Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. >>>+Tässä+muuten+sitten+rajautuu+asia+aika+selkeästi:+joka+ei+usko+ruumiista+erilliseen+tietoisuuteen,+on+taipuvainen+uskomaan+kaikenlaiset+hölynpölyt+illuusioista.+>>>Hyvin+kirjoitettu.+Näinhän+se+menee,+että+sinun+käsityksiäsi+ohjaa+beduiinien+iltasadut+ja+koetat+saada+kaiken+sopimaan+beduiinien+iltasatuun,+vaikka+asioiden+pitäisi+mennä+niin,+että+sinä+tutkit+asioita+ilman+ennakkokäsitystä+ja+sitten+sen+jälkeen+mietit,+että+mitä+se+tarkoittaa.Siksihän+nämä+beduiinien+ilta-+ja+nuotisadut+ovat+muuttuneet+tieteelle+täysin+yhdentekeviksi+joka+suhteessa,+eli+kun+on+niistä+vapaana+tutkittu+ja+tulkittu+asioita,+niin+on+huomattu,+että+mikään+ei+viittaa+siihen,+että+niissä+olisi+mitään+perää+ja+että+asiat+olisivat+edes+pienellä+mahdollisuudella+niin,+kuin+niissä+kuvaillaan.Ainoa+keino+on+rajata+ajattelunsa+niin,+että+lähtökohtaisesti+nämä+taikauskoisten+pölvästien+sadut+ovat+totta+ja+kaikki+on+saatava+sopimaan+niiden+viitekehykseen.>>>+Minusta+tuo+suklaapatukkaesimerkki+on+juuri+eräs+hieno+osoitus+siitä,+että+tietoisuus+ei+ole+illuusio.++>>>EI+ollut+ja+sen+vastasin+jo+kerettiläiselle.+Se+kertoo+vain+aivojen+voimasta+ja+niiden+alaisuudessa+elävän+pienen+ihmisen+voimattomuudesta+aivojen+edessä.+Olemme+eläimiä.>>>+Jos+meissä+taas+on+sellainen+tietoinen+sielu,+joka+voi+valita+vastoin+sitä+mihin+rumis+meitä+ajaa,+niin+sittenhän+samalla+kaikki+alkuräjähdyshöpötyskin+menettää+merkityksensä+>>>Alkuräjähdysteoria+on+tieteellinen+tosiasia,+jota+voidaan+jo+kokeellisesti+toistaa+noin+0,000+000+000+000+000+001+sekunnista+eteenpäin.+Sinun+jumalasi+piilopaikka+on+kutistunut+tuohon+hetkeen+nollan+ja+0,000+000+000+000+000+001+sekunnin+välillä+ja+se+piilopaikka+kutistuu+kuukausi+kuukaudelta.>>>+"Ei+haluu."+Tämä+lyhyt+lause+on+yksinään+jo+todiste.++>>>Tällaisia+nerokkuusia+ne+taikauskoiset+enää+keksivät+taikauskonsa+puolutukseksi,+siinä+olet+kyllä+oikeassa.Kun+esitetään+murskaavat+todisteet+alkuräjähdyksestä+niin+taikauskoinen+sanoo,+että+ei+haluaa+ja+se+on+sitten+siinä+se+keskustelu.>>>+No,+kysynpä+sinulta+Bushmanni+-+ja+mietipä+kunnolla+ennen+kuin+vastaat+-+MILLOIN+MÄÄRITTYI+väistämättömäksi+totuudeksi+se,+että+sinä+kirjoitat+täällä+nimimerkillä+bushmanni+ja+minä+nimimerkillä+Exap+?++>>Miten+tämä+liittyy+siihen,+että+alkuräjähdysteoria+on+tieteellinen+tosiasia,+jota+voidaan+jo+kokeellisesti+toistaa+noin++0,000+000+000+000+000+001+sekunnista+eteenpäin?
  2. >>>+Mieleeni+tuli+kuitenkin+tällainen+esimerkki,+että+jos+minä+menen+vaikkapa+kauppaan+ja+minulla+on+aivan+hirveä+suklaanhimo,+niin+aivoistani+voidaan+kyllä+nähdä+jo+etukäteen,+että+tulen+ottamaan+sen+suklaapatukan+sieltä+hyllystä.+Eli+ei+ole+oikeasti+valinnanvapautta,+vaan+vietit+vaan+vievät+mukanaan.Mutta,+jos+minä+matkalla+sinne+kaupan+kassalle+pohdinkin+asiaa+tarkemmin+ja+kaikesta+suklaanhimostani+huolimatta+tulen+siihen+johtopäätöksen,+että+ei+hyvä+juttu,+niin+minä+voin+muuttaa+mieltäni+ja+palauttaa+sen+suklaapatukan+takaisin+sinne+hyllyyn.Eli+voin+siis+muuttaa+valintojani+ja+tehdä+aivan+päinvastaisen+päätöksen,+joten+eikö+minulla+silloin+todellakaan+ole+oikeasti+mahdollisuutta+valita+vapaasti?++>>>Mutta+aivosi+olivat+jo+päättäneet+että+et+osta+suklaapatukkaa,+silloin+kun+sinä+haaveilit+ostavasi+sen,+eli+aivosi+olivat+saaneet+elimistöstäsi+signaaleja,+että+verensokeri+on+ok,+energiaa+on,+mitään+hätäähän+ei+ole,+niin+aivosi+päättivät+jo+ennen+kauppaa,+että+suklaapatukka+jää+hyllylle.Sinä+vain+luulit+tekeväsi+itse+päätöksen+jättää+suklaapatukka+hyllylle,+vaikka+aivosi+olivat+sen+sinun+puolestasi+päättäneet+jo+kauan+aikaa+sitten.Mutta+kauppa+on+suunniteltu+niin,+että+jos+on+pienikin+mahdollisuus+siihen,+että+energiatasosi+ja+verensokerisi+eivät+ole+ok+kauppaan+mennessä,+niin+viimeisenä+ostoksena+aivosi+päättävät+ottaa+mukaan+pienen+patukan,+ihan+vaikka+siitä+kassan+jonon+patukkalaatikosta.+Ja+vaikka+kuinka+päätät+olla+ottamatta,+niin+jos+aivot+käskevät,+sinä+otat.+Jos+et+ota,+niin+aivot+eivät+näe+tarvetta+patukalle.
  3. >>>+Ei+voi,+kyllä+tässä+on+nyt+sen+verran+isoista+asioista+kyse,+ettei+tonttujen+ja+menninkäisten+kyvyt+ihan+riitä...+:-D++>>>Voitko+todistaa+väitteesi?Mitä+sinulla+on+tonttuja+ja+maahisia+vastaan?+Jospa+se+on+niin+kuin+tonttukirjoissa+on+vertauskuvallisesti+kerrottu,+että+"tonttu+sanoi+ja+tapahtui+niin"....Tontuista+on+kerrottu+kansanperinteessä+kenties+tuhansia+vuosia+kauemmin+tarinoita+kuin+jumalista,+niin+eikös+se+kerro+jo+aika+paljon,+että+jotain+perää+saattaa+olla?Sinun+jumalasi+ei+ollut+edes+vielä+syntynyt,+kun+tontut+tekivät+tarinoissa+vähän+sitä+sun+tätä.>>>+No+ei+voi,+koska+tämähän+teoria+voidaan+todistaa+oikeaksi+tuottamalla+sähköä+>>>Mistä+sinä+tiedät,+että+se+sähkö+niin+syntyy,+kun+et+ole+nähnyt?+Sähkö+voi+syntyä+myös+siten,+että+miestonttu+hankaa+kiveksiään+yhteen+voimakkaasti+ja+siitä+se+kaikki+sähkö+on+tänne+tullut+ja+näin+minä+nyt+vain+uskon.+Sinun+pitää+nyt+laittaa+sähkön+osaset+koeputkeen,+niin+että+minä+voin+sen+omilla+silmillä+NÄHDÄ,+niin+sitten+minä+uskon.>>+mutta+kukaan+ei+ole+vielä+todistanut+tätä+alkuräjähdys-teoriaa+oikeaksi+toistamalla+sen.+>>Siis+mitä?+Alkuräjähdysteorian+eri+osaset+on+kylläkin+todennettu+lukuisin+eri+keinoin+ja+kokein,+kuten+tuottamalla+hiukkaskiihdyttimissä+juuri+sellaisia+asioita,+joita+alkuräjähdyksessä+on+pohdittu+syntyneen.+Eli+fyysikko+miettii+ja+laskee+ja+saa+tuloksen,+että+tästä+plus+tästä+pitäisi+syntyä+tätä.+Sitten+hän+pistää+hiukkaskiihdyttimien+käyntiin+ja+jos+käy+kuten+hän+laski,+teoria+pitää+kutinsa+ja+jos+ei+käy,+niin+kynä+savuamaan+entistä+kiivaammin+ja+entinen+teoria+roskakoriin.Tällä+hetkellä+voidaan+kokeellisesti+tutkia+noin+attosekunnin+ikäisen+maailmankaikkeuden+ilmiöitä.+Eli+toistaa+niitä+ilmiöitä+juuri+siten,+kuin+ne+13.8+miljardia+vuotta+sitten+tapahtuivat.Eli+voimme+toistaa+ilmiöitä+laboratoriossa,+jolloin+maailmankaikkeus+oli+noin+0,000+000+000+000+000+001+sekuntia+vanha,+mutta+tuota+aikaisemmaksi+emme+vielä+pääse.Mutta+sinulle+ei+riitä+mikään,+kun+se+jumala+voi+olla+piiloutunut+juuri+tuon+0,000+000+000+000+000+001+sekunnin+sisälle+tiukasti+piiloon.
  4. >>>+Jokaisella+on+vapaus+valita,+mihin+uskoo+tai+on+uskomatta,+eikä+sitä+voi+toisille+pakottaa+tai+väkisin+tyrkyttää.++>>>Kuuluuko+painovoima+tähän?+Että+voi+uskoa+tai+olla+uskomatta+painovoimaan+ja+sitten+asiat+ovat+kuten+painovoimaa+ei+olisi+olemassakaan,+jos+siihen+ei+usko+ja+näin+jumala,+joka+kuolee+jos+painovoima+onkin+totta,+saa+hetken+lisää+aikaa+elämäänsä?Jos+et+usko+painovoimaan,+niin+sinä+leijailet+täällä+vain+kepeästi+ja+näin+sinä+saatat+kaikki+painovoimaan+uskovat+naurunalaiseksi,+mutta+et+toki+tee+niin,+eli+leiju+täällä+vapaana+kuin+taivaan+lintu,+koska+et+halua+tehdä+muita+naurunalaiseksi,+mutta+voisit+jos+haluaisit,+koska+et+usko+painovoimaan.Entäpä+jos+uskoo,+että+jumalia+on+olemassa,+jos+vihreitä+autoja+ei+ole+olemassa+ja+kun+näkee+vihreän+auton,+niin+voi+vain+olla+uskomatta,+että+vihreää+väriä+ei+ole+olemassa,+vaan+se+on+paholaisen+juonia+saada+ihmiset+olemaan+uskomatta+jumalaan+ja+etenkään+vihreitä+autoja+ei+voi+olla+olemassa,+koska+olen+päättänyt+uskoa+niin?Miten+tämän+"päätän+mihin+uskon/olen+uskomatta"+elämänfilosofia+käytännössä+toimii+ja+vaikuttaa+elämään+ja+tosiasioihin?Jos+uskon+että+rasvatonta+maitoa+ei+ole+oikeasti+olemassa+ja+kuitenkin+näen+sitä+kaupassa,+niin+miten+selitän+sen+itselleni?Paholaisen+juonia?Rasvattoman+maidon+salaliiton+ystävien+metkuja?Se+on+oikeasti+rasvaista+maitoa,+mutta+meille+koetetaan+valehdella+asiasta?Sitä+ei+oikeasti+ole+olemassa,+vaan+ne+ovat+olemattomia+hologrammeja,+joilla+meille+koetetaan+uskotella,+että+rasvatonta+maitoa+on+oikeasti+olemassa.Jos+todellisuus+on+vain+sitä,+että+mitä+kukin+uskoo/on+uskomatta,+niin+millainen+olisi+meidän+lääketieteen+tila+tällä+hetkellä?Kuinka+sähköä+tulee+kuitenkin+pistorasiasta+aina+tarvittaessa,+jos+sähkö+olisi+kuitenkin+uskon+asia,+että+uskooko+siihen+vai+eikö+usko?Voiko+sähkön+kumota+siten,+että+vaatii+sähkön+osaset+laitettavaksi+koeputkeen+siten,+että+jokainen+meistä+voi+omin+silmin+nähdä+sen,+että+mistä+se+sähkö+koostuu+tai+muuten+en+usko+sähköön.
  5. Anteeksi,+en+lukenut+tarkasti.+Jätit+siis+pois+linkistä+lainatttuja+juttuja,+etkä+itse+linkkiä.Minusta+tuntuu,+että+tämä+versiosi+jäi+tänne+vain+siksi,+koska+se+viestejä+poistattava+hölmö+ei+huomannut+tuota+viestiäsi,+eli+olen+pitänyt+hänet+niin+kiireisenä,+että+hänellä+on+täysi+työ+kytätä+monitoria+koko+ajan,+että+josko+minun+kirjoitukseni+palaavat+takaisin.Nyt+hän+voi+tämän+toki+sitten+vihdoin+huomata+ja+poistattaa+tämän,+mutta+eiköhän+jo+riittävän+moni+lukija+ole+tämän+lukenut+ja+saanut+siitä+pohtimisen+aihetta,+että+mikähän+se+oman+jumalan+kohtalo+tulee+olemaankaan.
  6. Voi+exap+parkaa,+kun+hänen+jumalansa+nyt+odottelee+jännäkakka+housussa+että+miten+exap:n+onnistuu+pitämään+hänet+elossa+suhteettoman+koomisilla+esimerkeillä.>>>+Murhasiko+Anneli+Auer+miehensä+?++>>Jos+meillä+olisi+siitä+tapahtumasta+yhtä+murskaavat+todisteet+kuin+on+alkuräjähdyksestä,+eli+miljoonittain+valokuvia+todisteena+tapahtumasta+sekä+kolmen+äärettömän+hienon+satelliitin+vuosikymmenien+aikana+kokoama+kiistaton+todistusaineisto,+niin+toki+me+tietäisimme+että+murhasiko+Anneli+Auer+miehensä.Onko+käynyt+tällainen+mielessä?>>>+on+täysin+järjetöntä+väittää+absoluuttiseksi+faktaksi+jotakin,+joka+tapahtui+puolitoistakymmentämiljardia+vuotta+sitten.+>>>Se+on+harmi,+että+iso+luku,+jota+uskovainen+ei+voi+ymmärtää,+voi+tehdä+hänet+täysin+epätoivoiseksi+ja+sekopäiseksi,+mutta+älä+huoli,+sillä+minulla+on+nyt+V.aarille+tehtävä,+koska+V.aari+on+tunnetusti+haka+matematiikassa.V.aari,+voisitko+laskea,+että+kummasta+hetkestä+meillä+on+suurempi+epätarkkuus+suhteellisesti.+Alkuräjähdyksestä+vai+Jeesuksen+syntymän+hetkestä.Alkuräjähdys+tapahtui+noin+13.8+miljardia+vuotta+sitten+ja+tällä+hetkellä+tarkkuus+tapahtuman+tarkasta+alkuhetkestä+on+luokkaa+muutama+miljoona+vuotta.+Pistä+laskuun+vaikka++-+2+miljoonaa+vuotta.Jeesus+syntyi+noin+2017+vuotta+sitten+ja+aikahaarukka+on+noin+7+eaa+-+1+eaa+ja+kuolinhetken+haarukka+on+noin+30+jaa+-+33+jaa.+Tosin+osa+tutkijoista+ei+ole+vielä+tänäänkään+päässyt+ihan+noinkaan+pieneen+haarukkaan+mahdollisen+jumalan+syntymähetkestä+vain+muutamia+sukupolvia+aikaisemmin.Joten+jos+V.aari+laskisi+äkkiä,+että+kumpi+noista+on+tällä+hetkellä+suhteellisesti+paremmin+tiedetty+hetki,+alkuräjähdyksen+hetki+vaiko+Jeesuksen+syntymän+hetki.Sitten+pitää+palauttaa+mieleen+yksi+asia,+joka+pitää+palauttaa+mieleen+aina+kun+uskovaisen+kanssa+keskustelee+evoluutioteoriasta,+vaikkapakin+sekä+kerettiläinen+että+exap+ilmeisesti+kuitenkin+hyväksyvät+evoluutioTEORIAN+kiistattomaksi+faktaksi.+Alkuräjähdysteoria+ei+pyri+selittämään+itse+alkuräjähdystä+tai+sen+syytä,+vaan+se+pyrkii+selittämään+maailmankaikkeuden+rakenteiden+kehityksen+alkuräjähdyksen+jälkeen+nykyisin+havaittavaan+muotoonsa.+Alkuräjähdysteoria+on+siis+teoria+maailmankaikkeuden+kehityksestä,+ei+sen+synnystä.+Vastaavalla+tavalla+evoluutioteoriakaan+ei+pyri+selittämään+elämän+syntyä,+vaan+olemassaolevan+elämän+monimuotoisuutta+ja+muuttumista,+eli+elämän+synty+(abiogeneesi)+kuuluu+biologian+muiden+teorioiden+ja+hypoteesien+piiriin.Meillä+on+täysin+kiistattomat+todisteet+olemassa+kaikesta+siitä+kehityksestä,+joka+johti+maailmankaikkeuden+sen+alkutilasta+sen+nykyiseen+tilaan+ja+sitten+fyysikot+ovat+tehneet+vuosikymmeniä+töitä+sijoittaakseen+siihen+yhtälön+väliin,+että+mikä+sen+on+fysiikan+mukaan+mahdollistanut+ja+alkuräjähdysteoria+on+se+teoria,+joka+sen+parhaiten+selittää,+kun+otetaan+huomioon+ne+todisteet,+joita+meille+on+asiasta+kertynyt.Meillä+on+hienoja+kuvia+alkuräjähdyksen+jälkeisesä+ajasta,+kun+maailma+oli+vain+370+000+vuotta+vanha.+Sen+jälkeen+meillä+on+kattavat+valokuvaaineisto+jokaisesta+miljoonasta+ja+miljardista+vuodesta+sen+jälkeen+ja+miten+galaksit+ovat+syntyneet,+tähdet+syntyneet,+eläneet+ja+kuolleet+ja+joka+päivä+meillä+on+yhä+uusia+valokuvia+todisteena+tästä+tapahtumaketjusta.Kun+me+katomme+Aurinkoon,+niin+me+näemme+8+minuuttia+menneisyyteen.+Me+emme+koskaan+kykene+näkemään+Aurinkoa+sellaisena+jona+se+on+juuri+samalla+hetkellä+kuin+me+sitä+katsomme.Samalla+tavalla+me+kykenemme+näkemään+aikaan,+jolloin+kaikki+se+mitä+näemme+nyt,+oli+vain+370+000+vuotta+vanhaa+ja+sitten+fyysikot+tekevät+sen+mitä+ne+osaavat+ja+kertovat+meille,+että+miksi+niin+oli,+mitä+valokuva+näyttää.Mutta+tämän+ymmärtämiseen+uskonnollisella+fundamentistilla+ei+ole+eväitä,+mutta+hänellä+on+eväiden+sijaan+naurettavia+ja+epäloogisia+argumentteja+koettaa+kumota+tosiasioita.Tässä+exap:lle+pussillinen+uusia,+joita+voit+viljellä+tästä+eteenpäin:"Mutta+sehän+on+pelkkä+teoria.""Mutta+sehän+ei+selitä+edes+alkuperää+saati+että+miksi.""Teoria+on+silkan+uskon+asia.""Se+on+termodynamiikan+[tms.+väärin+käsitetyn+fysiikan+lain]+vastainen.""Sitä+ei+ole+koskaan+havaittu+luonnossa.""Havaintoaineisto+on+ajoitettu+epätarkasti.""Havaintoaineisto+on+tulkittu+väärin.""Minun+on+mahdoton+uskoa,+että+[milloin+mikäkin+väärinkäsitetty+asia].""Sitä+on+mahdoton+ymmärtää,+joten+se+on+silkkaa+mielikuvituksen+tuotetta.""Minä+en+laajene.+/+Minä+en+ole+kehittynyt+apinasta.""[irrelevantti+tai+väärin+käsitetty+yksityiskohta]+todistaa+että+teoria+on+väärässä!""Galileollekin+[+tähän+historiaa+vääristelevä+anekdootti]."
  7. >>>+Miksi+sinä+aina+otat+tuollaisen+asenteen,+ikään+kuin+ihmiselle+olisi+vain+mahdollista+uskoa+jotain,+mitä+hän+ei+usko?++>>>Ei+sinun+tarvitse+hyväksyä+alkuräjähdysteoriaa+konkreettiseksi+faktaksi,+vaan+voit+olla+uskomatta+tosiasiaa.+Muuttaako+se+kuitenkaan+tosiasiaa?Kun+heliosentrinen+maailmankuva+(aurinkokeskinen)+tuli+tosiasiaksi+ja+tieteellliseksie+teoriaksi,+niin+silloinkin+oli+hyvin+paljon+kaltaisiasi+denialisteja,+jotka+eivät+millään+kyenneet+uskomaan+siihen,+että+jokin+jumalako+olisi+luonut+planeettamme+vain+kiertelemään+yhtä+Aurinkoa+kenties+miljoonista+jonnekin+tuhannen+perähikiälle+toisten+planeettojen+kanssa,+niin+kumosiko+se+heidän+epäuskonsa+heliosentriseen+maailmankuvaan+heliosentrisen+maailmankuvan?Ei+kumonnut,+vaan+se+pysyisi+tosiasiana,+jota+havainnot+tukivat+hyvin+voimallisesti.Tosiasia,+josta+on+kiistattomat+todisteet,+eivät+tarvitse+uskoa+enää+tuekseen,+vaan+se+tarvitsee+kyvyn+hyväksyä+tosiasiat+ja+jos+ei+siihen+pysty,+on+denialisti,+eli+joutuu+kieltämään+tosiasiat+jonkin+perusteen+verukkeella+ja+siitä+sinä+annoit+juuri+esimerkkejä.Alkuräjähdyksessä+ei+ole+enää+mitään+kiistanalaista,+ei+ole+ollut+enää+vuosiin,+vaan+nyt+lähinnä+mahdollinen+kinastelu+tieteen+tekijöiden+keskuudessa+on++keskittynyt+detaljeihin,+eli+vaikkapa+mikä+aiheutti+inflaation.Itse+alkuräjähdystä+eivät+kiistä+enää+kuin+hihhulit,+joiden+jumalusko+sitä+jostain+syystä+vaatii,+kuten+exap+jne.>>>+Minä+voin+kyllä+jättää+molemmat+vaihtoehdot+avoimiksi,+että+jonkinlainen+Jumala+saattaa+olla+olemassa+tai+sitten+ei.++>>Juu.+En+minäkään+epäile+etteikö+tonttuja+ja+maahisia+voisi+olla+oikeasti+olemassa.+Ovet+on+aina+auki.
  8. No+onhan+se+tuokin+logiikka+olla+hyväksymättä+tosiasioita.http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/kirjat/ensimmainen_sekuntiSilloin+tällöin+kuulee+väitettävän,+että+alkuräjähdykseksi+kutsuttu+universumin+kuuma+ja+lyhyt+alkusoitto+olisi+silkka+olettamus.+Väite+on+pötyä.Vaikka+maailmankaikkeuden+alusta+on+13,8+miljardia+vuotta,+se+ei+ole+arvailun+varassa.++Tapahtumien+kulku+ja+seuraukset+ovat+näkyvissä+universumissa.+Maailmankaikkeuden+alkutila+on+kirjattuna+muuttumattomassa+kosmisessa+mikroaaltosäteilyssä,+jota+Wmap-,+Cobe-+ja+Planck-satelliitit+ovat+vuorollaan+täsmällisesti+mitanneet.Kuuma+alkuräjähdys+ei+kuitenkaan+alkanut+suoraan+yhdestä+matemaattisesta+pisteestä,+kuten+joskus+arveltiin.+Sitä+edelsi+kosminen+inflaatio,+jonka+aikana+universumi+laajeni+valoa+nopeammin.Miten+tämä+inflaatio+tapahtui+ja+mikä+sen+aiheutti,+on+vielä+vailla+täsmällistä+selitystä.+Meidän+kohtalomme+muovasivat+inflaation+aikana+tapahtuneet+kvanttihäiriöt,+joiden+ansiosta+osa+antihiukkasista+muuttui+tavallisiksi+hiukkasiksi,+niiksi,+joista+nykyinen+maailmankaikkeus+koostuu.Alunperin+hiukkasia+ja+antihiukkasia+täytyi+olla+yhtä+paljon,+mutta+inflaatiossa+tapahtuneen+muuntumisen+ansiosta+ainetta+jäi+jäljelle,+kun+aine+ja+antiaine+myöhemmin+kumosivat+toisensa.+Ilman+tuota+ylijäämää+universumi+ja+me+itse+emme+olisi+olemassa.Kirja+kertaa+vaiheet,+joiden+kautta+kaikki+tämä+on+saatu+selville.+Lukeminen+viihdyttää,+vaikka+tarina+olisi+osin+tuttukin,+sillä+se+kerrotaan+kirjoittajan+aiemmista+teoksista+tutulla+kaunokirjallisella+ja+ilkikurisella+tyylillä,+monenlaisia+kulttuurisia+viittauksia+viljellen.+Kirjailija+tunnustaa+olevansa+ylpeä+siitä,+että+ihmiskunta+on+pystynyt+saamaan+näin+paljon+selville+omasta+alustaan+–+niin+pieniä+ja+avuttomia+kuin+olemmekin+kosmoksen+pyörteissä.
  9. <<<Kyllä+ateistinen+propaganda,+kuollut+puhe,+olkukkojen+juttu,+maailman+mädättäjien+sanat+joutaa+romukoppaan>>>No+minä+vähän+ajattelinkin+että+sinä+umpikahjo+hörhö+se+täällä+näitä+viestejä+poistatat+ja+tulihan+se+suun+tunnustus+sieltä.On+sinulla+hieno+ja+mahtava+jumala,+kun+se+elää+tai+kuolee+jonkin+nettikirjoituksen+kautta.+Kannattaako+sellaisen+pöljäkkeen+palvomiseen+elämänsä+tuhlata,+joka+saattaa+kuolla+jos+netissä+ilmestyy+väärä+kirjoitus?Eiköhän+sensuuria+tarvitseva+jumala+ole+kuollut+jo+tuhansia+vuosia+sitten+ja+pötköttelee+oikosenaan+siellä+jumalien+mittaamattoman+suurella+hautuumaalla.
  10. <<<+minun+on+mahdotonta+uskoa,+että+jostakin+kuumasta+pisteestä+on+syntynyt+koko+tämä+universumi+planeettoineen+kaikkineen.>>>Fysiikkaa+nyt+ei+voi+kumota+sillä,+että+henkilökohtainen+usko/tieto+ei+riitä+ymmärtämään+fysiikan+faktoja.Vuonna+2017+me+tiedämme,+että+alkuräjähdys+on+fakta+ja+totta.+Siitä+ei+ole+tänään+epäilystäkään,+vaikka+oma+ymmärrys+tai+usko+ei+riittäisi+hyväksymään+tosiasioita.https://yle.fi/uutiset/3-9788246<<<Ehkäpä+joidenkin+ateistienkin+kannattaisi+odotella+rauhassa+sitä+tietoa,+eikä+esittää+varmoja+väitteitä+Jumalan+olemassaolemattomuudesta>>Eihän+kukaan+voi+esittää+todisteita+siitä,+että+jokin+on+olematon.Vaan+jumaliin+uskovien+pitäisi+alkaa+löytää+edes+yksi+todiste+edes+yhden+jumalan++olemassaolon+puolesta,+jos+halutaan,+että+edes+joku+niihin+saadaan+tulevaisuudessa+vielä+uskomaan.Saa+sitä+uskoa+mihin+tonttuun,+maahiseen+tai+jumalaan+tahansa,+mutta+jos+niitä+halutaan+tuoda+meitä+tavallisia+ihmisiä+kiusaamaan,+niin+sitten+niiden+puolesta+ja+olemassaolosta+pitäisi+esittää+edes+yksi+konkreettinen+todiste.Koska+uskovaiset+haluavat+tuoda+jumaliaan+ja+niiden+aivoituksia+meitä+kiusaamaan,+kuten+että+jonkin+jumalan+mielestä+avioliittoon+saa+mennä+vain+mies+ja+nainen+yms,+niin+sitten+pitäisi+esittää+tiukka+fakta,+että+tällaisia+höpisevä+jumala+on+todella+olemassa.Alkuräjähdys+on+olemassa+ja+siitä+on+käsittämättömön+vaikuttavat+todisteet+olemassa.Jotkut+väittävät+jumalien+olevan+totta,+mutta+heidän+ainoa+todisteensa+on+vuonna+2017+se,+että+kukaan+ei+voi+todistaa+100+%+varmasti+jumalia+olemattomiksikaan.Eipä+voida+tonttuja+eikä+maahisiakaan.