MILLAISIA ihmisiä, aatesuunnan edustajia täällä on ;

Tiedoksemme

MILLAISIA ihmisiä, aatesuunnan edustajia, täällä olevat kirjoittajat/ajattelijat ovat miehiään
tehdäänpä heistä pienimuotoinen analyyttinen katsaus, että saisimme oikean kuvan heistä ja näin osaisimme oikein suhtautua heihin kun eteen tulevat;

Tässä alla kerättyä tietoa muutamista kirjoittelijoista:

Bushmanni (ateisti, m) on selvä tapaus toki. Hänen ainoa motiivinsa näyttää olevan
todistaa adventtiseurakuntia vastaan vaikka sitten lumiukkojen avulla, hän on pesunkestävä ateisti elikkä rationalistisen tiede-elämänkatsomuksen omaava yksilö. Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

alex-kasi (luterilainen, m) kirjoitusmotiivisi näyttää olevan ku-olemattomuutesi todistaminen.

Hirvakselle on tärkeää lain poistaminen ja Jes.53 esittämä Kristus osoittaa
tavalliseksi maailmalliseksi pikkukuninkaaksi. Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

Eremith32 (ateisti, mn?) tahtoo osoittaa Ilmestyskirjan olevan nälkiintyneen erakon houreeksi eikä profetiaksi. Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

Uskova_1 eli Riitta (luterilainen, n) on asiapohjalta, tosin synnillisen jyrkästi, adventismia
tuomitseva, ei itse adventistia. Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

AnttiVKantola (roomalaiskatolilainen luterilainen, m) on katolisen kirkon opissa, puolustaa epäraamatullista lapsivalelua kolmeen arvoasemaan, uskoo ikuiseen piinaan(?). Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

!!??!! (roomalaiskatolilainen adventisti, n) puolustaa katolisen kirkon oppia, kastamista kolmeen arvoasemaan. Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

Timo Flink (TT, roomalaiskatolilainen adventisti, m), puolustaa roomalaiskatolista oppia kolminaisuudesta, kastamisessa kolmeen arvoasemaan,… Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?

Löydätkö yllä olevista henkilöistä lisää tärkeitä huomioon otettavia asioita?
Jatkakaa listaa muista kirjoittelijoista, (benedi, Utulila, anne-elina, sda.manager, Stork, Esther, jaspis-1, jne..) kaikki tämä kuitenkin ystävälliseen sävyyn, please!


Ystävällisesti
Tiedoksemme saatettakoon

35

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedoksemme
      • Tiedoksemme

      • tiedotus!
        Tiedoksemme kirjoitti:

        AnttiVKantolasta lisää tietoa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9323735/45848484

        Antti V Kantola on naispappeuden kannattaja, eli seurakunnan hajottaja, Paavalin ja Jumalan vastustaja tässä 1.Tim.3:2 asiassa!

        Antti V Kantola tarvitsee hyvää maaperää.
        Siankäristykset pois.


      • tiedotus! kirjoitti:

        Antti V Kantola tarvitsee hyvää maaperää.
        Siankäristykset pois.

        Puhutaan possusta lisää sitten kun se on ajankohtaista, vaikkapa
        ensimmäisestä adventista neljänteen ja aina loppiaiseen saakka,
        jos possua piisaa.

        Olen, kuten kaikki ovat informaatiota saaneet monelta taholta,
        roomalaiskatolilainen sydämeltäni. Ja riemuitsen tavattomasti
        siitä, että viimeinen katolinen piispa, Henrik, surmattiin
        Köyliönjärvellä muutama sata vuotta sitten. Ei, en siitä mustasukkaisuus
        väärinkäsitys draamasta iloitse, vaan siitä, että viime vuonna vihdoin
        vihittiin Tuomiokirkossa katolinen seuraaja Henrikille.
        ( http://katolinen.net/?page_id=1085 ).

        MUTTA olen hyvää vauhtia
        kääntymässä adventistiksi siitä syystä, että siellä nainenkin
        kelpaa evankeliumia julistamaan elikkä Kristuksen papiksi.

        KUITENKIN juuri tällä hetkellä minua kiinnostaa, saadaanko koko
        eteläinen Suomenmaa ja tämä varsinainen Suomi naismiehitykseen
        elikkä naispiispuus.

        http://ainovesti.blogspot.com/

        Veljellisesti
        antti


      • Totuus esiin

        Onko AVK myös tämä nimimerkki skreivi, niin on samanlaiset ajatukset opit että, ja skreivi seuraa AVK:a kuin hai laivaa, ja koskapa hän pystyi kirjoittamaan vastaaman vaikka kyseinen nimimerkki skreivi poisti erään kirjoituksensa, minä en pystynyt enää poistamisen jälkeen vastaaman, Kantola pystyi??!!


      • Lisäys
        Totuus esiin kirjoitti:

        Onko AVK myös tämä nimimerkki skreivi, niin on samanlaiset ajatukset opit että, ja skreivi seuraa AVK:a kuin hai laivaa, ja koskapa hän pystyi kirjoittamaan vastaaman vaikka kyseinen nimimerkki skreivi poisti erään kirjoituksensa, minä en pystynyt enää poistamisen jälkeen vastaaman, Kantola pystyi??!!

        "Antti V Kantola sinä olet väärässä, sillä Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää vaan se joka tekee taivaallisen Isän Tahdon!"


      • Mikä pelastaa?
        Lisäys kirjoitti:

        "Antti V Kantola sinä olet väärässä, sillä Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää vaan se joka tekee taivaallisen Isän Tahdon!"

        "Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää"

        Eiköhän meitin pidä tarkoittaa uskovalla samaa kuin Raamattu:
        pelastettu?

        "Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää"

        Eiköhän meitin pidä tarkoittaa uskovalla samaa kuin Raamattu:
        pelastettu? Miten Herra ketäkin koetuksissa ja vitsalla ja sauvalla
        kuljettaa, se on kunkin kohdalla niin erilaista.

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh. 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        2. Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.


      • eepu*
        Mikä pelastaa? kirjoitti:

        "Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää"

        Eiköhän meitin pidä tarkoittaa uskovalla samaa kuin Raamattu:
        pelastettu?

        "Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää"

        Eiköhän meitin pidä tarkoittaa uskovalla samaa kuin Raamattu:
        pelastettu? Miten Herra ketäkin koetuksissa ja vitsalla ja sauvalla
        kuljettaa, se on kunkin kohdalla niin erilaista.

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh. 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        2. Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

        "Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

        2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

        2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

        2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

        2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

        2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu* kirjoitti:

        "Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

        2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

        2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

        2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

        2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

        2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        " 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen,
        että usko ilman tekoja on voimaton? "

        Ihmisen teot ovat uskon tekoja tai epäuskon.

        Raamattu muistuttaa mm. että kaikki ruoka on kelvollista, kunhan se
        kiitoksella vastaanotetaan. Mutta huomauttaa myös, että ken epäilee
        ja kuitenkin syö, hänelle se on synniksi, sillä "kaikki mikä ei ole uskosta,
        on syntiä".

        Aivan eri asia on sitten tietysti iankaikkiseen elämään pelastava usko.
        Tai niinkuin joku täällä sanoisi: kuolemattomuus-usko.
        Siitä sanotaan, että "usko ainoastaan, niin sinä pelastut".
        Tie valmis on.Se on jo tehty, sanoi Paavalikin omalla tavallaan.
        Usko ainoastaan!

        eepu*n siteeraamissa sanankohdissa, ainakin eräässä niistä, apostoli
        puuttuu uskon kysymykseen tärkeästä näkökulmasta: lähimmäisen silmin.
        Mitä hyötyä siitä on, jos joku omistaa uskon, mutta ei tahdo tehdä
        palvelusta hädässä olevalle lähimmäiselle. Tässä usko ilman tekoja on
        olematon. Joten. teot näkyy uskossa ja usko näkyy teoissa. Riippuu vain
        siitä kumpi sinulla on ensin mielessä. Usko saattaa ajaa sinut palvelemaan, mutta toisaalta, kun näet hädässä olevan ryhdyt auttamaan
        ja uskohan sen vaikuttaa.

        Se että joku voi uskoa pelastuvansa kadotuksesta, se johtuu yksistään
        siitä, että Jumalan armo Kristuksessa on ilmestynyt. Ei sanat: "Minä uskon" sinänsä ketään pelasta, eikä minkäänlaiset teot.
        Roomalaiskatolilaisuudessa jota eepukin tietämättään edusta, käsittääkseni opetetaan melko pitkälle niin, että kaste pelastaa.
        Mitkään vertauskuvalliset teot eivät pelasta, mutta ne voivat
        vahvistaa uskomista.


      • eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen,
        että usko ilman tekoja on voimaton? "

        Ihmisen teot ovat uskon tekoja tai epäuskon.

        Raamattu muistuttaa mm. että kaikki ruoka on kelvollista, kunhan se
        kiitoksella vastaanotetaan. Mutta huomauttaa myös, että ken epäilee
        ja kuitenkin syö, hänelle se on synniksi, sillä "kaikki mikä ei ole uskosta,
        on syntiä".

        Aivan eri asia on sitten tietysti iankaikkiseen elämään pelastava usko.
        Tai niinkuin joku täällä sanoisi: kuolemattomuus-usko.
        Siitä sanotaan, että "usko ainoastaan, niin sinä pelastut".
        Tie valmis on.Se on jo tehty, sanoi Paavalikin omalla tavallaan.
        Usko ainoastaan!

        eepu*n siteeraamissa sanankohdissa, ainakin eräässä niistä, apostoli
        puuttuu uskon kysymykseen tärkeästä näkökulmasta: lähimmäisen silmin.
        Mitä hyötyä siitä on, jos joku omistaa uskon, mutta ei tahdo tehdä
        palvelusta hädässä olevalle lähimmäiselle. Tässä usko ilman tekoja on
        olematon. Joten. teot näkyy uskossa ja usko näkyy teoissa. Riippuu vain
        siitä kumpi sinulla on ensin mielessä. Usko saattaa ajaa sinut palvelemaan, mutta toisaalta, kun näet hädässä olevan ryhdyt auttamaan
        ja uskohan sen vaikuttaa.

        Se että joku voi uskoa pelastuvansa kadotuksesta, se johtuu yksistään
        siitä, että Jumalan armo Kristuksessa on ilmestynyt. Ei sanat: "Minä uskon" sinänsä ketään pelasta, eikä minkäänlaiset teot.
        Roomalaiskatolilaisuudessa jota eepukin tietämättään edusta, käsittääkseni opetetaan melko pitkälle niin, että kaste pelastaa.
        Mitkään vertauskuvalliset teot eivät pelasta, mutta ne voivat
        vahvistaa uskomista.

        AVK kirjoitti:
        "Roomalaiskatolilaisuudessa jota eepukin tietämättään edusta, käsittääkseni opetetaan melko pitkälle niin, että kaste pelastaa."

        eepu:
        Raamatullisuutta, sitä mitä uskonmukainen kaste antaa meille, sitä minä edustan:
        Se siis tietäkää, että tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
        "... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!
        Lue Mark.16:15,16; Apt.2:38 ja perään Room.6.Luku!

        ”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb. 12:14)
        Mutta; ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
        *
        Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA (joka suoritetaan ainoastaan uskoon tulleelle) tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen; kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

        AVK kirjoitti:
        "kaikki ruoka on kelvollista,"

        eepu:
        Antti pojalle kinkku maistuu yhä; http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9273673/45848573
        ”jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.”

        Paavali puhui epäjumalille uhratusta lihan syömisestä, älä sitä asiaa sekoita sellaiseen asiaan, että saa syödä kaikkea, saastaisiksi luokiteltujen eläinten lihaa!

        Onko AVK myös tämä nimimerkki skreivi, niin on samanlaiset ajatukset opit että, ja skreivi seuraa AVK:a kuin hai laivaa, ja koskapa hän pystyi kirjoittamaan vastaaman vaikka kyseinen nimimerkki skreivi poisti erään kirjoituksensa, minä en pystynyt enää poistamisen jälkeen vastaaman, Kantola pystyi??!!

        Antti V Kantola on naispappeuden kannattaja, eli seurakunnan hajottaja, Paavalin ja Jumalan vastustaja tässä 1.Tim.3:2 asiassa!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9323735/45848484

        Antti sinä olet väärässä, sillä Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää vaan se joka tekee taivaallisen Isän Tahdon!

        Jumala sanoo: "Olkaa pyhät"
        "niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne.
        "Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." (4.Moos.15:40; 1.Piet.1:16)

        Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu* kirjoitti:

        AVK kirjoitti:
        "Roomalaiskatolilaisuudessa jota eepukin tietämättään edusta, käsittääkseni opetetaan melko pitkälle niin, että kaste pelastaa."

        eepu:
        Raamatullisuutta, sitä mitä uskonmukainen kaste antaa meille, sitä minä edustan:
        Se siis tietäkää, että tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
        "... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!
        Lue Mark.16:15,16; Apt.2:38 ja perään Room.6.Luku!

        ”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb. 12:14)
        Mutta; ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
        *
        Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA (joka suoritetaan ainoastaan uskoon tulleelle) tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen; kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

        AVK kirjoitti:
        "kaikki ruoka on kelvollista,"

        eepu:
        Antti pojalle kinkku maistuu yhä; http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9273673/45848573
        ”jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.”

        Paavali puhui epäjumalille uhratusta lihan syömisestä, älä sitä asiaa sekoita sellaiseen asiaan, että saa syödä kaikkea, saastaisiksi luokiteltujen eläinten lihaa!

        Onko AVK myös tämä nimimerkki skreivi, niin on samanlaiset ajatukset opit että, ja skreivi seuraa AVK:a kuin hai laivaa, ja koskapa hän pystyi kirjoittamaan vastaaman vaikka kyseinen nimimerkki skreivi poisti erään kirjoituksensa, minä en pystynyt enää poistamisen jälkeen vastaaman, Kantola pystyi??!!

        Antti V Kantola on naispappeuden kannattaja, eli seurakunnan hajottaja, Paavalin ja Jumalan vastustaja tässä 1.Tim.3:2 asiassa!
        Katso: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9323735/45848484

        Antti sinä olet väärässä, sillä Ei kaikki uskovat ole perivä iankaikkista elämää vaan se joka tekee taivaallisen Isän Tahdon!

        Jumala sanoo: "Olkaa pyhät"
        "niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne.
        "Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." (4.Moos.15:40; 1.Piet.1:16)

        Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Niin, olet pesunkestävä roomalaiskatolilainen, uskonvanhurskausoppia
        vierastat. Kaste yhdessä uskon kanssa pelastaa ja mitähän muita rituaaleja
        lisäksi vielä. Viestistäsi ei saa muuta tolkkua kuin vain sen, että kovin
        pidät kiinni omavanhurskauden aatteesta eli ihmissuoritukset pelastaa.

        Otsikkosi ei liity mitenkään tekstiisi, mutta otsikossasi on asiaa:
        ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan,"

        Juuri ihmissuoritukset ovat lihan mieltä, omavanhurskautta.
        Tietysti pelastunut haluaa jakaa saamaansa , niin: saamaansa
        pelastuksen lahjaa. Teot eivät pelastusta mitenkään varmista,
        mutta teot tulevat sen armon mukaan, mitä Herra kullekin suo.

        Omavanhurskauteen tuokin liittyy, kun kaikenlaisia esim. syöntikieltoja
        laitat, luullen pelastuksen jotenkin kieltäytymisistäkin olevan kiinni.
        On liian nöyryyttävää vain uskoa, että pelastus tulee itsensä ulkopuolelta.


      • eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niin, olet pesunkestävä roomalaiskatolilainen, uskonvanhurskausoppia
        vierastat. Kaste yhdessä uskon kanssa pelastaa ja mitähän muita rituaaleja
        lisäksi vielä. Viestistäsi ei saa muuta tolkkua kuin vain sen, että kovin
        pidät kiinni omavanhurskauden aatteesta eli ihmissuoritukset pelastaa.

        Otsikkosi ei liity mitenkään tekstiisi, mutta otsikossasi on asiaa:
        ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan,"

        Juuri ihmissuoritukset ovat lihan mieltä, omavanhurskautta.
        Tietysti pelastunut haluaa jakaa saamaansa , niin: saamaansa
        pelastuksen lahjaa. Teot eivät pelastusta mitenkään varmista,
        mutta teot tulevat sen armon mukaan, mitä Herra kullekin suo.

        Omavanhurskauteen tuokin liittyy, kun kaikenlaisia esim. syöntikieltoja
        laitat, luullen pelastuksen jotenkin kieltäytymisistäkin olevan kiinni.
        On liian nöyryyttävää vain uskoa, että pelastus tulee itsensä ulkopuolelta.

        Sian- ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan"!

        Ja tiedä, että sinähän se olet siinä roomalaiskatolisuudessa sen seko-oppi-uppeluksissa, sillä sinä olet roomalaiskatolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan kastettu, ja olet näin katolisen kirkon PETOKSEN uhri ja siten kuulut roomalaiskatoliseen kirkkoon, sillä eräs Paavi Johannes on sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".
        "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan Nimeen, mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

        Toiseksi todisteeksi; Matt.28:19 on yksin vastaan - muu, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen KASTAMISEN PUOLESTA selvin numeroin; katso ja tunnusta tämä asia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27, ja Apostolit upotuskastoivat vain uskoon tulleet Vapahtajan Nimeen!
        RAAMATUN NEUVO; ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!

        Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9

        -- OBJEKTIIVISESTI luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei katolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Samoin; sana "KIRKKO" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = tarkoittaa: SUNNUNTAI ! .. siinä on se sama ajatus rikkoa Jumalan Käskyä ja on siten pedon merkki, sillä luterilaiset viettävät epäraamatullista sunnuntaita lepopäivänään (ja polkevat oikeaa Sapatin päivää) ja käyvät sunnuntaina ”SUNNUNTAI” -nimiseen rakennukseen?!
        -- Samoin tekevät ne jotka menevät kirkkoon menevät Kirkkoon he menevät todellisuudessa sunnuntainimiseen rakennukseen!

        Jumala sanoo: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

        Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        *
        ♥ MARANATA!


      • Tit. 1:15
        eepu* kirjoitti:

        Sian- ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan"!

        Ja tiedä, että sinähän se olet siinä roomalaiskatolisuudessa sen seko-oppi-uppeluksissa, sillä sinä olet roomalaiskatolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan kastettu, ja olet näin katolisen kirkon PETOKSEN uhri ja siten kuulut roomalaiskatoliseen kirkkoon, sillä eräs Paavi Johannes on sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".
        "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan Nimeen, mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

        Toiseksi todisteeksi; Matt.28:19 on yksin vastaan - muu, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen KASTAMISEN PUOLESTA selvin numeroin; katso ja tunnusta tämä asia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27, ja Apostolit upotuskastoivat vain uskoon tulleet Vapahtajan Nimeen!
        RAAMATUN NEUVO; ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!

        Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9

        -- OBJEKTIIVISESTI luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei katolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Samoin; sana "KIRKKO" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = tarkoittaa: SUNNUNTAI ! .. siinä on se sama ajatus rikkoa Jumalan Käskyä ja on siten pedon merkki, sillä luterilaiset viettävät epäraamatullista sunnuntaita lepopäivänään (ja polkevat oikeaa Sapatin päivää) ja käyvät sunnuntaina ”SUNNUNTAI” -nimiseen rakennukseen?!
        -- Samoin tekevät ne jotka menevät kirkkoon menevät Kirkkoon he menevät todellisuudessa sunnuntainimiseen rakennukseen!

        Jumala sanoo: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

        Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        *
        ♥ MARANATA!

        ja muutkin adventistit, teille tullut mieleen tarkistaa, että mitä nähkaa on Raamattunne kannet. Ettei vaan sian nahkaa?
        Ap. t. 10:15


      • nimimerkittä
        eepu* kirjoitti:

        Sian- ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan"!

        Ja tiedä, että sinähän se olet siinä roomalaiskatolisuudessa sen seko-oppi-uppeluksissa, sillä sinä olet roomalaiskatolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan kastettu, ja olet näin katolisen kirkon PETOKSEN uhri ja siten kuulut roomalaiskatoliseen kirkkoon, sillä eräs Paavi Johannes on sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".
        "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan Nimeen, mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

        Toiseksi todisteeksi; Matt.28:19 on yksin vastaan - muu, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen KASTAMISEN PUOLESTA selvin numeroin; katso ja tunnusta tämä asia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27, ja Apostolit upotuskastoivat vain uskoon tulleet Vapahtajan Nimeen!
        RAAMATUN NEUVO; ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!

        Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9

        -- OBJEKTIIVISESTI luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei katolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Samoin; sana "KIRKKO" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = tarkoittaa: SUNNUNTAI ! .. siinä on se sama ajatus rikkoa Jumalan Käskyä ja on siten pedon merkki, sillä luterilaiset viettävät epäraamatullista sunnuntaita lepopäivänään (ja polkevat oikeaa Sapatin päivää) ja käyvät sunnuntaina ”SUNNUNTAI” -nimiseen rakennukseen?!
        -- Samoin tekevät ne jotka menevät kirkkoon menevät Kirkkoon he menevät todellisuudessa sunnuntainimiseen rakennukseen!

        Jumala sanoo: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

        Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        *
        ♥ MARANATA!

        Ketä rukoilet Isää vai Poikaa?
        Kenelle tunnustat syntisi Isälle vai Pojalle?
        Ja lopuksi Keneltä pyydät syntisi anteeksi?


      • Kysymmä teitiltä
        Tit. 1:15 kirjoitti:

        ja muutkin adventistit, teille tullut mieleen tarkistaa, että mitä nähkaa on Raamattunne kannet. Ettei vaan sian nahkaa?
        Ap. t. 10:15

        Syötkö sinä kansia?


      • kaikenlaista..
        Kysymmä teitiltä kirjoitti:

        Syötkö sinä kansia?

        pelkääko raamattusi puolesta, etta kannet lahtee jonkun suuhun?

        Varmaan sita saa olla nahkatakinkin kanssa varuilaan kenellä sellainen on, etta ei lahde parempiin suihin, jos niitä nahansyöjiakin jo on. Busissa kanattaa valita takarivinpaikka.


    • Fniss!

      Minnes sinä unohdit Eepun, itsesi?

    • >>> Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava? >>>

      Minä olen siis ateisti, tiede-elämäkatsomuksen omaava yksilö ja eikös se homo sovi hyvin näihin määritelmiin.

      Pistetään vielä se natsihomo, niin Bushmannin määritykset sitten miellyttävät kaikkia.

      Ateistinen rationalisti natsihomo, joka tykkää lumiukoista ja -palloista.

      ;)

      • Tiedoksemme

        Laitetaan ylös, Kiitos tiedoista!


      • Tiedoksemme kirjoitti:

        Laitetaan ylös, Kiitos tiedoista!

        Mielellään tatuoi se ahteriisi ;)

        Olisin otettu!


      • eremith32
        Tiedoksemme kirjoitti:

        Laitetaan ylös, Kiitos tiedoista!

        "adeisti"! Ole Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärryksen kannattaja,ja puolustan yksiomaan hänen evankelista sanomaansa. Siis sinun ymmärryksesi mukaan hän oli oman aikansa adeisti? Niin hän oli todellinen köyhällistön, puutteenalaisten, sairaiden, kärsivien ja hyljättyjen todellinen ystävä, joka eli heidän kärsimyksensä ja puutteensa omakseen. Hänet minä nostan kaikkien pyhien kirjoitusten ja lakien yläpuolelle. eremith


      • eremith32 kirjoitti:

        "adeisti"! Ole Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärryksen kannattaja,ja puolustan yksiomaan hänen evankelista sanomaansa. Siis sinun ymmärryksesi mukaan hän oli oman aikansa adeisti? Niin hän oli todellinen köyhällistön, puutteenalaisten, sairaiden, kärsivien ja hyljättyjen todellinen ystävä, joka eli heidän kärsimyksensä ja puutteensa omakseen. Hänet minä nostan kaikkien pyhien kirjoitusten ja lakien yläpuolelle. eremith

        Eremith32 kommentti Jeesuksen kirjallisesta tuotannosta, uusimmasta ...

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8809361/45719026
        eremith32 5.9.2010 16:24
        Valitettavasti niin väärässä kuin olla; ja voit! Noissa kiduttamisjutuissa,
        jotka tarkoittavat mennyttä aikaa, eli ei tuo ilmestyskirjan tapahtuma on mennyttä aikaa.
        Johanneksen nälässä ja kärsimyksessä käydyt näyt ja houreet saa jättää omaan arvoonsa.

        Selvästi eremith yhtyy tähän hirvaksen kommenttiin:

        X-HIRVAS EI USKO RAAMATUN ILMOITTAMAAN JEESUKSEEN
        Esitin Jes. 53. luvun, kiistattomimman ennustuksen Jeesuksesta.
        X-hirvas vastasi herjaten Jeesuksen jumaluutta ...
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9299893/45678576
        Kaikella
        x-hirvas 2.9.2010
        ystävyydellä AVK sanon sinulle, ette usko itseään Jeesusta vaan Jesajaa,
        joka ennusteli maallisista kuninkaista puhuen heistä jumalina ja vapahtajina,


        eremith32 2.9.2010 13:44
        Antti on valitettavasti täysin hukassa noine kommentteineen.
        Totuuden etsijä ja löytäjä on aina ollut yksinäinen kulkija,
        ja nimenomaan suuret henkiset ajattelijat.
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4834795/45671525 )

        Totuuden etsijä eremith - todella yksinäinen - ilman Jeesusta Kristusta!


    • lyhyesti

      jämäkkä, rohkea adventisti.

      • Miehiä kiinnostaa auto sekä jalkapallo, joten heiltä ei heru kiinnostusta
        pappisvirkaan. Ylifariseus on pian viimeinen miespappi, siksi että naiset
        ovat kiinnostuneet niin paljon evankeliumin saarnaamisesta, että jaksavat
        perheen hoitamisen ohella lukea papeiksi, adventtikirkossakin.


    • "AnttiVKantola (roomalaiskatolilainen luterilainen, m) on katolisen kirkon opissa, puolustaa epäraamatullista lapsivalelua kolmeen arvoasemaan, uskoo ikuiseen piinaan(?).
      Mitä tärkeää vielä hänestä olisi kerrottava?"

      Pikku lisäys vain. Ehkä se ei vielä näy Antin kirjoituksissa, mutta Antti on
      vahvasti kääntymässä roomalaiskatolilaisuudesta toiseen äärilaitaan,
      nimittäin adventismiin.

      • Sekin on nyt tullut todistettua Antin kohdalla, ettei ihan yksi adventistikokous saanut kääntymystä aikaiseksi, vaan siihen tarvittiin todistuksensa mukaisesti muutamia kokouskertoja.

        Oli mukavaa ja antoisaa kokea jonkun matkaa samankaltaisuuttaa Antin kanssa, mutta nyt nuo ajat ovat menneet ja Antti on lopullisesti menetetty.

        Toivottavasti Antti saa tuosta kierroksesta tarpeeksi, hyvinkin pian, niinkuin näistä monen muun osaksi koitui..
        http://www.formeradventist.com/stories.html


      • Utulila kirjoitti:

        Sekin on nyt tullut todistettua Antin kohdalla, ettei ihan yksi adventistikokous saanut kääntymystä aikaiseksi, vaan siihen tarvittiin todistuksensa mukaisesti muutamia kokouskertoja.

        Oli mukavaa ja antoisaa kokea jonkun matkaa samankaltaisuuttaa Antin kanssa, mutta nyt nuo ajat ovat menneet ja Antti on lopullisesti menetetty.

        Toivottavasti Antti saa tuosta kierroksesta tarpeeksi, hyvinkin pian, niinkuin näistä monen muun osaksi koitui..
        http://www.formeradventist.com/stories.html

        "Hänet minä nostan kaikkien pyhien kirjoitusten ja lakien yläpuolelle. eremith"

        Kuten tiedämme, eremith toteaa apostoli Johanneksen hourineen
        Ilmestyskirjansa paperille. Jeesuksen ilmestyminen ei ole minkään
        arvoista eremithille, mutta Jeesus itse on hänelle kaikki kaikessa.
        Tuommoinen ei ole lainkaan uskottavaa!

        Valitettavasti Utulial on menetetty tuolle samalle tiettömälle pimeälle
        korvelle! Jeesuksen sanat eivät ole mitään, eivätkä Hänestä kertovat
        kirjallisuudet. Mutta itse Jeesus se jotain on.
        Mutta miten voi uskoa johonkin mieheen, ellei usko Hänen sanoihinsa?

        VAJAVAINENKIN OPETUS ON ENEMMÄN KUIN EI MITÄÄN


      • eremith32
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Hänet minä nostan kaikkien pyhien kirjoitusten ja lakien yläpuolelle. eremith"

        Kuten tiedämme, eremith toteaa apostoli Johanneksen hourineen
        Ilmestyskirjansa paperille. Jeesuksen ilmestyminen ei ole minkään
        arvoista eremithille, mutta Jeesus itse on hänelle kaikki kaikessa.
        Tuommoinen ei ole lainkaan uskottavaa!

        Valitettavasti Utulial on menetetty tuolle samalle tiettömälle pimeälle
        korvelle! Jeesuksen sanat eivät ole mitään, eivätkä Hänestä kertovat
        kirjallisuudet. Mutta itse Jeesus se jotain on.
        Mutta miten voi uskoa johonkin mieheen, ellei usko Hänen sanoihinsa?

        VAJAVAINENKIN OPETUS ON ENEMMÄN KUIN EI MITÄÄN

        Jeesus Kristus sanoi uskokaa tekojani, sillä hän tarkoitti tietysti, että sanoja on paljon, mutta tekoja vähän. Minä vaan haluan huomauttaa sinulle, että kyllä ne teot ovat uskossa varmempi uskon todistus jos ne kohdistuvat todellisina auttamisen haluna: sydämen haluna auttaa. Minä olen pannut merkille erään seikan sinun kohdallasi sen, että sinä halveksit niitä jotka ajattelevat aivan toisin uskonasioista, kuin te jotka rakennatte oppikysymyksiin uskonne.

        Meidän naapurinamme asui lähes 20 vuotta adventisti pariskunta, ja he olivat kilttejä ihmisiä, - vanhuksia tuohon aikaan, ja he tarvitsivat jo apua monessa asiassa, ja juuri siksi, että heillä oli oma-koti, talon isäntä oli sairatensa tähden estynyt suorittamasta montakin välttämätöntä tehtävää joka vaati hyvää fyysistä terveyttä jopa hyvää kuntoakin. Nimittäin talo lämpesi talviaikaan puilla, mutta kun isännän terveys ja kunto eivä riittäneet enää polttopuiden tekoon, niin hän kääntyi tuossa asiassa puoleeni, tai oikeasti hänen vaimonsa kertoi tuon kyseessä olevan ongelman minulle, koska olinhan heidän avuntarpeensa muissakin asioissa jo huomioinut, ja tottakai myöskin mielelläni auttanut, ja siksi tämä vaimo kääntyi jälleen puoleeni tuossa polttopuu asiassa, että enkö voisi tulla ja tehdä heille sellaisen palveluksen.

        Kumpikin heistä olivat eläkeläisi, sillä he olivaqt jo ikäihmisiä. Tottakai lupauduin, ja menin ja tein heille koko koko talven-ajaksi tarvittavat polttopuut valmiiksi, jossa kuitenkin tuo rakas vanha isäntä sairaudestaan huolimatta yritti olla mukana. Yritin parhaani mukaan monena vuotena auttaa heitä monenlaisissa asioissa, kuten toistakin naapuriani, jossa asui yksinään vanhempi leskirouva, hänkin aina anteeksi pyytäen tuli pyytämään apua erilaisiin vaikeuksiin, ja koska työni oli sellaista josta itse voin helposti irrottautua avun antoon, niin sen tein aina kiitollisin mielin. En tietenkään heiltä ottanut mitään rahallista korvausta palveluksistani, vaikka he sitä tarjosivatin, vihjaisin vain, että jos he muistaisivat hädän alaisia ylimääräisillään.

        Tällä en tarkoita sitä, että eikö niin tee kaikki jotka Jeesuksen Kristuksen elämän-ohjeita haluaa seurata, vaan että emme me jotka olemme uskonasioista toisin ajattelevia; - ole suinkaan ihmisiä jotka eivät tunne oikean Kristityn myötätuntoa eli lähimmäisen rakkautta. Me tiedämme, ettei usko ole uskoa ellei se ilmene teioissa, ja siksi olen sitä yrittänyt edes jollakin pienellä mitalla toteuttaa, jottei omatuntoni syyttäisi jatkuvasti laiminlyönnistä, sillä siitä tietää jokainen ihminen kuitenkin joutuvansa vastuuseen.


      • Utulila kirjoitti:

        Sekin on nyt tullut todistettua Antin kohdalla, ettei ihan yksi adventistikokous saanut kääntymystä aikaiseksi, vaan siihen tarvittiin todistuksensa mukaisesti muutamia kokouskertoja.

        Oli mukavaa ja antoisaa kokea jonkun matkaa samankaltaisuuttaa Antin kanssa, mutta nyt nuo ajat ovat menneet ja Antti on lopullisesti menetetty.

        Toivottavasti Antti saa tuosta kierroksesta tarpeeksi, hyvinkin pian, niinkuin näistä monen muun osaksi koitui..
        http://www.formeradventist.com/stories.html

        Kyllä on melkein hatun noston paikka Antille, että hän on uskaltanut laittaa ennakkoluulonsa syrjään ja mennyt avoimin mielin adventistien leirille ottamaan itse selvää, mitä adventtikirkko oikeasti opettaa ja nähdä samalla minkälaisia ihmisiä adventistit oikeasti ovat.
        Tekisi hyvää veli Utulilallekin ottaa asioista itse selvää, eikä uskoa pelkästään kriitikoiden "tietoja". Eiköhän tuossa viestissäsi ollut pikkuisen liioittelun makua, eihän Antti ole adventtikirkon jäsen (ainakaan vielä). Tosin kohta hänet kai voi laittaa samaan sarjaan kuin Alex-kasi ja Sirkka-Iita, jotka myös ovat toisten seurakuntien jäseniä, mutta eivät ole vastustajiamme, vaan ovat meidän puollustajiamme.
        Eli nyt vaan avoimin mielin ottamaan asioista itse selvää ja menet lähimpään adventtikirkkoon kuuntelemaan mitä löytöjä Roomalaiskirjeestä löytyy.... :)





        H


    • ei ihmisistä!

      Turhaa ihmisten koroittamista tuollainen.

      • Jotta voitaisiin uskoa kirjoituksia, täytyy tuntea kirjoittaja.
        Itsesi esittely olisi hyvä sinunkin kohdallasi.
        Enhän minä Jeesuksen kirjoituksia uskoisi, ellei Jeesus olisi
        minulle itseään ensin esitellyt, esittäytynyt minulle !!!


      • eremith32
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jotta voitaisiin uskoa kirjoituksia, täytyy tuntea kirjoittaja.
        Itsesi esittely olisi hyvä sinunkin kohdallasi.
        Enhän minä Jeesuksen kirjoituksia uskoisi, ellei Jeesus olisi
        minulle itseään ensin esitellyt, esittäytynyt minulle !!!

        Antti! Useimmat meistä tietävät nyt; jo viimeistään, että sinulla on hyvin voimakas pätemesin tarve, noista kirjoituksesi kommenteista päätellen, aivan samoin kuin Alexilla myöskin, siksi niitä ei voi ottaa millään tavalla vakavasti, ei teidän kummankaan Alexin sen paremmin kuin sinunkaan!!


      • haaveilet vaan
        eremith32 kirjoitti:

        Antti! Useimmat meistä tietävät nyt; jo viimeistään, että sinulla on hyvin voimakas pätemesin tarve, noista kirjoituksesi kommenteista päätellen, aivan samoin kuin Alexilla myöskin, siksi niitä ei voi ottaa millään tavalla vakavasti, ei teidän kummankaan Alexin sen paremmin kuin sinunkaan!!

        Tuo sinun uskontosihan on pelkkää uneksimista, vailla uskonnollista uskottavuutta tai mitään muutakaan.
        En ihmettelisi vaikka uskoisit menninkäisiin ja haltiattariin.


      • eremith32
        haaveilet vaan kirjoitti:

        Tuo sinun uskontosihan on pelkkää uneksimista, vailla uskonnollista uskottavuutta tai mitään muutakaan.
        En ihmettelisi vaikka uskoisit menninkäisiin ja haltiattariin.

        Ei se tarkoita suinkaan sitä, että minun tarvitsi uskoa niihin keijukaisiin joista tuossa nmainitsit, jos sinä todellakin niihin uskot. Sillä minun uskoni on kokonaan suunnattu vain Jeesuksen Kristuksen antamaa elämän-ymmärrykseen! Ja se on puhtain ja selvin tie todeelliseen elämään.


    • alex-kasi

      tarkoitettu keskinäiseksi toistemme mollaamiseksi :).

      Pidin omalle kohdalleni annetusta "tiedoituksesta" alex-kasi (luterilainen, m) kirjoitusmotiivisi näyttää olevan ku-olemattomuutesi todistaminen " ..

      pikku asia virhe kuitenkin mielestäni - sen olisi pitänyt kuulua -

      "kirjoitusmotiivisi näyttää olevan sen todistaminen että Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus itsessään ja muilla ainoastaan jos he elävät Jumalan yhteydessä.

      Raamattu sen todistaa..

      Se on ainakin minun kirjoituksieni päämotiivi, kun kirjoittelen ku-olemattomuudesta.

      Mielestäni sana ku-olemattomuus kuvastaa niin hyvin sitä harhaoppia että ihmisessä olisi jokin kuolematon osa - koska ku-olemattomuus sanaan mahtuu kaksi asiaa "usko kuolemattomuuteen myös ilman Jumalaa" - ja sana olemattomuus sillä - jos ei Jumala anna elämää on ihmisen loppu juuri olemattomuus.

      Kuollut on kuollut eikä tiedä mistään mitään sanoo Raamattu.. kunnes Jumala hänet herättää kuolon unesta samalla tavalla kuin herätti Jeesuksen Kristukseksi meille.

      Niinkuin Paavali sen sanoi
      ---
      Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen..
      ---

      alex

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1680
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1067
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      870
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      630
    Aihe