Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. >>>+Hyvin+sanottu,+Jeesus+ei+ollut+edes+oman+aikansa+ainoa+juutalainen+messias+ehdokas+eikä+ainut+ihmeiden+tekijäkään.++>>>Eli+ihan+tavallinen+maailmanloppua+ennustava+kylähullu,+joita+tuolloin+riitti,+kuten+nykyäänkin.
  2. >>>+toiseksi+evankelium+traditio+alkoi+muodostua+kun+viimeiset+Jeesuksen+omista+oppilaista+alkoivat+käydä+iältään+vanhoiksi.++>>>>Niinpä.+Ne+pettyneet+pölvästit,+jotka+niin+toivoivat+että+Jeesus+olisi+ollut+kauan+odotettu+Messias,+mutta+eipä+vain+ollut.He+sepittivät+pettymystänsä+lievittämään+sellaisen+lähihistorian,+jollaisen+he+olisivat+halunneet+sen+olevan.+Sehän+oli+heidän+kulttuurissaan+perinne+jo+muinaisista+ajoista+lähtien.+Samoin+kuin+jokainen+lahko+yms+on+syntynyt.+Ollaan+kovia+uskossa+ja+petytään+katkerasti.+Suurin+osa+ymmärtää,+että+mitä+on+tapahtunut.+Pieni+ydinjoukko+ei+ymmärrä,+vaan+he+haluavat+olla+oikeassa+katkeraan+loppuun+saakka+ja+he+sepittävät+sellaisen+tarinan,+että+he+olivatkin+oikeassa+ja+muut+eivät+olleet,+eli+ne,+jotka+luulivat+ymmärtäneensä+mitä+tapahtui.Tämä+on+tapahtunut+uskontojen+historiassa+uudelleen+ja+uudelleen,+eli+kuten+kävi+adventtiuskoisille+eräällä+pellolla+vuonna+1844.+Suurin+osa+ymmärsi,+että+mitä+tapahtui.+Pieni+osa+ei+ja+he+sepittivät+huuhaajutun+Jeesuksesta+hortoilemassa+taivaan+teltassa+kuin+pahainen+puliukko.+Edelleen+pointi+on+se,+että+jos+kyseessä+olisi+ollut+jonkun+jumalan+poika,+niin+on+se+helvetti+kumma,+että+se+näkymätön+isä+ei+keksinyt+keinoa+jättää+siitä+murskaavia+todisteita+jälkipolville.+vaan+Jeesuksesta+on+ihan+yhtä+hyvät+todisteet+kuin+kotimaisista+saunatontuista.+Tarinoita.>>>+Tämä+tulee+jo+selväksi+jos+lukisit+esimerkiksi+Heikki+Räisäsen+mainiota+tuotantuoa+eksegettikasta++>>>Olen+lukenut+ja+olen+onnekas,+kun+olen+myös+saanut+keskustellut+herran+kanssa+lukemattomia+kertoja.+Sivistynyt+ja+mitä+loistavin+seuramies.++Mutta+sinä+ja+minä+vain+ilmeisesti+ymmärrämme+lukemamme+tekstin+sisällön+hieman+toisella+tavalla.+Minä+luen+sen,+mitä+minä+siinä+näen,+enkä+lue+sitä+niin,+mitä+haluaisin+siellä+nähdä.
  3. >>>+Missä+taivaista?+Juutalaisilla+taivaita+on+seitsemän,+paratiisi+on+kolmannesssa+ja+valtaistuin+seitsemännessä.+Ainoastaan+kolmannesta+taivaasta+on+juutalaisten+uskomukssissa+näköyhteys+seitsemänteen+taivaaseen+jota+ei+maanpäältä+ei+voi+nähdä.+Ja+tuossa+Raamatunkohdassahan+tapahtuu+juuri+se+mitä+Jeesus+lupasi,+eli+Ihmisen+poika+ilmestyi+pilvien+keskeltä.++>>>Tätä+pitää+täsmentää+siltä+osin,+että+alunperin+juutalaisuudessa+ei+ollut+taivasta,+eikä+kadotusta,+vaan+se+on+lähinnä+antiikin+aikana+noin+(800+eaa.+–+500+jaa.)+syntynyt+käsitys.+Aluksihan+Jahve+oli+vain+heprealaisten+Jumala,+mutta+kun+kuva+jumalasta+muuttui,+häntä+alettiin+pitää+kaikkien+Jumalana,+niin+silloin+kehiteltiin+myös+taivasta+yms+asioita+pidemmälle,+eli+ihmisen+mielikuvituksella+on+tässä+asiassa+osuus+noin+100+prosentin+osalta.Kun+Israel+sai+sotilaallisesti+turpiinsa+koko+ajan+n.+500+eaa,+niin+tuonela+kehitettiin+jumalallisen+rangaistuksen+valtakunnaksi,+eli++Jesajassa+ja+Hesekielin+kirjassa+on+puhetta+Israelin+vihollisten+heittämisestä+alas+tuonelaan+rangaistusta+varten,+niin+tämä+on+tuonelan+evoluutiota.+Mutta+tässä+vaiheessa+oli+kyse+vain+niiden+kansojen+ja+kuninkaiden+kollektiivisesta+rangaistuksesta,+jotka+kohtelivat+Israelia+kaltoin,+ei+yksilöllisestä+rangaistuksesta.+Tämän+vaiheen+jälkeen+tulee+Jeremian+kirjassa+juutalaiseen+ajatteluun+mukaan+maininta+yksilöllisestä+vastuusta+ja+rangaistuksesta.++Ja+niin+edelleen+ja+niin+edelleen.Eli+mitään+valmista+jumalan+ilmoitusta+asiasta+ei+ollut,+vaan+tyhjästä+alkoi+syntyi+evoluution+kautta+se+rakennelma,+jonka+me+tunnemme+tänä+päivänä.Ensimmäiset+palapelinpalat+alkavat+löytyä+siis+Hesekielistä.+Sitten+vuosien+++200+eaa.+ja+200+jaa.+välissä+alkaa+syntyä+ajatusta+enemmänkin,+eli+tuonelasta+tulee+valtakunta,+jossa+on+omat+alueensa+vanhurskaille+ja+pahoille+ihmisille.+Eli+taivaan+ja+kadotuksen+synty+ajoittuu+Israelin+kokemiin+jatkuviin+sotatappioihin,+jotka+piti+selittää+jotenkin+järkevästi.+Silloin+alkoi+syntyä+ajatus,+että+vaikka+me+nyt+kärsimme+koko+ajan,+me+saamme+palkinnon+ja+vaikka+vihollinen+tuntuu+nyt+voittavan+koko+ajan,+he+tulevat+saamaan+rangaistuksen.+Sitten+ovelasti+nämä+tapahtumat+kätkettiin+aikaan,+jolloin+kaikki+ovat+jo+kuolleet,+niin+eipä+tule+vastaväitteitä,+että+eikö+olisi+mahdollista.
  4. >>>+Me+emme+todellakaan+ymmärrä+omilla+pienillä+aivoillamme+Jumalan+suuruutta,+rakkautta,+armoa+emme+mitään+Jumalan+ominaisuutta+>>>Ymmärrämme+vallan+mainiosti,+mutta+osa+ei+suostu+ymmärtämään,+koska+heidän+luomansa+kuva+omasta+mielikuvituskaverista+romahtaisi.Siksi+uskovainen+pitää+kiinni+kannastaan,+että+jumala+ei+valehtele,+vaikka+ilmiselvästi+valehtelee,+että+korttitalo+pysyisi+kasassa+ja+uskovainen+selittelee,+että+jumala+ei+valehtele,+vaan+valheelta+näyttävä+asia+on+vain+osa+ihmeellistä+jumalan+suuruutta,+jota+pieni+ihminen+ei+voi+ymmärtää.Sinä+itse+osoitat+jokaisella+viestilläsi+jokaiselle+selväpäiselle+täällä,+että+jumalat+ovat+typerää+taikauskoa+ja+vuonna+2017+ei+enää+edes+huono+vitsi+vaan+täysin+yhdentekevää+normaalille+ihmiselle.>>>+Taivas+on+ihmeellinen+paikka,+jossa+puutkin+tuottavat+hedelmäsadon+joka+kuukausi++>>>Miksi?+Koristeena+vai+syötäväksi?Jos+syötäväksi,+niin+sitten+pitää+myös+ulostaa?Entäpä+jos+ei+pidä+jostain+hedelmästä?No+jokainen+ymmärtänee,+että+kun+tätä+alkaa+viedä+pidemmälle,+joka+kerta+tulee+uusia+ja+uusia+kivuliaita+kysymyksiä,+eikä+yhtään+muuta+vastausta,+kuin+että+jumala+on+niin+ihmeellinen,+että+se+kaivaa+kakkapallerot+suolestamme+ilman+että+meidän+tarvitsee+ulostaa+ja+tietenkin+kaikki+mitä+siellä+on,+on+sellaista+josta+kaikki+pitävät+ilman+ehtoja,+koska+jumala+vain+on+nii+ihmeellinen.>>>+Jokainen+voi+katsoa+alla+olevista+linkeistä,+ovatko+puita+vai+pensaita+tai+kasveja.+>>>Banaani+ei+kasva+puussa,+vaan+se+on+ruohovartinen+pensas.+Tosin+se+alkuperäinen+banaani+oli+niin+paska,+että+me+ihmiset+olemme+hieman+parannelleet+sitä+ja+nyt+se+on+maukas,+jossa+on+paljon+syötävää.Joten+kumpaahan+se+jumalasi+siellä+taivaassa+tarjoilee,+omaa+alkuperäistä,+jossa+ei+ole+syötävää+juuri+yhtään,+vaan+se+on+pelkkää+kovaa+siementä+sisältä,+vaiko+meidän+ihmisten+parantelemaa,+jossa+on+mehukas+sisus+ja+se+on+pelkkää+syötävää?http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3428689/What-fruit-vegetables-look-like-Researchers-banana-watermelon-changed-dramatically-ancestors-ate-them.htmlValitettavasti+uutinen+voi+olla+liian+vaikea+sisällöltään+idiootille,+joka+luulee+että+maailma+on+taiottu+valmiiksi+noin+6000+vuotta+sitten.
  5. >>>+Ei+Raamatussa+niin+sanota.+🤣😅++>>>No+sanotaanhan,+monessa+kohdin:Matt.+24:3-35+"Ja+kun+hän+istui+Õljymäellä,+tulivat+opetuslapset+erikseen+hänen+tykönsä+ja+sanoivat:+Sano+meille:+milloin+se+tapahtuu,+ja+mikä+on+sinun+tulemuksesi+ja+maailman+lopun+merkki?+...+Sillä+niinkuin+salama+leimahtaa+idästä+ja+näkyy+hamaan+länteen,+niin+on+oleva+Ihmisen+Pojan+tulemus+..+aurinko+pimenee,+eikä+kuu+anna+valoansa,+ja+tähdet+putoavat+taivaalta+..+ja+silloin+kaikki+maan+sukukunnat+parkuvat;+ja+he+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+taivaan+pilvien+päällä+suurella+voimalla+ja+kirkkaudella.+Ja+hän+lähettää+enkelinsä+suuren+pasunan+pauhatessa,+ja+he+kokoavat+hänen+valittunsa+neljältä+ilmalta,+taivasten+ääristä+hamaan+toisiin+ääriin.+-------->Totisesti+minä+sanon+teille:+tämä+sukupolvi+ei+katoa,+ennenkuin+kaikki+nämä+tapahtuvat."Tosin+tämä+sukupolvi+katosi+jo+n.+1900+vuotta+sitten.Mark.+13:30+"Totisesti+minä+sanon+teille:+tämä+sukupolvi+ei+katoa,+ennenkuin+nämä+kaikki+tapahtuvat."Luuk.+21:32+"Totisesti+minä+sanon+teille:+tämä+sukupolvi+ei+katoa,+ennenkuin+kaikki+tapahtuu."Matt.+16:28+--+Jeesus+ilmoittaa+ihmisjoukolle,+että+kaikki+heistä+eivät+ehdi+kuolla+ennen+Jeesuksen+toista+tuloa;Matt.+16:28+"Totisesti+minä+sanon+teille:+Tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+maista+kuolemaa,+ennenkuin+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+kuninkuudessaan."Matt.+10:23+--+Jeesus+tietää+valistaa,+että+opetuslapset+eivät+ehdi+edes+käydä+Israelin+kaupunkeja+loppuun,+ennen+kuin+maailmanloppu+tapahtuu:+"Ja+kun+teitä+vainotaan+yhdessä+kaupungissa,+paetkaa+toiseen;+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+te+ette+ehdi+loppuun+käydä+Israelin+kaupunkeja,+ennenkuin+Ihmisen+Poika+tulee."Mark.+14:61-62+--+Jeesus+uhittelee+papille,+että+myös+tämä+tulee+näkemään+Jeesuksen+toisen+tulon+vielä+elinaikanaan.Mark.+14:62+"Jeesus+sanoi:+Olen;+ja+te+saatte+nähdä+Ihmisen+Pojan+istuvan+Voiman+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvissä."Mutta+toki+on+loogista,+että+eihän+Jeesus+tietenkään+kohdentanut+sanojaan+kuulijoille,+vaan+tietenkin+hän+tarkoitti+aikaa+jossain+2000+vuotta+tulevaisuudessa,+kuten+kunnon+kylähullun+kuuluikin+ajatella.
  6. >>>+En+tiedä+mitään+sinun+sinun+syntymästäsi+siitikka+sinun+lapsuidestasi.+Voi+hyvin+olla+että+sinä+olet+täysin+sepitteellinen+hahmo.+Sama+logiikka,+eli+logiikkasi+ei+päde.++>>>Juu,+mutta+moni+tietää+ja+minä+voi+kyllä+kertoa,+niin+tiedät+sinäkin.Jeesuksen+syntymästä,+lapsuudesta+tai+elämästä+ennen+hänen+n.+27+ikävuottaan+ei+tiedetä+yhtään+mitään.+Yksikään+hänestä+kirjoitettu+rivi+ei+tule+sellaisen+kynästä,+joka+olisi+omin+silminä+hänet+nähnyt+yms+yms+yms,+niin+kyllähän+meillä+on+aika+painavat+todisteet+epäillä+herran+historiallisuutta.+Lisäksi+Jeesuksesta+ei+löydy+sanaakaan+kristinuskon+kontekstin+ulkopuolelta.Samalla+logiikalla+Joukahainen,+Väinämöinen+ja+Lemminkäinen+ovat+todellisia,+oikeasti+eläneitä+ihmisiä,+jos+kerran+näiden+beduiinien+kansansadut+pitää+oletusarvoisesti+ottaa+totena,+vastoin+mittavaa+todistusaineistoa.>>>>Se+että+jotain+toisen+elämästä+ei+tiedetä+ei+tee+ketään+olemattomaksi,+se+jättää+heidät+ainoastaan+tuntemattomiksi.+>>>No+kyseessä+pitäisi+olla+jonkun+tohelon+jumalan+sukulaispoika,+niin+on+se+kumma,+että+häntä+ei+tunneta+kyseisen+uskonnon+ulkopuolella.+Tai+no+ei+se+kumma+ole,+koska+näinhän+aina+on.https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus-Jeesuksen+elämästä+ei+tunneta+hänen+elinaikanaan+kirjoitettuja+asiakirjojaNo+toisaalta+onko+tuo+nyt+ihme?+Eipä+siitä+Isästäkään+kukaan+tiennyt+tuon+pienen+hiekkapläntin+ja+sen+kamelikuskien+ulkopuolella,+niin+miksi+ihmeessä+pojastakaan+olisi+kukaan+kuullut?