Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mjiau
profiilit
mjiau
mjiau
Vapaa kuvaus
Aloituksia
74
Kommenttia
141
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tsekkasin laittamasi linkin ryhmään, mutta kyseessä olikin Jumalalta apua hakeva porukka.... Minä yritän etsiä apua lääketieteen ja fyysisen kuntoutuksen ammattilaisilta. Mutta kiitos kuitenkin, varmasti auttaa joitain, itse haen konkreettisempaa apua.
12.02.2013 22:16
Vastaukseks kyllä anto voimaa taas koluta nettia, samoin tuon velottoman nettilinkki. =) Ja sain väännettyä uuden yhteydenoton Lindorffille. Sieltä täältä löytyi hyviä sanoja, joilla kirje saa lisää pontta. Tuskimpa ne vielä tuohon lopettaa, mutta jos nyt edes päästäis kompromissiin....
Hauskana heittona pakko laittaa: Viime viikolla olin jälleen kerran yhteydessä uuteen velkaneuvojaan yhteydessä, jos sittenkin saisi jonkun tiedonjyväsen, niin kerroin pyyteleväni apua jopa keskustelupalstalta. VELKANEUVOJA TOKASI: "EI NYT AINAKAAN KESKUSTELUPALSTOILTA KANNATA NEUVOJA KYSELLÄ". Tokasin takaisin, että mistäs minä niitä sitten saan, niin hiljaseks veti velkaneuvojan... =D
16.01.2013 01:16
Ei Lindorff oikeesti kysy asiakkaidensa mielipidettä mihkään, eikä ne asiakkaat (kuten Nordea) varmastikkaan halua asiaan puuttua. Ne maksaa Lindorffille siitä, ettei niitten tartte itte olla missään tekemisissä velallisen kanssa. Kukapa ei haluais "kylän kovinta kollia" tappeleen rahojensa takasin saamisesta. Lindorffilla on kova maine jopa muitten perintätoimistojen silmissä. Jos joku olis mulle velkaa, niin kyllä ittekkin valittisin Lindorffin periin saatavia.
Velkajärjestelyssä on määrätty tietyt tahot, joihin saa/kuuluu olla yhteydessä velkajärjestelyyn liittyvissä asioissa. Ja vaikka alkuperänen velka onkin Nordean antama, niin mää en saa olla yhteydessä velkajärjestelyasiassa Nordeaan, koska Nordea on halunnu Lindorffin hoitaan asiaa. Jos olisin yhteydessä suoraan Nordeaan, niin pahimmassa tapauksessa koko velkajärjestely raukeis eli kaikki velat pamahtais voudille ja luottotiedot menis ikuisesti.
Oikeusaputoimisto EI osaa auttaa, oon koittanu jo aikaisemmin saada niitten kautta apua. Ne käskee kääntyyn velkaneuvojan puoleen. Pitäis kääntyä käräjäoikeuden käyttämien velkajärjestely selvittäjien puoleen, jotka on yksityisiä asianajajia, jotka joissain tapauksissa yrittää löytää sopuratkaisun velallisen ja velkojan välille. Mutta ne on todella kalliita, eikä oikeusaputoimisto anna "maksulappua" ennenkö asia on käräjäoikeudessa.
Oikeusasiamiehelle, oikeusministeriöön tms kantelu vie aikaa kuukausia, ellei jopa vuosia. Mulla on aikaa vastata alle 2 viikkoa Lindorffille. Jollen vastaa siinä ajassa, niin Lindorffilla on laillinen oikeus panna velat meneen voudille käräjäoikeuden kautta.
Lindorff kouluttaa velkajärjestely-henkilökuntansa tappeleen ja niitten päässä on käytössä kaikki mahdollinen materiaali ja tietotaito. Lindorffin päässä myös ollaan valmiita käyttämään huomattavasti suurempi määrä rahaa asiaan meneviin palkkoihin kuin mitä on saatava. Tällä tyylillä saadan mm. velkaneuvojat pelkäämään heitä.
Velkaneuvoja taas koulutetaan tekemään käräjäoikeuteen velkajärjestelyhakemus ja laskemaan, että paljonko vuoden tuloista kuuluu antaa velkojille, jos tienaa enemmän kuin käräjäoikeuden päätöksessä kulut (vuokra+eläminen) on. Velkaneuvojaa ei kouluteta kyseenalaistaan saatika sitten tappeleen velkojia vastaan. Jos tulee tappelu velkojan kanssa, niin käsketään menemään käräjäoikeuteen tai maksamaan mukisematta.
Velkajärjestelyssä ei velallinen pahemmin saa armoa. Pitää olla kiitollinen, että siihen on päässyt ja yleensä joutuu maksamaan huomattavasti pienemmän summan, kuin mikä velan määrä on. (Tosin alkuperäinen velka ei ole määrältään lähelläkään samaa määrää kuin ulosotossa oleva velka, koska korot ja muut maksut ovat niin järkyttäviä.) Ja kyllä tavallaan olenkin kiitollinen, mutta todella ärsyyntynyt siitä, että Lindorff "potkii maassa olevaa" laillisesti.
15.01.2013 21:09
Kiitokset! =)
15.01.2013 20:34
Tiedän, että Lindorff lähinnä "testaa, että kuinka helposti saa rahaa" ja tappelee vaan tappelemisen ilosta. Ja onhan se Lindoffin hommaa.
Kaikki kuitit jne on tallessa ja Lindorffilla on niistä kopiot, mutta nepä vaan totee, että edustamme velkojat eivät hyväksy menoja. Tän takia mun täytyis osata heittää niillepäin kovia argumentteja, että miksi menot pitäisi hyväksyä.
Velkaneujon mukaan pitäin mennä vaan käräjäoikeuteen "kokeileen onnee", mutta hävitessä saattaa mennä luottotiedot, sitä velkaneuvoja ei tiedä, koska ne ei lähe taisteleen itse Lindoffia vastaan, vaan neuvoo maksamaan kaikki mitä Lindoff pyytää. En tiedä onko syynä sitten ammattitaidon puute vai ajan puute vai haluttomuus kehittyä hommassaan. Mielellään kyllä haluaa kaikki oikeuskäsittelylaput itselleen, jos oikeuteen menen, niin voi niillä sitten opettaa muita.
Mun mielestä asia voidaan hoitaa mun ja Lindorffin kanssa, jos vaan mulla on riittävän kovat argumentit. Viimeksi voitin Lindorffin, kuin sain eduskunnasta lakivaliokunnan jne pohdintoja ja päätöksiä. Näitä argumentteja on vaan todella vaikee löytää....
10.01.2013 17:38
Kiitos! Fiksuja pointteja, joilla voin perustella terveydenhoitomenoja velkojalle.
10.01.2013 00:40
Velkaneuvojat ei osaa neuvoa, koska laki ei tunne sairastumista velkajärjestelyn aikana.... Olen ollut yhteydessä yhteensä 5 velkaneuvojaan ympäri Suomea, minkä takia täällä koitan saada tietoa....
MISTÄ OLET LÖYTÄNYT TUON VÄHÄISTEN TERVEYDENHOITOMENOJEN OSUUDEN? Eli 16€/KK?
10.01.2013 00:38
Kiitos viisaasta vastauksesta!
Tässä pari esimerkkiä terveydenhoitokuluistani:
-reseptilääkkeet vuodessa noin 1050€, Kela EI korvaa kaikkia reseptilääkkeitä, joten "maksukatto" tms. ei koske kaikkia repestilääkkeitä.
-eri tahojen lääkärimaksuja noin 500€ (TAYS, Suomen Terveystalo, kunnallinen hammaslääkäri, kunnalliselta puolelta ei todellakaan löydy erikoislääkäreitä ja Kelakorvaus yksityispuolelta on suht mitätön).
-kuntoutuskuluja noin 2000€ (vesikuntotus, fysioterapia, fysioterapeettinen kuntojumppa jne -> Kela EI sponssaa näistä mitään, koska ko yrittäjillä (mm. Tampereen kaupunki) EI ole sopimusta ko. kuntoutukseen, mutta kaikki ko. kuntoutukset on erikoislääkärien määräämiä.
Tiedoksi vaan jokaiselle: EI kannata sairastua pitkäaikaisesti, eikä niin että on väliinputoaja eli ettei ihan mahdu Kelan tarkasti määrittelemiin jakoihin, vaikeasti vammainen (johon olen liian terve) ja lyhyt kuntoutus (johon olen liian sairas). Terveydenhoito toimii hyvin niin kauan kun lääkäri löytää heti toimivan lääkkeen tai heti (parissa viikossa) parantavan toimenpiteen.
10.01.2013 00:35
Ahne velkoja on LINDORFF.... Kukaan muu velkojista ei oo kyseenalaistanut, vaan kaikki muut (12 kpl) on ollut todella ymmärtäväisiä ja tajunnu että todellakin olisin ennemmin ollu töissä ja hoitanu hommat "kunnolla", enkä sairastunut vuosikausiksi alle 30-vuotiaana. Ja muista velkojista löytyy "kovan luokan kavereita" kuten verotoimisto, Kela, muita perintätoimistoja.
10.01.2013 00:23
Tuhatjalka: lääkäreinä on opiskelijoita esim. Virosta, eikä päivystyksessä haluta ottaa vastaan ellei ole välittömässä hengenvaarassa. Kaverin kissa kuoli turhaan, kun käskettiin ottaa yhteyttä seuraavana päivänä, jos oireet jatkuu. Samoja kokemuksia monella muullakin, toki varmasti paljon vaihtuvasta henkilökunnasta joku hyväkin löytyy.
Veter: kissoja ei arvosteta ollenkaan, oma kissa melkein leikkauksen jälkee jouduttiin lopettamaa, kun lääkäri ei "huomannut" että jalka oli katkennut luumädän takia ja lopulta kipsissä mätäni sisältä ulospäin. Toisen paikan eläinlääkäri kuitenkin onnistui pelastamaan kissan tehohoidolla.
Eläinystäväsi Lääkäri: 2 kertaa mukana olleena vähintään 6 terveennäköistä eläintä sai lopetusmääräyksen, myös kaverin kissa, jolla oli pieni munuaisvika.
Etelä-Tampereen Eläinklinikka: kun oma ammattitaito loppuu, ei sitä myönnetä, eikä ohjata eteenpäin. Ei myöskään mitään sympatiaa, jos eläin joudutaan lopettamaan.
Päivikki Pekkarinen: abortoi kaverin kissan sitä etukäteen kertomatta ja ilman että se olisi ollut kissalle terveydellisesti tms. tarpeellinen.
Tosin Veterissä aloittaa kesäkuun alussa kissoihin erikoistunut eläinlääkäri. Hänestä odotan innolla palautetta.
10.05.2012 20:14
Jakakaa hotellikokemuksia, niin saadaan hyvä majapaikka! Ja kiitti jo kommentoineille!
10.05.2012 20:00
Eihän tuolla Haymarketissa ollut jääkaappia huoneessa?
25.04.2012 02:12
Noi maahantulojutut oli kaikki selviä, mutten tullu ajatelleeks, ettei kissat sais tulla asuntoon. Huh, olipa hyvä että mainittit, meinaan mun kissat tulee mukana tai sitten en mee minäkään. Kiitti!
02.04.2012 18:52
Kiitokset vastauksista! Espanjaa osaan kyllä, vaikkakin vuokrasopimussanasto voi välillä olla omalla tavallaan haastavaa.
ONKO KANARIALLA HUIJARIVÄLITTÄJIÄ VUOKRA-ASUNNOISSA?
08.02.2012 22:36
Olen ollut Chimissayssä ja oli ihan ok perustason hotelli. Ei mikään yli hieno luksuspaikka, mutta fiksu ja siisti sekä palvelu oli hyvää. Hotellin sijainti on myös hyvä, eli ihan lähellä kaikkea. Toisesta hotellista en ole koskaan kuullutkaan, vaikka reilu 20 kertaa on Kanarialla tullut käytyä.
Puerto on todella kaunis paikka, mutta valitettavasti siellä myös välillä satelee, jonka takia siellä onkin komeat maisemat ihanine kukkasineen. Mutta lämpötila on aika samaa tasoa kuin Gran Canariallakin.
08.02.2012 22:32
TOTUUS LUOVUTUSSOPIMUKSESTA JA MIKSI SELLAINEN ON:
Kissojen suojelu Kisu yhdistys tekee kissanottajan kanssa luovutussopimuksen, jossa sitoudutaan seuraaviin kohtiin puolin ja toisin: Myös yhdistys sitoutuu, ei pelkästään kissanottaja.
LUOVUTUSSOPIMUKSEN KOHDAT:
• Luovutettua kissaa ei saa luvatta lopettaa eikä luovuttaa eteenpäin ilman yhdistyksen hyväksyntää. ->Tällä pyritään estämään esim. kissan turha lopettaminen sekä kissan pallottelu kodista toiseen.
• Jos kissaa hoidetaan huonosti, yhdistyksellä on oikeus ottaa kissa takaisin.->Tällä varmistetaan, että kissa voidaan hakea pois kodista jossa sitä esim. pahoinpidellään tai esim. vakavien alkoholiongelmien takia jätetään kokonaan hoitamatta. Omistajalle tämä antaa mahdollisuuden palauttaa kissa, jos itse ei enää kykene siitä huolehtimaan syystä tai toisesta. Kodittomia kissoja on niin paljon, ettei niitä todellakaan turhaan keneltäkään pois lähdetä hakemaan. Onneksi vielä ei ole jouduttu keneltäkään kissaa pois hakemaan, ei edes harkitsemaan asiaa.
• Ongelmatilanteissa neuvoa ja ohjeita pitää kysyä yhdistyksen edustajilta.->Kisun toimihenkilöt antavat ilmaiseksi neuvoja kaikkiin kissaan liittyviin kysymyksiin ja ongelmiin, jolloin kissanottajalla on jo vanhastaan tuttu ja kokenut kissaihminen neuvomassa esim. ongelmatapauksissa, jotka monesti ratkeavat helpoilla ratkaisulla, kuten hiekkamerkin vaihdolla. Omistajalta hyvässä lykyssä säästyy turhia eläinlääkärikuluja, vaikkakin kisun toimijat toki tarpeen tullen kehoittavat kääntymään eläinlääkärin puoleen.
• Mahdollisten pitovaikeuksien kohdatessa on asiasta informoitava Kissojen suojelu – Kisu ry:tä.->Tällä varmistetaan kissan uudelle omistajalle helppo tie palauttaa kissa esim. elämäntilanteen muuttuessa, kuten sairastuessa pitkäaikaisesti. Kisu ottaa ennemmin kissan takaisia, kun että se joututaan esim. lopettamaan.
• Pentukissan ottaja sitoutuu leikkauttamaan kissan 8-12 kk iässä.->Tällä estetään kissojen hallitsematon lisääntyminen. Kaikki aikuiset kissat Kisu on jo leikkauttanut.
• Kissanottajalla ei ole oikeutta teettää pentuja yhdistykseltä otetulla kissalla.-> Tälläkin estetään kissojen hallitsematon lisääntyminen. Edelleenkin kaikki aikuiset kissat ovat jo hankittaessa leikattuja.
• Jos kissanottaja rikkoo sopimuksen ehtoja, maksaa vastaanottaja rikkomusmaksua 500€ ja lisäksi teetetyistä pennuista 300€ pennulta.->Tälläkin pyritään estetään kissojen hallitsematon lisääntyminen. Ja aikuiset kissathan ovat jo Kisun leikkauttamia.
Sopimus on tarkoitettu ensisijaisesti ensikotien käyttöön, eli niille joiden kotona kodittomat kissat odottavat uutta rakastavaa kotia. Tämän vuoksi sopimus ei ole esim. etusivulla. Sopimuksesta kuitenkin kerrotaan jo heti alussa kissaa haluaville. JOS HOITAA KISSAANSA KUNNOLLA, NIIN TÄLLÄINEN SOPIMUS EI PITÄISI OLLA MIKÄÄN ONGELMA? Sopimuksen päätarkoitus on varmistaa kissalle hyvä ja vastuuntuntoinen koti loppuelämäksi. Eläinyhdistykset käyttävät kyllä yleensä aina tälläisiä sopimuksia.
MIKSI OTTAA KISSA KISSOJEN SUOJELU KISU YHDISTYKSESTÄ:
Kisussa ensikodit rokottavat ja madottavat aina kaikki kissat. Pentuikää vanhemmat kissat myös steriloidaan. Ensikodit myös kesyttävät kissat ”kotikuntoon” ja osaavat kertoa paljon vinkkejä. Vaikka kissasta joutuukin maksamaan, niin maksu koostuu pääasiassa peruseläinlääkärikuluista (rokotus, madotus, leikkaus). Samalla teet eläinsuojeluteon, kun annat hädänalaiselle kissalle rakastavan kodin. Ja samalla autat Kisua auttamaan useampaa hädänalaista kissaa. Ensikodit myös jatkossakin mielellään neuvovat sinua kissa-asioissa.
Lisätietoja: www.kissojensuojelu.fi
08.02.2012 22:14
Olen kanssa muuttamassa Kanarialle. Mitä kautta löysitte asunnon? Tiedättekö luotettavia vuokranantajia siellä ( Puerto de la Cruz tai Las Plamas ). Mitenkä asuminen eroaa lomailusta? Reilu 20 kertaa on tullut käytyä, mutta "kauhulla" odotan suurimpia todellisuuteen palauttavia asioita, joihin olis kiva jo varautua etukäteen, koska loma ja asuminen on täysin eri asia....
05.02.2012 19:00
Missäs kenkäkaupassa löytyy TD Top Danielssia taikka New Rockkia hyllystä?
16.06.2011 23:26
Kissojen Katastrofiyhdistys Pirkanmaalla kaipaa uudistusta, avoimuutta sekä parempaa yhteishenkeä ja sitä on valmis tarjoamaan uusi puheenjohtajaehdokas Pirjo Peltoniemi. Koska nykyinen KKY:n puheenjohtaja Terttu Kanervo on kieltäytynyt julkaisemasta Pirjon vaalipuhetta jäsenlehti Katti-Matissa, olemme perustaneet Pirjolle oman vaalisivun facebookiin, jossa kaikki voivat esittää kysymyksiä ja tutustua Pirjoon paremmin. PIRJO PELTONIEMI KISSOJEN KATASTROFIYHDISTYKSEN UUDEKSI PUHEENJOTAJAKSI sivulla kaikki voivat esittää Pirjolle kysymyksiä ja tutustua hänen arvoihinsa ja tavoitteisiinsa. Kerrothan sivusta kaikille kissaihmisille, kiitos. Pelastetaan kissat yhdessä!
09.02.2011 03:33
HYLÄTYT & KODITTOMAT KISSAT TARVITSEVAT APUASI! Pirkanmaalla toimiva Kissojen Katastrofiyhdistys eli KKY on auttanut 32 vuotta apua tarvitsevia kissoja pääsemään uuteen kotiin. Viime vuonna toimintaa alettiin kuitenkin supistamaan. Me haluamme kehittää KKY:n toimintaa aktiivisemmaksi, avoimemmaksi sekä tietysti auttaa useampia kissoja kuin nyt. Jäseneksi liittymällä voit vaikuttaa satojen kissojen tulevaisuuteen. Uutena puheenjohtajaehdokkaana vuosikokouksessa 27.3 on PIRJO PELTONIEMI. Pirjo on 4 vuoden aikana KKY:ssä mm. hankkinut yksin yli 600 kissalle uuden kodin. Lisätietoa kaikesta saat laittamalla yhteystietosi osoitteeseen
[email protected]
. Kissat kiittävät! Laita viesti kissaihmisille!
04.02.2011 18:37
7 / 8