Sen+sijaan+on+aika+helppoa+kertoa+jälkeenpäin,+että+näinpä+enneunen+ja+tulkitsin+sen+aivan+oikein+ja+sepä+vain+toteutui+niinkuin+nakutettu!+Mitäs+sanotte,+siskot+ja+veikkoset?
Kiitos+selvemmästä+tyylistä.Nykyään+meillä+on+Wikipedia+ja+monta+muuta+nopeaa+työkalua+Internetissä.+Aika+äkkiä+selviää+vaikkapa+se,+mitä+tarkoittaa+interseksuaalisuus.Se+tarkoittaa+sitä,+että+lapsella+tai+muutenkin+henkilöllä+on+molempien+tavanomaisten+sukupuolien+ulkoisia+tunnusmerkkejä+niin+paljon,+että+sukupuolen+määrittäminen+niiden+perusteella+ei+käy+päinsä.Näemmä+Wikipediassa+käytetään+termiä+intersukupuolisuus.+Pitääpä+minunkin+päivittää+sanastoni.https://fi.wikipedia.org/wiki/IntersukupuolisuusIlmiötä+on+länsimaissa+perinteisesti+pidetty+epämuodostumana+tai+häiriönä,+joka+pitää+korjata.+Nykyään+on+alkanut+vallata+alaa+toisenlainen+ajattelutapa,+jonka+mukaan+annetaan+lapsen+olla+se,+mikä+on+ja+antaa+hänen+itse+aikanaan+kertoa,+haluaako+hän+korjausta+jomman+kumman+perussukupuolen+edustajaksi.Vaikka+tilastollisesti+ilmiö+on+harvinainen,+intersukupuolisia+on+kuitenkin+melko+joukko.+Heillä+on+omia+yhdistyksiä,+jotka+toimivat+vertaistukiverkostona+ja+asiallisen+informaation+jakajina.Ja+onhan+näitä+sitten+monenlaisia+rajatapauksia,+joita+ei+niin+vain+luokitella.+Eikä+se+kai+ole+tarpeellistakaan.Minusta+ihmisen+on+viisainta+hyväksyä+synnynnäiset+ominaisuutensa+ja+elää+sovussa+niiden+kanssa,+ainakin+jos+niissä+ei+ole+mitään,+mikä+on+omiaan+loukkaamaan+kenenkään+muun+vapauksia.Minua+eivät+transvestiitit+häiritse.+Täällä+meillä+päin+on+pari+tapausta,+joita+näkee+toisinaan+kadulla+ja+kaupoissa.+Minä+näen+heissä+ennen+kaikkea+ihmisen,+joka+uskaltaa+ilmaista+sisäistä+minuuttaan+ulkoisella+olemuksellaan.Miksi+erilaisuus+sitten+koetaan+niin+ärsyttävänä+ja+jopa+loukkaavana?+Ehkä+siinä+on+takana+pelko,+että+salliminen+johtaa+kaikkia+koskevaan+pakkoon.+Joillekin+on+vaikea+ymmärtää,+mitä+on+vapaus.
Voin+täältä+sivusta+hiukan+auttaa.+Minä+olen+nimittäin+lukenut+Raamatun,+toisin+kuin+useimmat+muut+täällä.+Olkaapa+siis+hyvät.2+Kor+6:14–18+(vuoden+1938+käännös)"Älkää+antautuko+kantamaan+vierasta+iestä+yhdessä+uskottomien+kanssa;+sillä+mitä+yhteistä+on+vanhurskaudella+ja+vääryydellä?+Tai+mitä+yhteyttä+on+valkeudella+ja+pimeydellä?+Ja+miten+sopivat+yhteen+Kristus+ja+Beliar?+Tai+mitä+yhteistä+osaa+uskovaisella+on+uskottoman+kanssa?++Ja+miten+soveltuvat+yhteen+Jumalan+temppeli+ja+epäjumalat?+Sillä+me+olemme+elävän+Jumalan+temppeli,+niinkuin+Jumala+on+sanonut:+'Minä+olen+heissä+asuva+ja+vaeltava+heidän+keskellään+ja+oleva+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani'.+Sentähden:+'Lähtekää+pois+heidän+keskeltänsä+ja+erotkaa+heistä,+sanoo+Herra,+älkääkä+saastaiseen+koskeko;+niin+minä+otan+teidät+huostaani+ja+olen+teidän+Isänne,+ja+te+tulette+minun+pojikseni+ja+tyttärikseni,+sanoo+Herra,+Kaikkivaltias'."Sama+vuoden+1992+käännöksenä"Älkää+ryhtykö+epäuskoisten+aisapariksi.+Mitä+tekemistä+on+keskenään+oikeudella+ja+vääryydellä,+mitä+yhteistä+on+valolla+ja+pimeydellä?+Voivatko+Kristus+ja+Beliar+olla+yhtä+mieltä?+Mikä+voi+liittää+uskovan+sellaiseen,+joka+ei+usko?+Miten+jumalien+kuvat+soveltuvat+Jumalan+temppeliin?+Mehän+olemme+elävän+Jumalan+temppeli,+niin+kuin+Jumala+on+sanonut:+'Minä+asetun+heidän+keskelleen+ja+vaellan+heidän+mukanaan.+Minä+olen+oleva+heidän+Jumalansa+ja+he+minun+kansani'.+Siksi+Herra+sanoo:+'Lähtekää+pois+heidän+joukostaan+ja+erotkaa+heistä+älkääkä+koskeko+mihinkään+saastaiseen,+niin+otan+teidät+vastaan+ja+olen+oleva+teidän+Isänne,+ja+te+olette+minun+poikiani+ja+tyttäriäni.+Näin+sanoo+Herra,+Kaikkivaltias'."Oudon+tuntuinen+sana+Beliar+selitetään+1992+käännöksen+kommenteissa+näin:+"Beliar,+joka+on+johdettu+hyödyttömyyttä,+mitättömyyttä+tarkoittavasta+heprean+sanasta+,+on+tässä+Jumalan+vastustajan+nimitys."Sanasta+tunnetaan+myös+kirjoitusasu+Belial.https://en.wikipedia.org/wiki/BelialPaavali+siteeraa+tuossa+kahdesti+pyhiä+kirjoituksia.+Ensimmäinen+teksti+voidaan+tulkita+lainatuksi+joko+3+Moos+26:11–12+tai+Hes+37:27.+Toinen+lainaus+on+hämärämpi.+Alkuosa+muistuttaa+kohtaa+Jes+52:11.+Loppuosa+on+vielä+vaikeampi+paikannettava.+Vaikuttaa+siltä,+että+Paavalin+Raamatussa+oli+kohtia,+jotka+eivät+sisälly+nykyiseen+Raamattuun+eivätkä+edes+tunnettuihin+apokryfikirjoihin.Ies+on+vetämisen+tai+kantamisen+avuksi+tarkoitettu+laite.+Yhteinen+ies+on+sellainen,+jolla+härkäpari+kytketään+toisiinsa+vetämään+samaa+kuormaa.+Sana+muuten+taipuu+adessiivissa+"ikeellä"+eikä+"ieksellä".https://fi.wikipedia.org/wiki/IesKysymys+on+luultavasti+yhteistyöstä+"harhaoppisten"+ja+muiden+uskontojen+tunnustujien+kanssa.+Jotkut+ovat+soveltaneet+tekstiä+uskonnollisen+toiminnan+lisäksi+myös+liiketoimintaan.+Se,+mihin+vedetään+"vääräuskoisuuden"+raja,+on+tietenkin+hämärä+ja+sen+joutuu+jokainen+tekstin+soveltaja+itse+päättämään.+Myös+jonkin+seurakunnan+virallisen+tulkinnan+noudattaminen+on+oma+päätös.+Vastuuta+mielipiteistään+ei+pääse+pakoon.