Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. >>>> Vieraana, koska he eivät halua muuttaa elämäänsä. >>>

Tuostä käsittämättömän sekavasta ja epäloogisesta kirjoituksesta poimin vain yhden kohdan ja se on tuossa yllä.

Miten he olisivat voineet muuttaa elämäänsä, kun Jumalasi tappoi koko ihmiskunnan täysin varoittamatta, eikä antanut heille mahdolllisuutta muuttaa elämäänsä?
  2. >>> Heität Jeesuksesta puuseppää halventavassa mielessä. >>

En suinkaan. Jeesus oli puuseppä ja puusepän poika ja siihen se jäi.

Siksi hän ei ole tullut takaisin, eikä tule.

Vuosikymmeniä Jeesuksen jälkeen hänestä kyllä sävellettiin tarina jos toinenkin, jossa hänen uransa muuttui yllättäen puusepästä jonkin jumalan sukulaiseksi ja ympärille kasattiin outo tarina isästä, jonka piti tappaa poikansa, jotta sai tehtyä sovituksen ihmiskunnan möhläilyjen kanssa, jotka tosin oli itse aiheuttanut, mutta sellaistapa se näissä uskonnoissa yleensä on. Ei päätä, vielä harvemmin häntääkään.

>>> Neljä evankeliumia kertoo Jeesuksesta todistukseksi eri näkökulmista katsottuna >>

Ne on laadittu hyvin sekavista lähteistä ja kuulopuheista vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen uskontoonsa pettyneiden ja siitä irronneiden ja uuden lahkon perustaneiden toimesta. Enpä niille juuri painoa antaisi.

>>> Luetko koskaan Paavalin kirjeitä >>>

Olen lukenut ja niistä selviää hyvin, että kuinka riitaisia olivat nämä lahkolaiset ja kuten yleensä, kovaäänisin voitti ja loput vaiennettiin ja hiljennettiin ja keinoja emme onneksi enää tiedä.

>>> Tiedät hyvin että kansankiihottaja voi olla hyvinkin totuuden puhuja ja muodostua uhaksi vallanpitäjille väärin perustein , siksi tehtiin kansankiihottajaksi ja rikolliseksi. >>>

Näin on, mutta raamattu kertoo selkesti Jeesuksen rikoksen, eli hän meni temppeliin riehumaan.

Sinäkin saat rangaistuksen, jos menet jonkin uskovaisporukan pyhänä pitämään tilaan tai tilaisuuteen riehumaan, eikä siinä oikeudessa sitten yleensä selitykset auta.

>> Esim. Nelson Mandela oli rikollinen ja kansankiihottaja, mutta olikin nobelin rauhan palkinnon saaja. >>

Käsittääkseni hän ei ollut samanlainen kuumakalle ja riehuja kuin Jeesus, vaan hän koetti päästä tavoitteisiinsa ilman ylimääräistä riehumista ja toisten pyhien paikkojen rikkomista ja sotkemista.

>>> Minusta sinä yksipuolisesti vain kaivelet negatiivisia pointteja Jeesuksesta, miksi niin teet?? >>>

Edes jumalien väitetyt sukulaiset eivät minusta ole arvostelun yläpuolella ja jos heillä on asiaan jotain sanomista, niin tulkoon kertomaan, mutta ennen kuolemaa, ei sen jälkeen, koska sellaista pötyä minä vaan en usko.
  3. Alkoholi on voimakas myrkky, sallittu huume ja sen kanssa meidän vain on elettävä.

Myös uskovaisissa on alkoholisteja sillä Jeesus tai yksikään jumala ei erityisemmin suojele kannattajiaan alkoholismilta, vaikka tarinoita tietenkin riittää.

Uskovaisen alkoholismi on vain ongelmallisempi kuin tavallisen ihmisen alkoholismi, koska uskovaisen kynnys hakea apua on vielä korkeampi kuin tavallisen ihmisen ja uskovaisen kynnys myöntää oma alkoholisminsa on vielä korkeampi kuin tavallisen ihmisen kynnys.

Kristilliseen alkoholismiin kuuluu kaksinaismoralismi, eli sanotaan yhtä ja tehdään toista, mutta se tekeminen koetetaan pitää piilossa viimeiseen saakka.

Toinen kristillisen alkoholismin piirre on vaikeneminen, eli asioista joista ei voida puhua, niin niistä ollaan hiljaa, koska häpeä on kolmas kristillistä alkoholismia pystyssä pitävä voima.

Koska kristitty ei saisi juoda alkoholia, ainakaan kovin paljoa, tästä imagosta pidetään kiinni, vaikka illassa tyhjentyisi useampikin pullo. Pastori voi samaan aikaan saarnata voimalla alkoholista pidättäytymisestä, mutta itse siemailee illalla lasin pari viiniä, koska hän kokee, että hänelle alkoholista ei tule ongelmaa, eikä se ole ongelma. Älä tee kuten minä teen vaan tee kuten minä sanon.

Lahkoissa alkoholi on tabu, eli sitä kukaan ei sano käyttävänsä, eikä tiedä lähipiiristä ketään käyttäjää, mutta kuitenkin illodin ja tervaleijona tuoksuu jumalanpalveluksissa enemmän kuin olisi kohtuudella toivottavaa.

Hyvänä esimerkkinä meillä on muutamia kristittyjä julkisuuden henkilöitä, jotka ovat tulleet esiin alkoholisminsa kera ja he ovat juurikin kertoneet, että vaikka kaikki tiesivät henkilön omasta alkoholismista, siitä ei saanut puhua, siihen ei saanut puuttua, siihen ei voinut puuttua, koska kristitty ei juo alkoholia, eikä kristitylle voi näin muodostua alkoholismia, joten oltiin vain hiljaa, annettiin henkilön juoda, koska hänen juomistaan ei haluttu nähdä ja näin sitä ei siis ollut.

Henkilö itse ei voinut hakea apua, koska sen tehdessään hän olisi joutunut myöntämään tekevänsä asiaa, jota sääntöjen mukaan ei saisi tehdä ja hän olisi joutunut yhteisössään hylkiön asemaan, joten kun alkoholisti oli hiljaa, ryyppäsi hiljaa, eikä kukaan myöntänyt näkevänsä mitään ongelmia, ongelmia ei siten ollut.