Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>> 6000 vuotta elämän luomisesta on asia, joka perustuu nimen omaan Raamatun itseilmoitukseen. >>
Ei siellä missään niin lue, vai voisitko esittää minulle sen paikan, jossa tämä lukee?
Tämän hölmöilyn aloitti piista James Usher 1600-luvulla. Piispa Usher kirjoitti nuoren maan pölvästien raamatun, eli kirjan "Annales veteris testamenti, a prima mundi origine deducti *" vuonna 1650, jossa hän esitti, että maapallon on luotu 23. lokakuuta vuonna 4004 eaa. Ilmeisesti aamupäivällä klo 9 tai mahdollisesti klo 12.
Tämä idioottimainen opus on se kirja, johon teidän lahkonne pölvästit vetoavat tässä sotkussa, josta eivät kykene irtautumaan kasvojaan menettämättä. Jos ihmiskunta olisi 6000 vuotta vanha, niin se tiedettäisiin.
Mutta minä olen aika varma, että esimerkiksi adventtikirkon jäsenistö on peräisin kirjaimellisesta Aatamista ja Eevasta, sillä kun meillä on vain kaksi ihmisistä, niin suku ei pysty jatkumaan kuin sukurutsauksen kautta ja me kaikki tiedämme, että millaisia ihmisiä syntyy sukurutsauksen seurauksena.
Sellaisia ihmisiä, joita nämä amerikan höpölahkot ovat pullollaan.
Sellainen idiotismi, joka väittää maapalloa ihmisineen muutaman tuhat vuotta vanhaksi todellakin tuhoaa koko Raamatun arvovallan ja samalla myös mahdollsien Jumalan arvovallan, sillä me tiedämme täysin varmasti, että näin ei ole.
Samoin kuin jos näet kadulla keltaisen auton ja väität kaikille, että auto on sininen, niin silloin tuhoat oman arvovaltasi, eikä kukaan pidä sinua täysipäisenä.
* ("Vanhan testamentin aikakirjat, johdettuna maailman alkuhetkistä")
15.09.2010 08:23
Mielellään tatuoi se ahteriisi ;)
Olisin otettu!
14.09.2010 21:35
>>> Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava? >>>
Minä olen siis ateisti, tiede-elämäkatsomuksen omaava yksilö ja eikös se homo sovi hyvin näihin määritelmiin.
Pistetään vielä se natsihomo, niin Bushmannin määritykset sitten miellyttävät kaikkia.
Ateistinen rationalisti natsihomo, joka tykkää lumiukoista ja -palloista.
;)
14.09.2010 20:48
>> REHELLISESTI RAAMATUN MUKAAN - niin tajuaisit että mitään ikuista helvettiä ei voi olla olemassa. >>
Jos sinäkin olisit rehellinen itsellesi, niin sanoisit, että et tiedä, kuten minä ilmoitan asian.
Raamattu kertoo meille ikuisesta piinasta ja se kertoo myös, että sitä ei ole. Sieltä löytyy tukea kummallekin.
Tietenkin sinä toivot, että ikuista piinaa ei olisi olemassa, koska se sotii sitä vastaan, jollaiseksi sinä miellät Jumalan.
Mutta Jumala on kaikkivaltias ja hän ei käyttäydy siten kuten sinä haluaisit tai minä haluaisin.
Siksi minä uskallan rehellisesti sanoa, että minä EN TIEDÄ onko ikuista piinaa vai eikö sitä ole. Sen näkee sitten. Tietenkin minä toivon, että sitä ei ole, etenkin jos olen vaarassa joutua sinne.
Joten Alex. Minä EN USKO ikuiseen piinaan, enkä minä myöskään väitä, ettei se VOISI OLLA mahdollista.
Osaan kertoa vain rehellisesti, että sen näkee sitten ja toivon mukaan en sinne pääse/joudu.
Tieteelinen ihminen voi myös myöntää rehellisesti tietämättömyytensä, eikä tarvitse keksiä selityksiä vain sen takia, että haluaa kaikkien kysymysten olevan ratkaistut.
Minun mielestäni pelastuksen pointti ei ole helvetin olemassaolo tai sen puuttuminen. Se pointti on jokin muu asia, joka ei näytä sinulle selvinneen, eikä varmaan tule koskaan selviämäänkään.
14.09.2010 14:38
>>> Sinä esität teorioita adventtikirkon näivettymisestä >>>
Ei tämä ollut mikään minun teoriani, vaan esittämäni aineisto on väestörekisterikeskuksen virallista tilastoa siitä, kuinka eri lahkojen jäsenmäärä on kasvanut tai vähentynyt kuluneiden vuosien aikana.
Se on virallista tilastoa, ei mitään minun oman mielikuvitukseni tuotetta, rakas Antti.
Merkillistä on sekin, että adventtikirkko kastaa Suomessakin joka vuosi jopa 70-90 onnetonta ihmisparkaa, mutta jostain syystä suurin osa heistä tulee kasteen jälkeen järkiinsä ja vain noin 20 henkilöä liittyy seurakuntaan osallistuakseen sen toimintaan.
Suurin osa huomaa kasteen jälkeen pelin hengen ja lähtee yhtä nopeasti kuin on tullutkin.
Mutta olen varma, että lähivuosina adventtikirkon jäsenmäärä kääntyy kasvuun myös Suomessa ja siitä tulevat pitämään huolen maahanmuuttajat kolmansista maista.
Tosin siinä käy kuten muuallakin, eli että suomalaiset häipyvät samalla. Nämä tällaiset uskonyhteisöt, kuten adventtikirkko, ovat sangen rasistisia paikkoja ja kunhan eri värisiä ihmisiä alkaa lapata ovesta sisään, niin valkoisenväriset häipyvät.
Tämän kehityksen me tiedämme tapahtuvaksi niistä kokemuksista, miten on adventtikirkossa käynyt muualla Euroopassa.
14.09.2010 08:30
Katolinen kirkko kauppaa kunnon helvettiä, jollaista ei edes luterilainen kirkko kaupittele ihmisille.
Katolinen kirkko kasvaa voimakkaasti, paitsi niissä maissa, jotka ovat sen puljun pedofiliakohun kourissa.
Luterilainen kirkko kauppaa myös helvettiä, mutta luterilainen helvetti ei ole niin tärkeä luterilaisille ja suuri osa suhtautuu helvettiin hyvinkin välinpitämättömästi ja luterilaisuudessa saa myös olla uskomatta koko helvettiin.
Katolinen kirkko ei vastusta tieteitä millään tapaa, kuten ei vastusta luterialinen kirkkokaan.
Molemmilla "lahkoilla" on kymmeniä, kenties satoja miljoonia kannattajia, katolisilla jopa miljardeja.
Adventtikirkko on poistanut helvetin tyystin, mutta mitäpä se auttaa?
Ei mitään, koska adventtikirkko on amerikkalainen humpuukilahko, joka tieteiden vastaisuudellaan nakertaa myös luterilaisuuden ja katolisuuden perusteita, omista perustuksista nyt puhumattakaan.
14.09.2010 08:24
Olen enemmän Sokrateen kannalla tässä asiassa.
>> Olet takertumassa omaan verkkoosi, ei se että ihmisillä on usko Raamattuun ole halveksittava asia.. >>
Esimerkiksi usko 6000 vuotta vanhaan ihmiskuntaan ei perustu miltään osin Raamattuun, vaan se perustuu surkeisiin, pohjattoman typeriin tulkintoihin, joita jotkut tomppelit ovat tehneet kyseisestä teoksesta.
Mielestäni se tuhoaa kristinuskon ja sahaa sitä oksaa poikki, jolla se väittää itse istuvansa.
Sellainen toiminta on halveksittavaa ja paheksuttavaa, kuten Sokrateekin olisi tehnyt.
Keskustelemme Suomessa usein esimerkiksi julkijuopottelusta, ja etenkin siihen, kun ihmiset suhtautuvat välinpitämättömästi humalassa toikkaroiviin ja huonosti käyttäytyviin ihmisiin. Ulkomaalaiset luulevat, että me suvaitsemme niitä juoppoja, jotka toikkaroivat kaduilla. Me emme suvaitse, mutta meidän tulisi rohkeammin esittää asiasta paheksuntamme ja halveksuntamme eleillämme/ilmeillämme yms käytöksellä niille ihmisille, niin jospa se osoittaisi, että emme hyväksy julkijuopottelua, emmekä vaikkapa kadulle virtsaamista keskellä kirkasta päivää.
Nyt myös ne juopot luulevat, että heidän toimintansa on täysin hyväksyttävää, kun kukaan ei korvaansa lotkauta.
Sama tilanne on sellaisen toiminnan kanssa, joka tuhoaa Raamatun ja Jumalan arvovaltaa.
Se on halveksuttavaa ja paheksuttavaa.
13.09.2010 21:14
>>> Nämä ihmiset ovat pahoja, ei Raamatulla ole heidän pahuuteensa mitään osuutta. >>>
Sieltä he ammensivat pahuutensa ja perustelivat sen Raamatulla.
Raamattu on väärissä käsissä hyvin vaarallinen kirja, sen on meille historia näyttänyt monta kertaa.
>>> Aloitit, kuten tavallista, väärästä päästä.... >>
Ja sinä et edelleenkään ymmärrä lukemaasi.
13.09.2010 20:43
Paitsi että David Koresh oli adventisti ja hän oli adventistiperheestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa
Daavidin oksa (engl. Branch Davidians) on Seitsemännen päivän adventisteista erkaantunut uskonnollinen ryhmä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Koresh
19-vuotiaana Koreshilla oli suhde 16-vuotiaaseen tyttöön joka tuli raskaaksi. Hän sanoi tulleensa uskoon baptistikirkossa ja liittyi pian ÄITINSÄ tavoin Seitsemännen päivän adventisteihin.
Mutta olet oikeassa, että paimenen sauva oli irtautunut adventtikirkosta 1930-luvulla ja kahjo Koresh alkoi johtaa kulttia adventtikirkosta saamillaan vaikutteilla.
"Vuonna 1981 hän muutti Wacoon, missä hän liittyi Daavidin oksan jäseneksi. Daavidin oksa oli 1950-luvulla Paimenen sauva -nimisestä adventistikirkosta eronnut lahko. Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. "
"Vuonna 1983 Koresh alkoi väittää, että hänellä on profetian lahja."
Mutta miksi me emme uskoisi, että Koreshilla todella oli profetian lahja?
Eihän meillä Ellenistäkään ole kuin hänen höpinänsä siitä.
13.09.2010 20:38
Silloin en paremmasta tiennyt.
Nyt tiedän.
13.09.2010 19:36
Ja natsi, unohdit mainita.
Homonatsi on vielä parempi!
13.09.2010 19:19
SInä olet höppänä, mutta aika harmiton.
Rakastan sinua silti, rakas Alex.
13.09.2010 19:12
>>> noinko kieroitunut todella olet????????????? >>
En ole. Olen tutkinut asiaa ja päätynyt siihen, että en ole kieroutunut.
Saat jatkaa valheittesi levittämistä, mutta en usko sinua. Olet paatunut, isästä perkeleestä.
En enää keskustele asiasta kanssasi.
13.09.2010 18:17
Jos henkilö lausuu idiootimaisia mielipiteitä, niin sellaista voi halveksia.
Jos ei lauo, niin ei tarvitse halveksia. Oletko ymmärtänyt?
Halveksunta yleensä ansaitaan, kuten se, että jotakin vaikkapa ihaillaan.
13.09.2010 18:11
>> Siitähän tämä keskustelu pääsikin vauhtiin, että sinun mielestäsi vajaamielisyys on halveksittavaa. >>
Luepas tarkemmin. Idioottimaisten mielipiteitten esittäminen on halveksittavaa.
Kirjoitin näin: Ja jos ihminen vakavissaan väittää, että ihmiskunta on 6000 vuotta vanha, niin häntä saa myös halveksia, koska moisen typeryyden kertominen on halveksuttavaa ja siihen kykenee vain jotenkin vajaamielinen ihminen.
Eli kyseisen henkilön vajaamielisyyttä ei sinun omien kirjoitustesi mukaan ole vielä huomattu, vaan hän saa toimia tehtävässään toistaiseksi? Niinkö?
Kanssasi on oikein mukavaa keskustella ;)
Onko sinusta halveksittavaa esimerkiksi tekeytyä epileptikoksi tai miksi nyt milloinkin tarvitaan?
>> Ensiksikin autismi ja ashbergerin syndrooma EIVÄT ole sama asia. >>
Asbergerin syndrooma on autismin eräs muoto. Autismi on hyvin monenmuotoista.
13.09.2010 18:00
>>> Eihän Hawkin ole kehitysvammainen. Etkö lukenut kun kirjoitin määritelmän mitä vajaamielisyys eli nykyisin kehitysvammaisuus on? >>
No voimme toki saivarrella määreistä niin kauan kuin haluamme.
Esimerkiksi autismi on kehitysvammaisuutta ja autisteja on hyvinkin korkeasti koulutettuja, joten sinä voit leikitellä määritelminesi niin kauan kuin haluat.
Esimerkiksi Richard Borcherds on autisti (asbergerin syndrooma), eli myös sinun määritelmiesi mukaan kehitysvammainen ja hän on kuuluisa matemaatikko ja väitellyt tohtori.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Borcherds
>>> Ja kääntäen; teol.tri ei pysty olemaan idiootti. >>>
Mikäli hän laukoo idioottimaisuuksia, niin häntä voidaan kutsua idiootiksi.
Esimerkiksi tätä floridalaista koraaninpolttajaa kutsuttiin lehdistössä termillä "lunatic", joka tarkoittaa esimerkiksi mielisairasta, hullua, kahjoa, mielenvikaista jne. Hän ei ollut taatusti mielisairas siinä merkityksessä, jona sinä haluat määreinesi kikkailla, sillä hän oli toiminut esimerkiksi hotellin johtajana, vai voisiko mielisairas, sinun määreilläsi, toimia hotellin johtajana?
Hänestä käytettiin myös termiä "loon", joka tarkoittaa hullua, sekopäätä ja esimerksi kuikkaa, vaikka hän ei ole kuikka siinä merkityksessä, jona kuikka yleisesti tunnetaan.
Joko olet saanut tarpeeksesi leikkimisestä sanojen merkityksillä?
13.09.2010 16:46
Kanssasi on hyvin vaikea keskustella, kun sinä et enää, ilmeisestä vanhuudestasi johtuen, kykene ymmärtämään lukemaasi tai saatikka edes lukemaan tekstiä, joka sinulle annetaan.
Klikkaa sitä linkkiä ja lue se gradu, joka sieltä löytyy.
Se on pro gradu -tutkielma uskonnollisesta väkivallasta ja pelosta ja mielenhallinnasta, jota lahkoissa harrastetaan.
Tuo gradun avaus oli vain esimerkki uskonnollisten lahkojen tekemisistä, jotka ovat toinen toistaan kauheampia joka puolella maailmaa.
>>> Sanohan nyt että mikä näissä käskyissä on vikana? Mikä niissä johtaa tekemään tuollaista pahuutta kuin tuossa linkissä kerrotaan tapahtuneen? >>
Kun hullut mielipuolet ottavat Raamatun käteen, niin kauheuksia tapahtuu. Adventtikirkosta irtautunut Daavidin oksa on siitä hyvä esimerkki myöskin.
>>> Vaikuttaa että olet epätoisempi ja epätoivoisempi näissä anti-adventisissa kirjoituksissasi, eihän niissä ole päätä eikä häntää. >>
Istupa alas rauhassa, ota lääkkeesi ja hengitä syvään pari kertaa. Sitten klikkaat seuraavan linkin auki, luet sen ja koetat ymmärtää lukemasi. Onko liikaa vaadittu?
https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/62969/paastame.pdf?sequence=1
Kyllä se siitä, rakas Alex, kyllä se siitä.
13.09.2010 16:13
Olen kertonut myös, että lapsuudessani ei ollut sinällään mitään vikaa, koska se oli minun lapsuuteni jonka minä elin ja en muusta tiennyt.
Jälkeenpäin asiat näkee toisessa perspektiivissä, mutta elämä silloin kun sen elin, oli normaali elämä niissä puitteissa, joissa se elettiin.
Tämänkin olen sinulle selittänyt jo lukemattomia kertoja, mutta asia ei ole sinulle vielä valjennut, vaan jaksat höpistä omia joutavia juttujasi, joita höppänät viljelevät paremman tekemisen puutteessa.
En ole myöskään koskaan väittänyt vanhempiani typeriksi tai kieroiksi, vaan se on oman mielesi tuotosta. Elin pääsääntöisesti rakastavassa ympäristössä, kuten olen kertonut.
SInä itse viljelet valheita, väittämällä vanhempiani kieroiksi, yms humpuukia, joita sinä tunnetusti ihmisistä levittelet.
Silloin lapsena en ymmärtänyt kirkkoon menemisessä olevan mitään aivopesua, tietenkään, vaan se oli ihan normaalia touhua, koska en muusta tiennyt.
Oliko muuta, vai haluatko keksiä lisää juttuja vaikkapa vanhemmistani?
13.09.2010 15:59
>> Wikipedia: "Nykyisin ketään pelkästään ulkoisesti poikkeavaa ihmistä EI pidetä kehitysvammaisena." >>
Hra Hawking on muutenkin sairas, kuin vain ulkoisesti poikkeavan näköinen.
Hänellä on ALS-tauti, joka estää esimerkiksi täysin hänen liikkumisensa. Hän voi puhua ainoastaan puhesyntetisaattorin avulla yms.
Mutta itse sanoit, että kehitysvammainen ei voi olla väitellyt tohtori ja minusta se kuulostaa pahasti siltä, että sinä halveksit kehitysvammaisia ihmisiä.
Hawking on erittäin korkeasti koulutettu, kehitysvammaisuudestaan huolimatta ja hänen uskomattoman hieno uransa on taatusti ylepyden aihe jokaiselle kehitysvammaiselle ihmisille ja myös heille, jotka eivät ole niin pahasti kehitysvammaisia kuin hän on.
Paitsi sinulle, joka kerrot, että kehitysvammainen ei voi olla korkeasti koulutettu, esimerkiksi väitellyt tohtori, niinkö?
13.09.2010 15:39
Sinä saat keksiä hassuuksia minun lapsuudestani, nuoruudestani, jotka eivät pidä paikkaansa, vaan sinä luulet kykeneväsi sanomaan paremmin sen, minkälainen oli minun lapsuuteni?
Niinkö, rakas Alex?
Se ei ole sinun mielestäsi parjausta, kun keksit olemattomia toisten elämästä?
Mutta jos joku toinen tekee samaa, niin se on parjausta, niinkö?
SInä taidat olla oikeasti höppänä, mutta ei se mitään. Minä pidän höpänöistä.
>>>Etkö todella NÄE yhtäläisyyttä teidän välillänne? >>>
En näe, mutta jos sinä näet, niin keskustelepa lääkityksestäsi hiukan lääkärin kanssa, kun seuraavan kerran käyt.
13.09.2010 15:02
409 / 416