Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
205
Kommenttia
1307
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei ole uskomuksia, vaan parustuvat Raamatun tuhansia vuosia vanhoihin ja koeteltuihin asioihin.
28.03.2023 20:11
Synneillämme on hyvinkin väliä jos me elämme niissä, eli tällöin ei ole pelastusta, että voisi päästä kuoleman koittaessa ikuiseen parataiisiin, vaan joutuu ikuiseen tulihelvettiin.
Tuon tähden on tärkeää kun me teemme syntiä eli pahaa, että me luovumme tuosta pahan teosta, ettemme sitä jatka ja jatka. Niin näin tekee joka on uskova ja on pannut turvansa Jeesukseen.
27.03.2023 20:45
Ei ole kysymys taikauskosta vaan uskosta vankkumattomien todisteiden perusteella.
Ai niin teillä ateisteilla ei ole todisteita koska te ette usko Raamattuun ja sen Jumalalliseen inspiraatioon!
Mutta me uskovat uskomme Raamattuun ja tiedämme, että ei tule ketään joka olisi niin taitava, että selittäisi sen tyhjäksi.
Näitä Raamatun tyhjäksi selittäjiä on kyllä ollut pitkin historiaa, mutta kukaan ei ole voinut selittää Raamattua lopullisesti tyhjäksi. Ei tuohon kyennyt Neuvostoliiton ateismin opettajat jotka väittivät vastoin parempaa tietoa, että ei ole olemassa Jumalaa.
27.03.2023 20:40
Raamatussa on todisteita ikuisesta elämästä; se esimerkiksi sanoo, että joka uskoo Jeesukseen,elää vaikka on kuollut.
27.03.2023 20:33
Ei uskoJeesukseen tärvele elämää, vaan ennemminkin se että ei usko tärvelee ihmisen elämän,
kun tämä ei noudata Raamatun käskyjä ja ohjeita.
Raamattuhan sanoo Jeesuksesta, että tämä on tie totuus ja elämä.
Ja mitä se hyödyttää vaikka eläisi tämän elämän vaikka kuinka upeasti ja hyvin kun sitten kuolema koittaa joutuu ikuiseen tulihelvettiin?
Noin käy jos elää elämänsä ilman Jeesusta hänen omakohtaista tuntemista.
27.03.2023 20:30
Eiköhän ne ateismin opettajat esimerkiksi Neuvostoliitossa, eli itänaapurissa olleet pahempia aivopesun tehtailijoita kuin mitä uskovaiset täällä Suomessa opettavat kristinuskoa?
27.03.2023 20:22
Jumala vaatii meitä panemaan turvan Jeesukseen ja hänen ristillä suorittamaan sijaiskärsimykseen, ettäs me Jeesuksen turvassa saamme paikan ikuisessa Paratiisissa.
Jeesus tulee ottaa vastaan omaksi Vapahtajaksi,eli tulee tehdä positiivinen uskonratkaisu ja kun tämän on tehnyt, tulee seurata Jeesusta omassa elämässä ja sen eri käänteissä.
Kymmenen käskyä Raamatussa on kuninkaallinen laki, ja niitä on hyödyllistä noudattaa.
Totuus kuitenkin on, että jokainen ihminen on rikkonut kymmentä käskyä vastaan ja on siksi ansainnut rangaistuksen; eli kaikki me ihmiset olemme ansainneet kadotustuomion
ja Jumalan hylkäämisen.
Tähän väliin, että me ihmiset olemme rikkoneet Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt ja siksi ansaitsemme tuomion tulee Jeesus ja hänen ristillä suorittama tuomioiden sijaiskärsimys.
Eli Jeesus on kärsinyt ristillä sijaisena sen tuomion minkä me ihmiset olemme pahoilla töillämme ja teoillamme ansainneet.
Ja tämä Jeesus tulee ottaa vastaan omaksi Vapahtajaksi ja sitten seurata häntä loppuelämä, niin tulee hyvä ja kuoleman koittaessa pääsee ikuiseen Paratiisiin.
27.03.2023 20:16
Jäi pois tekstistäni, että kuinka ottaa Jeesus omaksi Vapahtajaksi, ja sen voi tehdä vaikka seuraavasti: Rakas Jeesus, olen vakuuttunut, että kärsit ristillä minunkin puolestani, tule minuun asumaan ja anna minun seurata sinua.
Ja kun olet tehnyt päätöksen ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi, niin Jeesus tulee sinuun asumaan siten, että hän lähettää Pyhän Hengen sinun sisimpääsi asumaan.
23.02.2023 17:16
Kaste ja ehtoollinen ovat ok ja hyvä asia, mutta Raamattu ei opeta, että Jumala antaisi syntejä anteeksi kasteen ja ehtoollisen yhteydessä.
Synnit saa anteeksi kun suostuu uskomaan Jeesukseen siten kuin Raamattu opettaa.
Usko Jeesukseen puhdistaa ihmisen sydämen ja sisimmän.
Ja Jeesushan kehottaa syömään hänen lihaansa ja juomaan hänen vertaan, ja mitenpä muuten tämä voi tapahtua kun, että me Jeesuksen uskossa syömme hänen lihaansa ja sitä mutustelemme ja juomme uskossa häneen, hänen maahan vuodattamaansa viatonta verta.
Jeesus on verraton syntiuhri, johon uskominen puhdistaa ihmisen pahoista- ja kuolleista töistä!
20.02.2023 19:53
Ei kasteessa pestä syntejä pois, Raamattuhan sanoo, että kaste on hyvän omantunnon pyytämistä ja kuvaa vanhan ihmisen hukuttamista kasteen hautaan ja uuden ihmisen nousemista kasteen haudasta.
Jumala puhdistaa ihmisen synneistä ja pahoista töistä kun tämä suostuu uskomaan Jeesukseen siten kun Raamattu hänestä opettaa.
Ei saanut toinen ristin ryöväreistä kristillistä kastetta, mutta hän uskoi Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa ja turvautui häneen, ja tästä syystä Jeesus lupasikin hänelle, että hän pääsee paratiisiin.
20.02.2023 19:38
En ole väittänyt olevani synnitön, olen minäkin tehnyt syntiä, mutta minä en elä synnissä. Ja jos minä eläisin synnissä, en minä voisi näille keskustelupalstoille kirjoittaa uskonaiheisia tekstejä.
Ja monesti kun aloitan ilta-tai aamurukouksen pyydän ensimmäiseksi Isää Jumalaa olemaan minulle syntiselle armollinen.
20.02.2023 19:28
Ihmisellä on valta ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi kun tätä hänelle tarjotaan. Mutta ikävämpi juttu on, että on mahdollista myös hylätä tuo kutsu tulla Jumalan lapseksi.
Minökin olen kaksi kertaa elämässäni kieltäytynyt ottamasta Jeesusta vastaan, mutta kolmannella kerralla olin jo kypsä niin, että en halunnut mennä maailman tietä vaan halusin ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja lähteä Jeesuksen tielle.
20.02.2023 19:16
Ei ole kysymys siitä, etteikö todisteita Jumalan olemaasolosta Jumalan olemassaolosta olisi, vaan siitä, että ateistit eivät usko selviin todisteisiin.
Esimerkiksi elämä maaplaneetallamme todistaa Jumalasta luojastaan ja tekijästään, sillä kuka olisi saanut muuten aikaan, että täällä on noin 5-30 milljoonaa eliölajia. Kuka on kirjoittanut kaikkeen tähän elolliseen luontoon sen elämiseen tarvittavat DNA-koodit ja informaation?
Ja väitätte itsepintaisesti, että Raamattu on vain sepitelmä ja vuohipaimenten satukirja, vaikka fiktion osuus Raamatussa loistaa poissaolollaan!
Raamattu kun on täysin totta lukuunottamatta sen vähäisiä kieli ja käännösvirheitä.
20.02.2023 18:59
Raamattu nimenomaan sanoo, että Jeesus ei kärsinyt ristillä omien rikkomusten vuoksi, hän oli viaton. Jeesus riippui ristillä haavoitettuna meidän ihmisten rikkomusten, pahain tekojemme ja syntiemme vuoksi.
20.02.2023 18:35
Jokainen meistä niin kristityistä kuin ei-kristityistä olemme rikkoneet Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt ja olemme siten ansainneet ristiinnaulitsemisen.
Mutta uskovilla on se etuoikeus, että Jeesus on kärsinyt ristillä heidän puolestaan rangaistuksen, joten he ovat vapaat Jumalan rangaistuksesta kun vain pysyvät tuossa Jeesuksen opetuslapsen asemassa.
20.02.2023 18:32
Meille on annettu Raamattu ja sitä pitää uskovan lukea ja opiskella.
Ja tuon Raamatun mukaan voi arvioida, että onko jonkin uskon suunnan opetus tervettä. Eli ei pidä hutkia jos ei tiedä, eli tuomita eri uskonsuuntien opetusta tosta noin vain lonkalta, vaan arvostella sen mukaan mitä Raamattu sanoo.
Jos jonkin uskonsuunnan opetus on tervettä ja Raamatullista, niin siitä voi nauttia hyvällä omallatunnolla.
19.02.2023 23:15
No näytäppä nyt Raamatusta se paikka joka nimenomaan sanoo, että kasteessa tulee Jeesuksen opetuslapsi?
Minä itse olen kävelevä esimerkki, että en ollut uskova, eikä minussa ollut lapsena Pyhää Henkeä. Muista jopa sanoneeni itsekseni kun olin, että Jumalaa ei ole.
Tällainen olin lapsena, siis täysin jumalaton vaikka olin saanut lapsikasteen kuten moni muukin.
Sain sitten nuorena aikuisena Pyhän Hengen itseeni asumaan kun olin ollut vähän aikaa uskossa, siis ottanut Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi.
19.02.2023 23:07
Älä viitsi pilkata, sana ristin Herrasta, Jeesuksesta on tosi ja tämä Jeesuksen oppi ottaa kun ihminen sen omaksuu pahat teot pois.
Sanassa Jeesuksesta ei ole mitään kusetuksen makua kun se tuodaan oikein ja Raamatun mukaisena. Kusettamisen tuntua siinä voi löytyä kieron mielen selittäessä tästä Jeesuksen opista omia valheellisia järjenpäätelmiä.
19.02.2023 22:57
Äläpä viitsi ladella valheita, minua ei ole kukaan uskova yrittänyt ohjata oikealle tielle.
Enkä minä elä synnissä!
19.02.2023 22:45
No jos Jumalamme ei ole luonut mitään, niin mistä kaikki on? Mistä on ihmiset, joista Raamattu sanoo, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi?
Laitappas alkuliemet, eli elämän synnylle otolliset olosuhteet valmiiksi, niin katsotaan, että syntyykö elämää?
Annapas odottaa nuiden alkuliemien ja alkumeren olosuhteita muutama miljardi vuotta, niin ei synny elämää?
Voidaan todeta vääjäämättömien luonnonlakien varmuudella, että elämää syntyi alussa maan päälle vain kun Raamatussa ilmoitettu Luoja-Jumala loi tälle planeetalle elämää.
13.02.2023 17:07
3 / 66