ne+joilla+on,+antavat+niille,+joilla+ei+ole.+Tai+että+jokainen+antaa+sen+mukaan,+kuin+hänellä+on+mahdollisuuksia,+eikä+sen+mukaan+kuin+niitä+ei+ole,+jotka+löytyvät+Sananlaskuista+tai+Paavalin+kirjeistä.
Lahkosi+mukaan+ja+noidenkin+älyvapaiden+juttujen+mukaan,+nekin+pakotetaan+keksimään+jokin+keino,+joilla+ei+olisi+mahdollisuutta+maksaa+kymmenyksiä,+vaikka+heidän,+joilla+on+mahdollisuus,+pitäisi+antaa+heille,+joilla+sitä+ei+ole.
Nyt+rahavirralla+on+yksi+suunta+ja+se+on+sinun+lahkosi+johtavat+liikemiehet+USA:ssa,+vaikka+raamatun+mukaan+suuntia+on+useita,+tilanteesta+riippuen.
Hupaisaa+on+tietenkin+myös+se,+että+näitä+kaupataan+niin,+että+kun+tingit+ja+maksat+jumalalle,+niin+kun+raha+kilahtaa,+jumala+taikoo+apua+että+hailahtaa+ja+siunauksia+tulee+ovista+ja+ikkunoista+ja+jumala+kyllä+siunaa+avokätistä+antajaa.
Mutta+jospa+tehtäisiin+sellainen+koe,+että+te+kuukausipalkkaiset+työntekijät+luopuisitte+vaikkapa+pariksi+kuukaudeksi+palkoistanne+ja+eläisitte+pelkillä+siunauksilla,+koska+niitähän+pitäisi+sitten+tulla+niin+tiuhaan,+että+David+Copperfield+jäisi+taikomisnopeudessa+toiseksi,+usko+loppuu+kuin+kanan+lento.
Eli+jää+vain+nämä+huonot+tarinat.
Siitä+pisteet+että+kaikki+nuo+nimet+kuuluvat+todellisille+adventisteille+ja+minä+jopa+tunsin+aikoinani+heistä+yhden+ja+olenpa+ollut+heillä+virvokkeitakin+nauttimassa+joskus+aikoinaan.
Yleensähän+noissa+tarinoissa+nimet+ovat+keksittyjä+ja+kukaan+täysipäinen+ei+kehtaisi+laittaa+nimeään+noissa+käytettäviksi,+joka+tietenkin+viisasta+on,+etenkin+jos+olet+työelämässä+ja+käy+niin+hassusti+että+työnhakutilanteessa+työnantaja+googlaa+nimesi+ja+katsoo+hieman+taustojasi,+että+missä+porukoissa+pyörit.
21.06.2016 10:14
Jorma+maksoi+jumalalle+rahaa+ja+sen+jälkeen+mikään+inhimillinen+ei+ole+ollut+vierasta,+vaan+Jorma+on+voinut+toteuttaa+villeimmätkin+unelmansa+kun+rahaa+on+jumala+pukannut+hänelle+ovista+ja+ikkunoista.
Eikö+ole+ihmeellinen+jumala+ja+onko+teillä+kaikilla+noin+hyvä+tuuri+jumalanne+siunauksien+suhteen?
Jos+ei+ole,+niin+maksakaa+lisää+rahaa+jumalalle,+niin+jo+alkaa+raha+roiskua!
Ja+viimeinen+tarina,+by+Michael+Pajunen:
>>>+Uskoontuloni+ensivuosina+Jumalan+Pyhä+Henki+kosketti+minua+kymmenysten+palauttamiskysymyksellä.+>>>
Ajatelkaas.+Mitä+kaikkea+sitä+jumalista+puhutaankaan+ja+adventtikirkon+jumalalla+on+mielessä+vain+raha+ja+siitä+uskovaista+muistuttaminen.+Voi+hyvää+päivää!
Oikein+pyhä+henki+kosketti+häntä,+että+nyt+saatana+rahat+tiskiin,+tai+käy+kuin+Jormalle!
>>>+Olin+luvannut+palauttaa+työttömyyspäivärahastani+10+%+Jumalalle,+mutta+olin+jo+kuluttanut+turhuuksiin+kaikki+muut+rahat+paitsi+juuri+tuon+kymmenysrahan,+silloin+100+markkaa.+>>>
Voi+kurjuuksien+kurjuus+ja+jännitys+tiivistyy:
>>>+Mielessäni+kävi,+että+minulla+on+vain+yksi+litra+piimää,+hieman+jotakin+leikkelettä+ja+puolikas+ruisleipä.+Enhän+selviä+millään+seuraavaan+viikkoon,+enkä+edes+viikonlopun+yli,+näillä+eväillä!+>>
Nälkäkuolema+uhkaa,+jos+ei+jumala+saa+rahaa!
Mitäpä+teille+tulee+mieleen+sellaisesta+jumalasta,+joka+saa+ihmisen+ajattelemaan+tuollaisia+asioista+jumalastaan?
Minulle+tulee+jotain+painokelvotonta,+mutta+se+ei+liene+ihan+teille+kaikille+kovin+suuri+yllätys.
>>>+Siinä+tiukan+paikan+edessä,+luottavaisena,+polvistuin+rukoukseen+ja+sanoin+Jumalalle:+”Tässä+on+tämä+kymmenysraha,+jonka+olen+luvannut+sinulle+palauttaa.+Sinä+olet+luvannut+pitää+huolta+minusta!+Jätän+tämän+uskossa+sinulle.+Aamen.”+Nousin+ylös,+sujautin+100+mk:n+setelin+kymmenyskuoreen+ja+suljin+sen.+>>>
Ota+jumala+rahaa+ja+siunaa,+siunaa,+siunaa.+Rahalla+saa+ja+siunauksella+pääsee!+Raha+sinulle+kelpaa,+rakas+jumala,+ota+rahat+ja+juokse+ja+siinä+kun+menet+hymyillen+taivaalliseen+pankkiin,+siunaa+samalla+vähän+minua,+jookos!
>>>+Ystäväni+äiti+sanoi:+”Minulle+tuli+tuossa+jokin+aika+sitten+voimakas+kehotus+ostaa+sinulle+ruokaa!+Joten+tässä,+ole+hyvä!”+Olin+täysin+sanaton,+ja+siinä+samassa+muistin+rukoukseni+ja+lupaukseni,+jonka+annoin+hetkeä+aiemmin.+>>>
Olen+sanaton+minäkin.
Meneekö+tällainnen+roska+todellakin+lahkoissa+tänä+päivänä+läpi?
No+jos+näin+on,+niin+veikkaan,+että+niistä+kymmenyksistä+tulee+entistä+suurempi+pula+ihan+lähivuosina.
>>>Olin+ymmälläni+ja+todella+kiitollinen.+>>
Niin+minäkin,+mutta+eri+syistä+ja+samalla+olen+kiitollinen+ja+onnellinen,+sillä+nämä+todella+surkeat+tarinat+kertovat+adventtikirkon+nykytilasta+enemmän+kuin+tarpeeksi.
21.06.2016 08:57
>>>+Näin+kyllä+aiheen+ja+onnittelut+veli+Bushmannille+sankarillisesta+suorituksesta,+pitkän+kuivan+jutun+kuulemisesta.++>>
No+ei+se+nyt+niin+pitkä+ollut,+eikä+kuivakaan,+jos+sitä+kuunteli+ajatuksen+kanssa.
>>>+On+tyypillistä+syyttää+maallistunutta+aikaamme+ja+uskonnonvastaisia+asenteita+vallitsevasta+uskon+lamasta.+Olisi+rehellisempää+uskonnollisilta+yhteisöiltä+ottaa+vastuu+omasta+taantumuksestaan.+Ei+uskonto+heikkene+siksi,+että+sitä+vastustetaan,+vaan+siksi+että+se+menettää+merkityksellisyytensä+ja+muuttuu+tylsäksi,+ihmisiä+alistavaksi+ja+mitäänsanomattomaksi.++>>>
Olen+samaa+mieltä.+Uskonto+on+kauppatavaraa+kuten+muukin+bisnes+ja+jos+tuote+ei+kuluttajia+miellytä,+niin+vika+on+tuotteessa,+ei+kuluttajissa.
Jos+lahko+ja+sen+opit+eivät+mene+kaupaksi,+sen+joutaa+kuolla+pois.
Tietenkin+joskus+käy+niin+että+markkinoille+tulee+nerokas+tuote,+jota+markkinoidaan+väärin+ja+kuluttaja+saa+tuotteesta+väärän+kuvan,+eikä+ehkä+ymmärrä+mainoksesta+sen+nerokkuutta.+Rakas+Nokiamme+koki+tämän+muutaman+kerran.+Oman+segmentin+paras+tuote,+mutta+markkinoitiin+väärin.
>>>++koska+tarkoitukseni+oli+sanoa,+että+teemme+kirkkona+itsellemme+karhunpalveluksen+puhuessamme+ajan+merkeistä,+varsinkin+käyttäessämme+vanhaa+kirkkomme+jo+yli+150+vuotista+ajan+merkki+litaniaa.++>>>
No+näinpä+se+on.+Kyllä+tuosta+jo+hieman+vähemmän+välkkykin+hoksaa,+että+jos+yli+150+vuotta+ei+riitä,+niin+milloinkahan+mainostettu+show+alkaa?
Etenkin+kun+perusymmärrys+luonnosta+ja+etenkin+luonnontieteissä+on+mennyt+150+vuoden+aikana+eteenpäin+enemmän+kuin+lahkot+ja+jumalat+olisivat+sallineet/toivoneet.
>>>+Olen+kuitenkin+eri+mieltä+siitä+syytöksestä,+että+uskovia+erityisesti+vaivaisi+perspektiivin+tai+lyhyen+aikajänteen+näkökulma.+Kyllä+se+yhtä+lailla+vaivaa+Bushmanneja,+vaikkakin+vastakkaiselta+kulmalta.+Vaikka+nyt+kaikki+on+ollut+kohtuullisen+hyvin+lyhyen+elämämme+ajan+ja+vaikka+monet+asiat+ovat+lyhyen+elämämme+aikana+muuttuneet+paremmiksi,+>>>
Kun+puhun+siitä,+että+asiat+ovat+paremmin+kuin+koskaan,+niin+käyttämäni+aikajänne+ei+ole+oma+elämäni+syntymästä+tähän+päivään,+vaan+kirjoitan+aina+ihmiskunnan+aikaperspektiivissä,+eli+jos+halutaan,+niin+voidaan+puhua+siitä+hetkestä+tähän+päivään,+kun+ihmiskunta+sai+alkunsa+Afrikan+savanneilla,+eli+noin+200+000+vuotta+sitten.
Riittää+myös+mainiosti+maanviljelyn+ja+kaupungistumisen+alusta,+eli+noin+10+000+vuotta+tästä+hetkestä+taakse+käy+myös.
Eli+jos+otamme+katseen+taakse+tästä+hetkestä+vaikkapa+2000+vuotta,+niin+on+kovin+vaikea+nähdä+tilannetta,+että+meillä+voisi+mitenkään+mennä+huonommin+kuin+ihmiskunnalla+on+mennyt+menneisyydessä.
Jos+meillä+menisi+ihmiskunnan+kokonaishistoria+mielessä+pidettynä+huonommin+kuin+menneisyydessä,+niin+meistä+pitäisi+kuolla+nälkään+60+%,+nälästä+selviytyneistä+kuolisi+ruttoon+puolet+ja+loput+kuolisivat+sodissa,+joita+kävisimme+taas+satoja+vuosia+putkeen.+Lapsikuolleisuus+nousisi+taas+jonnekin+30-50+%+tietämiin+ja+synnytyksestä+selvinneistä+vauvoista+puolet+kuolisi+ennen+kuin+täyttää+vuoden+jne.
>>>+että+ne+kasvavat+uhat,+jotka+vaarantavat+koko+elämän+ja+hyvinvoinnin+jatkumisen,+ovat+nyt+suurempia+kuin+koskaan+historiallisena+aikana.+>>
Niin,+MEIDÄN+hyvinvointimme,+mutta+oikeastaan+minua+kiinnostaa+elämä+ylipäänsä,+eli+elämä+täällä+kyllä+jatkuu+ihmeellisenä,+vaikka+ihminen+sössisi+tilanteen+oman+lajinsa+kannalta.
Nyt+meillä+ei+onneksi+ole+enää+mitään+sellaista+estettä+keksiä+erilaisille+uhille+ratkaisua,+kuin+oli+vaikkapa+sairauksiin+300-500+vuotta+sitten.
Orastava+lääketiede+alkoi+haluta+selvittää,+että+miten+ihminen+toimii+ja+miksi+me+sairastumme,+niin+hurskaat+kristityt+olivat+sitä+mieltä,+että+on+jonkin+jumalan+tahdon+vastaista+koettaa+keksiä+sairauksiin+parannuskeinoa,+kun+ne+ovat+jonkin+jumalan+rangaistus+ja+minkä+jokin+jumala+on+määrännyt,+se+on+vaan+kärsittävä.
Joten+lääketieteen+orastavat+ensiaskeleet+jäivät+ottamatta,+kun+keinon+keksiminen+ihmisen+sairauksia+vastaan+olisi+ollutkin+jonkin+jumalan+mielenliikkeitä+vastaan+toimiminen,+niin+koeta+siinä+sitten+olla+tieteen+edelläkävijä.
>>+Vaatii+varmaan+suurempaa+uskoa+luottaa+siihen,+että+kaikki+vain+paranee+kuin+siihen,+että+todella+vakavia+kriisejä+on+edessä.++>>
No+minä+kyllä+luotan+siihen,+että+lajimme+keksii+mitä+ihmeellisimpiin/vakaviin+uhkiin+ratkaisun.
En+tietenkään+usko/luule+että+tulevaisuus+on+pelkkää+ruusuilla+tanssimista,+vaan+kyllä+siellä+seuraa+kriisi+ja+katastrofi+poikineen,+mutta+meillä+on+korvien+välissä+sellainen+harmaa+klöntti+hermokudosta+ja+sen+järkevään+käyttämiseen+luotan+enmmän+kuin+jumaliin+ja+heidän+mahdollisiin+interventioihinsa.
>>>+Pointtini+oli+kuitenkin+se,+ettei+niistä+kovin+paljon+kannata+puhua,+ennenkuin+tapahtuu+jotakin+konkreettista.++>>>
Tietenkin+kannattaa+ja+etenkin+niin,+että+mitä+voi+olla+edessä+ja+miten+siitä+selvitään.
Uskovaisilla+kun+se+menee+valitettavasti+niin,+että+mietitään+että+mitä+kauheaa+on+edessä+ja+sitten+menee+jännäkakka+housuun+ja+nostetaan+kädet+ylös+ja+antaudutaan,+kun+näin+on+ennustettu,+niin+mitäpä+sitä+suotta+koettaa+keksiä+keinoa+asian+korjaamiseksi.
20.06.2016 17:22
>>>+Tuleeko+sinulle+kenties+yllätyksenä,+että+kaikki+kristityt+eivät+kenties+ole+täydellisiä+tai+toimi+UT:n+mukaisesti+?+>>>
Tai+sitten+he+ovat+täydellisiä+ja+toimivat+VT:n+mukaisesti,+joka+myös+tunnetaan+yhtenä+osana+kristittyjen+palvomaa+nuotiotarinakokoelmaa.
Jeesuskin+sanoi,+että+hän+ei+ole+tullut+lakia+ja+profeettoja+kumoamaan,+vai+miten+se+meni?
17.06.2016 08:36
>>+Busmann.+Olet+todella+heikoilla.+En+ole+ontto,+vaan+elävään+JUmalaan+uskova.+>>
Kirjoitin+että+fraasisi+ovat+onttoja+hokemia.+Ehkäpä+sitä+ilolientä+voisi+nauttia+vähän+vähemmän.
Kirjoitit+näin:+Näyttää+tämä+bushmanni+hävinneen+palstoilta,+kun+sai+vastaukseni:+ilman+Jumalaa+ei+olisi+yhtään+mitään.
Tuossa+ontossa+hokemassasi+voidaan+jumalan+paikalle+laittaa+tonttu,+maahinen,+hämähäkkimies+yms+ja+sen+hokeman+sisältö+pysyy+aivan+samana.
Maailmankaikkeudesta+ei+ole+edes+yhtä+asiaa+löytynyt,+joka+osoittaisi+sen,+että+ilman+jotakin+jumalaa+ei+olisi+mitään.
On+vain+epätoivoisten+uskovien+hokemia+asiasta,+jolla+he+koettavat+pitää+toivoaa+yllä+siitä,+että+varhaisten+taikauskoisten+beduiinien+nuotiosaduissa+olisi+jotain+totta+taustalla.
17.06.2016 08:30
>>>+Todellisuudessa+kuitenkin+tilanne+on+jotakin+aivan+muuta.+>>>
On+hieman+harmi,+että+palvomasi+vihasivuston+sisältä+ei+käy+selville+se,+että+millaisilla+ansioilla+varustetut+ihmiset+tekevät+vääristelyjä+virallisista+tilastoista,+koska+se+tietenkin+selventäisi+asiaa,+jos+tietäisi+että+minkä+alan+kristitty+rikollinen,+uudestisyntynyt+koijari+on+tuon+vihasivuston+jutun+laatinut+ja+huijastihan+hän+on,+kuten+vastuaksestasi+selviää.
>>>+Jeps,+kun+FBI+tuossa+laskee+pankkiryöstöt+tai+puun+tuhoamiset+terroriteoiksi,+niin+kyllähän+ne+tilastot+siitä+kaunistuvat.+>>>
Ensiksikin+terroriteoksi+virallisesti+joka+puolella+maailmaa+lasketaan+asioita,+joita+olemme+yhdessä+päättäneet+terroriteon+olevan.+Syitä+ovat+mm+aiheuttaa+vakavaa+pelkoa+väestön+keskuudessa+tai+vaikkapa+valtion+perusrakenteiden+horjuttaminen+yms.
Ja+sitten+katsos+kun+jos+kristityn+terroriliikkeen+jäsenelle,+joka+on+keskittynyt+murhaamaan+aborttiklinikoiden+lääkäreitä,+tulee+tarve+saada+parempi+tarkkuuskivääri+ja+hänellä+ei+ole+rahaa+ja+hän+saa+päähänsä+tehdä+pankkiryöstön,+jotta+voisi+taas+raamattun+yllyttämänä+tappaa+lisää+aborttilääkäreitä,+niin+tämä+pankkiryöstö+on+tällöin+terroriteko,+koska+se+on+yhteydessä+niihin+aborttilääkäreiden+murhiin,+jota+kristityt+terroriliikkeet+USA:ssa+tekevät.
Jos+kristitty+neropatti+päättää+lähteä+tappamaan+"islamin+rättipäitä"+kostoksi+9/11-päivän+johdosta+raamattuaan+heilutelleen+ja+hän+hyökkääkin+vahingossa+sikhien+(hinduja)+temppeliin,+mutta+hän+varasti+auton+päästäkseen+rauhallisen+uskontonsa+nimissä+tappamaan+"+islamin+rättipäitä",+niin+se+autovarkaus+lasketaan+tällöin+terroriteoksi+myös,+koska+se+on+yhteydessä+varsinaiseen+terroritekoon+ja+terroriteko+ei+olisi+onnistunut+ilman+autovarkautta.
Jos+kristitty+humanisti+päättää+räjäyttää+valtion+virastotalon,+koska+siellä+käsitellään+liian+hellävaraisesti+väärän+uskonnon+edustajia,+niin+kaikki+ne+toimet,+joita+hän+teki+ennen+kuin+pääsi+haluamaansa+lopputulokseen,+lasketaan+tilastoissa+terroriteoksi.
Näin+tämä+menee,+kun+asiaa+kysymme+terrorin+vastaisista+yksiköistä,+mutta+toki+sinun+palvomasi+vihasivusto+ei+tätä+halua+kertoa,+tai+vääristelee+tiedettyjä+tosiasioita.
Seuraavan+linkin+takana+on+FBI:n+omat+viralliset+raportit+asiasta:
https://www.fbi.gov/stats-services/publications/terrorism-2002-2005
Yksi+USA:n+vaarallisimmista+terroristeista+on+ollut+kristitty+Eric+Robert+Rudolph,+joka+sai+kauheat+vaikuttimensa+mm.+seuraavista+järjestöistä+ja+yhdistyksistä:
-+Christian+Identity+movement
-+lost+tribes+of+Israel
-God's+chosen+people
-+Army+of+God
Ja+niin+edelleen.+Ei+siellä+taidettu+koraania+heilutella+vaan+ihan+toista+satukirjaa,+josta+opit+ammennettiin.
Sitten+palvomasi+vihasivusto+sivuuttaa+sen+tosiasian,+että+USA:ssa+muslimien+suorittamaksi+terroriteoksi+laskettiin+mm.+yrittäminen+liittyä+sotilasryhmään+Syyriassa.+Yrittäminen+liittyä+Talebaniin+Afgahanistanissa+jne.
Eli+kun+yksittäinen+seonnut+ihminen,+joka+on+USA:n+kansalainen,+koettaa+päästä+Pakistanissa+pakistanilaiseen+järjestöön,+joka+on+FBI:n+listalla+terroriin+kytköksissä+oleva+taho,+yritys+päästä+Pakistanissa+tähän+järjestöön+lasketaan+USA:ssa+terroriteoksi.
Samoin+muslimien+tekemäksi+terroriteoksi+lasketaan+vaikkapa+pommi-iskun+yritys,+jonka+tekijät+saatiin+kiinni+jo+varhaisessa+vaiheessa+suunnitelmiaan,+ennen+kuin+edes+yhtä+pommin+osasta+oli+heidän+hallussaan,+eli+myös+terroriteon+suunnittelu+on+USA:ssa+yhtä+kuin+terroriteko.
Kuten+on+kristityssä+terrorissa,+niin+myös+muiden+uskontojen+parissa+on+yleistä,+että+teorriristeiksi+eivät+päädy+aivan+ne+penaalin+terävimmät+kynät,+niin+siksipä+jopa+huomattava+osa+USA:n+terrorista+on+niiden+tekojen+suunnittelua,+jotka+suunnitelmat+eivät+koskaan+edes+toteutuneet,+kiitos+näiden+neropattien+toimien.
Sitten+pitää+muistaa,+minkä+vihasivustosi+ohittaa+tyysin,+että+muslimien+tekemissä+terroriteoissa+kuolee+yleensä+muslimeja,+eli+muslimien+tekemissä+terroriteoissa+noin+46+%+uhreista+on+myös+muslimeja.+Tämä+asia+tietenkin+edesauttaa+sitä,+että+sinun+haaveesi+muslimien+maailmanvalloituksesta+ei+tule+koskaan+onnistumaan.
Nämä+asiat+selviävät+laajasta+ja+kattavasta+yliopistossa+suoritetusta+tutkimuksesta
http://sites.duke.edu/tcths/files/2013/06/Kurzman_Muslim-American_Terrorism_in_2013.pdf
Huomattavaa+on,+että+tässä+raportissa+on+niiden+ihmisten+nimet+ja+koulutus+yms,+jotka+ovat+tämän+laatineet+ja+myöskin+selkeät+linkit+ja+selvitykset+siihen,+että+mistä+heidän+tutkimuksena+ainesto+on+peräisin,+toisin+kuin+palvomasi+vihasivuston+suhteen+on.
Mitä+tulee+islamin+yleiseen+väkivaltaisuuteen,+niin+hyvä+juttu+on+täällä,+mikäli+et+ole+itseäsi+aivopessyt+vielä+exap:n+tapaan+vihasivustojen+moskalla:
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/terrori-iskut-antaako-koraani-luvan-terroriin/
Hyvä+juttu+myöskin+täällä,+Wired-lehdessä,+jossa+on+myös+jutun+tekijöiden+nimet+yms,+toisin+kuin+näissä+exap:n+palvomissa+vihasivustoissa:
https://www.wired.com/2013/02/american-muslim-terrorism/
>>UT+on+kristittyjen+kirja.+>>
VT+on+myös.
17.06.2016 08:23
Ja+sinun+hörhöilysi+saa+uusia+piirteita+kun+katsomme+oikeita+tilastoja.+
Laitoin+googleen+hauksi+"FBI+muslim+terrorism+stats"+niin+FBI:n+tilastoista+selviää+että+vuosina+1980-2012+muslimit+ovat+tehneet+USA:ssa+vain+n+6+%+kaikista+terroriteoista.
Juutalaiset+ovat+tehneet+enemmän+kuin+muslimit.
Euroopassa+muslimit+ovat+tehneet+alle+2+%+terroriteoista.
Vuoden+1970+jälkeen+maailmassa+on+tehty+n+140+000+terroritekoa,+joista+muslimit+ovat+tehneet+0.00009+%.
Eli+kuolet+salaman+iskusta+luultavimmin+kuin+muslimin+tekemään+terroritekoon.
Jne.
Kristitty+voi+tappaa+uskontonsa+nimissä+kuten+muutkin+hörhöt,+vaikka+sinä+et+suostu+näkemään+satukirjastasi+niitä+jakeita,+joilla+sen+voi+perustella.
Nyt+nousen+lentokoneeseen.+Jatketaan+n.+klo+8+aamulla+Suomen+aikaa.
16.06.2016 21:39
>>>+Unohdat+sen+tosiasian,+että+kristitty+joka+tappaa,+ei+voi+tehdä+sitä+uskontonsa+tai+UT:n+mukaisesti.+Nämä+rikolliset+toimivat+kristinuskon+arvojen+vastaisesti.+>>
Höpönlöpö.+Tosin+sinä+et+hyväksy+sitä,+että+kristitty+murhailee+muita+kuten+muidenkin+pöljien+uskontojen+edustajat.
Kristitty+voi+tappaa+vallan+mainiosti,+kuten+uskontosi+järkyttävä+ja+verinen+historia+hienosti+osoittaa.
>>>+Koraani+on+yksiselitteisen+selvä+siinä+asiassa+että+koko+maailma+on+alistettava+islamin+valtaan+pakottamalla.+>>>
Ei+tule+koskaan+tapahtumaan,+koska+se+tavallinen+uskova,+maallistunut+muslimi+ei+välitä+tuosta+tuon+taivaallista.
Kristitty+terrori+onnistui+siksi,+koska+menneisyydessä+takapajuinen+kansa+saatiin+tukemaan+kristittyä+terroria,+sotia+ja+tappamista.
Kun+kansa+sivistyi+ja+kansa+maallistui,+kristitty+terrori+jäi+enää+yksilöiden+ja+yksittäisten+pienten+ryhmien+kontolle.
Nykypäivän+tavallinen+muslimi,+jolla+on+työ+ja+perhe,+ei+haaveile+uskontonsa+maailmanvalloituksesta,+vaan+ihan+samanlaisesta+rauhallisesta+ja+tavallisesta+elämästä+kuten+sinäkin.
Kuten+näemme+ISIS:n+hallitsemilta+alueilta,+niin+muslmit+pakenevat+sieltä+pois,+jos+kykenevät+ja+ne+jotka+siellä+elävät,+elävät+jatkuvassa+pelossa+ja+sorrossa.+
Ei+sellaisin+eväin+valloiteta+koko+maailmaa,+vaikka+sinä+siitä+haaveilet+salaa.
Ei+valloittanut+kommunismi+yms,+koska+se+tavalllinen+kansa,+joka+olisi+pitänyt+saada+aseisiin+ja+tappamaan+aatteen+puolesta,+ei+halunnut+sitä,+koska+ymmärsi+että+ei+kukaan+halua+elää+siinä+todellisuudessa+jota+kommunismi+tarjosi.
Pelkät+poliitikot+ja+ammattisotilaat+eivät+sitä+kykene+tekemään,+kuten+ei+islamkaan+koskaan,+vaikka+joku+hullu+siellä+voi+siitä+haaveilla.
Tavallinen+muslimi+haluaa+elää+tavallista+elämää,+eikä+tappaa+ja+valloittaa+koko+maailmaa.
>>>+On+totta+että+tuo+270+miljoonaa+on+vain+arvio.+>>>
Se+on+tuon+vihasivuston+valopäiden+hatusta+tempaisema+huuhaa-luku,+jolla+saadaan+jokin+typerys+uskomaan+jotain+älytöntä,+jonka+olet+juuri+todistanut+väkevästi.
>>>+Mutta+esimerkiksi+tuo+linkkinä+antamani+2015+islamilaisen+terrorismin+luettelo+pitää+sisällään+ainoastaan+nimenomaan+islamin+nimissä+tehdyt+ja+islamin+"oikeuttamat"+teot,+listattuna+tapauskohtaisesti+jotta+voit+ne+itsekin+tarkistaa.++>>
Voi+olla,+mutta+kun+siihen+vierelle+laitetaan+vastaavien+kristittyjen+viharyhmien,+terroriryhmien+ja+yksityisten+armeijoiden+vastaavat+teot,+niin+tilanne+voi+jopa+keikahtaa+kristittyjen+tilastovoitoksi.
16.06.2016 19:21
Olet+oikeassa+että+sinun+harrastamasi+taikauskosta+on+parempi+vaieta,+kun+koettaa+sitä+loogisin+argumentein+perustella+ja+uskoaan+edes+jotenkin+koettaa+puolustaa.
>>>+Pahinta+mitä+Bushmanille+voi+tapahtua+on+se+kun+kukaan+ei+enää+reagoi.+Tällöinhän+hän+on+sitä+mitä+juuri+on,+pelkkää+kuumaa+ilmaa.+>>>
MInulle+on+aivan+sama,+että+vastaako+joku+viesteihini+vai+eikö+vastaa.+Voit+ihan+rauhassa+harrastaa+boikotteja+minua+vastaan.
Mutta+lukemasta+sinä+et+voi+ketään+estää+ja+se+riittää+minulle.
Kun+lukee,+saattaa+aivoissa+jotain+tapahtua+ja+se+on+tärkeintä+minulle.
Jos+ei+tapahdu,+niin+sitten+se+henkilö+on+aivan+loistava+pakkaus+vaikkapa+sinun+seurakuntaasi+viemään+uskontoasi+sen+ansaitsemaan+loppuun+ja+jos+tapahtuu+korvien+välissä+jotain,+niin+se+voi+olla+toinen+tarina.
Eipä+sinulla+viimeksikään+ollut+eväitä+mihinkään+depattiin,+niin+voi+olla+parempi+vain,+että+et+osallistu+viestiketjuihin,+joissa+minä+kirjoitan.
Se,+että+olet+ollut+joku+pahainen+satanisti+joskus,+niin+kertonee+kaikille+sinun+pään+sisäisestä+elämästä+ihan+riittävästi.+Olet+vaihtanut+typerän+taikauskon+toiseen+typerään+taikauskoon.
Miksi?+Etkö+todella+oppinut+yhdestä+kerrasta?
Tosin+sen+verran+otit+nokkiisi,+että+poistit+profiilistasi+kehuskelusi+aiemmasta+satanismi-harratuksestasi,+että+kyllä+minä+näköjään+sinuun+vaikutin+aika+paljonkin+;)
16.06.2016 19:10
>>>Puhut+aivan+läpiä+päähäsi.+Ensinnäkin,+270+miljoonaa+on+todellamoninkertaisesti+enemmän+kuin+mitä+juutalaisuuden+ja+kristinuskon+varjollakaan+on+ikinä+ihmisiä+tapettu.+>>
Mistä+tuo+270+miljoonaa+on+tempaistu?
Kai+tiedät,+että+tuo+jatkuvasti+linkittämäsi+paikka+on+tunnettu+vihasivusto+ja+pelkkää+huuhaata?
>>+Toiseksi,+ihan+tiedoksesi,+hieman+Ramadan+2016+-tilastoa.+Nyt+on+päivä+kymmenen+takana+ja+sen+aikana+islamilainen+terrorismi+on+suorittanut+79+terrori-iskua+joissa+yhteensä+684+kuollutta.++>>
Juu.+Vihasivustojen+hevonpaskaa+on+ihan+kiva+varmaan+kotona+itsekseen+henkisesti+masturboida,+mutta+sinulle+lienee+sitten+vastaavat+tilastot+noista+takapajuloista,+että+montako+kristityt+terroristit+ovat+pistäneet+päiviltä+noissa+maissa?
Herran+Vastarinta+esim?+The+Army+of+God?+
Noissa+takapajuloissa,+josta+sinun+rakastamasi+vihasivusto+on+valinnut+pelkät+muslimien+väkivallan+teot,+kristittyjen+porukat+tekevät+aivan+samoja+asioita,+joten+valitse+lähteesi+hieman+tarkemmin,+mutta+et+sinä+voi,+kun+olet+aivopessyt+itsesi+yhdellä+sadulla,+niin+muiden+hyväksyminen+on+paljon+helpompaa.
>>>+Kerropa+minulle,+montako+iskua+äärikristilliset+ovat+viime+aikoina+suorittaneet+uskontonsa+vuoksi+ja+mukaisesti+ja+paljonko+on+tullut+kuolonuhreja+?++>>>
9/11+jälkeen+kristityt+terroriryhmät+ovat+tappaneet+esim+USA:ssa+paljon+enemmän+kuin+muslimit:
http://occupydemocrats.com/2015/11/17/the-top-five-attacks-on-america-committed-by-christian-terrorists-not-muslims/
Harmi,+että+palvomasi+vihasivusto+ei+noteeraa+noita+tekoja+ja+miksipä+noteeraisi,+kun+sinun+jumalasi+nimissä+saa+tappaa+niin+paljon+kuin+sielu+sietää,+koska+vihasivustosi+on+hieman+yksipuolisesti+liikenteessä.
>>>+Kyllä+sinulla+tuntuu+vahva+usko+olevan.+Sääli+vaan+että+olet+täysin+hakoteillä.++>>>
Ja+sinun+vihasivustosi+vievät+sinua+oikealle+tielle?
16.06.2016 18:41
>>>+Kristityille+ohjeeksi+annettu+UT+ei+anna+lupaa+vahingoittaa+ketään+toista+millään+verukkeella.+Joka+sellaista+on+tehnyt,+ei+ole+toiminut+Jeesuksen+käskyn+mukaan.+>>>
Jeesus+tosin+taisi+sanoa+että+VT:n+laista+ei+katoa+piirukaan,+vai+miten+se+nyt+menikään,+eli+siitä+voipi+tehdä+ihan+miten+perverssin+tulkinnan+kuin+kukin+tahtoo+ja+teitähän+riittää+joka+junaan.
>>>+Koraani+-+joka+on+muuten+kirjoitettu+satoja+vuosia+UT:n+kirjojen+jälkeen+-+sen+sijaan+KÄSKEE+tappamaan+tai+alistamaan+kaikki+koko+maailman+vääräuskoiset.+>>>
No+sitä+odottellessa.+En+usko,+että+verrattuna+sinun+uskontosi+saavutuksiin,+mitään+kovin+paljoa+uskontosi+tuottamia+kauheuksia+pahempaa+olisi+tulossa.
>>>+Mutta+voin+lohduttaa+sinua+sillä,+että+sinähän+et+usko+Jumalan+VT:n+ilmoittamia+asioita+tehneen+etkä+edes+usko+VT:n+kertomuksia+ylipäätään+tosiksi,+joten+siksi+et+voi+myöskään+väittää+Jumalan+koskaan+tappaneen+yhtään+ihmistä.+>>>
Näinpä+se+on,+mutta+mitenkäs+sinä+sitten?
Eri+asia+on+sitten+se,+että+mitä+ne+tarinat+kertovat+sinun+uskontosi+perustuksista,+olivat+ne+typerät+ja+kammottavat+tarinat+totta+tahi+eivät.
Eli+sinun+uskontosi+perusta+on+aivan+yhtä+kammottavan+brutaali+ja+alkukantainen+kuin+kaikkien+muidenkin+uskontojen,+eikä+se+tarjoa+mitään+muuta+kuin+kauhua,+verta+ja+suolenpätkiä.
Mutta+uskotko+sinä+ne+typerät+tarinat+tosiksi+ja+kaikki+ne+julmat+murhatyöt,+joilla+jumalasi+kehuskeli,+tapahtuneiksi?
Jos+et+usko,+niin+mitä+syytä+sinulla+on+uskoa+ut:n+tarinoita+ja+satuja.
Jos+uskot,+niin+miten+perustelet+oman+uskontosi+jumalan+sadistisuudet+ja+kansanmurhat+yms?
16.06.2016 16:12
>>>>+Kristityt(UT+mukaan)+eivät+hyväksy+mitään+väkivaltaa,+eikä+vihaa,+vaan+kehoitettan+"kääntämään+toisenkin+posken",+kuitenkin+teet+tietäen+toisin+haluten+näin+pahaa+toistaan+kohtaan.++>>>
No+eipä+tuolla+baptistipastorilla+tuntunut+olevan+tuota+murhatyötä+vastaan+yhtään+mitään,+vaan+hänen+mielestään+yhteiskunnasta+tuli+tuon+massamurhan+jälkeen+parempi+paikka.
Eli+jotkut+kristityt+kyllä+hyväksyvät+väkivallan+ja+murhatyöt,+kunhan+vain+tapetaan+ja+murhataan+oikeita+ihmisiä.
Siis+opetus+on+se,+että+olipa+uskonto+mikä+hyvänsä,+se+on+aina+vaarallinen+ja+uskonto+on+lähes+ainoa+asia,+joka+saa+hyvän+ihmisen+tekemään,+tai+tässä+tapauksessa+sanomaan,+kammottavia+asioita.
16.06.2016 15:46
>>>>+Minä+odotan+ateisteilta+lähimmäisiään+kohtaan+asiallista+käytöstä.
Mutta,+he+varastavat,+murhaavat,+käyvät+ihmiskauppaa,+ryöstävät+pankkeja,+ovat+vilunkiveljiä+keskenään.+Jne.+jne.+>>>
Ei+pidä+paikkaansa.
Esim.+USA:ssa+rikoksesta+tuomittuja+vankeja,+jotka+ovat+ateisteja+tai+uskonnottomia,++on+vain+0.07+%+vankien+kokonaismäärästä.
16.06.2016 15:44
>>>>+Todellakin,+näin+on.+Ja+mediassa+pimitetään+negatiiviset+asiat+ja+kilpaa+huudetaan+islamisaation+puolesta.+Poliittinen+järjestelmä+joka+on+puettu+uskonnon+viittaan,+nimeltään+islam,+on+imperialismissaan+tappanut+historiansa+aikana+noin+270+miljoonaa+ihmistä.+Tätä+sitten+kutsutaan+"rauhanuskonnoksi".++>>>
Ja+sinun+jumalasi+tekemät+massamurhat,+joita+raamattu+on+pullollaan,+eivät+ole+mitään,+niinkö?
Vai+onko+niin,+että+sinun+jumalasi+murhatoimet+ovat+oikeutettuja,+mutta+toisen+uskonnon+vastaavat+murhatoimet+eivät+ole+oikeutettuja,+jos+tulee+puhe+vaikka+ristiretkistä+yms?
Tai+alkuperäiskansojen+hävitykset,+jotka+tehtiin+ase+toisessa+ja+raamattu+toisessa+kädessä?
Vain+sinun+uskontosi+murhat,+tapot,+teurastukset+ja+jonkin+kansan+sukupuuttoon+hävittäminen+on+oikein,+koska+sinun+jumalasi+murhailut+on+aina+oikein+ja+perusteltuja,+mutta+toisella+uskonnolla+ja+jumalalla+ei+ole+sitä+samaa+oikeutta+tappaa+ja+teurastaa++niiin+paljon+kuin+sielu+sietää?
16.06.2016 15:06
121 / 416